Gå til innhold

Moria - Hvor mange er nok?


Tough cookie

Anbefalte innlegg

8 timer siden, akks skrev:

Har du vært flere steder i Norge enn der du bor? jeg har bodd i områder i Norge hvor dette er helt vanlig og der de er i flertall. Tror du må bo et veldig avsondret og lite sted. Det er moskeer overalt i Norge og der det er moskeer , i litt større byer f.eks, ja der er det også en haug radikale muslimer. F.eks bodde jeg et sted der jeg var den eneste norske i den etasjen. De fra moskeen kom jevnlig og tok runden rundt for å besøke sine medlemmer og mange ganger hørte jeg de ringe på hos mine muslimske naboer og si ting som:Hvis din datter blir for norsk, kan vi sende henne til skole i Somalia, vet du. Vi skal hjelpe deg o.s.v. Jeg fikk ropt så mye dritt etter meg av både ex jugoslaviske, tyrkiske og andre kvinnelige innvandrere der de satt dagen lang på benkene utenfor der vi bodde, røykte og levde godt på trygd.Jeg ble truet av de samme guttegjengene som kom fra stedets moskè. Kan love deg at det der og andre steder jeg har bodd i et par av de større byene i Norge, var mange menn i tradisjonell muslimsk drakt, ofte kjørende rundt med småjentene sine i chador  og kona i ofte heldekkende burka. Gjenger kledd i trad.islamske klær på vei til samlinger i lokalet de holdt til bak lukkede gardiner o.s.v. Det er et trist syn å se rundt seg og nesten bare se kvinner med niquab, chador, hijab og burka. I Norge. Småunger som løp rundt med lekesverd og ropte 'Ære. Ære' mens de fektet med lekesverdene sine. Enda verre er det at jeg som kvinne, ikke kunne gå rundt og føle meg trygg. Så nei!! Jeg vil ikke ha flere av de hit. Syns du det er vanskelig å forstå? Som kvinne og norsk er det absolutt ingenting som er bra med å hente hit enda flere av disse . Som f.eks slike https://www.nrk.no/norge/ville-drepe-_skitne-vantro_-1.12249042  Så siden jeg selv har opplevd hets og sett hatet i øynene på mange av disse såkalte trengende, har jeg faktisk god grunn til å mene det jeg mener.

Hahaha jeg er født og oppvokst på Groruddalen og jeg har aldri opplevd dette😂 fikk meg en god latter. Takk! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, bluedot skrev:

Trist å lese denne tråden hvor stort sett kunnskapsløshet og fordommer råder. Dere som skriver at brannen trolig ble påsatt, javel men nå var der faktisk 13000 mennesker i denne leiren. Skal dere gi alle skylden? 🤦‍♀️
Norge kan og bør ta imot flere enn 50 msk. 
Virker som at det er mange som ikke har fått med seg at det faktisk er 79,5 millioner mennesker på flukt i 2020. Norge tar i år imot 0,004 prosent! Det er rett og slett pinlig. 

Det er nettopp det som er problemet, 79,5 millioner mennesker som vil til Europa.  Norge og Europa slik vi ser det i dag ville kollapse om vi åpnet grense til alle sammen.

Man må spørre seg om hvorfor det faktisk er så mange mennesker i flukt, kan noe gjøres for å redusere dette tallet? Man kan ikke kun bruke svarene krig og fattigdom.  Hvorfor er et land fattig eller hvorfor er det krig der, kan Europa gjøre noe for å få et fattig land på rett vei til å komme ut av fattigdommen.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Catliner said:

Hahaha jeg er født og oppvokst på Groruddalen og jeg har aldri opplevd dette😂 fikk meg en god latter. Takk! 

Så moralpolitiet i Groruddalen som ble løst opp av politiet er en fantasi? Der unge jenter ble harselert av disse. Der Hans Chr. Lillehagen som åpen homofil i regi av hans stilling fikk møte med de religiøse instansene og fikk stoppet dette?      

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Catliner skrev:

Hahaha jeg er født og oppvokst på Groruddalen og jeg har aldri opplevd dette😂 fikk meg en god latter. Takk! 

Sier du at siden du ikke har opplevd noe personlig, så eksisterer det ikke? At kun din egen personlig erfaring viser sannheten og realiteten og alle andres personlige erfaringer og opplevelser er usanne? Jøss.

4 timer siden, pinnelinn skrev:

Signaleffekten for fremtiden blir "sett fyr på leieren så blir du hentet med fly til Norge".

Støtter det som har kommet fram her tidligere. Å fjerne muligheten til å søke asyl ved grensen, og flytte asylsøknader til egne kontorer i storbyer som Ankara er løsningen. Selv de som er i Moria i dag, ville gjort alt de kunne for å få dra tilbake til Tyrkia.

Nei, det er en usedvanlig dårlig ide. Disse kontorene blir oversvømt med mennesker som vil levere asylsøknad. Det er en veldig god grunn for at det ikke finnes et eneste, iallefall vestlig, land som praktiserer dette. Det er ikke noe som aldri ble vurdert eller ingen kom på før, men nei - det blir neppe tilfelle også i fremtiden.

12 timer siden, streveren skrev:

Det går an å mene mye om hvilke land som er naturlige å flykte til. Fakta er, som du sikkert også vet, at de fleste flykter til naboland og en liten andel flykter videre til (andre) land i Europa. I forhold til verdier så er Norge ganske lik islam og har vært det i mange år (Jeg vet at det er en brannfakkel å si det, men tror du skjønner hvor jeg vil hen hvis du leser saken). Kilde: https://www.nrk.no/vestland/_-norge-blant-verdens-mest-islamske-1.11753230

Jeg er ikke uenig i at Tyrkia er inne på en veldig bekymringsfull vei og jeg tror også det er laaangt igjen før EU medlemskap kan bli aktuelt. Men det er likevel noe landet ser ut til å være interessert i, så det er et signal om en viss orientering/retning.

 

Andelen som flytter videre er ikke så liten. Hvis Norge er ganske lik islam når det gjelder verdier, hvorfor klarer ikke alle muslimer å integrere seg? Hvorfor ble nylig en far og en sønn dømt til 7 år i fengsel for å ha forsøkt å drepe nærstående familiemedlem på grunn av ære?

 

Spar meg for disse useriøse undersøkelsene hvor hovedbudskapet er at muslimske land ikke følger islam. Ha-ha-ha. Ikke et ord i tulleundersøkelsen om likestilling, kvinners rettigheter, menneskerettigheter generelt, frihet å være med hvem man vil, homofili og andre veldig viktige vestlige verdier som krasjer frontalt med islam. 

Endret av Drizzt
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Catliner skrev:

Hahaha jeg er født og oppvokst på Groruddalen og jeg har aldri opplevd dette😂 fikk meg en god latter. Takk! 

Samme her. Aldri opplevd noen av tingene den andre personer snakker om, og har bodd i Groruddalen hele livet. Valgte bli boende her som voksen fordi jeg trives så godt.
Høres mer ut som personen du svarer bor på et lite tettsted hvor de aldri har møtt noen som ikke er etnisk norsk, og vil bedrive skremselspropaganda kun basert på fordommer og medieoppslag. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Clefable skrev:

Samme her. Aldri opplevd noen av tingene den andre personer snakker om, og har bodd i Groruddalen hele livet. Valgte bli boende her som voksen fordi jeg trives så godt.
Høres mer ut som personen du svarer bor på et lite tettsted hvor de aldri har møtt noen som ikke er etnisk norsk, og vil bedrive skremselspropaganda kun basert på fordommer og medieoppslag. 

Det er akkurat det inntrykket jeg har. Tror ikke et sekund på det og jeg er ærlig talt lei av løgnene. Hvis det er såååå mye av det motsatte rasismen så bør de forholdene anmeldes. Finner det ikke troverdig og det er de samme historiene som går igjen og igjen. ¨Vi får ikke lov av muslimene å ha skinke på brødskivene, norske jenter blir kalt horer så fort de går ut døra, slaktemåten til muslimene er forferdelig (lite vet de at det er samme slaktemåte for ikke-halal mat). Begynner å bli for mye tull fra høyrevridde på forumet her. Jeg sier ikke at østkanten er perfekt, men med en gang du kaller noen potet så svarer nordmenn tilbake med pakkis/jævla utlending. Og kaller du utlendinger for pakkis så svarer nordmenn med drittpakk. Så den rasismen eller drittslengingen går begge veier.   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Catliner skrev:

Det er akkurat det inntrykket jeg har. Tror ikke et sekund på det og jeg er ærlig talt lei av løgnene. Hvis det er såååå mye av det motsatte rasismen så bør de forholdene anmeldes. Finner det ikke troverdig og det er de samme historiene som går igjen og igjen. ¨Vi får ikke lov av muslimene å ha skinke på brødskivene, norske jenter blir kalt horer så fort de går ut døra, slaktemåten til muslimene er forferdelig (lite vet de at det er samme slaktemåte for ikke-halal mat). Begynner å bli for mye tull fra høyrevridde på forumet her. Jeg sier ikke at østkanten er perfekt, men med en gang du kaller noen potet så svarer nordmenn tilbake med pakkis/jævla utlending. Og kaller du utlendinger for pakkis så svarer nordmenn med drittpakk. Så den rasismen eller drittslengingen går begge veier.   

Jeg er ikke fra Oslo og er ikke så kjent der selv om jeg har mange norske venner som flyttet fra Grorud og Alna fordi det ble for utrygt der, men kan du fortelle meg hvor Kalbakken ligger? I fjor var det et folkemøte der hvor også Aps Jan Bøhler deltok og som skulle ta opp den stadig økende kriminaliteten, volden, hvor utrygt det er blitt, narkosalget i området og at politiet rosamaler situasjonen i Groruddalen. Det var altså ifjor, ikke for 30 år siden da du kanskje var liten og vokste opp der. På det møtet ble det også kjent at politiets innsats i området har økt betraktelig. Hvorfor trengs det hvis alt er så trygt og så bra der? Lever du virkelig i en alternativ verden eller velger du å lukke øynene for det mange av naboene dine opplever daglig der?

 

Eller hva med dette? Det står Groruddalen der også. https://www.nettavisen.no/dittoslo/frykter-konflikter-mellom-muslimer/3423079244.html

Eller dette? https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/7joK/kronikk-innfoedte-i-groruddalen-mener-at-utviklingen-allerede-har-gaatt

Jeg tipper du velger å lukke øynene fordi sannheten er for ubehagelig og trolig ikke passer med din politiske tilhørighet. Ta på rosabrillene og fortsett å nyte livet da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, In absentia said:

Vi kan ikke sende signaler om at den som ødelegger mest får den beste behandlingen.

De som ikke har begått lovbrudd skal ikke utvises, men i og med at mange i leiren er fra Pakistan og andre land uten krig, så er rask tilbakesending det beste vi kan gjøre for en stor andel av dem.

Det er nøyaktig det vi gjør nå ja. Blir nok mange branner frammover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Drizzt said:

Hvorfor ble nylig en far og en sønn dømt til 7 år i fengsel for å ha forsøkt å drepe nærstående familiemedlem på grunn av ære?

Fordi det finnes idioter innenfor alle religioner og etnisiteter og kulturer (Og her er det mest kultur som har skylda). Vi er vel ikke der at vi debatterer for eller imot muslimer som gruppe? Lol. Det er et par stykk i den gruppen, for å si det slik. Det store flertall av dem er fredelige mennesker. Noen er ubrukelige idioter.

Endret av streveren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Rosa blomst skrev:

Da har du oppfattet korrekt. Så lenge dine barn og deres barn igjen velger å kun få barn med andre nordmenn så vil de fortsette å bare ha norsk statsborgerskap ja. Får de barn med en svenske vil barnet ha begge. Altså norsk og svensk. 

Det betyr likevel ikke at du/dere ikke kan bo der, men dere kan ikke påvirke svenskenes politikk, det er det kun svenskene som kan.

Med denne tankerekken vil jo nordmenn og de som kan stemme i Norge dø ut etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Catliner skrev:

Hahaha jeg er født og oppvokst på Groruddalen og jeg har aldri opplevd dette😂 fikk meg en god latter. Takk! 

Nå har jeg ikke lest hele tråden. ..Men antar at du forsvarer muslimer. Men da vil jeg si at selv om du personlig ikke har erfart å bli utsatt for trakkasering og mobbing fra innvandrere så betyr det slett ikke at det ikke eksisterer...Det er faktisk mange andre som utsettes nettopp for mobbing, trakkasering  og dominans vold fra muslimer fordi de er hvite og vantro.  Se bare til Sverigie hva svenske barn utsettes for. Å overse og bagatellisere hva disse opplever daglig av mobbing,trakkasering  og fornedrings vold viser bare en total mangel på empati med andre så lenge man selv eller sine nærmeste ikke blir utsatt for noe lignende.. Og slikt kan vi ikke akseptere at skal få lov til å utvikle seg og være normen i våre samfunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, bluedot skrev:

Med denne tankerekken vil jo nordmenn og de som kan stemme i Norge dø ut etterhvert. 

Det vil vi vel ikke. Dessuten er det mulig å føre en politikk som vil øke fertilitetsraten. Dersom man sparer inn penger på en ting kan disse pengene brukes andre steder. Det er mer lønnsomt å føde egne barn fremfor å ta inn voksne mennesker som bruker lang tid på å bidra eller kanskje aldri vil bidra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Stina234 skrev:

Det er nettopp det som er problemet, 79,5 millioner mennesker som vil til Europa.  Norge og Europa slik vi ser det i dag ville kollapse om vi åpnet grense til alle sammen.

Man må spørre seg om hvorfor det faktisk er så mange mennesker i flukt, kan noe gjøres for å redusere dette tallet? Man kan ikke kun bruke svarene krig og fattigdom.  Hvorfor er et land fattig eller hvorfor er det krig der, kan Europa gjøre noe for å få et fattig land på rett vei til å komme ut av fattigdommen.  

Selvfølgelig kan ikke alle komme til Norge eller Europa. Det er heller ikke det jeg sier. 

Er veldig enig i at en må se på de bakomforliggende årsakene til at det er så mange flyktninger i det hele tatt. Viktig poeng i debatten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Rosa blomst skrev:

Det vil vi vel ikke. Dessuten er det mulig å føre en politikk som vil øke fertilitetsraten. Dersom man sparer inn penger på en ting kan disse pengene brukes andre steder. Det er mer lønnsomt å føde egne barn fremfor å ta inn voksne mennesker som bruker lang tid på å bidra eller kanskje aldri vil bidra. 

Innvandring til Norge har jo skjedd siden tidenes morgen. Langt i fra alle av våre forfedre har vært hvite i huden heller.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Madame Butterfly skrev:

 

Og din presentasjon med din lille lek med tall fremstiller sannheten?

Nei sannheten for disse menneskene på flukt er som regel mye verre enn en fremstilling av noen tall. 

Endret av bluedot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, streveren skrev:

Fordi det finnes idioter innenfor alle religioner og etnisiteter og kulturer (Og her er det mest kultur som har skylda). Vi er vel ikke der at vi debatterer for eller imot muslimer som gruppe? Lol. Det er et par stykk i den gruppen, for å si det slik. Det store flertall av dem er fredelige mennesker. Noen er ubrukelige idioter.

Så æreskulturen i islam er idioti? Vanskelig å være uenig i dette, men det er likevel en ganske utbredt idioti. Det var du som delte tulleundersøkelsen om Norge som et av de mest islamske landene i verden (jeg ler fortsatt) og tydeligvis er enig i ''funnene'', men hvorfor ble likestilling, syn på homofili, kvinnes rettigheter - bare for å nevne disse tre vestlige verdiene - utelatt i undersøkelsen? Kanskje fordi da ville rangeringen vært opp ned og de muslimske landene ville kommet høyest opp som nettopp nærmest islam?

Det er overraskende mange fredelige mennesker som vil innføre sharia og følge sharias lover istedet for våre lover. Eller som mener at kvinnene i familien bærer familiens ære. Eller som har negativt syn på homofili. Betyr de at de er godt integrerte i Norge?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, lillehavfruen said:

Ja, det er viktigere å sponse oss slik at vi kan beholde alle tre bilene våres, og huset til 6 million, enn at andre skal ha en trygg seng og sove i. 

Kan ikke du selge alt du eier å har da? Sende pengene til de du mener trenger det? Om jeg har 3 biler og ett hus til 6mill + er vel irrelevant? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Drizzt said:

Så æreskulturen i islam er idioti? Vanskelig å være uenig i dette, men det er likevel en ganske utbredt idioti. Det var du som delte tulleundersøkelsen om Norge som et av de mest islamske landene i verden (jeg ler fortsatt) og tydeligvis er enig i ''funnene'', men hvorfor ble likestilling, syn på homofili, kvinnes rettigheter - bare for å nevne disse tre vestlige verdiene - utelatt i undersøkelsen? Kanskje fordi da ville rangeringen vært opp ned og de muslimske landene ville kommet høyest opp som nettopp nærmest islam?

Det er overraskende mange fredelige mennesker som vil innføre sharia og følge sharias lover istedet for våre lover. Eller som mener at kvinnene i familien bærer familiens ære. Eller som har negativt syn på homofili. Betyr de at de er godt integrerte i Norge?

Hvor mange mener du det kan dreie seg om som har flyttet til Norge og som ønsker sharialover i Norge? Jeg tipper ca like mange som vil hive alle innvandrere ut med bakgrunn i at et lite fåtall er idioter.

Jeg delte undersøkelsen fordi jeg synes den gir et nyttig perspektiv. Det betyr ikke at jeg ikke ser problemer med syn på kvinner og homofile i islam og blant muslimer. Mange muslimer er også enige i dette.

Jeg synes for øvrig at måten mange kristne ser på kvinner og homofili er idioti også. Generelt er det mange trangsynte idioter blant nordmenn. Men verden beveger seg heldigvis i riktig retning, sånn stort sett, når det gjelder disse temaene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...