Gå til innhold

Babyboom 2021?


sommerfugl154

Anbefalte innlegg

Hei dere 💓 Det er alltid så hyggelig å lese det dere skriver, setter veldig stor pris på det.

I dag ble det negativ test igjen, og begynt å spotte nå, så da forventer jeg mens i morgen desverre. Det er utrolig demotiverende, men samtidig ikke noe annet å gjøre enn å synes litt synd på seg selv, kjenne på at det er dritt for å få det ut også gå videre rett og slett... føler dette har vært en skikkelig klisjé møkkadag: regn og snø, dårlige nyheter, merker hardkjøret fra jobb på kroppen (kjevesmerter og hodepine pga tanngnissing/stress), sikkert litt ekstra depressiv pga pms, mentalt tynnslitt og attpåtil en slitsom og uforutsigbar kollega jeg er nødt til å samarbeide med også har vi alle de gravide som strutter rundt.. Hentet en pakke jeg hadde gledet meg til også hadde de søren meg sendt feil vare.. hva skjer liksom?tragikomisk 😵 Ja jeg klager nå, men et sted må det ut 🤮🤮 

Anyway livet da. 

I morgen blir sikkert en bedre dag 🤞🏻🌙🌤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å nei, det var alt kjipt på en og samme dag. Skjønner godt at du blir demotivert. Håper du får en kort og grei menstruasjon, og ikke må vente på ny eggløsning alt for lenge ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, det var mye på en gang ja!! :klem: Godt man kan legge en slik dag bak seg. Håper du har det bedre i dag, selv om mensen gjør sitt inntog. Om det er noen trøst så er vi flere i samme båt. Jeg er på CD1 i dag, så om du får mensen så tar vi i alle fall "følge" utover i ny syklus. Krysser for at vi begge to har en helt annen situasjon om en måned!! 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD4

Da var mensen på hell, etter to dager med en del smerter faktisk. Kroppen min er så rar. Jeg har mensen ganske "kort", men med styrtblødning de to første dagene. Også slutter det like brått som det kom, kun litt spotting. Noen andre som også har det sånn? Deilig å få den ut av verden uansett! PP5 come at me!

Uansett, jeg begynner å bli litt utålmodig og tenker at jeg like gjerne kan ta en sjekk av "utstyret" for å se om alt er som det skal være mtp fertilitet osv. Så nå har jeg bestillt en time hos aleris om en ukes tid. Kanskje litt hysterisk, men føler det kan være deilig å bare snakke med en lege/et annet menneske om at jeg planlegger å bli gravid! Kanskje jeg kan sjekke vitaminivåer og sånt også, det skader jo ikke å legge til rette så godt man kan i allefall.

Kjenner fortsatt at jeg ikke er helt good mtp. Alle de gravide på jobb da.. tenker på det nesten hele tiden at jeg skulle ønske det var meg ☹ og nå som internett-cookiene har skjønt at jeg er kvinne 27år + prøver å bli gravid så pushes det annonser, artikler og videoer i alle kanaler, hele tiden.. 😳 Begynner virkelig å forstå nå hvor slitsomt det kan være å føle at hele verden forventer man skal være gravid.

Mamma, pappa og svigers kommer med små hint hver gang vi møter dem også. Tror de er gira på barnebarn 😅 Og jeg er jo seff også gira på å lage et, men kan jo ikke si det enda! Arggh.

Har bevisst valgt å ikke fortelle om at vi prøver til noen andre enn mannen. Samtidig hadde det jo vært deilig å bare kunne prate fritt. Det kan jeg jo her da 😌 

I morgen skal jeg shoppe litt på babyplan hadde jeg tenkt 👶🏻 

Fortsatt god helg alle dere som brått skulle titte innom her 🦋🐛

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (6 timer siden):

CD4

Da var mensen på hell, etter to dager med en del smerter faktisk. Kroppen min er så rar. Jeg har mensen ganske "kort", men med styrtblødning de to første dagene. Også slutter det like brått som det kom, kun litt spotting. Noen andre som også har det sånn? Deilig å få den ut av verden uansett! PP5 come at me!

Uansett, jeg begynner å bli litt utålmodig og tenker at jeg like gjerne kan ta en sjekk av "utstyret" for å se om alt er som det skal være mtp fertilitet osv. Så nå har jeg bestillt en time hos aleris om en ukes tid. Kanskje litt hysterisk, men føler det kan være deilig å bare snakke med en lege/et annet menneske om at jeg planlegger å bli gravid! Kanskje jeg kan sjekke vitaminivåer og sånt også, det skader jo ikke å legge til rette så godt man kan i allefall.

Kjenner fortsatt at jeg ikke er helt good mtp. Alle de gravide på jobb da.. tenker på det nesten hele tiden at jeg skulle ønske det var meg ☹ og nå som internett-cookiene har skjønt at jeg er kvinne 27år + prøver å bli gravid så pushes det annonser, artikler og videoer i alle kanaler, hele tiden.. 😳 Begynner virkelig å forstå nå hvor slitsomt det kan være å føle at hele verden forventer man skal være gravid.

Mamma, pappa og svigers kommer med små hint hver gang vi møter dem også. Tror de er gira på barnebarn 😅 Og jeg er jo seff også gira på å lage et, men kan jo ikke si det enda! Arggh.

Har bevisst valgt å ikke fortelle om at vi prøver til noen andre enn mannen. Samtidig hadde det jo vært deilig å bare kunne prate fritt. Det kan jeg jo her da 😌 

I morgen skal jeg shoppe litt på babyplan hadde jeg tenkt 👶🏻 

Fortsatt god helg alle dere som brått skulle titte innom her 🦋🐛

 

Deilig at mensen holder på å gi slipp. Jeg har noe lignende forløp som deg. Dag 1 tildels mye, dag 2 som en foss (renner bokstavelig talt når jeg er på do, må vaske doen etterpå for får ikke spylt vekk alt 🙈😂) dag 3 passelig mye/lite, dag 4 brune rester. Ofte dag 5 er svak spotting, men like ofte "frisk" igjen til da 😊

Ååh kan forstå det vil være greit å få en liten sjekk at alt er som det skal inni der. Én mindre begymring evt! 🎉

Åååh det er sååå kjedelig med folk som hinter! 😵 Jeg har en på avdelingen min, som tror han bare erter meg. Hver gang jeg har vært hos legen for et eller annet, så spør han meg når jeg kommer tilbake "hvor langt er du på vei nå da?" 🙄 Lyst til å kvele han innimellom. Jeg ble tante til tvillinger i slutten av november, og har snakket litt om ting jeg har strikket til de osv. Så han har sagt at han tenker automatisk, nå jeg har snakket så mye om barn, at NÅ er jeg også gravid. Har så lyst til å skrike til han at hold kjeft for faen, jeg får det ikke til!!! 

Med venninner som maser så nevnte jeg i sommer at vi har begynt å prøve nå, så er spent på hvordan det blir. En av de har spurt min mann veldig ofte om når det blir minier. Jeg sa til henne å ikke fortelle min mann at de vet, men hun sluttet heldigvis å mase da 🤷🏻‍♀️ Ikke spør og graver de lengre, de som vet, men er der om jeg trenger å få ut litt frustrasjon over at det ikke går 😊

Æææh, ser at jeg har svart nesten et helt eventyr 😂 Fortsatt god helg til deg og! Kos deg med Babyplan shopping 😊💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt p få tatt en sjekk egentlig, det er jo fort gjort å google på seg både det ene og det andre. Tror jeg har hatt hele lista av feil og mangler som kan forårsake barnløshet ifølge google x) Er lenge å vente på at ett år skal passere...

Skal krysse fingra for at det straks blir din tur å gå med struttende mage 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er CD4 i dag og har veldig lik mensen som deg. Ganske mye de to første dagene (ville kanskje ikke kalt det styrtblødning, men skifter bind relativt ofte syns jeg) og så lite på tredje dag. I dag er det ingenting, kun littegrann spotting når jeg tørker meg. Veldig greit akkurat dèt da. Haater mensen, sånn fysisk til vanlig, og gjør det ikke bedre at det er en konstant påminnelse psykisk nå om at man ikke er gravid. Så ting blir litt bedre når den er over i alle fall.

Sykt irriterende med alle som hinter... jeg har vært igjennom de årene der selv. Heldigvis slipper jeg det nå, da folk generelt tror vi er ferdige med barn :roll: Kommer en og annen "men skal dere ikke ha èn liten til?" og en kollega i høst regnet seg frem til at vi har veldig lik aldersforskjell på barna våre, og dersom vi skulle "opprettholde" dette så måtte det komme en til snart, og uttalte seg høyt om dette rundt lunchbordet. Kjenner det stikker skikkelig da.

Du er ikke hysterisk for at du vil ta en undersøkelse! Det er tvert i mot veldig lurt hvis man kjenner at prøvingen tærer på og man veldig gjerne vil bli gravid . Det finnes mange som ikke aner at det er noe galt før det har gått ett år, og da har man prøvd med håp måned etter måned. Så når man har muligheten til å betale for litt hjelp, så er det ingenting galt med det. Jeg gjorde det selv første gang jeg var prøver - dro til privat gynekolog etter 4 måneder, og veldig glad for det.

God shopping i dag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

CD 17

Titter innom her igjen for å skrive ned noen tanker ❄

Jeg endte opp med å aldri bestille noe fra babyplan likevel faktisk. Utsatte det og utsatte det til jeg kom til et punkt hvor jeg tenkte at nå rekker jeg ikke få pakken i tide til EL uansett 😅🙈 Så da tenkte jeg at jeg likegodt kunne klare meg uten. Kanskje er det sunt å forsøke seg på en syklus uten masse testing!

På torsdag var jeg hos privat gyn for en liten sjekk av hvordan ståa er og heldigvis er alt som det skal!

Fant også en del EL-slim tidligere denne uken og på ultralyden kunne gynekologen se/bekrefte at jeg hadde en stor og fin eggpose på vei og at den kan sprekke når som helst nå. Hun estimerte ca 4 dager fra torsdag, så det vil si EL i morgen den 7. Eller mandag 8.februar 😊🥚 

Tenk å få Eggløsning så "tidlig" a gitt?! CD18/19 er jo tidlig til meg å være!

 Ble i SÅ mye bedre humør etter den timen kjente jeg 💓 

Hun gynekologen er utrolig flink og svarte på alle mine spørsmål på en utfyllende og god måte. Veldig fornøyd med henne! Hun mente at jeg ikke skulle være bekymret for at syklusene mine av og til er litt lange, jeg hadde mange eggposer på hver eggstokk og bra tykkelse på livmorslimhinnen. Ingen nye cyster, så det er kun et spørsmål om tid ifølge henne, gitt at mannen har normal kvalitet på svømmerne sine. Men det får vi gå utifra foreløpig 😊 

La oss nå håpe dette er gullegget da 😍 

En venninne av meg fødte forresten sitt første barn forrige uke! Jeg kjenner selvfølgelig på en stor glede i forbindelse med det, (selv om jeg skulle ønske jeg var gravid nå) og kjenner meg optimistisk på at vi også skal sitte i samme situasjon om ikke så alt for lenge 🤞🏻👶🏻

// 🦋

Endret av sommerfugl154
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres kjempebra ut! :hug: Så bra at du tok den gyn.timen. Hjelper veldig på å få sjekket ståa, og ikke minst på psyken som faktisk får en bekreftelse på at alt er bra.

Herlig at EL er i disse dager! Kos dere masse :sengekos:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så spennende å følge deg også ❤️ 
Kjedelig med de negative testene, men ofte er det en liten gynekolog - time som skal til. Det kan jo også føre til at du slapper litt mer av i kroppen? Uansett blir det veldig spennende å følge videre. 

Vi er jo i samme båt 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ kjekt å ha vært hos gyn og få beskjeden om at alt er som det skal være 😊

Da høres det ut som om vi ligger veldig likt i løypa da. Venter på at tempen skal bekrefte det, men EL var enten i går eller i dag! Håper på at det venter en positiv overaskelse til oss begge i andre enden 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere 🤗 Alltid hyggelig!

I dag er CD19 og EL er estimert til i dag ifølge flo og det gynekologen sa/så på torsdag!

Vi la inn aksjer i går, på torsdag og fikk anbefalt å fortsette en stund til med samleie annenhver dag for å være sikre på at vi ikke avslutter for tidlig. Jeg vet jo ikke 100% når det egger slipper!

Så vi skal ta en runde i morgen også.

Vi har "slitt" litt med aksjelegging denne gangen egentlig. Vi har i perioder faktisk slitt litt med sex fordi mannen mister tenningen når han er overarbeidet og stressa og sliter da med å "prestere" rett og slett. Og det blir ikke lettere for han nå, når han *vet* han må pga EL. Både han og jeg ønsker jo dette barnet veldig mye.

Så nå har vi forsøkt å bare ta det etter hans initiativ så han får roet hodet sitt og kommet i modus når det passer han. Eneste er at det skal skje  annenhver dag rundt EL, men ellers er det han som tar insjet i løpet av dagen når han er klar 😅 

Skjønner jo det er frustrerende for han å ikke «prestere», Samtidig klarer jeg ikke ha det hemmelig at det er EL heller, fordi vi faktisk skal ha ganske mye mer sex enn vanlig akkurat da, så det er umulig å ikke si noe. Han skjønner jo det av seg selv uansett når vi plutselig skal ha sex annenhver dag på et strategisk punkt i mnd.. Så han får gjøre sin greie som funker for han, men det er ikke alltid det går på første forsøk 🤔

Skal ikke være lett å lage baby alltid si 😅

På tide med min tur nå snart, det må jeg jo bare tenke 💓

Endret av sommerfugl154
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (59 minutter siden):

Takk for svar dere 🤗 Alltid hyggelig!

I dag er CD19 og EL er estimert til i dag ifølge flo og det gynekologen sa/så på torsdag!

Vi la inn aksjer i går, på torsdag og fikk anbefalt å fortsette en stund til med samleie annenhver dag for å være sikre på at vi ikke avslutter for tidlig. Jeg vet jo ikke 100% når det egger slipper!

Så vi skal ta en runde i morgen også.

Vi har "slitt" litt med aksjelegging denne gangen egentlig. Vi har i perioder faktisk slitt litt med sex fordi mannen mister tenningen når han er overarbeidet og stressa og sliter da med å "prestere" rett og slett. Og det blir ikke lettere for han nå, når han *vet* han må pga EL. Både han og jeg ønsker jo dette barnet veldig mye.

Så nå har vi forsøkt å bare ta det etter hans initiativ så han får roet hodet sitt og kommet i modus når det passer han. Eneste er at det skal skje  annenhver dag rundt EL, men ellers er det han som tar insjet i løpet av dagen når han er klar 😅 

Skjønner jo det er frustrerende for han å ikke "få den opp" eller klare å komme. Samtidig klarer jeg ikke ha det hemmelig at det er EL heller, fordi vi faktisk skal ha ganske mye mer sex enn vanlig akkurat da, så det er umulig å ikke si noe. Han skjønner jo det av seg selv uansett når vi plutselig skal ha sex annenhver dag på et strategisk punkt i mnd.. Så han får gjøre sin greie som funker for han, men det er ikke alltid det går på første forsøk 🤔

Skal ikke være lett å lage baby alltid si 😅 

En annen ting som er nytt er at enda en venninne er gravid.. (hallo?!) Så nå er det gravide og nyfødte i alle retninger rundt meg. 

På tide med min tur nå snart, det må jeg jo bare tenke 💓

Så kjekt at du og har prøverdagbok ☺️

Så bra at du har sjekket deg og at alt såg fint ut ☺️

Kjenner meg igjen i det du skriver her.. Det føles liksom litt som en "plikt" når man skal prøve å treffe eggløsningen.. Vi har sex annenhver dag rundt eggløsning og merker selv at mannen min synes det er litt vanskelig når han føler at det blir som en plikt..

Det er virkelig ikke lett å prøve å lage baby alltid 🙊🙈

Skjønner også veldig i det du skriver med at veninner blir gravide 😮 alle er gravide eller har babyer rundt meg overalt... besteveninna mi fortalte meg at ho ble  gravid rett etter hun sluttet på p pillene.. Og det var lenge etter vi begynte å prøve 😟🤷‍♀️

Håper virkelig spiren sitter for deg denne gangen ❤️ masse lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca 5/6dpo - CD24

Da var det helg nok en gang 👏🏻 Og det er SÅ deilig! Møkkauke 😵 Vært ordentlig sliten og lei, men kom meg gjennom det! 

I dag har mannen og jeg gått oss en god tur i sola og bare tatt det heelt med ro takk og lov for at helger eksisterer!

Jeg EL-testet jo ikke denne syklusen, men basert på EL-slim tidlig forrige uke og hva gyn estimerte CD15 så fikk jeg eggløsning ca. på søndag, CD18. Hun målte den dominante follikkelelen til å være 18mm. I tillegg fortalte hun at de i gjennomsnitt vokser 2mm hver dag og sprekker ved ca. 22-24mm så jeg skulle telle fire dager fra og med undersøkelsesdagen for å treffe EL. Det virket jo både lovende og spennende!

Med andre or er jeg ca. 5/6dpo nå. Jeg tror nok jeg har hatt EL, fryser som en ispinne og det er alltid et lutealfase-symptom for meg. I tillegg føles brystene "tunge" og litt ømme.

En annen ting jeg opplevde som faktisk kan tyde på at EL var søndag forrige uke (og ikke mandag som jeg har tenkt til nå) er at etter "aksjelegging" fikk jeg ganske store smerter som lignet veldig på den gangen jeg hadde en cysteruptur (cyste som sprakk). Så mistenker at det gikk litt hardt for seg 😅 - og at follikkelelen sprakk på søndag. Måtte ligge helt stille og akke meg på sofaen en times tid etterpå pga. Smertene.

Veldig merkelig smerte også! Disse spesifikke smertene stråler og stikker innvendig i livmor-området. Ikke likt som mensmurringer i det hele tatt. En mye skarpere smerte enn den krampelignende smerten man får i selve livmora og det skjærer til om man beveger på seg. Noen andre som har opplevd dette?

Det ga seg heldigvis, men følte meg veldig oppblåst og øm resten av kvelden forrige søndag. Så jeg tenker at det sikkert var EL!

vi la inn aksjer torsdag, søndag og tirsdag denne uken. Hadde egentlig planlagt lørdag men pga. mannens prestasjonsangst måtte vi utsette til søndag for å få det til rett og slett.. Håper at det holder! 🤞🏻👶🏻🥚 Tenk om det blir en liten november-bebis da 🥰da blir det fire 2021-babyer i min omgangskrets, haha. Nok til å lage vår egen "barselgruppe" det!

God helg! ❄🌞

 

//🦋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, sommerfugl154 said:

Veldig merkelig smerte også! Disse spesifikke smertene stråler og stikker innvendig i livmor-området. Ikke likt som mensmurringer i det hele tatt. En mye skarpere smerte enn den krampelignende smerten man får i selve livmora og det skjærer til om man beveger på seg. Noen andre som har opplevd dette?

Synes det er så fascinerende å høre hvordan noen opplever eggløsningssmerter! Har kjent etter for harde livet, men eneste tegn på EL hos meg er eggløsningsslim (noen ganger mer tydelig enn andre ganger). Det jeg derimot opplever, er at hvilepulsen min øker med hele 10 slag når jeg går inn i lutealfasen. Har en hvilepuls på ca 70 til vanlig, og etter EL og frem til mensen ligger den på rundt 80, for å så bli lavere igjen når mensen har meldt sin ankomst. Snodige greier. 

Nyt helgen masse, og plutselig er IKM der! Håper det har klaffet for dere! ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med alle tegnene du kjenner 😄 Da er det liksom så trygt å vite uten å måtte stresse med å teste 😊 håper dette er måneden din! 🤞🏼 Jeg fikk 2019 baby sammen med halve vennegjengen min, og det var så gøy!! 🥰 Hadde absolutt vår egen lille barselgruppe 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 2/13/2021 at 3:56 PM, Anonymapekatt said:

Synes det er så fascinerende å høre hvordan noen opplever eggløsningssmerter! Har kjent etter for harde livet, men eneste tegn på EL hos meg er eggløsningsslim (noen ganger mer tydelig enn andre ganger). Det jeg derimot opplever, er at hvilepulsen min øker med hele 10 slag når jeg går inn i lutealfasen. Har en hvilepuls på ca 70 til vanlig, og etter EL og frem til mensen ligger den på rundt 80, for å så bli lavere igjen når mensen har meldt sin ankomst. Snodige greier. 

Nyt helgen masse, og plutselig er IKM der! Håper det har klaffet for dere! ❤️ 

Så merkelig at pulsen øker!

Jeg leste et sted at i lutealfasen så har kroppen "feber" i og med at progesteron regulerer kroppstemperaturen høyere. Høyere kroppstemperatur kan jo sikkert gi høyere puls? Den ekstra varmen kroppen skal produsere kommer i stor grad fra forbrenningen vår og ekstra forbrenning krever mer oksygen og derfor mer blod, som hjertet fikser? 🤔😅 Det er min teori, men jeg er ingen lege, bare tidligere biologistudent. 

Veldig interessant da! Jeg må teste ut med hvilepuls jeg også 🤓

Takk forresten, denne helgen gjorde jeg nada jobb og tok helt fri! Det var digg. Håper du har hatt en fin helg du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/13/2021 at 6:04 PM, Rhea87 said:

Så spennende med alle tegnene du kjenner 😄 Da er det liksom så trygt å vite uten å måtte stresse med å teste 😊 håper dette er måneden din! 🤞🏼 Jeg fikk 2019 baby sammen med halve vennegjengen min, og det var så gøy!! 🥰 Hadde absolutt vår egen lille barselgruppe 😄

Haha ja, det er jo stas å få likt som venninnene sine 😍 har hatt flere venninner som siden de fikk barn i 2018 har hintet på om ikke jeg skal joine dem snart!

Forhåpentligvis kan jeg det nå om ikke så lenge da 😌 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, sommerfugl154 said:

Så merkelig at pulsen øker!

Jeg leste et sted at i lutealfasen så har kroppen "feber" i og med at progesteron regulerer kroppstemperaturen høyere. Høyere kroppstemperatur kan jo sikkert gi høyere puls? Den ekstra varmen kroppen skal produsere kommer i stor grad fra forbrenningen vår og ekstra forbrenning krever mer oksygen og derfor mer blod, som hjertet fikser? 🤔😅 Det er min teori, men jeg er ingen lege, bare tidligere biologistudent. 

Veldig interessant da! Jeg må teste ut med hvilepuls jeg også 🤓

Takk forresten, denne helgen gjorde jeg nada jobb og tok helt fri! Det var digg. Håper du har hatt en fin helg du også!

Kjøper den teorien, altså haha! Gir jo i grunn mening. 🤔 Hører gjerne hva du finner ut hvis du skal teste hvilepulsen! Kroppen er spennende! 

Herlig med bra helg og fri (helgen går alt for fort)! Nydelig helg her også 😄 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...