Gå til innhold

Babyboom 2021?


sommerfugl154

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heihei :)

Da har vi vært på tidlig ultralyd i regi av ivf og jeg er skrevet ut av sykehuset. Er fremdeles overstimulert men mye, mye bedre. 

Etter en skummel blødning forrige uke var vi veldig nervøse, men alt stod bra til med den lille bamsemumsen! Flott og sterk puls! Bønna ble målt til 16mm så den har vokst fint 🥰

Det de så er at jeg har et hematom, men ikke kjempestort. Jeg skulle visst ikke være så bekymret og i tillegg er det ganske vanlig ved ivf å få dette + jeg går på blodfortynnende og da blir blodkarene i livmoren litt mer lettblødelige. Alt så i allefall bra ut og jeg har ikke blødd noe mer enn den ene gangen. Jeg spurte om jeg skulle ta det ekstra med ro osv, men det var visst ikke nødvendig. 

Så da slår vi oss til ro med det og koser oss med lille knøttet 🥰

Terminen er nå satt til 31.Januar og jeg har bestilt første time hos fastlegen for å ordne med alle papirer nå som vi er ganske tydelig bekreftet gravide💞

IMG_1713.jpeg

Endret av sommerfugl154
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (18 timer siden):

Heihei :)

Da har vi vært på tidlig ultralyd i regi av ivf og jeg er skrevet ut av sykehuset. Er fremdeles overstimulert men mye, mye bedre. 

Etter en skummel blødning forrige uke var vi veldig nervøse, men alt stod bra til med den lille bamsemumsen! Flott og sterk puls! Bønna ble målt til 16mm så den har vokst fint 🥰

Det de så er at jeg har et hematom, men ikke kjempestort. Jeg skulle visst ikke være så bekymret og i tillegg er det ganske vanlig ved ivf å få dette + jeg går på blodfortynnende og da blir blodkarene i livmoren litt mer lettblødelige. Alt så i allefall bra ut og jeg har ikke blødd noe mer enn den ene gangen. Jeg spurte om jeg skulle ta det ekstra med ro osv, men det var visst ikke nødvendig. 

Så da slår vi oss til ro med det og koser oss med lille knøttet 🥰

Terminen er nå satt til 31.Januar og jeg har bestilt første time hos fastlegen for å ordne med alle papirer nå som vi er ganske tydelig bekreftet gravide💞

IMG_1713.jpeg

For en fin bønne! ❤️🥰 så skummelt med hematom, men godt det er ufarlig hvertfall 💕

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå alt du må igjennom, skjønner det har vært tøft med blødning oppi det hele også! Godt å høre at alt er fint nå ❤️ Virkelig en nyyydelig liten bamsemums du har 😍 Herlig med termindato også, det er rett ved min Sistemanns bursdag, så jeg kan fint relatere meg til svangerskapet ditt sånn årstidsmessig fremover nå 😊

Nyt sommeren 🌞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

10 + 1

Hei og hå 💞 God sommer til alle som skulle finne veien inn her ☺️

Det begynner sakte men sikkert å gå opp for meg at det som skjer er virkelig, og for hver dag som går tør vi å åpne døra for de gode følelsene mer og mer. Samtidig som det også er ekstremt skummelt og jeg veksler mellom å «tro på det» til å krisemaksimere og tenke at den ikke lever der inne likevel (huff….). Klarer liksom ikke å forstå at alt er inne i min kropp liksom? Jeg merker den jo ikke enda 😂

Jeg skal etter planen på diagnostisk tidlig ultralyd senere i juli, men ettersom jeg er mye borte er det ikke sikkert jeg får en time som passer.

Også reiser vi på en liten ferie jeg og mannen veldig snart så i går fikk jeg et sterkt og spontant innfall at jeg ville sjekke om mini fremdeles var der inne. Særlig siden jeg var hos fastlegen i går morges også og hun sa uke 9 var en viktig uke og da klarte jeg ikke slappe av etterpå. Vi hadde jo sett den når jeg var 8+0 og det er jo lenge siden må vite 😅

Booket en privat time på dagen i går og tror du ikke den var der? Jooo det var den 🥰 

Det var helt nydelig å se. Absolutt verdt pengene selv om noen kanskje ville sagt at jeg var litt hysterisk.

SÅ mye hadde skjedd på bare to uker. Masse bevegelse, armer og bein, hode, nese og bittesmå ører. Legen fikk i begynnelsen litt problemer med å måle størrelsen nesten fordi mini var så aktiv - hihi. Men til slutt poserte hen perfekt i profil 💞

Jeg var 10 + 0 uker på vei og den hadde vokst seg stor og fin og målte 10 + 3 og var nesten 4cm lang 💞 med 170 i puls som jeg fikk høre 🥹 

Tenk at dette underet skjer her og nå? Jeg skal passe så godt jeg kan på den så hen kan kose seg og vokse trygt i magehulen 🥰 

Sa ingenting til mannen før han kom hjem fra jobb og overrasket han med de søte bildene på kjøkkenbenken. Det var veldig hyggelig 💞 

Fikk også vite at jeg har morkaken på bakre vegg, litt i øvre del av livmoren så legen mente jeg burde kjenne liv relativt tidlig på grunn av det - og at det blir lettere å kjenne på utsiden 🤭 Fint å vite at plasseringen ikke er på et risikabelt sted ! Hematomet så han heller ikke! 

Nå kan vi ta ferie og babymoon lykkelig begge to og kanskje kjøpe en body mens vi er der?🤭 

Så det var herlig å gå inn i den ellevte uken med litt mer trygghet og et steg nærmere de «magiske 12» 

God sommer enn så lenge 💞

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sommerfugl154 skrev (14 minutter siden):

10 + 1

Hei og hå 💞 God sommer til alle som skulle finne veien inn her ☺️

Det begynner sakte men sikkert å gå opp for meg at det som skjer er virkelig, og for hver dag som går tør vi å åpne døra for de gode følelsene mer og mer. Samtidig som det også er ekstremt skummelt og jeg veksler mellom å «tro på det» til å krisemaksimere og tenke at den ikke lever der inne likevel (huff….). Klarer liksom ikke å forstå at alt er inne i min kropp liksom? Jeg merker den jo ikke enda 😂

Jeg skal etter planen på diagnostisk tidlig ultralyd senere i juli, men ettersom jeg er mye borte er det ikke sikkert jeg får en time som passer.

Også reiser vi på en liten ferie jeg og mannen veldig snart så i går fikk jeg et sterkt og spontant innfall at jeg ville sjekke om mini fremdeles var der inne. Særlig siden jeg var hos fastlegen i går morges også og hun sa uke 9 var en viktig uke og da klarte jeg ikke slappe av etterpå. Vi hadde jo sett den når jeg var 8+0 og det er jo lenge siden må vite 😅

Booket en privat time på dagen i går og tror du ikke den var der? Jooo det var den 🥰 

Det var helt nydelig å se. Absolutt verdt pengene selv om noen kanskje ville sagt at jeg var litt hysterisk.

SÅ mye hadde skjedd på bare to uker. Masse bevegelse, armer og bein, hode, nese og bittesmå ører. Legen fikk i begynnelsen litt problemer med å måle størrelsen nesten fordi mini var så aktiv - hihi. Men til slutt poserte hen perfekt i profil 💞

Jeg var 10 + 0 uker på vei og den hadde vokst seg stor og fin og målte 10 + 3 og var nesten 4cm lang 💞 med 170 i puls som jeg fikk høre 🥹 

Tenk at dette underet skjer her og nå? Jeg skal passe så godt jeg kan på den så hen kan kose seg og vokse trygt i magehulen 🥰 

Sa ingenting til mannen før han kom hjem fra jobb og overrasket han med de søte bildene på kjøkkenbenken. Det var veldig hyggelig 💞 

Fikk også vite at jeg har morkaken på bakre vegg, litt i øvre del av livmoren så legen mente jeg burde kjenne liv relativt tidlig på grunn av det - og at det blir lettere å kjenne på utsiden 🤭 Fint å vite at plasseringen ikke er på et risikabelt sted ! Hematomet så han heller ikke! 

Nå kan vi ta ferie og babymoon lykkelig begge to og kanskje kjøpe en body mens vi er der?🤭 

Så det var herlig å gå inn i den ellevte uken med litt mer trygghet og et steg nærmere de «magiske 12» 

God sommer enn så lenge 💞

Så herlig å lese at alt går bra 💕 glad på deres vegne 😍 det er fantastisk å se hvor mye de beveger seg! Jeg var også på ultralyd akkurat 10+0 og ble overrasket over hvor mye bevegelse det var🥰 så godt at dere begynner å glede dere ❤️ god sommer og nyyyt ☀️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner bekymringen din og tankene dine såå godt. Litt som å lese som meg selv de siste gangene jeg var gravid 😶 Kjempevanskelig å tro på. Ble liksom ikke virkelig før jeg kjente tydelige spart fra uke 25 og utover. Men UL er jo det man kan gjøre, så er verdt pengene som du sier.

Kos deg sååå masse med ferie, mannen din og deres lille huleboer i sommer ❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært bekymret selv frem til sånn ca nå ish :ler: Nå kjenner jeg bevegelse hver dag så da roer det seg. Men tror man bare må venne seg til å være bekymret :sjenert: sånn er det vel å være mamma

Godt å høre at alt står bra til :papirfly:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Har bare sniklest tidligere, men nå ble jeg så glad på dine vegne at jeg må ut av skyggen, hihi)

Så gøy at lille spreller og er aktiv der inne! Føles som i går (og samtidig årevis siden) at lille mageboer'n her var 4 cm. Nå er hen ca 35 cm, og merkes myyyye. Har samme morkakeplassering som deg, og kjente småbobling i uke 15-16, og tydelige spark ganske nøyaktig i uke 17+0😊 Er førstegangs, og håper du også får kjenne det såpass tidlig! Her kunne til og med mannen kjenne det bare noen dager etterpå, og om jeg lå på rygg så jeg det fra utsiden. 

Du har mye å glede deg til❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Amatariel said:

Jeg skjønner bekymringen din og tankene dine såå godt. Litt som å lese som meg selv de siste gangene jeg var gravid 😶 Kjempevanskelig å tro på. Ble liksom ikke virkelig før jeg kjente tydelige spart fra uke 25 og utover. Men UL er jo det man kan gjøre, så er verdt pengene som du sier.

Kos deg sååå masse med ferie, mannen din og deres lille huleboer i sommer ❤️

Jaa, godt å høre at man ikke er alene og at flere har samme tankegang! Tusen takk for det, Kos deg du også med lille flokken din 😍💞

8 hours ago, Fame said:

Vært bekymret selv frem til sånn ca nå ish :ler: Nå kjenner jeg bevegelse hver dag så da roer det seg. Men tror man bare må venne seg til å være bekymret :sjenert: sånn er det vel å være mamma

Godt å høre at alt står bra til :papirfly:

Så bra, da teller jeg ned ukene til vi kan begynne å kjenne spark 😍 hehe, ja, bare å venne seg til bekymringene 😅 

8 hours ago, Nordblomst said:

(Har bare sniklest tidligere, men nå ble jeg så glad på dine vegne at jeg må ut av skyggen, hihi)

Så gøy at lille spreller og er aktiv der inne! Føles som i går (og samtidig årevis siden) at lille mageboer'n her var 4 cm. Nå er hen ca 35 cm, og merkes myyyye. Har samme morkakeplassering som deg, og kjente småbobling i uke 15-16, og tydelige spark ganske nøyaktig i uke 17+0😊 Er førstegangs, og håper du også får kjenne det såpass tidlig! Her kunne til og med mannen kjenne det bare noen dager etterpå, og om jeg lå på rygg så jeg det fra utsiden. 

Du har mye å glede deg til❤️

Så koselig at du legger igjen en kommentar 🥰 Gratulerer med graviditeten! Så hyggelig at mannen kunne kjenne liv tidlig også, da håper jeg vi også havner i samme situasjon 💞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Elise93 said:

Så herlig å lese at alt går bra 💕 glad på deres vegne 😍 det er fantastisk å se hvor mye de beveger seg! Jeg var også på ultralyd akkurat 10+0 og ble overrasket over hvor mye bevegelse det var🥰 så godt at dere begynner å glede dere ❤️ god sommer og nyyyt ☀️

Ja man blir helt tussete av alle følelsene 🥰 Tuuusen takk og god sommer til deg og💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Liten oppdatering ☺️ 12+2 i dag og tidlig ultralyd på sykehuset overstått!

Alt så bra ut, ingen «patologiske funn» og en aktiv krabat på 6,1cm 💞🥰 Vi er overlykkelige over at alt hittil har gått fint med bebis og at vi nå etter 12 uker kan senke skuldrene litt mer i allefall 🤭


ikke at det er viktig, men vi er nysgjerrige: hvis noen med kjennskap til «nub teorien» har lyst til å gjette på kjønn tar jeg gjerne imot! Men aner ikke om disse bildene viser noe 🤭

 

Viktigste er en sunn og frisk krabat🥹💞

 

IMG_8069.jpeg

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse med UL og fin liten krabat ❤️ Masse lykke til videre i svangerskapet! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin TUL ❤️❤️ Jeg har lest litt om NUB, men syns bildene var litt utydelige her så vanskelig å se noe.. her ser du min nub på 11+6 vs 15+6 (det øverste er 15+6) du ser tydelig at det er jente 🥰 har du litt mer tydelige eller nærmere bilder? 

download.jpeg-4.jpg

20230614_165122.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/21/2023 at 1:29 AM, Elise93 said:

Gratulerer med fin TUL ❤️❤️ Jeg har lest litt om NUB, men syns bildene var litt utydelige her så vanskelig å se noe.. her ser du min nub på 11+6 vs 15+6 (det øverste er 15+6) du ser tydelig at det er jente 🥰 har du litt mer tydelige eller nærmere bilder? 

download.jpeg-4.jpg

20230614_165122.jpg

Så spennende! Gratulerer med en lita jente 💞 Jeg har ikke flere bilder dessverre, hun printet kun disse tre. Men jeg er enig i at nub er litt for lite synlig og trodde vel kanskje det selv! Så skal det sies at jeg på selve ultralyden syns jeg så noe som stakk litt opp 😅 Så tipper gutt! Det blir spennende å se på neste ultralyd 🤩

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

15+0

Nå begynner lille bebis å bli stooor 🥹 Tenk femten uker allerede?

Det er utrolig koselig💞 Og nå koser jeg meg med graviditeten! Hørte hjertet på doppler hos fastlegen i forigårs også🤩

Denne uken har jeg begynt å kjenne liv allerede🥰 Jeg er nesten helt sikker. En følelse jeg aldri har kjent på før, og fra det «riktige» stedet i magen.

Nede til høyre er det små «tap» eller «stryking» eller noe som kjennes ut som sommerfuglvinger som stryker meg på innsiden! Alltid fra samme område, og det stemmer med at jeg har morkake på bakre vegg litt fremover mot venstre side.

Gjerne når jeg har våknet om morgenen eller akkurat spist frokost 😌 

Bare litt under fire uker til OUL nå! Vi gleder oss til å se den lille igjen - og finne ut om det er en lita jente eller gutt i magehulen!

Endret av sommerfugl154
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Long time no see😇 

Har vært i tvil om jeg skulle bytte over til gravid-dagboka eller ikke, men så har jeg oppdatert litt i termingruppa her inne så har ikke følt på behovet. Ting har stort sett gått greit så det var ikke så fryktelig mye å melde her heller, men kan komme med en liten oppdatering!

Nå sitter jeg her, i uke 36 og kjenner den lille gutten vår bevege seg 🩵 Tenk at tiden har gått så fort - og sakte på en gang!

Høsten har bare flytt avgårde, samtidig som det også har vært tungt å gå gravid med mye stress og mas på jobb. Jeg er en av de gravide som på en måte har fått «litt av alt» mtp. Plager, men ingenting som er for mye til at jeg greier å håndtere det. Litt smerter her og der, ganske trøtt, til tider mye halsbrann, tung, osv..

Føler meg på en måte midt mellom de som virkelig sliter og de som bare har er drømmesvangerskap og klarer å jobbe 100% hele veien.

- Så skal ikke klage! Men likevel kan summen bli litt mye, så det skal bli fantastisk å endelig få møte bønna vår på utsiden 🥹 Er veeeeldig klar for perm for å si det sånn!

Vi er overlykkelige over alt som skal skje og alt har hittil virker veldig bra med helsa til lille, krysser alt vi har for at innspurt og fødsel også skal gå fint!

Nå er vi i gang med «nesting» deluxe og har sortert og ordnet i alt av klær og utstyr nå i romjula. Sååå koselig! Og mannen min gleder seg veldig, er søt og snill og tar vare på oss. Det er tydelig at han ønsket dette like sterkt som meg 🥰 

Terminen er fremdeles satt til slutten av januar, så vi får se når han velger å dukke opp! 

uansett: Fremdeles god jul og godt nyttår til dere som skulle finne veien inn hit ☺️ 

- Sommerfuglen

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så koselig å høre fra deg sommerfugl154! 🥰 Herlig at alt står bra til med den lille krabaten. Det er virkelig helt unikt og magisk å kjenne spark og bevegelser på innsiden.

Skjønner godt du er klar for både permisjon og møte den lille gutten nå. Et svangerskap er tungt, uansett. Og høres jo absolutt ut som du har fått din del av kaka. Alltid noen som har det verre, men er fullt lov å syns sitt eget svangerskap er tungt. Vi kan ikke alle være som Funkygine 🤪

Men jeg forstår godt hvordan du har det nå. Jeg hadde jo termin selv i slutten av januar for akkurat to år siden nå. Da satt jeg der gigastor og klarte knapt å gå. Mens nå har jeg en propell som fyker over gulvet her, synger, ler og gir verdens beste koser. Du har mye å se frem til fra nå av ❤️ Lykke til med alt!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...