Gå til innhold

Splitte regningen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Den som pakker varene (mens den andre betaler) bærer som regel posene til bilen med mindre det er så mye at vi må dele. Jeg henter hagemøbler fra boden om det er på tide å få de ut, jeg tar kassene med julepynt ned fra loftet når det er på tide, jeg løfter cabinkofferten min opp i bagasjehyllen på fly. Jeg hadde vært FLAU om jeg stod der og trippet og ba mannen løfte for meg. Det hender selvfølgelig jeg ber han bære kofferten opp en bratt trapp for meg, eller være med på IKEA om tunge ting skal opp på loftet. Jeg er ikke uenig i at han er sterkere. Men at han skal ta løft jeg fint klarer selv bare fordi han er mann, bare nei.....

Og selvfølgelig setter han på de svette treningsklærne sine selv. Eller hiver 60 vasken i maskinen og setter på om det er hans handkle som fyller kurven. Jeg er ikke genetisk programmert for å vaske klær bare fordi jeg er kvinne... 

Anonymkode: 0ae6e...80d

Nå mente jeg ikke dagligdagse gjøre mål når jeg skrev tyngste fysiske arbeidet. Regnet ikke med å løfte en koffert, eller hente hagemøbler fra boden! Det er ikke tungt fysisk arbeid for meg. 
 

Ang vasking, så gjør dere selvsagt som dere selv synes er best. Hos oss er det meg som gjør det, og det synes jeg er helt greit. 😊 

Anonymkode: a8778...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AndreasBR said:

Bare at en majoritet av de antagelig ikke ville ha det. 

At majoriteten av kvinner ikke ønsket stemmerett???

Hva får deg til å tro det?

Anonymkode: 9982e...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ang vasking, så gjør dere selvsagt som dere selv synes er best. Hos oss er det meg som gjør det, og det synes jeg er helt greit. 😊 

Anonymkode: a8778...c92

At man foretrekker enkelte oppgaver er helt greit. Du fremstilte det som om det var på grunn av kjønn. 

Men om det er en oppgave jeg ikke liker, uansett om det er klesvask eller dekkskift, da deler vi omtrent likt. Oppgaver jeg liker (som matlaging) fikser jeg gjerne 100%, uten å skrike opp om likestilling og rettferdighet. 

Anonymkode: 0ae6e...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

« Du er ikke ekte kvinne om du ikke lager middag til mannen din. Du er ikke ekte kvinne om du ikke vasker klærne til mannen din» osv...

Dette er et kvinnesyn feminister har klaget og kjempet mot noe voldsomt. At en kvinnes plass er på kjøkkenet osv.
 

Det er ikke greit å ha dette kvinnesynet i Norge lenger. Jeg har heller ikke dette kvinnesynet. 
 

Men hva med mannesynet? Kanskje grunnen til at så mange menn tar selvmord er alle disse hundrevis av tingene vi blir fortalt at vi må gjøre for å være ekte menn som man kanskje ikke lever opp til? 
 

Anonymkode: 8f33c...dc8

Seff skal jeg lage han mat og seff skal jeg vaske klærne hans og være i arbeid også. Er man gift også så er det noe annet spiller ikke noe rolle hvem som gjør hva. Nå er jeg 29 år, når jeg var rundt 20 årene så syntes jeg guttene oppførte seg bedre å betalte var mye bedre. Men nå så er det ikke så mye av det lenger. Men det er de fleste utlendingene igjen som vil ta regningen og vil føle seg som en mann. Ikke be noen ut om du ikke har tenkt å betale. Nei synes det bare er så utrolig flaut. Jeg hadde aldri i mitt liv møtt han igjen 😂😂😂😂 er de som ender opp med å være gjerrig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AndreasBR skrev:

Bare at en majoritet av de antagelig ikke ville ha det. 

De aller fleste av oss burde i hvert fall ikke hatt retten. For alles felles beste hadde jeg vært villig til å gi fra meg stemmeretten så lenge det gjelder for alle kvinner.

Anonymkode: ce159...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Norish1991 said:

Seff skal jeg lage han mat og seff skal jeg vaske klærne hans og være i arbeid også. Er man gift også så er det noe annet spiller ikke noe rolle hvem som gjør hva. Nå er jeg 29 år, når jeg var rundt 20 årene så syntes jeg guttene oppførte seg bedre å betalte var mye bedre. Men nå så er det ikke så mye av det lenger. Men det er de fleste utlendingene igjen som vil ta regningen og vil føle seg som en mann. Ikke be noen ut om du ikke har tenkt å betale. Nei synes det bare er så utrolig flaut. Jeg hadde aldri i mitt liv møtt han igjen 😂😂😂😂 er de som ender opp med å være gjerrig 

Det er du som er gjerrig når du ikke engang vil betale for deg selv. Hvorfor skal det å betale liksom få meg til å føle meg som en mann? Føler man seg mann av å bruke penger på prostituerte også? Føles bare urettferdig at det forventes at jeg skal betale  fordi jeg har penis. 

Anonymkode: 8f33c...dc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er du som er gjerrig når du ikke engang vil betale for deg selv. Hvorfor skal det å betale liksom få meg til å føle meg som en mann? Føler man seg mann av å bruke penger på prostituerte også? Føles bare urettferdig at det forventes at jeg skal betale  fordi jeg har penis. 

Anonymkode: 8f33c...dc8

Nei er ikke snakk om å være gjerrig, men en mann føler seg mindre mann når han lar jenta betale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Norish1991 said:

Nei er ikke snakk om å være gjerrig, men en mann føler seg mindre mann når han lar jenta betale. 

Jo, du er veldig gjerrig. Hvorfor skal det få meg til å føle meg mindre mann? Latterlig. 

Anonymkode: 8f33c...dc8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Norish1991 skrev:

Nei er ikke snakk om å være gjerrig, men en mann føler seg mindre mann når han lar jenta betale. 

Uhm. Nei. Vi er likestilt i 2020, så da burde jo en kvinne føle seg kjøpt om hun lar mannen betale.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AndreasBR skrev:

Uhm. Nei. Vi er likestilt i 2020, så da burde jo en kvinne føle seg kjøpt om hun lar mannen betale.. 

En mann er en mann og en kvinne er en kvinne 😚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Norish1991 skrev:

Nei er ikke snakk om å være gjerrig, men en mann føler seg mindre mann når han lar jenta betale. 

Da må han være en mann med ekstremt lav selvtillit. 

Anonymkode: 15934...ce3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Norish1991 skrev:

En mann er en mann og en kvinne er en kvinne 😚

Gratulerer,du forstår førsteklasse-biologi. Vil du ha en diplom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Norish1991 said:

En mann er en mann og en kvinne er en kvinne 😚

Ja? Og hunder er hunder, men ser ikke hva betydningen av det har å si

Anonymkode: 8f33c...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det alltid som en selvfølge at jeg skal betale for meg selv ☺️ Men en hyggelig overraskelse hvis mannen vil betale for meg ☺️

Anonymkode: 59651...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar det alltid som en selvfølge at jeg skal betale for meg selv ☺️ Men en hyggelig overraskelse hvis mannen vil betale for meg ☺️

Anonymkode: 59651...568

Jeg syntes det er hyggelig hvis kvinnen vil betale for meg, men ville aldri godta det.

Anonymkode: a3283...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun jeg dater nå spurte om jeg kunne by på mat etter at jeg inviterte henne til meg for å se på film. Tenkte det var grådig av henne å spørre, men jeg var redd hun ikke skulle komme over om jeg sa nei så jeg sa ok. 

Du er ikke seriøs nå?? Klart du sørger for mat til dama når du inviterer hjem til deg😅 Hun skulle ikke ha trengt å spørre! 
Men hun visste kanskje at hun var nødt til det 🤦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du er en mann!! 

Anonymkode: a8778...c92

Er jammen ikke så sikker på det 🤭

Anonymkode: 1cf27...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...