Gå til innhold

Babyboom 2021?


sommerfugl154

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for støtte ❤ I dag har jeg hatt en del smerter, det tok seg ikke opp før i dag.. Så har sittet og skjært grimaser og bannet innvendig på middag hos svigers i kveld 😵 Kvinnekroppen, a curse and a blessing.. 

Men, det nytter ikke å grave seg ned, må bare tenke at vi skal få dette til og at det kun er et tidsspørsmål:) Og det er det jo for 90% av alle par som forsøker å få barn. 

Ganske hysterisk å tenke på sånt etter bare tre mnd kanskje, men når ønsket er så sterkt så er det vanskelig å la vær.. 

Tror mannen ble ganske skuffet i allefall, han virket oppriktig lei seg og hadde fått opp forhåpningene pga den testen som fikk "utslag". Så da har vi trøstet hverandre litt de siste dagene og vært ekstra gode mot hverandre 💓 Han er så fantastisk snill og kommer til å bli den perfekte pappa, det er jeg sikker på.

I dag diskuterte vi forresten litt navn og kom til konklusjonen at guttenavn er tusen ganger vanskeligere enn jentenavn 🙈 Enig? 😮 Foreløpig er guttenavn-listen veldig mye kortere i allefall! Men man trenger uansett ikke mer enn ett perfekt navn i første omgang<3 

(Bortsett fra at det er tvilling-invasjon i familien vår da, så tenk det blir flere på en gang 🤭😆) hahaha.

God jul👶🏻👶🏻👶🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, mye vanskeligere med guttenavn enn pikenavn! :lol: Dessuten er vi ofte mer enig om hva som er pene pikenavn, men helt uenig når det kommer til gutter :hoho:

Leit å høre om skuffelsene deres, og vit at dere ikke er alene! Det er noe av det jeg har opplevd som tyngst under prøvingen, er å være "alene" om å ikke få det til. Derfor så fint med dette forumet, så vi kan støtte hverandre. For en er virkelig ikke alene, og jeg har stor tro på at det vil ordne seg for oss alle :hjertesmil: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lov å bli skuffet selv om man ikke har vært prøver så lenge. Man har jo like mye håp hver syklus så! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
On 1/5/2021 at 9:44 PM, Godis said:

Hvordan har du det @sommerfugl154?

Takk som spør ❤ det har vært lite å oppdatere med den siste tida, har holdt tankene om prøving litt på avstand for å få tiden til å gå litt raskere. Blir så utolmodig og babysyk hvis jeg skriver her inne for mye 🙈🙈 men i dag fikk jeg faktisk positiv El-test! 😁🙌🏻 🤪 CD19, så da blir det forhåpentligvis EL på CD 20 eller 21 da 🙂 Foreløpig beregning var EL 9.1, så det stemmer jo rimelig bra da 🥚 Nå satser vi på gullegget!

Men hvordan går det med deg? 💓 Har skjønt at du har hatt en kjedelig lang syklus? Håper du får orden på den snart! Kjedelig å være prøver med lang syklus 😵 Jeg føler til og med litt på det (og har ikke grunn til å klage en gang), så skjønner at kan være demotiverende!

Endret av sommerfugl154
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for positiv el-test, kjekt at det klaffet med bursdagen til mannen 👏 Satser på at den sitter nå! 

sommerfugl154 skrev (57 minutter siden):

Men hvordan går det med deg? 💓

Takk, det går litt både og 😊 Mensen er rett rundt hjørnet, spottingen har startet, så i morgen vil jeg tro jeg er på syklusdag 1. Denne syklusen ender i så tilfelle på 47 dager. Satser på en løsning om ikke så alt for lenge

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

9/10dpo

Da var det denne tiden av syklusen igjen! Testtid! 🙉

Ifølge premom er jeg 10dpo, men ifølge flo er jeg 9dpo. Alt ettersom man regner EL dagen etter siste positive test eller dagen etter LH-peak (høyeste LH-måling)

Testen i dag var Blendahvit. Ikke overraskende.. Etter tre måneder med negative tester så begynner man så smått å komme inn i et tankemønster om at det sikkert ikke går denne gangen heller. 

Men man vet jo aldri! 🤷🏼‍♀️

Symptomer/pms(?): 

Litt rare stikkinger i livmor-området. Kjennes ikke ut som mensenmurring, mer som små tilfeldige "stikk". Ny følelse, så det er jo interessant

Litt ømme bryster og veeeeeldig frossenpinn! Har lest at vi kvinner fryser mer i lutealfasen pga forhøyet kroppstemperatur som skal holdes oppe (og fryser derfor mer for å passe på at man holder seg varm nok)

Tar derfor frysinga som et tegn på at jeg har hatt EL og fremdeles har endel progesteron i systemet :) Fryser i allefall alltid ekstra mye denne delen av syklusen og utifra logikken om at man fryser ved feber så gir det mening i mitt hode i allefall 🤔

Håper vi får to streker alle oss her inne! Den januarlista på prøverforumet er ikke imponerende hittil i allefall, så vi får krysse alt som kan krysses for oss resterende 🤞🏻 og det ER så babyboom på jobben nå.. tre gode kollegaer er gravide 😲 og jeg blir jo selvsagt ekstremt babysyk av alt fokuset 🤱🤰🏼

//🦋

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med testetid! Kjedelig med negativ i dag, men jeg krysser virkelig fingrene for deg for morgendagen 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med testing!

Jeg har akkurat samme  år det kommer til dpo, ligger bare en dag foran. Dpo 11 ifølge premom og dpo 10 ifølge fertility friend 🙈 Alt vi skal tolke i denne perioden altså 🤷‍♀️

Krysser fingrene for at du får en positiv test 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, sommerfugl154 said:

Etter tre måneder med negative tester så begynner man så smått å komme inn i et tankemønster om at det sikkert ikke går denne gangen helle

Den tanken er kjedelig og kjenner den veldig igjen, men forhåpentligvis får man seg plutselig en hyggelig overraskelse :)  Selv kjente jeg på et aldri så lite håp i PP3, da jeg hadde en del symptomer jeg ikke pleier å ha. Har aldri kjent på den følelsen før, så det var litt godt (selv om det viste seg at det ikke klaffet den gangen heller). Håper på gledelige nyheter fra deg når du har fått tatt en test! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tid her nå :heiajente: Gleder meg til å følge deg. Jeg har nettopp vært igjennom disse dagene selv nå, og det endte negativt så nå krysser jeg alt jeg har for at du er mer heldig! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10/11DPO

Helt blenda babyplan strimmeltest i dag. Kjenner meg ganske lite optimistisk, samtidig ingen tegn til mens enda så velger å tenke at det kaaaaan jo gå. Svake stikke/murringer av og til, det kan jo bety hva som helst. 

I morgen skal jeg i allefall bruke clearblue early-testen min, så får vi se! Det var den jeg fikk svakt utslag på forrige pp, så blir spennende.

Fant ut i dag at enda en på jobben er gravid, så nå er det fem kollega-babyer på vei i 2021.. 🙈 Herregud, det er fullstendig babyfeber. "stakkars" sjef med så mange permisjoner på en gang! Haha.

Og selvfølgelig ble jeg glad på hennes vegne, men klart det er litt vemodig når jeg hører hun har termin helt likt som jeg kunne hatt om jeg ble gravid for noen mnd siden..  Da kjenner man ekstra på det, og blir utålmodig.

Samtidig aner jeg jo ikke hvor lenge de har prøvd og vi har jo heller ikke prøvd lenge, but still. Det la en litt demper på dagen og en slags klump i magen. Får nesten dårlig samvittighet av å føle det sånn, ovenfor dere andre som har holdt på mye lenger enn meg, men velger å tenke at det er rom for alles følelser. ❣

Har det sikkert også sånn nå fordi jeg er i de mest intense dagene av prøveperioden også da. Går jo ikke å tenker på noe annet enn den testen 😳🤯

Så nå gjelder det å få sove i natt og håpe på det beste! Tvi tvi til livmoren min 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh jeg hååper for deg 🤞 Har så lyst til at du skal få en spennende babystrek nå.

Helt utrolig med så mange gravide på jobben 😳 Virker helt surrealistisk for meg, for på min jobb er jeg eneste kvinne under 50 år, så det er maaange år siden graviditet og babyer var et tema hos oss. Eller, babyer snakkes det masse om - men det er barnebarn :lol: Så ja, føler meg litt 'rar' som er prøver i samfunnet der. Hele arbeidsplassen vil vel få sjokk om jeg blir gravid, for det er så fjernt å tenke på hos oss (de fleste glemmer nok hvor ung jeg egentlig er). Så jeg håper du kan joine gjengen med gravidstatus du også! Skjønner det er vondt å bli konstant påminnet dette... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig, så mange gravide samlet på ett sted på samme tid 🙄 Håper du skal få bli en av dem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kjenne meg igjen i den tankegangen, og jeg tenker at uansett hvor lenge man har prøvd så er det helt innafor å føle på dette. Dine følelser er ikke mindre reelle bare fordi du ikke har prøvd like lenge som andre. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk flere gravide på jobben din enn vi er damer på jobben min 😂😂🙈

(mannsdominert yrke🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...