Gå til innhold

Babyboom 2021?


sommerfugl154

Anbefalte innlegg

On 9/19/2021 at 10:20 PM, 89jenta said:

:klem:

 

22 hours ago, Fame said:

:klem:

 

15 hours ago, Amatariel said:

Åå det var skuffende da :( Noe nytt som har skjedd nå, kom mensen?

Takk for støtte og at dere legger igjen kommentarer, jeg setter stor pris på det ❤️
 

mensen dukket opp i går, to dager forsinket så det var skuffende, men igjen så tenker jeg at det likevel er et "godt tegn" på sett og vis fordi en positiv test gir jo håp om at det vil klaffe til slutt!

Ser dere igjen snart, nå skal jeg bare eksistere litt noen dager og ta en liten pause fra prøvedagboka ❤️ Det er sunt å tenke å noe annet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

12dpo?
Da var det ny prøverunde! Jeg har fulgt med her inne, men ikke orket å oppdatere selv.

det har føltes tungt å oppleve nok en høstferie med prøving uten å ha fått en baby i mellomtiden..

Men! Jeg er 12.dpo i dag tror jeg? Og syns kaaaanskje jeg kan se noe svakt på testen(e) jeg tok i dag morges. Det er jo likevel litt dystert med tanke på at de "strekene" ser ut som skygger og at de er veldig svake for 12.dpo å være. Men kanskje det er håp likevel?

har fått lutinus denne syklusen og i dag er IKM, men har fremdeles høy og fin temp så tror nok at lutinus greier å forlenge lutealfasen min om ikke annet. Og det er jo lovende. Var jo SÅ skuffende da jeg fikk tydelig strek på rfsu i sommer, men mensen kom samme dag 🤯 Nå kan jeg kanskje unngå det da, å få mensen "for tidlig"

legger ved bilde av testene, (tre ulike: frer, rfsu, babyplan) så kan dere få se 😅 First response er jo kjent for å være veldig følsomme, og rfsu har ofte skyggestreker? Men så syns jeg at det er noe svakt på babyplan sin også? Og det har jeg aldri sett før. Meen kanskje jeg bare har streksyn :fnise: Tror bildene må sees med høy lysstyrke på skjermen!

hva tror dere? 😳

358EA50C-6C9C-44BC-8395-4ED28280BFD0.jpeg

03999486-4093-436D-8C7D-EC22DA8EF47D.jpeg

71C29488-9AF6-4073-B387-5C6FAA747AE6.jpeg

5AC3C44B-A487-473C-81C2-8BCE7B3E2BF9.jpeg

Endret av sommerfugl154
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så fint å høre fra deg igjen! :hug: Og at det er så spennende også!! Midt inn i "de verste dagene". Jeg ser helt klart noe! Så kan ikke tro annet enn at du har et nivå av hcg i kroppen altså. Håper det er en spire som klamrer seg fast 🙏

Om jeg hadde vært deg så hadde jeg tatt en CB-digital i formiddag. Er så mange som opplever bedre resultat på dagens andre og tredje urin. Må bare passe på at det går noen timer siden forrige dobesøk og at du drikker så lite som mulig innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/19/2021 at 10:07 AM, Amatariel said:

Åå så fint å høre fra deg igjen! :hug: Og at det er så spennende også!! Midt inn i "de verste dagene". Jeg ser helt klart noe! Så kan ikke tro annet enn at du har et nivå av hcg i kroppen altså. Håper det er en spire som klamrer seg fast 🙏

Om jeg hadde vært deg så hadde jeg tatt en CB-digital i formiddag. Er så mange som opplever bedre resultat på dagens andre og tredje urin. Må bare passe på at det går noen timer siden forrige dobesøk og at du drikker så lite som mulig innimellom.

❤️ ja, det ble til at jeg ventet med å teste på nytt i går, og i dag var det litt svakere strek på first response faktisk "/ så i morgen blir siste dag jeg tester og da slutter jeg på lutinus også. 
 

En ting er jo fint da, og det er jo at kroppen responderer bra på progesteron 🙂 Så gjelder det jo bare å ha de der 20% med flaks… 

Vi har uansett bestemt oss for en utredning hos medicus så får vi se hva mulighetene for oss kan være fremover. Hva vet jeg, kanskje det er mannlig faktor som avgjør her

 

krysser fingrene for at statistikken snart går vår vei 🤞🏻 96% blir gravide innen 2 år 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei igjen, long time no see fra sommerfuglen.

 

De som har «kjent meg igjen» i diverse prøver-tråder har kanskje fått med seg min nylige oppstartede deltagelse på ivf-2023 tråden og det er dessverre ikke uten grunn.

 

Etter mye frustrasjon, prøving og null resultat så har vi i løpet av hele 2022 blitt utredet nøye begge to med konklusjon om redusert fertilitet hos mannen - noe som gjorde at vi ble henvist for assistert befruktning i August. Etter det som føltes som (og var) laaaaaaang ventetid hadde vi endelig forsamtale på Ullevål i desember. Der ble vi forespeilet ICSI metode og såkalt kort protokoll. Jeg skulle melde fra om mens i februar for deretter å få vite litt mer om når de tenker det er sannsynlig med oppstart. Hun på Ullevål mente Mars/April var sannsynlig, så nå får vi se da :)

Tenkte å børste litt støv av dagboken nå i allefall, det kan jo være greit med et fristed i tiden som kommer. Det føles riktig å starte opp igjen her nå ettersom vi også starter opp et helt nytt «prøvekapittel» i stedet for å skrive side opp og ned hver måned om mislykkede forsøk…. Til slutt orker man ikke å tenke på prøving i det hele tatt og i allefall ikke skrive om det.

 

Men nå tenker jeg å oppdatere litt innimellom når vi har noen nyheter. Håper dere krysser fingrene for oss og det blir babyboom 23 / 24 denne gangen 💕

God helg alle:)

 

 

// Sommerfuglen

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med oppdatering fra deg 🥰

Håper veien mot terminspire blir litt kortere herfra 🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint å høre fra deg igjen :klem3:selv om det er trist å høre at du enda venter på at drømmen skal bli oppfylt. Men nå høres det ut som det skjer ting! Blir veldig spennende! 2023 skal bli ditt år ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har vi fått vite at vi skal starte opp/har fått plass til behandling i uke 17/18, dvs to sykluser fra nå.

Kjedelig å måtte vente så lenge for jeg hadde virkelig håpet vi kunne starte i Mars, men hun på riksen skrev oss opp på venteliste til uke 13, så får vi se. Kanskje vi plutselig får en gladnyhet.

sykt at det skal gå ett og et halvt år fra man har «rett til utredning» til det faktisk skjer noe 🙄 Kjenner jeg blir sint bare av å tenke på all tid som har gått. 
 

I oktober 2021 hadde det gått ett år siden vi startet å prøve. Deretter bar det videre med utredninger, tester, blodprøver, vente på syklus, nye tester på mannen med 3 - 4mnd mellomrom for å bekrefte diagnose, og først i august 2022 ble søknaden til IVF sendt avgårde. Deretter ventet vi heeeele høsten på kun oppstartsamtale, og nå får vi ikke starte før i Mai.

Det. Tar. Så. Lang. Tid. 

og samtidig så blir jeg så sint av å høre om andre som jukser med tidene og lurer seg inn i systemet mye tidligere ved å lyve om hvor lenge de har prøvd osv, og atpåtil skryter av det til oss. Hva vil de jeg skal si liksom? Gratulerer du sneik i køen? 
kanskje vi kunne vært «smartere» med det vi også, siden det tydeligvis ikke lønner seg å spille etter reglene i det treige systemet her.

Men når det er sagt så er jeg veldig takknemlig for at vi faktisk får hjelp her i Norge.
Jeg følger noen prøvere på TikTok og i USA må de betale for hele behandlingen selv. Så jeg skal ikke klage, men det må være lov til å ha to tanker i hodet samtidig og kjenne på både skuffelse og takknemlighet. 
 

Så ja det går veldig opp og ned ned humøret, men til syvende og sist er vi glade for at det skal skje noe (relativt) snart, og plutselig er vi i Mai 🤞🏻 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, man skal være tålmodig i dette gamet her :( Består lite annet enn venting... men FY jeg også blir provosert over å høre om sånn køsniking! 🤬

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Woop woop nå skal det (straks) skje!

Jeg har vært og bestilt medisiner som jeg skal hente ut til uka som kommer! Jeg får det som kalles «kort protokoll» som vil si at jeg starter rett på sprøyter nå neste gang jeg får mensen, og jeg gleder meg så mye! Deretter blir det icsi, hvor de skal velge ut mannen sine mest lovende svømmere, og det er her vi er mest spente 😱 håper virkelig det skal gå fint med befruktning og sånt så vi får noe å sette inn.. Satser på masse egg ut hos meg så vi har «råd» til litt svinn og forhåpentligvis får noe på frys også!

- Jeg vet at det realistisk sett er minst sannsynlighet for at det klaffer enn at det ikke gjør det på ett/vårt første forsøk, så prøver å tenke på alt jeg skal være takknemlig for hvis det ikke går nå: En sommer uten å være bekymret for svangerskap eller kvalme OG det faktum at vi skal gifte oss senere i år og man vet jo aldri hvordan kroppen reagerer. Bryllup som gravid går helt fint (særlig når det er såpass etterlengtet) men man kan jo også sette pris på å feire uten også.

Nå føler jeg i det minste at det skjer noe og med litt suksesshistorier fra her og der så holder jeg motet oppe ved å tenke at det skal bli vår tur en gang ❤️ Om ikke nå, så får vi i allefall hjelp videre til å prøve igjen🥰 

Nå venter vi kun på kroppen min og at jeg skal få mensen, så tracker eggløsningen i disse dager. Jeg er litt treig på den fronten, syklusdag 17, men ikke positiv eggløsningstest enda. Når den er positiv er det bare å telle dagene til oppstart for jeg får alltid mensen på klokka 12 dager etter eggløsning 😅 Og da begynner all planlegging: jobb, avtaler, ultralydkontroller, egguttak 🐣🤞🏻 

Kommer til å oppdatere her inne ❤️

 

Let the count down begin!

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til 🥰  det er en veldig befriende følelse å endelig få hjelp, håper veien herifra blir kort selv om den så langt har vært lang!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Neutral90 said:

Masse lykke til 🥰  det er en veldig befriende følelse å endelig få hjelp, håper veien herifra blir kort selv om den så langt har vært lang!

Tusen takk ❤️ Ja det føles som vi er prøvere på nytt og er nullstilt på en måte! Nå kan jeg begynne å håpe igjen liksom og vekke «prøveren» i meg igjen 😅 Den har vært i dvale en gooood stund nå!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sommerfugl154 skrev (10 timer siden):

så prøver å tenke på alt jeg skal være takknemlig for hvis det ikke går nå: En sommer uten å være bekymret for svangerskap eller kvalme OG det faktum at vi skal gifte oss senere i år og man vet jo aldri hvordan kroppen reagerer. Bryllup som gravid går helt fint (særlig når det er såpass etterlengtet) men man kan jo også sette pris på å feire uten også.

Sånn husker jeg at jeg også tenkte. Da vi prøvde på nr.3 (det var den gangen jeg hadde flere aborter bak meg også). Vi skulle sette dato for bryllup, og jeg syns det var ganske vanskelig da jeg ikke visste hvordan prøvingen skulle gå videre. Ville egentlig ikke være gravid som brud, men samtidig ville jeg verken sette prøving på pause eller ikke sette dato. Det føltes egentlig som et tap om jeg verken skulle få baby eller bryllup i nærmeste fremtid. Mannen min hjalp meg med å si - hva er det "verste" som kan skje hvis vi setter dato? Jo det ville jo liksom vært om vi ble gravide og det kræsjet med bryllupet. Men jeg skjønte jo fort at det ikke ville være ille, for jeg ønsket jo baby såå sterkt. Så jeg innså at jeg var i en vinn-vinn-situasjon. Enten ville jeg få bryllup eller så ville jeg få bryllup + baby. Alt sammen bare ting jeg ønsket meg. Det hjalp veldig på det mentale.

Masse masse lykke til videre til deg her nå! :klem: Skjønner godt hva du mener om at du blir født på ny som prøver. Når man får hjelp så føler man virkelig at man får prøve ordentlig og det gir virkelig nye håp. Blir kjempespennende å følge deg videre 🤗

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (På 8.4.2023 den 21.58):

Woop woop nå skal det (straks) skje!

Jeg har vært og bestilt medisiner som jeg skal hente ut til uka som kommer! Jeg får det som kalles «kort protokoll» som vil si at jeg starter rett på sprøyter nå neste gang jeg får mensen, og jeg gleder meg så mye! Deretter blir det icsi, hvor de skal velge ut mannen sine mest lovende svømmere, og det er her vi er mest spente 😱 håper virkelig det skal gå fint med befruktning og sånt så vi får noe å sette inn.. Satser på masse egg ut hos meg så vi har «råd» til litt svinn og forhåpentligvis får noe på frys også!

- Jeg vet at det realistisk sett er minst sannsynlighet for at det klaffer enn at det ikke gjør det på ett/vårt første forsøk, så prøver å tenke på alt jeg skal være takknemlig for hvis det ikke går nå: En sommer uten å være bekymret for svangerskap eller kvalme OG det faktum at vi skal gifte oss senere i år og man vet jo aldri hvordan kroppen reagerer. Bryllup som gravid går helt fint (særlig når det er såpass etterlengtet) men man kan jo også sette pris på å feire uten også.

Nå føler jeg i det minste at det skjer noe og med litt suksesshistorier fra her og der så holder jeg motet oppe ved å tenke at det skal bli vår tur en gang ❤️ Om ikke nå, så får vi i allefall hjelp videre til å prøve igjen🥰 

Nå venter vi kun på kroppen min og at jeg skal få mensen, så tracker eggløsningen i disse dager. Jeg er litt treig på den fronten, syklusdag 17, men ikke positiv eggløsningstest enda. Når den er positiv er det bare å telle dagene til oppstart for jeg får alltid mensen på klokka 12 dager etter eggløsning 😅 Og da begynner all planlegging: jobb, avtaler, ultralydkontroller, egguttak 🐣🤞🏻 

Kommer til å oppdatere her inne ❤️

 

Let the count down begin!

Masse lykke til! 🥰❤️ Vi hadde kort protokoll rett før bryllup og valgte da å utsette innsett til etter bryllup! Men hadde 100% valgt å være en gravid brud om man er kommet over de skjebnesvangre 12 ukene 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå er vi skikkelig i gang!

de siste to ukene har det vært sprøyteregime med gonal f på kveld og fyremadel på morgen. Vi har vært så enormt spente og nervøse til hele opplegget, særlig med tanke på antall egg og befruktning osv, når vi vet at kvaliteten på sædcellene til mannen ikke her vært tipp topp. Tenk om ingen ble befruktet liksom? Det hadde vært utrolig leit.

I går var vi endelig på egguttak hos riksen og det var ganske ubehagelig, da jeg ikke fikk mer smertestillende enn paracet, voltaren og lokalbedøvelse. Leste en plass at man pleide å få mer, men det var visst ikke snakk om 😵‍💫  

De telte ti follikler på kontrollen fem dager før uttaket og i går så hadde det visst tatt helt av de siste dagene for de fikk hentet ut hele 20 egg!! Og det på tross av veldig forsiktig dose og justering, så håper ikke jeg blir overstimulert. De nevnte det var ganske høy risiko for meg nå med det antallet der, høy amh og at jeg er under 30 år. Men statistikk er ingen fasit så jeg krysser fingrene🤞🏻 

Også var vi ekstremt spent på hvor mange som var modne og som kunne bli befruktet 😱 

De ringte meg i dag morges og *trommevirvel*:

16 av 20 var modne

15 av 16 vellykket befruktet 🤩👏🏻👏🏻

og de ville nå vente til dag 5 med innsett så vi får blastocyst som ferskforsøk da de mente det gir best sjanser for meg. Med det antallet der har vi forhåpentligvis råd til litt svinn for en del faller jo fra før dag 5. resten fryses.

på torsdag (dag 3) så sjekker de og hvis det fremdeles er lovende så venter de til lørdag. Hvis det derimot ser ut som de ikke bør vente så har jeg time til innsett på torsdag og får et tredagers i stedet ☺️

Så nå feirer vi at første kneiken er overstått og krysser alt vi har for at utviklingen går bra herfra og at jeg ikke blir overstimulert og må avbryte. Da får vi ikke innsett før til høsten:( MEN jeg ser det positive i det: mange egg = mange sjanser, selv om risikoen for overstimulering er økt. Og HVIS det ikke blir innsett så håper jeg vi får noen på frys som kan brukes ❤️ 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åå dette høres kjempebra ut!! 🤗 Nå er det ment to be altså :klem:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig lovende ut med så mange egg ut og befruktet 🥳 lykke til med innsett 🤞🤩

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff nå føler jeg at jeg overanalyserer alle symptomer.. Etter at de sa jeg var i risikosonen for OHSS så føler jeg at alt er det 🙈 Jeg vet det er vanlig å være litt oppblåst og øm etter egguttak, men hvor mye er vanlig og hvordan kjenner jeg meg?? 🤷🏼‍♀️ 

Prøver å mentalt innstille meg på muligheten for at det ikke blir innsett nå før sommeren (så kan jeg heller bli postitivt overrasket) for jeg aaaner jo ikke hvor de legger lista for hva de aksepterer av oppblåsthet og hovne eggstokker 🧐

Også er jeg utrolig spent på antallet blastoer til lørdag!! Har ikke hørt noe enda, og de skulle bare ta kontakt hvis de var bekymra. Dette er så spennende 🙈 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi for en nervepirrende tid ja!! Blir kjempespennende hvordan utfallet blir denne runden 🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...