Gå til innhold

Babyboom 2021?


sommerfugl154

Anbefalte innlegg

God lørdag💞 
 

Nå har vi vært på riksen og fått satt inn et perfekt femdagers 5AA blastocyst embryo 🥺 Og i tillegg minst fem på frys💞 

De frøs fem i dag og i morgen skulle de sjekke på resten for å se om noen flere hadde utviklet seg nok til å bli lagt til i fryseren 🤭 

Så jeg er offisielt ruger! Krysser alt jeg har for lille spiren nå altså🤞🏻 Og dersom det skulle bli negativt utfall nå, så er det veldig betryggende å vite at man har noen gode kandidater på fryseren 🥰

ååå jeg er bare så glad og lettet akkurat nå!
Var helt kvalm og nervøs tidligere i dag for man vet jo aldri, noen får jo null innsett og null på frys:(

Men heldigvis ikke, og det føles fantastisk å endelig være på godsiden av statistikken for én gangs skyld! På disse to og et halvt årene vi har forsøkt så er vi sultefora på gode nyheter så dette var akkurat det jeg behøvde denne nydelige mai-lørdagen 💖

Sender masse babystøv til alle andre prøvere også!

god helg💖

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åå lille embryoet! Så magisk! Hurra for at du ruger! ❤️ Jeg håper håper 🤞 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og hoppsann fra testefrøkna, for NÅ er det spennende her 😱🤞🏻

Er klar over at man kan få falsk positiv pga hcg sprøyta ovitrelle, så på søndag bestemte jeg meg for å sjekke status ved å ta en tidligtest og deretter «sjekke» når den ble blenda - for å kunne vite at utslag senere kanskje faktisk er kroppen min da 🤭

Så det var en svak strek på søndag, blendahvit på mandag (9 dager etter ovitrelle) og i går kveld tok jeg en tidligtest til - som fikk utslag! 👀 Er det fremdeles ovitrelle som slår ut mon tro? I såfall er det jo rart at den var helt blenda dagen før, så jeg håper dette er «ekte» hcg 🤞🏻😁 

Tok en test til i dag morges og den var om mulig enda sterkere? Og streken på first response testen er jo veldig tydelig da! Den ville vel ikke blitt sterkere og sterkere hvis det fremdeles var eggløsningssprøyta 🤔

Så det er jo kanskje lovende da! 
Akkurat nå er det fire dager siden innsett, men det var et fem-dagers blastocyst som hadde «klekket» og da har jeg lest at de implanterer seg litt tidligere. Dermed er det jo sånn sett teoretisk mulig at jeg faktisk får en tidlig positiv nå, selv om det bare har gått fire dager.
Hvis man hadde telt som en «vanlig» prøver så er jeg 9dpo nå.

Også vet jeg at uansett positiv eller ikke eller falsk eller what not, så er det veldig tidlig og mange opplever jo kjemisk. Så for min del handler det nå mer om å holde håpet oppe, men holde jubelen tilbake:) Blodprøve er på mandag.

Se «testutviklingen» på bildet 🤓 

 

symptomer: Ekstremt ømme bryst, ekstrem vekst på dem også (hahha), mild halsbrann og ganske trøtt. Men progesteronet jeg tar har jo mange av disse bivirkningene da

 

Og nei jeg klarer ikke la vær å teste 😂 Jaja, vet det kanskje ikke er så lurt men sånn har man altså blitt 

*sukk*
 

God 17. mai !

IMG_7614.jpeg

IMG_7615.jpeg

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Elise93 said:

Den ser jo absolutt positiv ut! 🥳 gratulerer så mye 💕

Tusen takk💖 Vi må fremdeles håpe på at den klamrer seg fast videre og at vi får positive blodprøvesvar, men jeg tok digital i dag og den viste gravid 1-2 🥺😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå hurra!! Så gode nyheter danser.gif.eca32e53bfab0f43ca1644c144b15867.gif
Disse testene er sterkere enn det jeg hadde på 10 dpo (som også var etter ovitrelle). Her er bl.a innlegg fra min dagbok for to år siden. Og testerekken fra EL til 14 dpo.

Endelig er det din tur kjære sommerfuglen heart.gif.487d5bc4ddce9623bc5f7e395684ff2f.gif

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Amatariel said:

Åå hurra!! Så gode nyheter danser.gif.eca32e53bfab0f43ca1644c144b15867.gif
Disse testene er sterkere enn det jeg hadde på 10 dpo (som også var etter ovitrelle). Her er bl.a innlegg fra min dagbok for to år siden. Og testerekken fra EL til 14 dpo.

Endelig er det din tur kjære sommerfuglen heart.gif.487d5bc4ddce9623bc5f7e395684ff2f.gif

 

Takk for info og bilder! Det hjelper veldig å se litt på hvordan det så ut for andre.

i dag er jeg 6dpt og tror streken har blitt mørkere fra i går, og definitivt siden den 17 så jeg håper forsiktig på at dette går veien nå altså 💖 

Vi har blodprøve på mandag så krysser fingrene 🤞🏻

Prøver å ikke stresse for mye men det er helt sykt vanskelig, særlig for oss som aldri har vært i nærheten av noe engang 😭 Prøver å trøste meg med at det er relativt gode utslag såpass tidlig og at det må vel være et godt tegn!

IMG_7623.jpeg

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg bare inn her for å oppdatere litt og jeg syns streken blir sterkere og sterkere ☺️ Og særlig hvis man sammenligner med to dager siden (som jo det er ment å doble hver andre dag)

Så jeg er veldig spent på blodprøveresultatene nå! Da får man jo en nøyaktig hcg verdi!

Så krysser fingrene for at lille frøet fortsetter å spire 🥺😍

IMG_7624.jpeg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er virkelig noen flotte tester! 😍 Har du prøvd digital for å se om den er på 1-2, eller bikket over til 2-3?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/20/2023 at 7:28 PM, Amatariel said:

Ja dette er virkelig noen flotte tester! 😍 Har du prøvd digital for å se om den er på 1-2, eller bikket over til 2-3?

Takk😍

 

Jeg tok hcg måling i går, den var på 148 som jo bekrefter graviditet! Så nå skal de sjekke økning i morgen.

fikk forøvrig fremdeles kun gravid 1-2 på digital, men den kan jo være ganske unøyaktig så prøver å ikke legge så mye i det ☺️

Viktigste er jo blodprøvene🌱☀️🌱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei igjen🙋🏼‍♀️

Liten update: ligger på sykehus med overstimulering:( aner ikke hvor lenge! De sier i snitt to til tre uker 😵

Den gode nyheten er at jeg fremdeles er gravid og legene er fornøyde med hcg stigningen (selv om jeg syns den stiger ørlite tregt) men de sier det er innafor så da må jeg vel bare stole på det. Det er jo hcg som opprettholder overstimuleringen så dette er både «bra» og «dårlig» på samme tid. Det har vært en røff uke for å si det sånn! 
De har tappet totalt 10-12 liter den siste uken og min stakkars kropp kjenner den for å si det sånn! Her er det intravenøs væskebehandling, infusjoner, blodprøver, dren og medisiner i ett kjør 🫣

Men jeg håper håper håper det blir verdt det!

Legene sier hcg skal doble seg hver 48-72 timer, og jo høyere hcg jo lenger tid tar det. De måler hver 3 dag, og hittil har det vært litt mer enn dobling hver gang, men nå sist var det gått fra 920 til 1850 på tre dager og jeg syns det var litt lite?? Samtidig sies det at når hcg har kommet over 1000 så øker den tiden bittelitt. 

På ultralyd så de en forstersekk, men da var jeg 5+1 så det var for tidlig å se noe mer. Legen var fornøyd med at de så noe i det hele tatt, så jeg får vel holde meg til det jeg også! (Selv om jeg helst skulle sett en plommesekk inni der også). Er så redd for sånn blighted ovum 😭 

Jaja alt man skal obsesse over. Jeg er i allefall gravid enn så lenge!

Symptomoppdatering: 

5 + 3: 

supersulten hele tiden!
Veldig ømme bryst og brystvorter 😂 Smertefullt gjennom bh-en og jeg syns kanskje fargen har blitt litt mørkere også 

ekstrem luktesans

Milde mens-murringer innimellom, også er jeg ganske trøtt og sliten. Det kan jo være mange årsaker til det (blant annet det kjøret kroppen min går gjennom nå) men det kan også være gravidhormonene 

Så da er det egentlig bare å være tålmodig som gjelder, forsøke å puste med magen og ta ting som det kommer 💞

God onsdag videre fra sykesenga!

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei uff så kjedelig at starten av svangerskapet ditt skulle bli så tøft da! Men høres ut som du virkelig er i gode hender. Vi får stole på det legene sier! At alt ser bra ut så langt :klem: Men har forståelse for at du er engstelig for tiden fremover. Men vi krysser fingrene! 🤞 At du om ikke alt for lenge får se et blinkende hjerte.

Jeg var en gang på UL 5+4, og da var det lite å se. Var vel bare fostersekken mener jeg. Men på 6+5 var det en fin liten spire med hjertebank som gjemte seg.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag💖🌱

Det var Nervepirrende dag i dag med nye hcg prøver, orket nesten ikke tenke på det 😵 men det var ingen grunn til bekymring for nå hadde det steget fra 1815 til over 5000 😍😭🤩 Dét gjorde dagen min altså! 

Alt dette sykehusgreiene er småpirk hvis premien til slutt blir det vi håper 🥰 Hjertet mitt flommer over 💖💖

Og legen kom innom og oppdaterte meg litt mer grundig på hva de hadde sett forrige gang og hun hadde faktisk sett en liten plommesekk og antydning til fosteranlegg inne i den svarte bobla 🫣😍 Så da er alt foreløpig tipp topp! 
 

symptomer 5 + 4: ekstrem sult, må tisse hele tiden, veeeeeldig ømme bryst og litt milde murringer. Ingen kvalme enda, så er spent på hvordan den blir om det dukker opp 🥺😅 Hvis sånt går i arv er det ikke så mye kvalme bakover i familien heldigvis, så satser på at det skal gå fint (lov å håpe).

Goood helg 😍

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann og hoppsann. Det har vært en rolig helg, med farting til og fra sykehuset. Nå får jeg lov til å sove hjemme såfremt jeg får behandling her på dagtid. Det fungerer greit syns jeg! Jeg er frisk nok til å kjøre selv og kan parkere rett utenfor avdelinga, så sånn sett så har vi en løsning nå sol fungerer. Jeg skal nok holde ut det styret her hvis lille bønna klamrer seg fast og gjør alt verdt det💖

Hcg hadde økt fra 5000 til 12000 🤭 Så det bør jo være lovende! 

denne uken skal vi kanskje sjekke med ultralyd en gang til også, så da forventer vi å se et lite embryo 🥺🤞🏻 Krysser fingrene for det! Hjertelyd er litt  50/50 om vi får sett så tidlig, men er lov å håpe ☺️ 

I dag er jeg 6+0 og kjenner på følgende symptomer:

litt kvalme/uggen følelse om kvelden og hvis jeg er sliten 

veldig sulten 

ekstremt vonde bryst 😂 latterlig faktisk 

Må tisse ofte 

god luktesans

 

Alt er så uvirkelig syns jeg! Jeg klarer ikke ta inn over meg at jeg endelig er blitt gravid, samtidig som jeg også «skjønner det» på en måte? Det er så rart. Så er det en del av meg som holder veldig igjen da, ettersom det er veldig tidlig og alt kan skje. Men hittil er tegnene lovende, så da får vi kose oss med det💖🥰

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig positivt ned så fin økning på hcg 💕 masse lykke til med ny ultralyd denne uken, håper du får se et bankende hjerte! 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 I dag er jeg 6 + 4 og vi fikk se hjerteslag for første gang i dag 😍 Små blafrende slag og legen var veldig fornøyd 

Lille reka målte seks og en halv uke og det sa legen stemte veldig bra med hvor langt jeg er på vei 💖

Hei lille vennen, håper du holder deg på plass inni magehulen nå da😊🥰

God helg💞

IMG_7718.jpeg

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...