Gå til innhold

Moria - Hvor mange er nok?


Tough cookie

Anbefalte innlegg

Om noe burde vi heller sendt nedover noen hundre "luksustelt" ala de forsvaret bruker + medisiner og forsyninger. Å hente et bittelite antall mennesker hit løser ingenting. Hvis alle vestlige land slo seg sammen og sendte nødhjelp så det monnet ville alle fått det bedre. Jeg får helt vondt av å se små unger sove på gata.

Det underliggende problemet er jo at forholdene i landene disse folka flykter fra er for dårlige. Jeg savner en mer helhetlig strategi fra verdens ledere på det. Hva kan verdenssamfunnet gjøre for at det skal funke å bo i land som ikke funker i dag? 

Om vi fortsetter i dette sporet så kommer det titalls millioner til Europa. Det kommer ikke til å funke for noen.

Endret av Guile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å si det sånn. Min kommune har ikke råd til å ha på gatelys engang 🙄

Jeg vet helt ærlig ikke hvor mange som er nok. Jeg er selvfølgelig for å hjelpe, men ikke på bekostning av hva som helst. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2020 den 20.12, Blålin skrev:

Jeg er så lei av disse godhetsapostlene på sosiale media. Ofte mennesker som overhodet ikke har satt seg inn i emnet på et dypere plan. Mennesker som mangler realisme og pragmatiske tankemønstre, preget av ideologi (venstre radikale) eller rett og slett "virtue signaling" (ungdom, husmødre, "trendiser"), som det kalles på godt engelsk. Sett bort i fra de politisk aktive på venstresiden, er de fleste jeg vet om som holder på med denne "trendingen", de samme som er minst innsatt i problematikken spesielt, og politikk og internasjonale relasjoner generelt.

 

Hear hear👏🏻👏🏻👏🏻.

Du skriver det så godt hvordan det skorter på å sette seg inn og se sammenhenger, og hvordan dette preger denne gruppen som er så veldig opptatt av å være «gode». Man er gjennomsyret av politisk korrekthet og blindet av sitt moralske ego.

Endret av Miss_Alba
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stort flertall i Moria er asylsøkere, ikke flyktninger med et reelt behov for opphold. Sistnevnte (flyktningene) kan og skal vi hjelpe, antallet bør stå i forhold til hva andre EU-land tar imot pluss kanskje noen til siden vi tydeligvis har flust av kommuner som ønsker dem velkommen. 

Deretter bør vi hjelpe lutfattige Hellas alt vi kan med å returnere asylsøkerne til hjemlandene deres. Ingen grunn til å få dem hit til Norge, og så bruke årevis på å returnere dem til hjemlandene fordi de ikke kvalifiserer til (varig) opphold her.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Jr.Garcon said:

Bra sagt 👍

Jeg synes null er et passende antall.

Det er helt drøyt at venstresiden ofrer fremtiden til sine egne barn og barnebarn. Det er jo de som må vokse opp i et fullstendig ødelagt Norge. Forrædersk, og garantert hatet av kommende generasjoner.

Politikere på venstre siden bor selv i fine strøk og sender ungene på privatskoler (noe jeg ikka har noe imot) så de merker jo ikke til problematikken det medfører å utøve politkken deres :)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, eller skrev:

Vi er gode på å tåle urett som ikke rammer oss selv, der gjentar historien seg til det kjedsommelige.

Tåle urett? Skal man ødelegge seg selv for å hjelpe andre? Hvem skal hjelpe oss alle da? Og hvorfor er det dette tilfellet så spesielt at vi må sette alle kluter til for å bringe disse menneskene hit? Hva med alle millionene rundt i verden som lider, flykter og ønsker et bedre liv for seg og barna sine - alle de andre som lider urett? Hvorfor er menneskene i Moria verdt så mye mer enn alle de andre som det ikke er like stort mediefokus på og som det ikke drives Facebook-kampanjer for?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et artig poeng er at de fleste sosialister bidrar med langt fler skattekroner enn den jevne innvandringsmotstander. Det er faktisk ganske mange som mye heller vil at skattepengene skal brukes til å hjelpe mennesker som helt uskyldig er rammet av humanitære kriser enn nordmenn på uføretrygd som skyldes sykdommer grunnet dårlige valg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Guile skrev:

Om noe burde vi heller sendt nedover noen hundre "luksustelt" ala de forsvaret bruker + medisiner og forsyninger. Å hente et bittelite antall mennesker hit løser ingenting. Hvis alle vestlige land slo seg sammen og sendte nødhjelp så det monnet ville alle fått det bedre. Jeg får helt vondt av å se små unger sove på gata.

Det underliggende problemet er jo at forholdene i landene disse folka flykter fra er for dårlige. Jeg savner en mer helhetlig strategi fra verdens ledere på det. Hva kan verdenssamfunnet gjøre for at det skal funke å bo i land som ikke funker i dag? 

Om vi fortsetter i dette sporet så kommer det titalls millioner til Europa. Det kommer ikke til å funke for noen.

Enig. I tillegg må det fokuseres på å hjelpe med å øke utdannings- og kunnskapsnivået, noe som også vil kunne bidra til å redusere antall barnefødsler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 er for mange. De satte fyr på leiren for en grunn og hvis de ser at det funker så vil de gjøre det igjen og igjen. 
 

En annen ting er at majoriteten av disse såkalte «barna» er unge menn som er sendt av familiene sine for å sørge for å få opphold slik at de kan søke om familiegjenforening.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Brunello skrev:

Et artig poeng er at de fleste sosialister bidrar med langt fler skattekroner enn den jevne innvandringsmotstander. Det er faktisk ganske mange som mye heller vil at skattepengene skal brukes til å hjelpe mennesker som helt uskyldig er rammet av humanitære kriser enn nordmenn på uføretrygd som skyldes sykdommer grunnet dårlige valg.

Så fiffig å bare hive ut påstander uten å vise til at det har noe som helst hold i virkeligheten. Tror du virkelig at det bare er trygda folk som er kritiske til innvandring? Tenker du ville blitt overrasket over hvor mange innvandringskritiske sjeler det er rundt i vårt langstrakte land, det er bare det at mange ikke våger å fronte sin mening av frykt for å bli stemplet som umoralske rasister som «så inderlig vel tåler den urett som ikke rammer seg selv».

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MonicaM skrev:

50 er for mange. De satte fyr på leiren for en grunn og hvis de ser at det funker så vil de gjøre det igjen og igjen. 
 

En annen ting er at majoriteten av disse såkalte «barna» er unge menn som er sendt av familiene sine for å sørge for å få opphold slik at de kan søke om familiegjenforening.

Dette vet du helt sikkert? Tror du mange sender 16-åringen sin på en hasardiøs reise gjennom flere kontinenter, der det er nesten like stor mulighet for å dø som å få opphold, fordi man da selv kanskje får opphold i et land om 5-10 år? Og dersom det skulle stemme. Hvor desperate tror du de menneskene er da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Miss_Alba skrev:

Så fiffig å bare hive ut påstander uten å vise til at det har noe som helst hold i virkeligheten. Tror du virkelig at det bare er trygda folk som er kritiske til innvandring? Tenker du ville blitt overrasket over hvor mange innvandringskritiske sjeler det er rundt i vårt langstrakte land, det er bare det at mange ikke våger å fronte sin mening av frykt for å bli stemplet som umoralske rasister som «så inderlig vel tåler den urett som ikke rammer seg selv».

Neida, men det er et uomtvistelig faktum at de som stemmer rødt og SV tjener vesentlig bedre i snitt enn FRP velgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Brunello skrev:

Dette vet du helt sikkert? Tror du mange sender 16-åringen sin på en hasardiøs reise gjennom flere kontinenter, der det er nesten like stor mulighet for å dø som å få opphold, fordi man da selv kanskje får opphold i et land om 5-10 år? Og dersom det skulle stemme. Hvor desperate tror du de menneskene er da?

At mange sendes som ankerbarn er da ingen myte. Dette har det jo vært framme i media mange ganger.

At det finnes en slik desperasjon er tragisk. Det hjelper imidlertid ikke å fortsette å ta inn disse barna. Det medfører jo bare at stadig flere barn sendes ut på slike turer. Løsningen må heller være å hjelpe dem it av desperasjonen der de er.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Brunello skrev:

Neida, men det er et uomtvistelig faktum at de som stemmer rødt og SV tjener vesentlig bedre i snitt enn FRP velgere.

Og Høyre-velgerne også kanskje?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Miss_Alba skrev:

Og Høyre-velgerne også kanskje?

Det er veldig mange høyre-velgere som ønsker en mer liberal flyktningepolitikk. Jeg er en av de, og jeg kjenner mange andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Miss_Alba skrev:

At mange sendes som ankerbarn er da ingen myte. Dette har det jo vært framme i media mange ganger.

At det finnes en slik desperasjon er tragisk. Det hjelper imidlertid ikke å fortsette å ta inn disse barna. Det medfører jo bare at stadig flere barn sendes ut på slike turer. Løsningen må heller være å hjelpe dem it av desperasjonen der de er.

Noen sendes, og det er i stor desperasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Brunello skrev:

Det er veldig mange høyre-velgere som ønsker en mer liberal flyktningepolitikk. Jeg er en av de, og jeg kjenner mange andre.

Nok en påstand. At du ønsker en mer liberal flyktningpolitikk betyr ikke at veldig mange andre høyre-velgere ønsker det samme. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Miss_Alba skrev:

Nok en påstand. At du ønsker en mer liberal flyktningpolitikk betyr ikke at veldig mange andre høyre-velgere ønsker det samme. 

De fleste Jeg kjenner ønsker det. Jeg vil tro at ca. 60% av min omgangskrets stemmer høyre. Resten ap eller venstre og kanskje noen mgd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Miss_Alba skrev:

Nok en påstand. At du ønsker en mer liberal flyktningpolitikk betyr ikke at veldig mange andre høyre-velgere ønsker det samme. 

Og det er ikke noe mer enn påstander fra deg heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...