Gå til innhold

37 år,ufrivillig barnløs,finner aldri en god partner å dele livet med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Siden det er en lang prosess er det jo desto større grunn å hive seg rundt å komme i gang.

Anonymkode: e5009...233

Er enig,men angsten stopper alt😬Men må bare prøve å stå i den,slik at en får tenner intakt igjen. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har allerede fått tips om Brosundet Tannklinikk, som gir deg bedøvelse under behandling. Jeg bor i Ålesund, og Colosseum og Appolonia er også flinke tannleger som har høy kompetanse, mye fokus på pasientkomfort og er godt vant til mennesker med tannlegeskrekk. Du kan kontakte dem på mail og fortelle hele historien der, og opplyse om at du har paralyserende sosial angst som gjør det vanskelig for deg å komme i gang med behandlingen. Det er ingen rasjonell grunn til å utsette dette så mye som en dag til, tannhelsen din er med på å isolere deg nesten totalt. Mail en av dem i kveld allerede, så kan du si til daten din at du har time til å få fikset det. 

Anonymkode: 7a884...dea

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er enig,men angsten stopper alt😬Men må bare prøve å stå i den,slik at en får tenner intakt igjen. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Første trinn, bestill time. Det klarer du 💪🏻Bryt det opp:

1.Bestill time

2. Send Mail med beskrivelse av utfordringen din med angst inkl spørsmål om de kan være behjelpelig med beroligende

3. Evt telefonsamtale for å snakke med dem

4. Oppmøte

Anonymkode: e5009...233

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Første trinn, bestill time. Det klarer du 💪🏻Bryt det opp:

1.Bestill time

2. Send Mail med beskrivelse av utfordringen din med angst inkl spørsmål om de kan være behjelpelig med beroligende

3. Evt telefonsamtale for å snakke med dem

4. Oppmøte

Anonymkode: e5009...233

Og husk: Du er ikke alene om å ha det slik, tannleger har møtt mange med lignende utfordringer, så de tenker ikke noe spesielt om det.

Anonymkode: e5009...233

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Og husk: Du er ikke alene om å ha det slik, tannleger har møtt mange med lignende utfordringer, så de tenker ikke noe spesielt om det.

Anonymkode: e5009...233

Men de får sjokk og vantro når jeg gaper opp🙈Sikkert vært folk som har enda verre men skammer meg helt vilt.

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kommer det tanker om at han møter andre?
Og det er forresten i morgen,hyyyl😱😅

 

Ps: Håper du ikke leser her inne,mamma!!(Det gjorde hun frem til september😳😣)

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Men de får sjokk og vantro når jeg gaper opp🙈Sikkert vært folk som har enda verre men skammer meg helt vilt.

Anonymkode: 1bb8f...613

Nei, de har garantert sett værre, tro meg. Ikke tenk på det, bare bestill en time. Første skritt 💪🏻

Anonymkode: e5009...233

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja,men det er en laaang prosess. Flere timer må til for å ordne all galskapen😣Ingen unnskyldninger,bare må få valgt tannlege og forklare situasjonen som jeg har gruet meg til.

Anonymkode: 1bb8f...613

Du kan få deg en akutt-time hos tannlegen, og det blir fikset på 2 timer. (mer eller mindre)

Jeg falt stygt høsten 2018, fortanna brakk og den andre ble løs. Dagen etter fikk jeg akutt-time til tannlegen, og de støpte på tannen igjen
og måtte rotfylle den andre og mye mer. De brukte vel ca 2 timer, 
selve prosedyren for knekte tenner tar veldig kort tid, så det er ikke noe å bekymre seg over. Må si at du overdramatiserer utrolig mye, til å ikke en gang ha erfaring noe fra tannlegen selv. 
Beroligende kan du fint også få, bare si at du MÅ ha det - så må du komme 30 minutter før avtalen for å ta dem. 
Jeg ser ikke problemet. Du skaper bare problemer i hodet ditt.
Syntes du kommer med usedvanlige mange, og teite unnskyldninger. Du er ett godt voksent kvinnemenneske på tide å gjøre som du sier, dette begynner å bli rimelig flaut for alle parter.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men de får sjokk og vantro når jeg gaper opp🙈Sikkert vært folk som har enda verre men skammer meg helt vilt.

Anonymkode: 1bb8f...613

Nei det gjør dem ikke? Har knekt en fortann før jeg, ikke noe stress - det var fiksa på under 2 timer. Ærllig talt for noe tull.
! Altså,  du får deg selv til å tenke at du er så utrolig spesiell og annerledes. 

Endret av flygefisk1
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvorfor kommer det tanker om at han møter andre?
Og det er forresten i morgen,hyyyl😱😅

 

Ps: Håper du ikke leser her inne,mamma!!(Det gjorde hun frem til september😳😣)

Anonymkode: 1bb8f...613

Han møter helt sikkert ingen andre😊

Er moren din og KG-bruker?

Anonymkode: eb57f...94e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flygefisk1 skrev (Akkurat nå):

Nei det gjør dem ikke? Har knekt en fortann før jeg, ikke noe stress - det var fiksa på under 2 timer. Ærllig talt for noe tull.
! Altså, den angsten er noe dritt assa - den får deg til å tenke at du er så utrolig spesiell og annerledes. 

Det er ikke angst. Hun er flau og skamfull og påstår det er angst. Tannlegen vil hun ikke til, men mannfolk skal hun ha. Her er det ikke mye håp. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (18 minutter siden):

Det er ikke angst. Hun er flau og skamfull og påstår det er angst. Tannlegen vil hun ikke til, men mannfolk skal hun ha. Her er det ikke mye håp. 

Nå er du litt vel negativ her. Det er skam over å ha vanstelt tennene mine slik. Ikke rart når det er fjorten år siden en gikk sist,bortsett fra en rask tur til en i 2009. 

Den ene tannen er knekt av pga en hard daimsjokolade og må nok ha krone der også+ venstre fortann som har gått mer og mer vekk pga matrester(Ja,det er en skam!!) + tre fyllinger i ulik str og dette i fronten så det er jævlig pinlig!! Ikke noe sjakktrekk for å vise sin beste side. 

 

 

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Han møter helt sikkert ingen andre😊

Er moren din og KG-bruker?

Anonymkode: eb57f...94e

Håper det.

Er sååå nervøs. Det har vært så koselig og god stemning. Han er så snill og oppmuntrende og positiv. Trenger en slik kar i livet mitt. Tror det kan gi bedre selvtillit også😊 Og har mye omsorg å gi selv. Hadde vært så kjekt å hatt en å være glad i og som er glad i meg😊Det som jeg har lengtet etter i flere år. 

Noen gode råd til å være mindre nervøs og gi best mulig,godt inntrykk?

 

Hun er ikke bruker,men hun var nysgjerrig og fant tråden,sa hun. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

 

Hun er ikke bruker,men hun var nysgjerrig og fant tråden,sa hun. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Nysgjerrig på hva? Du finner ikke plutselig en tråd om datteren din ut av det blå? Jeg tror faktisk du er et eneste stort troll, gratulerer med den lengste trolle-tråden her på KG :)

Anonymkode: 84c2f...f16

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Håper det.

Er sååå nervøs. Det har vært så koselig og god stemning. Han er så snill og oppmuntrende og positiv. Trenger en slik kar i livet mitt. Tror det kan gi bedre selvtillit også😊 Og har mye omsorg å gi selv. Hadde vært så kjekt å hatt en å være glad i og som er glad i meg😊Det som jeg har lengtet etter i flere år. 

Noen gode råd til å være mindre nervøs og gi best mulig,godt inntrykk?

 

Hun er ikke bruker,men hun var nysgjerrig og fant tråden,sa hun. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Det er nok garantert noen som har kjent deg igjen og tipset moren din. Hun har ikke bare snublet over tråden din. 

Anonymkode: 12913...460

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (50 minutter siden):

Det er ikke angst. Hun er flau og skamfull og påstår det er angst. Tannlegen vil hun ikke til, men mannfolk skal hun ha. Her er det ikke mye håp. 

Det er godt mulig, har man ikke selvnnsikt nok - så er det vanskelig å skille imellom, ja. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nå er du litt vel negativ her. Det er skam over å ha vanstelt tennene mine slik. Ikke rart når det er fjorten år siden en gikk sist,bortsett fra en rask tur til en i 2009. 

Den ene tannen er knekt av pga en hard daimsjokolade og må nok ha krone der også+ venstre fortann som har gått mer og mer vekk pga matrester(Ja,det er en skam!!) + tre fyllinger i ulik str og dette i fronten så det er jævlig pinlig!! Ikke noe sjakktrekk for å vise sin beste side. 

 

 

Anonymkode: 1bb8f...613

Haha, du trenger ikke gjenta deg selv? Dette er vi alle fiiiiint klar over.
Hun sier du har ikke angst, men er flau og er skamfull. Og de to tingene kan fint forveksles når man ikke har så mye selvinnsikt/innsikt i følelsesregisteret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flygefisk1 skrev (1 minutt siden):

Haha, du trenger ikke gjenta deg selv? Dette er vi alle fiiiiint klar over.
Hun sier du har ikke angst, men er flau og er skamfull. Og de to tingene kan fint forveksles når man ikke har så mye selvinnsikt/innsikt i følelsesregisteret. 

Angst er en diagnose. Og om TS knapt tør gå ut døra klarer jeg ikke se at dette er en diagnose hun faktisk har blitt utredet for. Å misbruke denne diagnosen syns jeg er nedrig, uansett hvor mange tilfeller av selvdiagnostisering som finnes i samfunnet i dag. Å være flau, sjenert, nervøs osv er helt normalt. Gjem deg gjerne bak alt dette TS, men ikke kall det en diagnose for å få medynk eller sympati. 
 

Før en date forteller man ikke ALT om seg selv, men jeg mistenker at du pynter såpass på sannheten at du rett og slett fører mannen bak lyset allerede. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (2 minutter siden):

Angst er en diagnose. Og om TS knapt tør gå ut døra klarer jeg ikke se at dette er en diagnose hun faktisk har blitt utredet for. Å misbruke denne diagnosen syns jeg er nedrig, uansett hvor mange tilfeller av selvdiagnostisering som finnes i samfunnet i dag. Å være flau, sjenert, nervøs osv er helt normalt. Gjem deg gjerne bak alt dette TS, men ikke kall det en diagnose for å få medynk eller sympati. 
 

Før en date forteller man ikke ALT om seg selv, men jeg mistenker at du pynter såpass på sannheten at du rett og slett fører mannen bak lyset allerede. 

Jeg er ikke TS...

Ja det tenker jeg også

Endret av flygefisk1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flygefisk1 skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke TS...

Har ikke påstått det heller. Her leste du for kjapt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...