Gå til innhold

Babyboom 2021?


sommerfugl154

Anbefalte innlegg

Åh jeg føler med deg! :klem: Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Jeg hadde også en gynekolog en gang som var utrolig restriktiv, og da jeg var superfrustrert over sen EL så sa jeg at jeg ønsket hjelp til å få tidligere eggløsning. Da hadde vi prøvd en god stund, og det visste han - men likevel fikk jeg spørsmålet "hvorfor ønsker du det?". Jeg ble helt perpleks og klarte knapt å svare. Er ikke det innlysende?? Kortere EL betyr mindre ventetid og flere sjanser til å prøve på en viss tid. Jeg tror faktisk ikke alle disse fagfolkene forstår hvordan denne ventetiden er for prøvere. Jeg byttet gynekolog og hos han var det ingen problemer å få hjelp til eggløsning. Jeg fikk beskjed om at i verste fall så ville ikke letrozolen fungere... så da var det jo verdt å prøve.

Jeg ønsker deg sååå masse lykke til i denne syklusen!! Jeg ble gravid i pp11 og håper SÅ det samme for deg 🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk helt vondt inni meg av å lese hvordan du har det, og hvordan du blir møtt hos gynekologen. :( Jeg har jo egentlig ingenting å sammenligne med, for jeg har ikke engang begynt min prøvetid enda. Men jeg sliter også med lange sykluser og korte lutealfaser noe som bekymret meg, så bestilte derfor time hos privat gyn. for en sjekk. Timen var i dag faktisk, og hun mente også at jeg burde prøve litt uten hjelp, men sa at om det ikke klaffet innen november så kunne hun hjelpe til litt, både med tidligere EL og progesteronstøtte. Synes det er så rart at de er så forskjellig, og at noen er så knipne på medisinene. Om du likevel betaler for disse timene selv, så ville jeg vurdert å byttet til en annen om jeg var deg. :) Kanskje en annen gynekolog ville vært mer "hjelpsom". Det er jo forferdelig at du som har prøvd så lenge, ikke skal bli lyttet til og få hjelp! Synes det er urettferdig og skikkelig dårlig gjort! :(

Selv om det igjen ikke blir helt det samme, så er det kanskje litt i samme gate. Jeg har fortalt moren min om mine bekymringer rundt syklus, og alt som hører med. Hadde en periode hvor jeg synes det var veldig vanskelig og trengte rett og slett å lufte tankene litt.  Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å dele det, men kjente mer og mer behov for å snakke om det med noen andre enn mannen. Selv om han er veldig støttende også. Til slutt fortalte jeg alt til moren min, og det var som en enorm lettelse! Selv om jeg så klart skulle ønske at barnebarnet som forhåpentligvis kommer ble en total overraskelse, så har disse månedene med samtaler og støtte vært gull verdt for meg hvert fall.  Angrer absolutt ikke på at jeg åpnet den døren, for det har gitt meg mye mer enn det kostet. Håper ikke du føler at jeg sammenligner sykluskrøll med lang prøvetid. For jeg vet så inderlig godt at det ikke blir det samme. Likevel ønsket jeg å dele min erfaring om åpenhet, i tilfelle det kunne være til hjelp. :hug: Masse masse lykke til videre! Jeg håper det blir din tur nå! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist innlegg du skrev sist! Og jeg kjenner meg så godt igjen i tankene dine! Vi er også i PP11 nå, uten en eneste positiv test. Ingen sykluskrøll eller hormonkrøll her, det er bare tiden som går.. Det er en berg- og dalbane å stå i dette over lang tid, noen dager er fine mens andre er helt mørke og tunge. 

Er det privat eller offentlig gyn du har gått til? Det er nesten så jeg vil anbefale deg å oppsøke privat fertilitetsklinikk, de er eksperter på dette og av de jeg har møtt så har jeg blitt godt mottatt og fått gode råd og hjelp. Det er bare slitsomt når man blir en kasteball hos gynekologer som ikke evner å se en løsning. 

Jeg har ikke delt med noen hva vi står i, men tro meg, jeg har vurdert å fortelle det til noen nære venninner. Men jeg kjenner også behov for å holde dette privat inntil videre, for jeg er redd åpenhet bare vil føre til flere spørsmål og mer stress i en allerede slitsom prosess. Så enn så lenge er jeg ikke klar til å dele dette med noen. 

Jeg krysser fingrene for oss begge og håper høsten blir bra for oss begge! ❤🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/22/2021 at 2:44 PM, Amatariel said:

Åh jeg føler med deg! :klem: Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Jeg hadde også en gynekolog en gang som var utrolig restriktiv, og da jeg var superfrustrert over sen EL så sa jeg at jeg ønsket hjelp til å få tidligere eggløsning. Da hadde vi prøvd en god stund, og det visste han - men likevel fikk jeg spørsmålet "hvorfor ønsker du det?". Jeg ble helt perpleks og klarte knapt å svare. Er ikke det innlysende?? Kortere EL betyr mindre ventetid og flere sjanser til å prøve på en viss tid. Jeg tror faktisk ikke alle disse fagfolkene forstår hvordan denne ventetiden er for prøvere. Jeg byttet gynekolog og hos han var det ingen problemer å få hjelp til eggløsning. Jeg fikk beskjed om at i verste fall så ville ikke letrozolen fungere... så da var det jo verdt å prøve.

Jeg ønsker deg sååå masse lykke til i denne syklusen!! Jeg ble gravid i pp11 og håper SÅ det samme for deg 🙏

Nei, jeg tror virkelig de bare går på autopilot til tider og ikke ser individet... og spesielt når jeg er såppas ''ung'' så tenker de sikkert at det ikke skader å vente litt til!

Takk for all støtte, det hjelper så mye på humøret<3 Håper alle gode ting er 11 !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/23/2021 at 10:35 PM, bittelillebolla said:

Fikk helt vondt inni meg av å lese hvordan du har det, og hvordan du blir møtt hos gynekologen. :( Jeg har jo egentlig ingenting å sammenligne med, for jeg har ikke engang begynt min prøvetid enda. Men jeg sliter også med lange sykluser og korte lutealfaser noe som bekymret meg, så bestilte derfor time hos privat gyn. for en sjekk. Timen var i dag faktisk, og hun mente også at jeg burde prøve litt uten hjelp, men sa at om det ikke laffet innen november så kunne hun hjelpe til litt, både med tidligere EL og progesteronstøtte. Synes det er så rart at de er så forskjellig, og at noen er så knipne på medisinene. Om du likevel betaler for disse timene selv, så ville jeg vurdert å byttet til en annen om jeg var deg. :) Kanskje en annen gynekolog ville vært mer "hjelpsom". Det er jo forferdelig at du som har prøvd så lenge, ikke skal bli lyttet til og få hjelp! Synes det er urettferdig og skikkelig dårlig gjort! :(

Selv om det igjen ikke blir helt det samme, så er det kanskje litt i samme gate. Jeg har fortalt moren min om mine bekymringer rundt syklus, og alt som hører med. Hadde en periode hvor jeg synes det var veldig vanskelig og trengte rett og slett å lufte tankene litt.  Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å dele det, men kjente mer og mer behov for å snakke om det med noen andre enn mannen. Selv om han er veldig støttende også. Til slutt fortalte jeg alt til moren min, og det var som en enorm lettelse! Selv om jeg så klart skulle ønske at barnebarnet som forhåpentligvis kommer ble en total overraskelse, så har disse månedene med samtaler og støtte vært gull verdt for meg hvert fall.  Angrer absolutt ikke på at jeg åpnet den døren, for det har gitt meg mye mer enn det kostet. Håper ikke du føler at jeg sammenligner sykluskrøll med lang prøvetid. For jeg vet så inderlig godt at det ikke blir det samme. Likevel ønsket jeg å dele min erfaring om åpenhet, i tilfelle det kunne være til hjelp. :hug: Masse masse lykke til videre! Jeg håper det blir din tur nå! 

Ja, det er veldig rart hvor forskjellige leger er på dette.. Ja, jeg vurderer å bytte, men har allerede vært hos to ulike, så tenkte liksom at nå skulle jeg prøve å holde meg til ett sted, men vi får se hva hun sier når blodprøvene til neste syklus kommer inn da :) Så rart at legen din sa dere kunne prøve med progesteron så raskt når jeg som nesten har forsøkt et helt år ikke får det med en gang.. 

Veldig koselig at du legger inn råd og tips, det hjelper så mye å kjenne på at man ikke er helt alene om dette og at vi er flere! Mange fine tanker om dette med å dele! jeg skal ta en prat med mannen om han også godkjenner at vi eventuelt deler dette til noen (det er jo like privat for han som for meg så han må få godkjenne tenker jeg). 

Tusen takk for støtte, håper virkelig det blir vår tur snart <3 og lykke til med prøving når dere begynner! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, EXB1987 said:

Huff, så trist innlegg du skrev sist! Og jeg kjenner meg så godt igjen i tankene dine! Vi er også i PP11 nå, uten en eneste positiv test. Ingen sykluskrøll eller hormonkrøll her, det er bare tiden som går.. Det er en berg- og dalbane å stå i dette over lang tid, noen dager er fine mens andre er helt mørke og tunge. 

Er det privat eller offentlig gyn du har gått til? Det er nesten så jeg vil anbefale deg å oppsøke privat fertilitetsklinikk, de er eksperter på dette og av de jeg har møtt så har jeg blitt godt mottatt og fått gode råd og hjelp. Det er bare slitsomt når man blir en kasteball hos gynekologer som ikke evner å se en løsning. 

Jeg har ikke delt med noen hva vi står i, men tro meg, jeg har vurdert å fortelle det til noen nære venninner. Men jeg kjenner også behov for å holde dette privat inntil videre, for jeg er redd åpenhet bare vil føre til flere spørsmål og mer stress i en allerede slitsom prosess. Så enn så lenge er jeg ikke klar til å dele dette med noen. 

Jeg krysser fingrene for oss begge og håper høsten blir bra for oss begge! ❤🤞

Ja, noen ganger må man bare få ut litt gruff og frustrasjon, det føles godt å bare lette litt på trykket. Særlig når man får så gode støttemeldinger <3 Så tusen takk for det! 

Det er privat gynekolog jeg har gått til faktisk, så rart de er så ''gniene''. Det er jeg som har valgt å gå til litt forskjellige fordi jeg ikke har følt at problemene mine har blitt tatt helt på alvor de stedene jeg har vært. Hvilken klinikk har du gått til? Har forsøkt aleris og majorstuen kvinneklinikk. 

Ja, det er sant som du sier det om deling til andre, jeg er veldig delt og man kan jo ikke gå tilbake på det når man først åpner seg. Jeg tror vi venter litt til og ser, men om vi må begynne å styre med IVF så kommer jeg nok til å fortelle om det til mine nærmeste. 

Ja, krysser fingrene for oss og at vi får dette til! Den som venter på noe godt <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 18 - PP11 

Da var det tid for ny prøverunde!
Og jeg er overlykkelig over at jeg har fått POSITIV EL TEST!!

- allerede nå!! 😁🙌🏻👏🏻 * casual egg-dance *:duskedame:

CD 18 og positiv test har vel bare skjedd to til tre ganger det siste året? Noe sånt i allefall!
Så i kveld blir det 🐝🌼🤭🥰

Jeg har også fått svar på AMH prøven min og den var på 37, noe gynekologen mente var veldig bra. Ikke for høy og ikke for lav🥚Veldig tilfreds med det:)

Går det ikke på denne syklusen så skal mannen teste svømmerne sine i allefall, for da begynner vi på pp12, hjelp 😳

Men, den tid, den sorg! 🤞🏻 Nå er jeg bare så inspirert og fornøyd med at vi endelig er i gang med ny runde!

 

- God helg alle sammen 🦋

A1BAB537-1E46-444A-8642-726AC102B75E.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for EL! :yvonne: Så godt at du slapp å vente så altfor lenge på positiv test nå. :) Så godt at prøvesvarene dine var fine! Ønsker deg masse masse lykke til denne prøveperioden. ❤️ 

Endret av bittelillebolla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten update herfra, 7 eller 8dpo i dag 🥚🐝 

I sommer da jeg fikk den positive testen var ikke det før 11dpo, så ikke noe stort håp om å skimte noe enda selv om jeg ikke greier å la være å teste 😂 For nå går jeg inn i de mest intense dagene! 
 

God temperaturøkning denne gangen også, og jeg merker pms på kroppen: halsbrann, følsom nese, ømme brystvorter. Alt tyder på god produksjon av progesteron denne syklusen.

Håper selvfølgelig at spiren skal sitte nå!

Heldigvis er det valg så jeg har noe annet spennende å tenke på nå også 😅 Godt valg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12/13dpo

ok, frustrert og oppgitt her nå. Jeg ble sååååå gira da jeg faktisk fikk svak positiv på en tidligtest i går morges! urinen var til og med ganske lys! 
- Og boom… I dag ga testen fremdeles utslag, men enda svakere selv på mer konsentrert morgenurin ☹️ Spotter litt, men ikke fått *mensen* enda. Dessverre, så da ser det mørkt ut.  Med mindre det er en eller annen forklaring på det og at jeg på mirakuløst vis plutselig ser økning igjen i morgen. 
 

Noen som har erfaring eller hørt noen historier? 
 

Det er jo andre gang dette skjer på noen måneder, men denne gangen har jeg i allefall fått positiv test to dager på rad så det er da noe 😕

 

Er håpet virkelig ikke heelt ute før man får mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Skjønner du ble gira da ja! Er nesten ikke annet å gjøre enn å vente... Kan jo absolutt være at streken blir sterkere, selv om den var svak i dag 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om det kan sammenlignes eller ikke. Da jeg fikk positiv i vinter så skjelnet jeg såvidt streken på 11 dpo. 12 og 13 dpo var dog noe sterkere, men 14 dpo var den igjen mye svakere enn 13 og like svak som 12.. Ble redd det forsvant igjen, så sluttet helt å teste med strimler da og brukte kun digital. Mensen kom aldri 🤷🏻‍♀️

Masse lykke til videre! Krysser fingrene for deg 🤞🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 hours ago, Amatariel said:

Oi! Skjønner du ble gira da ja! Er nesten ikke annet å gjøre enn å vente... Kan jo absolutt være at streken blir sterkere, selv om den var svak i dag 🤞

 

6 hours ago, Niny said:

Vet ikke helt om det kan sammenlignes eller ikke. Da jeg fikk positiv i vinter så skjelnet jeg såvidt streken på 11 dpo. 12 og 13 dpo var dog noe sterkere, men 14 dpo var den igjen mye svakere enn 13 og like svak som 12.. Ble redd det forsvant igjen, så sluttet helt å teste med strimler da og brukte kun digital. Mensen kom aldri 🤷🏻‍♀️

Masse lykke til videre! Krysser fingrene for deg 🤞🥰

Tusen takk for støtte ❤️ ingen mens enda, én dag etter IKM (13/14dpo), men kun et blaff av en skygge på testen i dag, så basicly negativ 😢 Så nå har jeg resignert og venter bare på mensen egentlig 🤷‍♀️

jeg ser liksom null logisk grunn til at det skulle gå an å teste positivt og så negativt på konsentrert morgenurin (ikke bare svakere) og likevel(!) være gravid. Går det an å få et blaff av hcg ved festing og SÅ at det tar seg sakte opp likevel?! Forsøkt å Google meg i hjel men det ser ikke bra ut…

Likevel så er det jo positivt at jeg har sett noe fremgang, det betyr i allefall at vi treffer på eggløsning og timingen og at jeg ikke har tette eggledere i det minste. Og at mensen er forsinket tyder jo på det.
så nå trenger jeg litt tid til å samle tankene og følelsene og se hva som skjer. Håper hvis jeg ikke er gravid at mensen kommer nå så vi kan starte på nytt og se fremover. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...