Gå til innhold

Babyboom 2021?

sommerfugl154

Anbefalte innlegg

CD22 - EL 🙌🏻🙌🏻 PP7

Usikker på om jeg skal regne med forrige pp, ettersom vi mest sannsynlig uansett bommet på EL, men det var jo en liten sjanse så da skriver jeg den opp.

Uansett, YAY!, endelig ble EL testen min positiv, første gang for to dager siden! Så da regner jeg med at EL er i dag. Har hatt endel eggløsningssmerter, så det er jo et positivt tegn på at et egg er i ferd med å slippes! 🥚Ikke så tidlig som jeg hadde håpet, men når den positive testen endelig er her så er ventingen (nesten) glemt 👏🏻

argh jeg håper, håper, håper at dette skal klaffe nå! Blir så demotivert av alt babysnakk og gravide damer rundt meg. Skulle ønske vi kunne komme med nyheten snart! 

Tenk om våren og d-vitaminboost er det som skal til for begge to så det går veien denne gangen😭 Mannen har gått uten bokser denne uken for å skåne og kjøle ned svømmerne haha. I tillegg har vi tatt vitaminer begge to! Men, det er jo som de sier helt normalt å måtte prøve en god stund, så skal prøve å ikke gå i kjelleren hvis dette ikke er vår måned likevel.

utrolig hyggelig å se at det er så mange nye "fjes" her inne som startet prøvingen over nyttår ☺️ Våren er tydeligvis skikkelig babymodus 

lykke til alle oss 🤞🏻

Endret av sommerfugl154
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...
On 5/13/2021 at 7:56 PM, Amatariel said:

Hvordan går det med deg @sommerfugl154? :klemmer:

Koselig at du titter innom 💕 og gratulerer så mye med graviditet, det fortjente du så utrolig mye 💕 Her står det ok til, blir ikke helt klok på denne kroppen dessverre. Men for min del tror jeg stress er utslagsgivende. Har vært i en ekstremt stressende periode siden nyttår og syklusene mine er blitt laaaaange. Snakker ekstremt stress, og har en historikk med lange sykluser i perioder ned mye angst/stress, så prøver å roe ned så mye jeg kan 🤷‍♀️ men følelser får man ikke alltid styrt. Håper på ny EL så raskt som mulig, så vi får se!

ja, som du skjønner (og har sett i IKM-listen) så gikk det ikke denne runden heller. Kjedelig at ting tar tid! Og jeg som aldri har vært gravid før blir jo ekstra nervøs når tiden bare går. Så har behøvet å ligge litt lavt i terrenget, men følger med her inne da! 🥰

Nyeste jeg har begynt å teste nå er temping da! Kjøpte babyplan sitt termometer og startet i går 😅🤓 så nå får vi se om temperaturen faktisk går opp etter positiv EL-test og om jeg faktisk har EL hver mnd 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppdatering :hug: Håper du får en rolige periode i livet fremover nå og kan nyte våren og sommeren. Kjempebra med temping da!! Det er virkelig et godt verktøy, der skal jeg følge med på deg 👍 Masse lykke til videre!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Amatariel Takk! Jeg kjenner allerede nå at jeg har det bedte etter å ha tatt litt grep og prioritert litt annerledes den siste uken 🌺🌸 Hjelper også på at det blir lysere og varmere 🥰 @EXB1987 Så hyggelig at du vil følge med! Jeg har vært litt inaktiv de siste mnd, men skal forsøke å oppdatere litt oftere nå fremover!

Oppdatering: CD12.

Har ikke begynt med EL-testing enda, all tidligere erfaring tilsier at det vil ta litt tid før den dukker opp, men tenker å starte på CD14 ☺️
Tidligste positive EL-test jeg har hatt var jo på CD17, men flest rundt 19-20 og nå de siste mnd ikke før CD22/CD24 😬😭 Også prøver jeg å venne meg til å tempe om morgenen, men det er fort gjort å glemme! I tillegg lurer jeg på hvilken rutine jeg bør ha og hvor viktig det er å ta den til samme tid hver morgen 🤔 første man gjør når man våkner, uansett? Eller ha en alarm på så man tar den til samme tid? Jeg sover jo lengre i helgene og har litt ulike tider jeg står opp i ukedagene grunnet skiftarbeid så litt trøblete syns jeg. De siste dagene har i allefall den målte temperaturen min bare sunket! Så vi får se om den stabiliserer seg etterhvert. Bruker Premom sin app og jeg syns den fungerer bra foreløpig! Har god erfaring i forhold til EL-tester også, den lager sånne kule grafer, hehe. 📈📉

Krysser fingrene for oss prøverne fremover! Kos dere masse med 17.Mai i morgen 🥳🇳🇴 Og gratulerer til de av dere som har fått positiv test 💓

//🦋

321273F5-CB8D-48B4-A22F-7B1DA97765F1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte at du skal tempe som det første du gjør, før du i det heletatt beveger deg ut av senga. Så det tidspunktet som er det tidligste du kommer til å stå opp, er da du må tempe. Alle de andre dagene en liten distré alarm på den samme tiden som det tidligste, så temper du og sover videre 😅

Gjerne bli med i tempetråden, der står mye god info på første siden og har mange drevne jenter som velvillig vil guide deg videre på vei 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar @Niny!

CD18

Skulle ønske jeg kunne si at jeg hadde fått en posisitv EL-test by now, men det hadde vel vært for godt til å være sant. Uansett så skjer det veldig mye annet i denne kroppen her, Så noe er definitivt på gang! Symptomer: lettrørt,  oppblåst, smerter i korsryggen og rundt livmorområdet (er det en stor eggpose som presser? Håper det 😌) ømme bryster og eggløsningsslim, så håper kroppen min klarer å sette i gang EL nå da.... Det hender jo at kroppen prøver og prøver også tar det plutselig kjempelang tid! Er glad jeg EL-tester. Hadde ikke vært lett å tolke disse symptomene, de er så og si prikk like som de man kan få rett før mensen. Kanskje det bare er generelt hormonsvingninger som gjør det 🤷‍♀️

Det som er mest lovende syns jeg er jo EL-slim jeg observerte for 3-4dager siden. I Flo kalenderen min kan jeg bla meg tilbake og finne ut hvor mange dager det tok før første observert EL-slim til positiv test. Har sett at det tar ca 4-5 dager hos meg. Så er spent på ettermiddagens test! 🥚 

Når det er sagt så holder jeg fremdeles med å venne meg til tempingen. Må innrømme at det er fryktelig vanskelig å skulle tempe tidlig om morgenen i helgene som det b mennesket jeg er... må undersøke mer etter muligheten for en alarm som ikke også vekker mannen, eller som får meg til å skvette for da kan jeg bare glemme å få sove igjen etterpå 🙄

Også innså jeg nå at tittelen på dagboken min  ikke er riktig, for det ble jo ingen bebis i 2021... så det er jo litt rart å tenke på. PP8 allerede liksom. ”/ Føler alle er gravide unntatt meg og alle hinter og spør osv osv. Har mest lyst til å bare rope ut at ”JADA! vi prøver, men det tar vist litt tid, ikke ALLE som får til dette på første eller andre forsøk...” Enda en venninne som annonserte graviditet på 17.mai så nå har jeg ikke oversikt lenger engang over antall gravide eller ammende rundt meg 😑 Neida, jeg vet jo det, men altså hallo, kan eggcellen mine og sædcellene til mannen begynne å samarbeide snart?! 

Vi følger i allefall annenhver dag prinsippet nå, så får vi bare se hva som skjer. 

Håper på en god helg for dere som skulle finne på å stikke nesa innom ☀️ 

//🦋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også b-menneske, så hadde mange av de samme tankene som deg ang. temping tidlig på morgenen når jeg ikke skal på jobb. Men utrolig hva man blir vant til... og nettopp som et b-menneske så NØT jeg å kunne snu meg rundt og sove videre etter temping i helger/ferier. Jeg har dog en mann som sover igjennom alt, så han våknet aldri av alarmen min. Men pipingen irriterte fortsatt meg, så i vinter kjøpte jeg meg en smartklokke som vibrerer svakt som alarm, det syns jeg var knall! Ellers tok jeg av og til en avgjørelse om dagen i dag var en veldig viktig dag å tempe på, for det går fint å ha noen hull her og der. Om det er under mensen, tidlig i syklusen, langt ut i dpo-land e.l så er det ikke viktig med en temp, og hvis det er viktig med søvn uten opphold så går det fint å droppe den ene. Typisk hvis jeg skal noe viktig den dagen, og det er ekstra irriterende med oppvåkning kl.6 liksom.

Håper du får en positiv EL-test snart!! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tid for en liten update igjen ☀️ Nå er jeg etter alt å dømme 4dpo 🤩

Må innrømme at det er veldig spennende dette med tempingen altså! Så utrolig gøy å se at "teorien stemmer" på en måte.

Tempen har holdt seg stabilt høyt siden 1dpo,  og tempen steg nøyaktig en dag etter at EL-testen ble negativ. Da kan man vel anta at EL skjedde dagen før temperaturen økte? Grafen ser i allefall veldig kul ut! Oransje er EL-test, blå er temperaturen 😎

symptomer hittil: ømme bryster, oppblåst og ganske trøtt. Det er vel progesteronet sin feil antar jeg 😴

God helg til alle oss prøvere! måtte det bli februarbabyer på oss som ikke har fått positiv test enda 😍

F4FEF9FA-F837-47E5-A634-418B660C57E5.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temping er fascinerende ja, og kult! Masse lykke til utover i dpo-land her! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Long time no see!
10dpo i dag. Negativ babyplan tidligtest.

jeg merker at temping er veldig gøy, men også nervepirrende! Når jeg våknet i dag var jeg såååå nervøs for temperaturfall, men heldigvis ikke. For et par dager siden hadde jeg en såkalt dipp - 8dpo, så det er jo ulidelig spennende om det skulle vise seg å være en festedipp da 😵💫

Noen andre her som temper og vil kommentere charten min? Jeg har ingen å sammenligne med selv siden dette jo er min første syklus med temping.

gratulerer til alle gravide, håper jeg kommer etter snart ❤️ 

//🦋

A89F2667-6D9E-4B6F-AD22-5A9F577F446B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12DPO - PP8 - CD39

Altså, dette er SÅ spennende! Har alltid fått mensen 12dpo, men i dag morges så jeg ikke snurten av blod. I TILLEGG så har ikke temperaturen falt! 
…problemet er jo bare at jeg ikke fikk en positiv test.. som man jo bør kunne forvente 12dpo. Jeg synes riktig nok at jeg kunne se noe på den testen, (mer enn jeg noensinne har sett på babyplan tidlig-tester) og jeg drakk mye vann i går kveld og urinen var derfor litt utvannet. 
Denne charten må jo da være lovende for en 11-dagers lutealfaseperson som meg eller hva? 🤞🏻😁 Klamrer meg til håpet om at noen ikke får positiv test før litt senere. Noen der ute med erfaring? 

Har likevel litt symptomer på en eventuell mens, begynte å få verkende korsryggsmerter i går kveld og de sitter i fremdeles. Litt svak murring og litt ømme bryster. Så det er jo bare å vente og se, men fy søren så vanskelig det er å ikke tenke for mye på dette 😅 8 lange sykluser og denne dama begynner å bli utålmodig! 

F77BE607-F8B3-4D93-901A-9F7BD65BDFB1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA dette ser jo kjempebra ut!! Og den dippen på 8 dpo altså... perfekt for festing den. Ville ikke bekymret meg for negativ test helt ennå, for alt før 14 dpo er tidlig og urinkonsentrasjonen har alt å si. Du kan forsøke å ta en ny test i kveld kanskje? Om du drikker minimalt noen timer nå, så ser?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Amatariel said:

JA dette ser jo kjempebra ut!! Og den dippen på 8 dpo altså... perfekt for festing den. Ville ikke bekymret meg for negativ test helt ennå, for alt før 14 dpo er tidlig og urinkonsentrasjonen har alt å si. Du kan forsøke å ta en ny test i kveld kanskje? Om du drikker minimalt noen timer nå, så ser?

Jaa, det så jo så bra ut 😭 Men i dag har jeg ikke våknet til gode nyheter dessverre. La merke til spotting i går kveld, mennsmerter som økte på i løpet av natten og våknet til tempedropp + mensen. Så da var den syklusen kjørt 😢 

Og det er så demotiverende! En ting er å tenke fremover og fokusere på at det kommer en ny sjanse, en annen ting er jo at jeg ikke har fått EL før CD26/27 de siste syklusene… Det vet jo du alt om, hvor oppgitt man kan bli av sen EL.

Burde jeg ta dette med sen eggløsning opp med noen lege? Det er jo ikke "normalt" i den forstand, samtidig sies det jo at ikke fruktbarheten blir mindre, men det er jo så fryktelig irriterende.. argh! 

På den andre siden så har jeg jo nå fått bekreftet via temping at jeg hadde 12 dager lutealfase. Og selv om man gjerne bare skulle fått mensen i det øyeblikket man skjønner at løpet er kjørt med 99% sannsynlighet (negativ test 11dpo) så syns jeg likevel det i det minste er beroligende å vite at jeg mest sannsynlig har lang nok lutealfase.

Håper du får en kjempefin dag i dag, takk for at du tar deg tid til svare og kommentere ❤️ jeg setter kjempestor pris på det!

2129D114-A6DA-4E24-B9B7-4E4C305C4600.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å neei, dette var en enorm nedtur 😪 er så fælt når syklusen går i dass, men enda verre når man virkelig fikk opp håpet! 

Jeg vet alt om hvor vanskelig det er å se noe positivt på CD1... men hvis jeg skal dra frem noe så ser jo charten din egentlig bra ut. Tydelig merking av EL, høye temper i dpo-land og temp som synker når mensen kommer. Dette tyder på at kroppen gjør det den skal, og at eneste som mangler er å ha den 20%-flaksen man trenger. 

Og ja, sen EL er noe dritt. Og det er jo fordi man må vente ekstra lenge, og får færre muligheter å prøve på x antall tid. Det er demotiverende. Og derfor ble jeg litt desperat i høst og ba gynekologen om EL-fremmende medisin. Jeg ville nok altså gjort dette om jeg var deg... Jeg hadde nesten alltid EL rett før CD30 før, men letrozol ga meg jo EL på CD13-16 måned etter måned når jeg først begynte på det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare legge igjen en liten hilsen 🌼 Har lest dagboken din litt nå, og her må jeg følge med videre 😊 

Utrolig kjedelig at det ikke klaffet denne mnd for dere… 🙁 Håper at vi begge får positiv test nå i juli 🤞🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Long time no see!

jeg har vært på ferie og hatt mye annet fint å tenke på, så la prøvetankene ligge på hylla en stund. Godt å fokusere på noe annet en stund.

faktisk så tror jeg ferie har vært godt for meg, jeg fikk eggløsning som Flo forutsa! Så "tidlig" som CD21! Jeg ble veldig glad for det. Det er jo fremdeles som sen eggløsning å regne, men mye bedre enn Cd27! 

Temping har bekreftet eggløsning så nå er jeg  4dpo og the waiting game has begun. 

Noe nytt jeg har forsøkt denne syklusen er menskopp etter samleie! Har lest at det kan være bra i de tilfellene mannen har redusert kvalitet (for who knows?) iom. At mer av sæden blir værende i skjeden lenger. Har lest mye lovende på Google hehe, så spørs det om det ligger noe i det. Så lenge man ikke har koppen i for lenge så skal det ikke være skadelig så da tenkte jeg hvorfor ikke? 

Fortsatt god sommer til dere gravide og prøvere her inne 💞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å med en ferie hvor prøvetankene har lagt seg litt lengre bak i hodet, det hjelper så godt på etterhvert som prøvingen har vart en stund! Og ekstra godt når det i tillegg kommer en litt mindre sen eggløsning, hurra 🥳

Håper du skal oppleve effekt av å bruke menskopp 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...