Gå til innhold

Babyboom 2021?


sommerfugl154

Anbefalte innlegg

Så bra du får tatt tak i dette nå, selvom jeg forstår det er kjipt at prøvingen må utsettes.. Håper du ikke trenger konisering og at dere er kjapt tilbake til prøvingen igjen.

Skal krysse fingre og tær for at prøven kommer tilbake uten grad 3 eller annet 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

CD 21

 

Fikk svar på prøvene mine denne uken at jeg ikke behøver konisering! Så da var det egentlig bare å hive seg rundt å prøve litt denne måneden likevel da! 😄 Ble så utrolig glad og lettet. 
Det kan likevel hende vi bommet på eggløsning, jeg tok jo ingen tester nå og var forberedt på å vente. Meeen man vet jo aldri. Vi fikk til en runde på tirsdag, samme dag som jeg fikk resultatet. Flo har estimert EL til å ha vært på onsdag, så dersom det stemte så var det jo muligens perfekt timing?! Har jo faktisk opplevd at flo har vært ganske spot on tidligere.
Har ikke lagt merke til noe EL-slim denne gangen, hadde jo litt blødning etter biopsien så vanskelig å avgjøre, men har litt ømme bryster så noe hormonelt er på gang i kroppen i allefall.

I går fikk jeg pakken min fra babyplan som var beregnet til neste syklus, men testet likesågodt etter eggløsning. Testen var ultrasvak så enten har jeg hatt EL, eller så er det kroppen min som er treig og at den ikke har kommet enda. Jeg har bare opplevd sen EL (etter CD21) en gang det siste året, så sannsynligheten er vel ganske høy for at den har vært. 

Håper bare at aksjene vi la inn på CD var perfekt timing! Tenk om det da, det hadde vært ironisk. At den mnd. man bestemmer seg for å ikke prøve og får inn et ligg litt på slump så skal det klaffe?! haha.

Bare tiden vil vise nå da! Og går det ikke så var jeg jo i utgangspunktet mentalt forberedt på det og da står jeg klar med en haug av EL-tester til april.

God helg til dere<3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooi så fantastisk at du slipper konisering!! :mynona: Det var jo utrolig godt da!! På mange måter. Ikke bare det å slippe prøvepause, men også for fremtiden. Blir man gravid etter det så er det en liten bekymring ekstra.

Og JA syns det hadde vært helt perfekt og på sin plass om du ble gravid nå på denne "slumpen" 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du slapp konisering! Det er jo kjempenyheter 😁

Håper dere hadde flaks og traff akkurat rundt EL. Får satse på at Flo kan greiene sine og har estimert riktig 🤞 Håper på en godnyhet her om ikke altfor lenge!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, gratulerer! Så fint at du slipper konisering! ❤️❤️ 
Håper det klaffet denne "ikke-prøverunden", det hadde jo vært dobbelt opp med gode nyheter 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/12/2021 at 10:57 AM, Amatariel said:

Oooi så fantastisk at du slipper konisering!! :mynona: Det var jo utrolig godt da!! På mange måter. Ikke bare det å slippe prøvepause, men også for fremtiden. Blir man gravid etter det så er det en liten bekymring ekstra.

Og JA syns det hadde vært helt perfekt og på sin plass om du ble gravid nå på denne "slumpen" 😁

 

On 3/12/2021 at 10:59 AM, Atticmess said:

Så bra du slapp konisering! Det er jo kjempenyheter 😁

Håper dere hadde flaks og traff akkurat rundt EL. Får satse på at Flo kan greiene sine og har estimert riktig 🤞 Håper på en godnyhet her om ikke altfor lenge!

 

15 hours ago, Anonymapekatt said:

Ååh, gratulerer! Så fint at du slipper konisering! ❤️❤️ 
Håper det klaffet denne "ikke-prøverunden", det hadde jo vært dobbelt opp med gode nyheter 😄

Tusen takk!! 😍 Åååå jeg håper så mye at vi kan gå rundt med en spire i magen snart 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig trist å lese. Men helt ærlig, må bare si så godt at du testet deg og at de oppdaget det nå. Kanskje vanskelig å være takknemlig for det oppe i alt dette. Men jeg leste for en stund siden en artikkel eller liknende om endel kvinner som får falskt negativt svar på celleforandringer på grunn av feiltolkninger på labratoriet, og som av den grunn har fått celleforandringene utviklet mye de neste 3 årene mens de trodde alt var trygt. Det flotte nå er at du kommer til å bli veldig tett fulgt opp i årene fremover. Så flott at du slapp konsisering. ❤️ Jeg kommer også til å teste meg privat årlig bare av den grunn.

Endret av babycodex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

CD31 - IKM i dag ifølge antatt EL ca.10.Mars, men vet jo ikke siden jeg aldri testet etter EL. Helt ærlig så tror jeg ikke at jeg er 12dpo, det kan godt være EL var senere. Kjente ingen symptomer (ømme bryster) før mandag/tirsdag forrige uke og det pleier jeg å få et par dager etter eggløsning. Tipper den var rett før/i helgen 🤔

Det positive er at EL nok ikke har vært før jeg og mannen fikk testresultatene mine på CD18 i allefall, for da hadde jeg definitivt fått mensen for lengst. Så da er det et visst håp! 

Har ikke hatt noe spotting enda, mild murring og veeeldig ømme bryster.

I går tok jeg en CB early og fikk en svak strek 🙊 Men det er jo ikke første gang jeg får et svakt utslag på den testen.

Noen av dere som også skimter noe på bildene jeg har lagt ved?! 

kjøpte forresten feil type tester fra babyplan så har bare vanlige graviditetstester (25 i følsomhet) liggende og den jeg tok i dag var negativ. Så spørsmålet er om jeg skal dra og kjøpe en ny tidligtest, eller om jeg bare skal vente på mensen 🤷‍♀️ Klarer ikke ta CB resultatet seriøst kjenner jeg, siden så mange har "dårlig" erfaring med den. Enten så er det fordi den gir falske positive resultater, eller så er det at den er så følsom at den oppdager "kjemisk graviditet" veldig, veldig tidlig og derfor mange opplever å få mensen etter et sånt resultat. Ikke godt å vite!

Kameraet fanget streken ganske dårlig opp, så har redigert kontrastene (Den øverste er helt uten noe filter), men har aldri klart å fange det i det hele tatt tidligere så.. Det er da noe 😅 Fargen synes også ganske dårlig, men den er svakt, svakt lyseblå. Sjekket også i dag og streken er ikke borte på den tørkede testen. Det har den vært tidligere. 🙊

Hva ville dere gjort? Hatt is i magen og ventet, eller potensielt "kastet bort" penger på en ny test? Føler jeg risikerer å kaste penger ut av vinduet, samtidig er jeg jo spent til tuuuusen! Veldig vanskelig å ikke få opp forhåpningene kjenner jeg. Shit for en boble jeg befinner meg i akkurat nå. Det er intenst

A30C538E-B368-4DCF-AE1F-C5F5D9BF30BE.thumb.jpeg.5361195197acfd6d2780db07cbae747f.jpeg6ACB9EB5-697A-4623-A589-7EE26B695CA9.thumb.jpeg.7d6e646206e0cc775f296d6c01f2cd63.jpegB1000122-B255-4D0B-BF01-1907B6C0BFA4.thumb.jpeg.c0f75bcfa1038179aeea1f1b9d3dac37.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skimter en strek, men klarer ikke helt å tyde om den har farge eller ei. Håper det er en tidlig babystrek 🤞

Personlig syns jeg dagene fra negativ test til IKM er de mest slitsomme, så jeg ville nok venta en dag ekstra med å teste (ikke alltid man klarer det da). Så du kan jo føle litt på hva som blir best for deg? Jeg har forresten også bare de vanlige g-testene til babyplan, men den slo ut veldig fint for meg på 11dpo, så du kan jo eventuelt teste med en slik imorgen og se om det dukker opp noe da?

Håper veldig med deg nå altså 🤞 Blir spennende å se åssen det utvikler seg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Kjøp de testene som viser «gravid» / «ikke gravid»? Det gjorde jeg😊 lykke til med testing!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skimter noe, men har selv fått en slik strek da jeg ikke var gravid. Antar kjemisk da siden mensen ble forsinket en dag og jeg skimtet på strimmel også 🤷🏻‍♀️

Meeeen vi må jo bare håpe og ha troa! Mensen er ikke her enda, da er det alltids en sjanse! 🤞😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh dette var jo i overkant spennende!! Men skjønner du forholder deg rolig... is i magen er nok lurt. Tror ikke du får noe klarere svar med annen test nå. Og babyplantestene er gode, så ville egentlig bare holdt meg til dem. Mange her mener 25-testene ikke er noe dårligere enn 10-testene (ergo at 10-testene ikke er så gode tidligere). Så ville testet med dem videre. Håper du skimter en strek på den i morgen eller i dagene fremover 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD32

Vel, jeg fikk negativ test både i går og i dag. Trodde jeg kunne skimte noe på babyplan testen og jeg orket faktisk ikke vente mer, så jeg dro og kjøpte en ny tidligtest.
Har blitt testgal! Testet både CB og RFSU, men begge ble negative... Var likevel noe som ikke helt stemte med begge testene, blekket trakk ikke ordentlig gjennom/trakk skjevt gjennom på CB og det samme skjedde på RFSU-testen. Tenker at det likevel hadde dukket opp noe om jeg var gravid.

Da tolker jeg dette som enten:
1) Forrige testen var ikke falsk positiv, men at ''egget'' streifet innom og at jeg nå kan forvente mens i dag. Såkalt ''kjemisk''.
2) EL var senere enn antatt og jeg er mange færre dager dpo enn jeg trodde (men da må den testen jeg fikk ha vært falsk, fordi hvis ikke så burde jeg forventet strek i dag).

I såfall det siste så tror jeg helt ærlig at vi bommet på EL også. Vi var ikke flinke med å legge inn aksjer og jeg var bortreist hele helgen. Kan godt hende jeg har en sånn syklus som jeg hadde i oktober/november og at EL kom veldig sent. Det er selvsagt en mikroskopisk sjanse for at vi traff akkurat, men jeg anser denne prøveperioden for over. I såfall må vi ha hatt veldig flaks mtp. når vi hadde samleie og da er det bare å vente på mensen/ikke mensen og håpet er ikke 100% ute.

Spent på når mensen dukker opp da, først da kan jeg regne meg tilbake til når EL må ha vært. Har ikke sett noe spotting, så det styrker teorien min om at EL var sein. Kanskje opp mot en hel uke forsinket. Har kjent på ømme bryster som jeg alltid gjør i etterkant av EL og det dukket ikke opp før tirsdag for 1 uke siden. Ut ifra det så tror jeg EL var på søndag/mandag, men da var jeg ikke hjemme og vi hadde ikke sex før tirsdag. Tror derfor at vi ikke traff. Det er jo vår feil selvsagt, men en merkelig form for forsikring om at det ikke er noe ''galt'' med oss. Hvis vi bommet på EL så var det vel teknisk sett ikke et reelt forsøk. Blir demotivert av at jeg mnd etter mnd med perfekt timing på EL ikke blir gravid. ''Alle'' jeg kjenner ble gravide med en gang de begynte md EL-tester og skylder på dårlig timing for de prøveperiodene det ikke klaffet. Det kan kanskje stemme, det kan også hende man bare hører om de det gikk ''lett'' med. Folk snakker liksom ikke om at de sliter, det er jo litt skam tilknyttet det.. Håper bare det blir vår tur snart.

Jeg står i allefall klar med eggløsningstester og graviditetstester til neste syklus

Gratulerer til alle gravide<3 Det gir håp!

Endret av sommerfugl154
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt du blir litt testegal ja! Det er en nervepirrende tid å stå sånn midt imellom og kanskje se noe og negativt. Man vil jo så gjerne ha de to strekene..!!

Blir bra med en syklus med kontroll for din del :hug: Så får håpe du får mensen snart (om du faktisk ikke er gravid da) og en ny start.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så plagsomt med utydelige tester som skaper forvirring! Håper du får et svar snart ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD34 - DPO..??

Fremdeles ingen mens eller spotting, bare mild murring og ømme bryster. Nå aner jeg ikke hva som skjer med den skrotten her 😅 Tydeligvis har EL vært forsinket ganske mye denne gangen. Klarer ikke bestemme meg for om jeg tro vi bomma helt, eller vi faktisk traff 😆 Hvis EL var etter helgen så er det faktisk en mulighet🧐 Kanskje den ikke en gang har vært? Det er jo også en mulighet, men det har  aldri skjedd før, så rart hvis det skal begynne nå.

Uansett ganske kjedelige dager her nå, slitsomt å gå og lure så mye! Føler også jeg er tilbake til 13-årsalderen og den følelsen av å aldri helt vite når man får mensen.. Å måtte oppføre seg som om man har den når den ikke en gang har begynt, bare fordi man må styre med bind og ha med tamponger over alt just in case.
 

//🦋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så frustrerende at kroppen skal tulle sånn at man mister helt oversikt! Håper virkelig  den skjerper seg nå slik at du får et svar! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

CD13

@Amatariel Takk som spør, jeg fikk mensen til slutt, etter uttallige tanker og flere tester fattigere. Syklus på 39 dager og EL antatt på CD27. Ikke veldig motiverende med andre ord.

Så jeg kjente jeg behøvde en pause fra å tenke på prøving, spesielt når syklusene mine plutselig er så lange. Jo mer jeg skriver her inne, jo mer utålmodig blir jeg på min egen kropp og jeg må fortrenge det en stund.

 

I dag er jeg i gang med EL-testing da! Det er tidlig mtp min historikk, men da skjer ser noe i allefall 🤷‍♀️ Så håper jeg at EL kommer litt tidligere denne gangen, helst CD18 som er det tidligste jeg har fått før. Håper håper 🥚

krysser fingrene for deg også!  

Endret av sommerfugl154
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre fra deg igjen :klemmer: Krysser absolutt fingrene for at du får tidligere EL denne gangen! Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...