Gå til innhold

Moria - Hvor mange er nok?


Tough cookie

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, streveren skrev:

Oi... Hva mener du om å adoptere barn fra andre land? Er Norge heller ikke deres land, da?

Er det ikke pga vår eget bidrag til landet vårt at vi får rettigheter? Hvis jeg er norsk med norske foreldre så mister jeg likevel de fleste rettigheter når jeg flytter ut av landet. Da gjelder rettigheter i det nye landet jeg flytter til og eventuelt tar arbeid i og betaler skatt til. Slik er den moderne verden organisert.

Hva med amerikanere eller engelskmenn eller svensker eller dansker som har bosatt seg i Norge og tenker å bli boende? Blir det samme greia eller annerledes? Hvis annerledes, hvorfor?

Hvis jeg tar med familien og bosetter meh i et annet land, lærer språket og jobber og betaler skatt. Er det forståelig da hvis folk i det landet tenker at jeg og min familie ikke har rett til å være der fordi forfedrene våre ikke bygget landet?

Hva skal vi si om nordmenn som har bosatt seg i New York og på sørkysten i Spania? 

Hvor mange generasjoner må eventuelt done muslimske venner ha vært i Norge før du tenker at de har rett til å være der?

Nordmenn i utlandet tilpasser seg stort sett. Sånn er det. Hvis du tilpasser deg, ikke er aggressiv og oppfører deg, vil svært få tenke at du ikke har rett til å være der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, akks said:

Har du vært flere steder i Norge enn der du bor? jeg har bodd i områder i Norge hvor dette er helt vanlig og der de er i flertall. Tror du må bo et veldig avsondret og lite sted. Det er moskeer overalt i Norge og der det er moskeer , i litt større byer f.eks, ja der er det også en haug radikale muslimer. F.eks bodde jeg et sted der jeg var den eneste norske i den etasjen. De fra moskeen kom jevnlig og tok runden rundt for å besøke sine medlemmer og mange ganger hørte jeg de ringe på hos mine muslimske naboer og si ting som:Hvis din datter blir for norsk, kan vi sende henne til skole i Somalia, vet du. Vi skal hjelpe deg o.s.v. Jeg fikk ropt så mye dritt etter meg av både ex jugoslaviske, tyrkiske og andre kvinnelige innvandrere der de satt dagen lang på benkene utenfor der vi bodde, røykte og levde godt på trygd.Jeg ble truet av de samme guttegjengene som kom fra stedets moskè. Kan love deg at det der og andre steder jeg har bodd i et par av de større byene i Norge, var mange menn i tradisjonell muslimsk drakt, ofte kjørende rundt med småjentene sine i chador  og kona i ofte heldekkende burka. Gjenger kledd i trad.islamske klær på vei til samlinger i lokalet de holdt til bak lukkede gardiner o.s.v. Det er et trist syn å se rundt seg og nesten bare se kvinner med niquab, chador, hijab og burka. I Norge. Småunger som løp rundt med lekesverd og ropte 'Ære. Ære' mens de fektet med lekesverdene sine. Enda verre er det at jeg som kvinne, ikke kunne gå rundt og føle meg trygg. Så nei!! Jeg vil ikke ha flere av de hit. Syns du det er vanskelig å forstå? Som kvinne og norsk er det absolutt ingenting som er bra med å hente hit enda flere av disse . Som f.eks slike https://www.nrk.no/norge/ville-drepe-_skitne-vantro_-1.12249042  Jeg har sagt Så siden jeg selv har opplevd hets og sett hatet i øynene på mange av disse såkalte trengende, har jeg faktisk god grunn til å mene det jeg mener.

Du synes ikke det blir litt voldsomt å kategorisere en hel gruppe mennesker som uønsket, med bakgrunn først og fremst i nasjonalitet (som du antar betyr at de har en viss religion og/eller kultur)? 

Jeg har bodd på tjukkeste Grønland i Oslo i mange år og gått frem og tilbake blant alle mulige slags folk. Har hatt min andel av catcalls som man får også på Frogner, for den saks skyld. Har noen få ganger følt meg direkte utrygg. Men aldri blant strengt praktiserende muslimer, faktisk, heller blant de som overhodet ikke praktiserer og har havnet i kriminalitet. Bor et annet sted nå og pleier omgang med damer i hijab (flere av dem feminister) fra flere veldig ulike muslimske land. Har også kolleger fra muslimske land som er mer eller mindre liberale. De fleste svært liberale, noe som også er grunnen til at de har søkt seg bort fra hjemlandet.

Jeg prøver ikke å rosemale muslimsk kultur eller islam som religion, jeg skjønner at du har hatt ubehagelige opplevelser. Men jeg synes kanskje det blir litt mye å generalisere seg frem til at da skal man nekte ekesempelvis mindreårige opphold i Moriasaken. Du kan ikke skjære alle over en kam. Like lite som du kan det med nordmenn, eller kristne for den saks skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Rosa blomst said:

Man kan oppholde seg, bo og jobbe i et annet land. Det betyr likevel ikke at man bør kunne erverve statsborgerskap og rettigheter til å stemme. Det gjelder for alle utlendinger. Statsborgerskap bør kun gis ved fødsel og man får da det/De som foreldrene har. Dette er fast og ikke mulig å endre. Sånn burde det være for alle land.

Edit: trygderettigheter og andre sosiale goder burde også være noe man må jobbe for å ha rett på. Altså et visst minimum før man har rett på noe av dette. Fyller man ikke det kravet som er satt bør man passe på å ha forsikringer i orden.

Men slik er det vel? Så kan man søke om statsborgerskap etter noen år? Er det da greit, hvis flyktninger går gradene gjennom opphold og så søker varig statsborgerskap? Har de da like stor rett til å være der som andre, selv om forfedrene ikke bygget landet?

Jeg vil også bare påpeke at det finnes sykt mange udugelige nordmenn med ubrukelige forfedre som har gjort alt annet enn å bygge landet. Synes det blir litt vel syltynt å tenke slik. Mange av de innvandrerne jeg kjenner er faktisk veldig ressurssterke folk. De har tross alt, eller deres foreldre har, klart seg gjennom enormt mye motstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, akks said:

Nordmenn i utlandet tilpasser seg stort sett. Sånn er det. Hvis du tilpasser deg, ikke er aggressiv og oppfører deg, vil svært få tenke at du ikke har rett til å være der.

Nordmenn driter seg også loddrett ut. Kremt, Bolivia. Kremt, Kongo.

Og så har vi pensjonister i Spania. Vet ikke om tilpasning er det ordet jeg kommer på først 🙂

Heldigvis blir ikke alle andre nordmenn forhåndsdømt ut fra hva disse andre gjør/har gjort.

Endret av streveren
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, streveren skrev:

Du synes ikke det blir litt voldsomt å kategorisere en hel gruppe mennesker som uønsket, med bakgrunn først og fremst i nasjonalitet (som du antar betyr at de har en viss religion og/eller kultur)? 

Jeg har bodd på tjukkeste Grønland i Oslo i mange år og gått frem og tilbake blant alle mulige slags folk. Har hatt min andel av catcalls som man får også på Frogner, for den saks skyld. Har noen få ganger følt meg direkte utrygg. Men aldri blant strengt praktiserende muslimer, faktisk, heller blant de som overhodet ikke praktiserer og har havnet i kriminalitet. Bor et annet sted nå og pleier omgang med damer i hijab (flere av dem feminister) fra flere veldig ulike muslimske land. Har også kolleger fra muslimske land som er mer eller mindre liberale. De fleste svært liberale, noe som også er grunnen til at de har søkt seg bort fra hjemlandet.

Jeg prøver ikke å rosemale muslimsk kultur eller islam som religion, jeg skjønner at du har hatt ubehagelige opplevelser. Men jeg synes kanskje det blir litt mye å generalisere seg frem til at da skal man nekte ekesempelvis mindreårige opphold i Moriasaken. Du kan ikke skjære alle over en kam. Like lite som du kan det med nordmenn, eller kristne for den saks skyld.

Damer med hijab feminister? Du hører vel selv at det er en selvmotsigelse. Og nei, jeg overdriver overhodet ikke. Men så flott at du føler deg trygg i Norge blant radikale muslimer, for det er det jeg kaller de som oppfører seg og kler seg slik. Jeg har ikke engang nevnt at jeg har fått drapstrusler fra gjenger f.eks. Men jeg syns du bør være veldig forsiktig med å si at jeg ikke har opplevd det jeg har opplevd. Det begynner nesten å høres ut som om du er hjernevasket. Jeg trodde ikke det skulle være så ille de stedene  jeg bodde, men det var verre enn jeg kunne forestilt meg. Men bevares, dersom dette er din greie, så flott for deg. For dette blir det bare mer av fremover. Jeg tenker logisk og generaliserer overhodet ikke med erfaring i det jeg har fått kjenne på kroppen. Jeg tror ikke du forstår at vi her snakker om radikale muslimer og at det faktisk er mange flere av de enn du tydeligvis greier å ta inn over deg. Den utviklingen vi har hatt i Norge de siste 10-15 årene er mer enn skremmende

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, streveren skrev:

Nordmenn driter seg også loddrett ut. Kremt, Bolivia. Kremt, Kongo.

Og så har vi pensjonister i Spania. Vet ikke om tilpasning er det ordet jeg kommer på først 🙂

Heldigvis blir ikke alle andre nordmenn forhåndsdømt ut fra hva disse andre gjør/har gjort.

Men de truer ikke folk som har andre religioner enn seg. Ei heller kler de seg i bunad året rundt eller oppfører seg truende. Men greit, hvis du blir redd for pensjonistene i Spania, så er det sikkert greit for deg å feriere et annet sted. Den konklusjonen din henger ikke på greip. Du mener at pensjonister i spania kan sammenlignes med radikale muslimer. Oj oj! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, akks said:

Damer med hijab feminister? Du hører vel selv at det er en selvmotsigelse. Og nei, jeg overdriver overhodet ikke. Men så flott at du føler deg trygg i Norge blant radikale muslimer, for det er det jeg kaller de som oppfører seg og kler seg slik. Jeg har ikke engang nevnt at jeg har fått drapstrusler fra gjenger f.eks. Men jeg syns du bør være veldig forsiktig med å si at jeg ikke har opplevd det jeg har opplevd. Det begynner nesten å høres ut som om du er hjernevasket. Jeg trodde ikke det skulle være så ille de stedene  jeg bodde, men det var verre enn jeg kunne forestilt meg. Men bevares, dersom dette er din greie, så flott for deg. For dette blir det bare mer av fremover. Jeg tenker logisk og generaliserer overhodet ikke med erfaring i det jeg har fått kjenne på kroppen. Jeg tror ikke du forstår at vi her snakker om radikale muslimer og at det faktisk er mange flere av de enn du tydeligvis greier å ta inn over deg. Den utviklingen vi har hatt i Norge de siste 10-15 årene er mer enn skremmende

Jeg er ikke hjernevasket selv om jeg har et annet syn enn deg og andre opplevelser.

Jeg har overhodet ikke antydet at du ikke har opplevd det du sier, prøv og les en gang til.

Nei, hijab og feminist er ikke automatisk en selvmotsigelse. Hijab er en kompleks greie som kan handle om tvang, men det kan også handle om valg og til og med en følelse av selvstendighet og frigjøring for noen. Du skulle bare visst hvor radikale noen muslimske kvinner er. Altså radikale feminister 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, akks said:

Men de truer ikke folk som har andre religioner enn seg. Ei heller kler de seg i bunad året rundt eller oppfører seg truende. Men greit, hvis du blir redd for pensjonistene i Spania, så er det sikkert greit for deg å feriere et annet sted. Den konklusjonen din henger ikke på greip. Du mener at pensjonister i spania kan sammenlignes med radikale muslimer. Oj oj! 

Nei, jeg mener nordmenn i Spania er et eksempel på nordmenn som ikke alltid tilpasser seg i utlandet. Lærer ikke språk, skal bare ha det slik det er hjemme, holder seg med sine egne osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, streveren skrev:

Men slik er det vel? Så kan man søke om statsborgerskap etter noen år? Er det da greit, hvis flyktninger går gradene gjennom opphold og så søker varig statsborgerskap? Har de da like stor rett til å være der som andre, selv om forfedrene ikke bygget landet?

Jeg vil også bare påpeke at det finnes sykt mange udugelige nordmenn med ubrukelige forfedre som har gjort alt annet enn å bygge landet. Synes det blir litt vel syltynt å tenke slik. Mange av de innvandrerne jeg kjenner er faktisk veldig ressurssterke folk. De har tross alt, eller deres foreldre har, klart seg gjennom enormt mye motstand.

Ja, det er dessverre slik. Og nei. Som jeg skrev. Ingen burde få et statsborgerskap annet enn ved fødsel. Det optimale hadde vært om alle ble tildelt statsborgerskapet eller statsborgerskapene til foreldrene sine ved fødsel. Ingen kan ha flere enn to. Har dine foreldre begge to statsborgerskap må de velge for barnet hvilket eller hvilke barnet skal få. Det burde ikke være mulig, uansett botid, jobbstatus eller annet, å få et annet statsborgerskap.

Ja, det finnes mye ubrukelige nordmenn og, men det er nå en gang sånn at det finnes ubrukelige folk i alle farger, fasonger og nasjonaliteter, men vi (nordmenn/Norge) har bare ansvar for våre egne. Selv da de ubrukelige nordmennene. Sånn er det og burde det være for alle land. 

Jeg blåser egentlig en lang marsj i om utlendingene er aldri så ressurssterke, de burde ikke få statsborgerskap og rettigheter til å stemme ved valg. De burde bruke ressursene sine der de trengs mer enn her. Det vil gagne alle.

Endret av Rosa blomst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosa blomst said:

Nei. Som jeg skrev. Ingen burde få et statsborgerskap annet enn ved fødsel. Det optimale hadde vært om alle ble tildelt statsborgerskapet eller statsborgerskapene til foreldrene sine ved fødsel. Ingen kan ha flere enn to. Har dine foreldre begge to statsborgerskap må de velge for barnet hvilket eller hvilke barnet skal få. Det burde ikke være mulig, uansett botid, jobbstatus eller annet, å få et annet statsborgerskap.

Ja, det finnes mye ubrukelige nordmenn og, men det er nå en gang sånn at det finnes ubrukelige folk i alle farger, fasonger og nasjonaliteter, men vi (nordmenn/Norge) har bare ansvar for våre egne. Selv da de ubrukelige nordmennene. Sånn er det og burde det være for alle land. 

Jeg blåser egentlig en lang marsj i om utlendingene er aldri så ressurssterke, de burde ikke få statsborgerskap og rettigheter til å stemme ved valg. De burde bruke ressursene sine der de trengs mer enn her. Det vil gagne alle.

Så det betyr at det aldri skal være mulig å få et annet statsborgerskap enn det man  er født til? Hvis jeg flytter til Sverige og får barn med min norske partner så skal ungene få norsk statsborgerskap (slik det er i dag) og aldri kunne bli svenske statsborgere? Og hvis ungene ønsker å bli boende i Sverige så skal deres barn igjen også bli norske statsborgere? Osv osv for alltid? Virker kanskje ikke helt gjennomtenkt, med mindre du også synes det er landssvikeri å flytte til Sverige...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, streveren skrev:

Så det betyr at det aldri skal være mulig å få et annet statsborgerskap enn det man  er født til? Hvis jeg flytter til Sverige og får barn med min norske partner så skal ungene få norsk statsborgerskap (slik det er i dag) og aldri kunne bli svenske statsborgere? Og hvis ungene ønsker å bli boende i Sverige så skal deres barn igjen også bli norske statsborgere? Osv osv for alltid? Virker kanskje ikke helt gjennomtenkt, med mindre du også synes det er landssvikeri å flytte til Sverige...

 

Da har du oppfattet korrekt. Så lenge dine barn og deres barn igjen velger å kun få barn med andre nordmenn så vil de fortsette å bare ha norsk statsborgerskap ja. Får de barn med en svenske vil barnet ha begge. Altså norsk og svensk. 

Det betyr likevel ikke at du/dere ikke kan bo der, men dere kan ikke påvirke svenskenes politikk, det er det kun svenskene som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Rosa blomst said:

Da har du oppfattet korrekt. Så lenge dine barn og deres barn igjen velger å kun få barn med andre nordmenn så vil de fortsette å bare ha norsk statsborgerskap ja. Får de barn med en svenske vil barnet ha begge. Altså norsk og svensk. 

Det betyr likevel ikke at du/dere ikke kan bo der, men dere kan ikke påvirke svenskenes politikk, det er det kun svenskene som kan.

Interessant. Det betyr også at hvis muslimer får barn med nordmenn så synes du barna har rett til å være der i og med at de har forfedre som bygget landet. 

Jeg kan se at det i det minste er en slags logisk konsistens i det du foreslår. Uten at jeg er enig, da. For det vil i praksis føre til forskjellsbehandling av barn og voksne i Norge ut fra hvem foreldrene forelsket seg i og fikk barn med. Det kan muligens også føre til arrangerte barnefødsler, hvem vet...

Dette med å ikke få stemme er jeg også i tvil om. Er det ikke bra at de som faktisk bor i et land får delta i demokratiet? I det minste etter noen år? Og er det ikke bra at nordmenn som ikke bor i Norge og bare sitter og synser i utlandet ikke har mulighet til å fucke opp stemningen ved deltagelse i valg?

Så da koker det ned til norsk blod for deg da, eller? Da kan dette med muslimer og slikt legges til side, fordi jeg antar at det samme bør gjelde for dansker og svensker og polakker og engelskmenn også?

Endret av streveren
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Rosa blomst said:

Ja, det finnes mye ubrukelige nordmenn og, men det er nå en gang sånn at det finnes ubrukelige folk i alle farger, fasonger og nasjonaliteter

Dette! Det er det som er så rart, at akkurat når det gjelder folk fra muslimske land så virker det som at alle blir antatt å være ubrukelige bare fordi noen er skada idioter. Er det noe som preger innvandrings og asyldebatt så mener jeg det er dette; en mangel på nyansering når det gjelder det faktum at folk fra muslimske land er enormt forskjellige.

Klart noen er idioter. De fleste er vanlige folk som vil det beste for barna sine og/eller deg selv. Noen søker økonomisk trygghet og mulighet til arbeid og utdanning, mange søker i første omgang beskyttelse fra krig, tortur og død.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, streveren skrev:

Interessant. Det betyr også at hvis muslimer får barn med nordmenn så synes du barna har rett til å være der i og med at de har forfedre som bygget landet. 

Jeg kan se at det i det minste er en slags logisk konsistens i det du foreslår. Uten at jeg er enig, da. For det vil i praksis føre til forskjellsbehandling av barn og voksne i Norge ut fra hvem foreldrene forelsket seg i og fikk barn med. Det kan muligens også føre til arrangerte barnefødsler, hvem vet...

Dette med å ikke få stemme er jeg også i tvil om. Er det ikke bra at de som faktisk bor i et land får delta i demokratiet? I det minste etter noen år? Og er det ikke bra at nordmenn som ikke bor i Norge og bare sitter og synser i utlandet ikke har mulighet til å fucke opp stemningen ved deltagelse i valg?

Så da koker det ned til norsk blod for deg da, eller? Da kan dette med muslimer og slikt legges til side, fordi jeg antar at det samme bør gjelde for dansker og svensker og polakker og engelskmenn også?

Altså, hva eksakt er vanskelig å forstå? Jeg har skrevet flere ganger at det gjelder alle! Alle omfatter svensker, dansker, briter osv. Alle er alle. Utlendinger er alle som ikke er norske. Ingen utlendinger burde få norsk pass. Akkurat som at ingen nordmenn burde få et annet pass enn norsk.

Muslim er så vidt meg bekjent ikke en etnisitet eller nasjonalitet. En nordmann kan være muslim. Selv om ikke islam er statsreligion i Norge så er det fullt mulig å konvertere, vi har religionsfrihet. 

Det vil ikke føre til forskjellsbehandling annet enn kanskje at det er en fordel for de som har dobbelt statsborgerskap. Hvorfor skulle det føre til arrangerte barnefødsler? Den av foreldrene som ikke er norsk ville ikke fått noen flere rettigheter ved å få et norsk barn. 

En annen fordel med denne løsningen er muligheten for utkastelse. Det er lettere for hvert enkelt land å bestemme hvem som skal få lov å bo i deres land. Statsborgere kan ikke nektes adgang til riket, alle andre kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Rosa blomst said:

Altså, hva eksakt er vanskelig å forstå? Jeg har skrevet flere ganger at det gjelder alle! Alle omfatter svensker, dansker, briter osv. Alle er alle. Utlendinger er alle som ikke er norske. Ingen utlendinger burde få norsk pass. Akkurat som at ingen nordmenn burde få et annet pass enn norsk.

Muslim er så vidt meg bekjent ikke en etnisitet eller nasjonalitet. En nordmann kan være muslim. Selv om ikke islam er statsreligion i Norge så er det fullt mulig å konvertere, vi har religionsfrihet. 

Det vil ikke føre til forskjellsbehandling annet enn kanskje at det er en fordel for de som har dobbelt statsborgerskap. Hvorfor skulle det føre til arrangerte barnefødsler? Den av foreldrene som ikke er norsk ville ikke fått noen flere rettigheter ved å få et norsk barn. 

En annen fordel med denne løsningen er muligheten for utkastelse. Det er lettere for hvert enkelt land å bestemme hvem som skal få lov å bo i deres land. Statsborgere kan ikke nektes adgang til riket, alle andre kan.

Muslim brukes ofte av folk eller på forumet om folk fra land med det vi kan kalle muslimsk kultur, men ja, det brukes også om religiøsitet og da det å bekjenne seg til islam (jeg pleier si praktiserende muslim). Det er ikke alltid lett å skille mellom de to.

Det kunne ført til arrangerte barnefødsler fordi norske barn (altså barn med norsk pass) vil ha bedre rettigheter i Norge enn barn med en annen nasjonalitet. For eksempel stemmerett og, jeg vet ikke, lån fra lånekassen osv? Dette vil også dryppe på foreldrene (trolig også spille inn på utkastelse, trygd og diverse pga hensyn til barnets beste) og selvfølgelig vil det kunne prege barnets fremtid.

Men nå er vi litt langt unna tema, som var Moria. Sikkert også min feil. Jeg leste nettopp denne saken. Fullstendig hjerteskjærende. Jeg håper Norge vil ta imot mange av disse og ellers bidra med alt vi har for å ordne opp i denne humanitære krisen.

Jeg driter i hva slags pass disse folkene har. Det går ikke an å bare se på dette mens man vifter med hendene og sier noe om fundamentalister og 'hjelp der de er'. De er jo i Moria nå, uten noenting.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/kRaJwA/historiene-fra-marerittnatten-slik-flyktet-de-fra-flammene-i-moria

Endret av streveren
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, streveren said:

Muslim brukes ofte av folk eller på forumet om folk fra land med det vi kan kalle muslimsk kultur, men ja, det brukes også om religiøsitet og da det å bekjenne seg til islam (jeg pleier si praktiserende muslim). Det er ikke alltid lett å skille mellom de to.

Det kunne ført til arrangerte barnefødsler fordi norske barn (altså barn med norsk pass) vil ha bedre rettigheter i Norge enn barn med en annen nasjonalitet. For eksempel stemmerett og, jeg vet ikke, lån fra lånekassen osv? Dette vil også dryppe på foreldrene (trolig også spille inn på utkastelse, trygd og diverse pga hensyn til barnets beste) og selvfølgelig vil det kunne prege barnets fremtid.

Men nå er vi litt langt unna tema, som var Moria. Sikkert også min feil. Jeg leste nettopp denne saken. Fullstendig hjerteskjærende. Jeg håper Norge vil ta imot mange av disse og ellers bidra med alt vi har for å ordne opp i denne humanitære krisen.

Jeg driter i hva slags pass disse folkene har. Det går ikke an å bare se på dette mens man vifter med hendene og sier noe om fundamentalister og 'hjelp der de er'. De er jo i Moria nå, uten noenting.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/kRaJwA/historiene-fra-marerittnatten-slik-flyktet-de-fra-flammene-i-moria

Hvor mange flyktninger har du i huset? Siden du ønsker at vi skal ta vare på disse. Hvorfor skal Norge ta imot folk som for det meste ikke er flyktninger? Hvorfor viser du anekdoter istedenfor å snakke generelt.

En flyktning koster koster norske stat 4,7 millioner kr, vi har ingen jobber eller husly til dem. Dette har ført til at butikk jobber, vaskejobber og ikke høyere utdannelse jobber opplever ekstremt mye press. Immigranter blir satt inn i hotell i Tromsø og Hero har laget senter ute på landet langt ifra folk såkalt "asylsenter". I Oslo blir politiet kastet stein på, hvorfor ikke vet jeg og pressen later som ingen ting i 2019. 

VG er ikke troverdig om immigrasjons-politikken, dagbladet er helt hysterisk om dette og NRK er helt åpenlyst vinklet (dog ikke så ille som dagbladet). Dette ført til at de publiserer tulle rapporter, artikler og datapunker som er massert ifra humaniora som er i mitt skjønn feil siden de masserer til det de vil ha av tall. Mens media setter fokus på små historier som er anekdotiske som gir feil bilde generelt sett. Immigranter kan bokstavelig ha gruppevoldtekt med en mindre årig jente mens samtidig ha voldsom media dekking av en kvinne som frivillig ta stoff, være usann med retten og si hun var voldtatt (Voldum saken).

Muslimske kvinner som blir mishandlet av ektemannen er godtatt av den norske stat og lar den muslimske miljøet ta ansvar, norske staten lar også mindre årig jenter på 11 år gifte seg og ha barn i Finnmark.

Vi kan ikke ta mer inn i Norge vi klarer ikke mer. Norge greier ikke ha kontroll på ISIS terroister som har kommet tilbake (fleste er i Sverige i følge Politiet), men politiet følger de 12 høyre ekstreme med falkeblikk.

Om du ønsker mer inn i Norge så får du ta personlig ansvar og ikke forvente at andre skal ta støyten. Venstrepolitikere sender ikke barna inn til østkanten på skole og noen skoler i Oslo har ikke hatt en etnisk norsk elev på 15 år snart.       

        

 

                

         

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 hours ago, bluedot said:

Trist å lese denne tråden hvor stort sett kunnskapsløshet og fordommer råder. Dere som skriver at brannen trolig ble påsatt, javel men nå var der faktisk 13000 mennesker i denne leiren. Skal dere gi alle skylden? 🤦‍♀️
Norge kan og bør ta imot flere enn 50 msk. 
Virker som at det er mange som ikke har fått med seg at det faktisk er 79,5 millioner mennesker på flukt i 2020. Norge tar i år imot 0,004 prosent! Det er rett og slett pinlig. 

 

Og din presentasjon med din lille lek med tall fremstiller sannheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, bluedot skrev:

Nei jeg lever sikkert i en parallell verden. 😉 Det lille antallet som får komme til Norge nå vil knapt nok merkes ja. Det var mye pøbelungdom da jeg voks opp også som gjor liknende ting. Den gangen var det etniske nordmenn. Dette handler i like stor grad om utenforskap som noe annet. En trenger ikke alltid male fanden på veggen. 

Denne endeløse bagatelliseringen har jeg fått nok av. Tar man inn tilsvarende en norsk småby årlig+de søker familiegjenforening årene i etterkant vil det gjøre markante utslag etterhvert. Se til Oslo; det skulle «aldri» bli skoler uten etnisk norske, «aldri» ville det fødes flere barn med utenlandsk bakgrunn enn norsk, «aldri» bli egne bydeler så godt som fri for etnisk norske osv.. 

Når problemer eskalerer videre, typisk pga strammere økonomi som vil gi mindre overføringer til disse gruppene, vil du gjerne si at vi knapt merker det også. Men jeg gjør det, og jeg sitter med inntrykket at mange andre gjør det også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signaleffekten for fremtiden blir "sett fyr på leieren så blir du hentet med fly til Norge".

Støtter det som har kommet fram her tidligere. Å fjerne muligheten til å søke asyl ved grensen, og flytte asylsøknader til egne kontorer i storbyer som Ankara er løsningen. Selv de som er i Moria i dag, ville gjort alt de kunne for å få dra tilbake til Tyrkia.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...