Gå til innhold

37 år,ufrivillig barnløs,finner aldri en god partner å dele livet med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der er bare helt utrolig med min mor altså,hun er så negativ og nedlatendw konstant. Kritiserer alt. Prøver å ha en hyggelig og vennlig tone men det går ikke. Hun må lage usemje om det er fredelig. Uansett hva man gjør nesten får man kritikk og blir kjeftet på.

Vi skulle kose oss med vin i kveld men hun glefset og hisset seg opp av en liten ting og jeg kjeftet tilbake og sto opp for meg selv, så da ble man straffet og det ble ingen vin. Blir så oppgitt...... 

Jeg får heller ikke gavepengene mine så jeg  får betalt gjeld som er til forfall. Hvis jeg gjør slik og slik skal min far betale fra sin «lomme». Og han truer også med å ringe en  kreditor og betale av min fremtidige arv😳Blir gal jeg!! 

 

Anonymkode: 1bb8f...613

Hvorfor gjør du ikke som de sier? Har du prøvd å finne svaret på dette spørsmålet i deg selv? Tør du ikke (så vær ærlig med dem) eller er det trass? 

Anonymkode: 9acc9...d1b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men så fint for deg. Du skrevet annet innlegg der du var enda styggere mot ts, som ble slettet pga personangrep, som jeg hadde skrevet svar til. Du skal få lov å være stolt av deg selv for det du har fått til, du høres virkelig ut som en som har stått i stormen og jobbet hardt! :)

Men så er det andre mennesker som har det annerledes. Vi har ikke alle de samme forutsetningene. Noen møter ikke de gode hjelperne i systemet, andre lever i fornektelse og ser ikke selv at de trenger den hjelpen. De fortjener likevel ikke hån.

Ts har vært angstlidende i mange år, det finnes ingen quick fix, men om noen av svarene her kan hjelpe henne litt på gli, er det jo flott. At noen måneders internettchat skal fikse 10-15 år med psykisk lidelse, er kanskje litt for mye forventet.

 

Anonymkode: 8f31c...dca

Det er 7 år. Hvorfor tar du deg retten til å skrive ting du ikke veit noen ting om?
 

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Safiye skrev:

Tråden er ryddet for brukerangrep.

-Safiye, mod

Kan du slette tråden?

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gjør du ikke som de sier? Har du prøvd å finne svaret på dette spørsmålet i deg selv? Tør du ikke (så vær ærlig med dem) eller er det trass? 

Anonymkode: 9acc9...d1b

Gjør som de sier?Jeg er et voksent menneske som ikke skal dikteres eller kommanderes av foreldrene lenge etter oppdragelses årene er over!

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gjør som de sier?Jeg er et voksent menneske som ikke skal dikteres eller kommanderes av foreldrene lenge etter oppdragelses årene er over!

Anonymkode: 1bb8f...613

Men hva er det de sier du er uenig i?

Anonymkode: 9acc9...d1b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør som de sier?Jeg er et voksent menneske som ikke skal dikteres eller kommanderes av foreldrene lenge etter oppdragelses årene er over!

Anonymkode: 1bb8f...613

I tråden her framstår du ikke som et menneske som er i stand til å ta vare på deg selv, og jeg kan forstå at foreldrene dine fremdeles blander seg i dine saker. De ønsker nok sterkt at du skal ta tak i livet ditt, og få profesjonell hjelp til å takle angsten og tilværelsen. Det er ganske åpenbart at du ikke ser helt selv hvor store problemer du har med psyken. Du tror at du på magisk vis skal bli modig nok til å ha sex med en mann, men har helt tydelig like mye angst for et slikt scenario, som du har for å dra til tannlegen. Du opererer med en endeløs sirkel av unnskyldninger, der du ser ut til å tro at du "jobber med" utfordringene dine, mens i realiteten sitter du og venter på at alt skal bli bedre av seg selv, bare du får nok tid å omstille deg. Det kommer aldri til å skje, med mindre du gjør det flere her allerede har rådet deg til: dropp den nettpsykologen din, ta kontakt med fastlege og få hjelp til å takle hverdagen!

Det er helt fullstendig åpenbart at et menneske som ikke engang tør å gå på nærbutikken for å kjøpe mat, når du ikke har NOE i hus, ikke er friskt! Det er nesten ikke til å tro at du ikke forstår det selv. 

Anonymkode: 7a884...dea

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men så fint for deg. Du skrevet annet innlegg der du var enda styggere mot ts, som ble slettet pga personangrep, som jeg hadde skrevet svar til. Du skal få lov å være stolt av deg selv for det du har fått til, du høres virkelig ut som en som har stått i stormen og jobbet hardt! :)

Men så er det andre mennesker som har det annerledes. Vi har ikke alle de samme forutsetningene. Noen møter ikke de gode hjelperne i systemet, andre lever i fornektelse og ser ikke selv at de trenger den hjelpen. De fortjener likevel ikke hån.

Ts har vært angstlidende i mange år, det finnes ingen quick fix, men om noen av svarene her kan hjelpe henne litt på gli, er det jo flott. At noen måneders internettchat skal fikse 10-15 år med psykisk lidelse, er kanskje litt for mye forventet.

 

Anonymkode: 8f31c...dca

Du virker like trangsynt som TS. Du kan ikke sitte her å "dulle" med hun, hun trenger tydelig motstand til å komme seg på rett vei. "Dulling" er akkurat det hun er ute etter, sympati og unnskyldninger til å sitte på rumpa og vente på at gresset blir grønt. Det har alle i denne tråden forstått, ihvertfall de som har fulgt en stund.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daten nærmer seg med stormskritt og jeg kjenner nervøsiteten bygge seg opp. Har snakket med han om det og tannskade. Han veit selvsagt ikke resten. 
Vil ikke trekke meg og han framstår som en veldig fin fyr😊

Anonymkode: 1bb8f...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Daten nærmer seg med stormskritt og jeg kjenner nervøsiteten bygge seg opp. Har snakket med han om det og tannskade. Han veit selvsagt ikke resten. 
Vil ikke trekke meg og han framstår som en veldig fin fyr😊

Anonymkode: 1bb8f...613

Lykke til, det går nok veldig fint skal du se! Vær raus, ha litt selvironi og vær imøtekommende. 

Anonymkode: 4a3ad...bc7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lykke til, det går nok veldig fint skal du se! Vær raus, ha litt selvironi og vær imøtekommende. 

Anonymkode: 4a3ad...bc7

Tusen takk😊

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Lykke til, det går nok veldig fint skal du se! Vær raus, ha litt selvironi og vær imøtekommende. 

Anonymkode: 4a3ad...bc7

Burde ikke TS fokusere på de faktiske problemene hun har i hverdagen fremfor dating og sex? Et forhold kommer aldri til å fikse hverdagen hennes på magisk vi som hun virker å tro. Kunne vært en grei begynnelse å skrive seg en handleliste og så gå i butikken. Neste naturlige steg er å gå til fastlegen og tannlegen.

Dating kommer laaaangt nedover på listen. For å kunne gå inn i et godt og nærende forhold må man kunne være i stand til å ta vare på seg selv først.

Anonymkode: 19b00...d0d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Burde ikke TS fokusere på de faktiske problemene hun har i hverdagen fremfor dating og sex? Et forhold kommer aldri til å fikse hverdagen hennes på magisk vi som hun virker å tro. Kunne vært en grei begynnelse å skrive seg en handleliste og så gå i butikken. Neste naturlige steg er å gå til fastlegen og tannlegen.

Dating kommer laaaangt nedover på listen. For å kunne gå inn i et godt og nærende forhold må man kunne være i stand til å ta vare på seg selv først.

Anonymkode: 19b00...d0d

Tror faktisk jeg er uenig der. "Et forhold kommer aldri til å på magisk vis fikse alle problemene dine" stemmer jo forsåvidt, men det kan man si om ALT. En jobb vil ikke fikse alle problemene, å løse det eller det helseproblemet vil ikke fikse alle problemene, å få noen venner vil ikke fikse alle problemene, å få seg en hobby vil ikke fikse alle problemene. Samtidig er det jo faktisk sånn at å få løst noen problemer, endre på noe man er misfornøyd med, introdusere noe lystbetont og meningsfylt i livet sitt, faktisk kan gjøre det det mye lettere å ta tak i alt det andre.

TS beskriver ganske betydelige selvtillitsproblemer, noe jeg på sett og vis kan kjenne meg igjen i. Personlig vet jeg at min selvtillit er mye bedre når jeg er i forhold, enn når jeg ikke er det. Samme gjelder om jeg er frisk, i jobb og opplever greit med positiv respons fra omverdenen, kontra når jeg ikke er eller får det. Det kan godt være en forståelsesfull fyr hadde gjort alle disse andre tingene mye mer overkommelige for henne.

Klart det er et par risikomomenter. For noen kan det ha motsatt effekt; fyren er landet, så hvorfor gidder å fokusere på noe annet? I tillegg kan hun selvsagt risikere å bli utnyttet, og det kan være en eventuell slutt på forholdet hadde vært fullstendig katastrofe, og sendt henne enda lengre ned i kjelleren. Men det må hun nesten vurdere selv. Personlig ville jeg nølt med å anbefale å ligge unna dating til alt det andre er ordnet opp i. For mange vil dette å følge et slikt råd være å velge permanent utenforskap.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Okapi said:

Tror faktisk jeg er uenig der. "Et forhold kommer aldri til å på magisk vis fikse alle problemene dine" stemmer jo forsåvidt, men det kan man si om ALT. En jobb vil ikke fikse alle problemene, å løse det eller det helseproblemet vil ikke fikse alle problemene, å få noen venner vil ikke fikse alle problemene, å få seg en hobby vil ikke fikse alle problemene. Samtidig er det jo faktisk sånn at å få løst noen problemer, endre på noe man er misfornøyd med, introdusere noe lystbetont og meningsfylt i livet sitt, faktisk kan gjøre det det mye lettere å ta tak i alt det andre.

TS beskriver ganske betydelige selvtillitsproblemer, noe jeg på sett og vis kan kjenne meg igjen i. Personlig vet jeg at min selvtillit er mye bedre når jeg er i forhold, enn når jeg ikke er det. Samme gjelder om jeg er frisk, i jobb og opplever greit med positiv respons fra omverdenen, kontra når jeg ikke er eller får det. Det kan godt være en forståelsesfull fyr hadde gjort alle disse andre tingene mye mer overkommelige for henne.

Klart det er et par risikomomenter. For noen kan det ha motsatt effekt; fyren er landet, så hvorfor gidder å fokusere på noe annet? I tillegg kan hun selvsagt risikere å bli utnyttet, og det kan være en eventuell slutt på forholdet hadde vært fullstendig katastrofe, og sendt henne enda lengre ned i kjelleren. Men det må hun nesten vurdere selv. Personlig ville jeg nølt med å anbefale å ligge unna dating til alt det andre er ordnet opp i. For mange vil dette å følge et slikt råd være å velge permanent utenforskap.

Jeg er enig i mye av det du sier, men igjennom tråden så fremstår TS sine utfordringer som ganske utfordrende, og hun har flere ganger fokusert på forhold og barn som løsningen på mange av hennes problemer. Vi som har vært i forhold med og uten barn vet at det ikke er så lett.

Den ideelle løsningen er at TS finner en mann som kan støtte og hjelpe henne ut av uføret, men det er mye å forlange - slike menn vokser ikke på trær.

Selvsagt kan man tenke flere tanker samtidig - både jobbe med egne utfordringer, og nyte livet. Men når TS ikke er i stand til å takle en helt normal hverdag kan det tenkes at dating kan gjøre vondt verre for hennes mentale tilstand.

 

Anonymkode: 19b00...d0d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

 

Burde ikke TS fokusere på de faktiske problemene hun har i hverdagen fremfor dating og sex? Et forhold kommer aldri til å fikse hverdagen hennes på magisk vi som hun virker å tro. Kunne vært en grei begynnelse å skrive seg en handleliste og så gå i butikken. Neste naturlige steg er å gå til fastlegen og tannlegen.

Dating kommer laaaangt nedover på listen. For å kunne gå inn i et godt og nærende forhold må man kunne være i stand til å ta vare på seg selv først.

Anonymkode: 19b00...d0d

TS har en angstlidelse og hennes største fiende er at hun konstant unngår å gjennomføre. Hvis TS nå faktisk drar på date er det en kjempestor milepæl og et bevis på at hun faktisk kan overkomme angsten sin, være sosial og utfordre seg selv. Jeg vil si at det er veldig bra at hun nå går på en date. For oss som har fulgt tråden tett, er dette en liten seier (hvis hun faktisk gjennomfører)! 

Anonymkode: 4a3ad...bc7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

TS har en angstlidelse og hennes største fiende er at hun konstant unngår å gjennomføre. Hvis TS nå faktisk drar på date er det en kjempestor milepæl og et bevis på at hun faktisk kan overkomme angsten sin, være sosial og utfordre seg selv. Jeg vil si at det er veldig bra at hun nå går på en date. For oss som har fulgt tråden tett, er dette en liten seier (hvis hun faktisk gjennomfører)! 

Anonymkode: 4a3ad...bc7

Enig! En date løser på ingen måte alle problemer, men fikser hun dette, så er det et steg i riktig retning. Lykke til, TS :) 

Anonymkode: 06334...38b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

TS har en angstlidelse og hennes største fiende er at hun konstant unngår å gjennomføre. Hvis TS nå faktisk drar på date er det en kjempestor milepæl og et bevis på at hun faktisk kan overkomme angsten sin, være sosial og utfordre seg selv. Jeg vil si at det er veldig bra at hun nå går på en date. For oss som har fulgt tråden tett, er dette en liten seier (hvis hun faktisk gjennomfører)! 

Anonymkode: 4a3ad...bc7

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig! En date løser på ingen måte alle problemer, men fikser hun dette, så er det et steg i riktig retning. Lykke til, TS :) 

Anonymkode: 06334...38b

Joda. Men jeg syns i så fall det er rart at hun gjennomfører dette, selv om hun fortsatt ikke evner å handle mat. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Enig! En date løser på ingen måte alle problemer, men fikser hun dette, så er det et steg i riktig retning. Lykke til, TS :) 

Anonymkode: 06334...38b

Kjenner meg veldig nervøs allerede og holdt på å utsette nå fordi jeg sliter litt med hjemmeeksamenen og må bruke all tid på den om dagen.  Så vi snakket om å utsette et par dager(Han må kjøre 25 min også for å komme til der jeg bor,stedet,ikke leiligheten). Men så mente han at vi bare bør gjennomføre dagen vi har avtalt for å få nervene overstått)

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kjenner meg veldig nervøs allerede og holdt på å utsette nå fordi jeg sliter litt med hjemmeeksamenen og må bruke all tid på den om dagen.  Så vi snakket om å utsette et par dager(Han må kjøre 25 min også for å komme til der jeg bor,stedet,ikke leiligheten). Men så mente han at vi bare bør gjennomføre dagen vi har avtalt for å få nervene overstått)

Anonymkode: 1bb8f...613

Jeg er enig med han. Gjennomfør den dagen dere hadde planlagt, for det er nervene dine som ønsker å stikke kjepper i hjulene og det vil de forsøke å gjøre om noen dager også. Dette virker som en fornuftig mann.

Anonymkode: 4a3ad...bc7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuttifrutt skrev (11 minutter siden):

Ikke skyld på hjemmeeksamen, et lite avbrekk skader ikke. Lykke til på daten :) Når er den?

Nei,men sitter med den hele døgnet for tiden så og si. Det er litt vanskelig å knekke løsningskoden og få flyt i drøftingen av de praktiske oppgavene. 

Han vil snakke(fb messenger)hele døgnet nesten men jeg har ikke tid.

Ble snakket om sex igjen i dag og føler jeg har så lite erfaring snart siste tiår🙈 Men vi har snakket om det og han sier det ikke gjør noe osv. Men føler meg litt dum,men slik er det når man har bodd under en stein i en del år. 

Den yngste ungen hans er bare 7 mnd😱

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...