Gå til innhold

Herbalife-sekten! Min venninne er fanget, er det flere her inne som har erfaring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svartfugl skrev (39 minutter siden):

Er det automatisk usunt med en lang ingrediensliste?

Ofte ja.  

Anonymkode: b96e5...dbc

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Carrot skrev (På 21.9.2020 den 9.23):

Hmm, jeg svarer på dine spørsmål men du unngår mine - hvilke kosthold mener du dekker alle behov for mineraler, vitaminer, karbohydrater, proteiner osv osv? 

De fleste nordmenn (ikke alle) spiser gjerne en frokostblanding full av sukker til frokost, eller en yoghurt (også sukker) eller kanskje en brødskive, som de gjerne har kjøpt som inneholder sukker... Jeg regner med du skjønner hvor jeg vil? Så spiser svært mange den samme brødskiva til lunsj, med brunost som er rent sukker egentlig... Og så kommer de hjem og skal ha tradisjonsmiddag, gjerne poteter (stivelse og karbs) eller ris kanskje, pasta? Svært få som spiser det de mener er "innafor" får i seg alt de trenger og svært få tar tilskudd i form av vitaminer (med unntak av de de evt kjøper i dagligvarebutikken på vei til kassa) 

Så nei, jeg tror ikke nødvendigvis på at "de fleste" har et bra næringsinntak sånn generelt sett, kanskje du har det men da kan du kanskje skrive hva du typis spiser en dag? 

For egen del, til frokost lager jeg havregrøt på vann med kanel og koker ett egg til. Siden jeg ofte er i møter osv tar jeg med en shake til lunsj, evt tomatsuppen og ett kokt egg og/eller en bar for å holde til jeg kommer hjem. Vi lager alltid middag fra grunnen og bruker chia, cinoa, bygg, couscous osv heller enn typisk ris og pasta, lite poteter, mye grønnssaker som brokkoli, asparges, sopp spinat, blomkål, pastinakk, selerirot, rødbeter osv med chilli og hvitløk, til kylling, mye ulik fisk og sjømat.. Over halve måltidet er grønnsaker i 90% av tiden, og så til kvelds tar jeg en shake.. 

Jeg tror jeg har et bedre næringsopptak på den måten og jeg tror ikke jeg har et større budsjett for mat enn noen andre, tvert imot. Vet du hva en boks shake koster og hvor mange måltid den inneholder? 

Det at du tror couscous er sunnere enn pasta sier jo alt om hvor lite du egentlig kan om kosthold og hvor lite du egentlig vet om hva ting er laget av/inneholder. 

Anonymkode: 9dd7c...160

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (På 21.9.2020 den 9.23):

Hmm, jeg svarer på dine spørsmål men du unngår mine - hvilke kosthold mener du dekker alle behov for mineraler, vitaminer, karbohydrater, proteiner osv osv? 

De fleste nordmenn (ikke alle) spiser gjerne en frokostblanding full av sukker til frokost, eller en yoghurt (også sukker) eller kanskje en brødskive, som de gjerne har kjøpt som inneholder sukker... Jeg regner med du skjønner hvor jeg vil? Så spiser svært mange den samme brødskiva til lunsj, med brunost som er rent sukker egentlig... Og så kommer de hjem og skal ha tradisjonsmiddag, gjerne poteter (stivelse og karbs) eller ris kanskje, pasta? Svært få som spiser det de mener er "innafor" får i seg alt de trenger og svært få tar tilskudd i form av vitaminer (med unntak av de de evt kjøper i dagligvarebutikken på vei til kassa) 

Så nei, jeg tror ikke nødvendigvis på at "de fleste" har et bra næringsinntak sånn generelt sett, kanskje du har det men da kan du kanskje skrive hva du typis spiser en dag? 

For egen del, til frokost lager jeg havregrøt på vann med kanel og koker ett egg til. Siden jeg ofte er i møter osv tar jeg med en shake til lunsj, evt tomatsuppen og ett kokt egg og/eller en bar for å holde til jeg kommer hjem. Vi lager alltid middag fra grunnen og bruker chia, cinoa, bygg, couscous osv heller enn typisk ris og pasta, lite poteter, mye grønnssaker som brokkoli, asparges, sopp spinat, blomkål, pastinakk, selerirot, rødbeter osv med chilli og hvitløk, til kylling, mye ulik fisk og sjømat.. Over halve måltidet er grønnsaker i 90% av tiden, og så til kvelds tar jeg en shake.. 

Jeg tror jeg har et bedre næringsopptak på den måten og jeg tror ikke jeg har et større budsjett for mat enn noen andre, tvert imot. Vet du hva en boks shake koster og hvor mange måltid den inneholder? 

Hva slags gæmliser er det du henger med som spiser sånn? Jeg er 29 og jeg kjenner ingen i min omgangskrets verken blant venner, familie eller jobb som spiser slik du påstår " de fleste nordmenn " gjør 😂.

Anonymkode: 288be...e23

• Liker 45
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste dette er ordentlig suksess for er jo de som er plassert helt øverst. De sitter der, gnir seg i hendene, hånflirer av at vi krangler ikke klarer å bli enige om dette er tull eller ikke tull mens vi tømmer lommebøkene våre til nettopp *dette tullet*, og fråtser i pengene vi hiver opp til de. 

Jeg også kjenner noen som er helt forkjust i dette og samtlige stiller under kategorien "noget spesielle".

Anonymkode: 4768c...c48

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartfugl skrev (48 minutter siden):

Hvorfor?

Fordi produkter med lang ingrediensliste som regel ikke består av særlig mye ekte råvarer, og i hvertfall ikke råvarer som hører hjemme i den typen produkt. Vil man ha tomatsuppe er det ikke egentlig hovedsaklig maisstivelse man ønsker å spise, i såfall kunne man jo bare kjøpt en pakke maizenna og blandet ut et par ts i litt vann, liksom...

Men for all del, hvis et produkt består av 43 ulike typer grønnsaker og det er derfor ingredienslista er så lang, er det jo ingenting galt med det. Jeg har bare knapt sett det. Som regel er det fullt av kaliumsorbat, kaliumbensoat glukosesirup, invertsukker, fruktose-glukosesirup, sitronsyre, E ditt og E datt og ikke minst maisstivelse, maisstivelse og atter maisstivelse. 

Hilsen noen som leser hver eneste ingrediensliste på all mat i alle butikker. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spør kanskje dumt nå. Men hvis man kjenner noen som har en viktig jobb innen lege/helse (snakker om høy stilling på et sykehus), og de promoterer helsekaffe og reklamerer for slike svindel produkter (de får en viss prosent i kr for å reklamere).

Kan man gjøre noe? Jeg føler jeg må stoppe det, pga MLM. Hun setter penger foran helse. Jeg er i slekt med en som holder på med mlm, hun har lederansvar på Haukeland. Det gjelder ItWorks nå. Hun har tidligere prøvd Nuskin. Hjelp? Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: eb7e1...eca

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.8.2020 den 16.11):

Jeg har ei gammel klassevenninne som pusher Forever Living på Facebook. Er så morsomt å se hvordan hun fremstiller seg som gründer og suksessfulle businesskvinne der hun sitter og maser om aloe vera juice side opp og side ned. Det er virkelig ikke måte på hvor mye penger man kan tjene og hvor mange muligheter det er! Så topp å være sin egen sjef!

.....Merkelig nok begynner hun alltid i nye deltidsjobber på si, flipper litt burger på bensinstasjonen, kjører post og jobber på butikk. Trodde du var millionærgründer og egen sjef jeg? 

Anonymkode: e1997...349

Åh, hun tror jeg at jeg også kjenner. 
Gründersjel, sier hun at hun er. 

Anonymkode: e67ea...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Fordi produkter med lang ingrediensliste som regel ikke består av særlig mye ekte råvarer, og i hvertfall ikke råvarer som hører hjemme i den typen produkt. Vil man ha tomatsuppe er det ikke egentlig hovedsaklig maisstivelse man ønsker å spise, i såfall kunne man jo bare kjøpt en pakke maizenna og blandet ut et par ts i litt vann, liksom...

Men for all del, hvis et produkt består av 43 ulike typer grønnsaker og det er derfor ingredienslista er så lang, er det jo ingenting galt med det. Jeg har bare knapt sett det. Som regel er det fullt av kaliumsorbat, kaliumbensoat glukosesirup, invertsukker, fruktose-glukosesirup, sitronsyre, E ditt og E datt og ikke minst maisstivelse, maisstivelse og atter maisstivelse. 

Hilsen noen som leser hver eneste ingrediensliste på all mat i alle butikker. 

Jeg leser også ingredienslister, forresten. Hva er ernæringsmessig galt med maisstivelse, mener du, de andre stoffene du nevner? E-stoffer kan jo være så mangt, og det er jo ikke at det kalles E-stoff i seg selv som er problemet. Det er jo også restriksjoner for mengde tilsetning av visse konserveringsmidler. Selv lager jeg maten min fra bunnen av, som regel, men det er av hensyn til smak og fordi det er lettere for meg å regulere saltinntak og energiinntak da.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold dere til topic, evt lag egen tråd for næringsinnhold

Anonymkode: eb7e1...eca

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Så dokumentaren Betting on Zero. Han ene som sluttet å selge Herbalife-produkter fortalte at han var for samvittighetsfull til å lure folk. Men etter å ha sluttet å i Herbalife begynte han å selge smakstilsatte nikotinprodukter!  Han hadde ingen problemer med å prøve å få folk avhengig av nikotin.   Følte han var godt eksempel på de som selger Herbalife, de ønsker å bli rike uansett om prisen er å ødelegge livene til andre. 

Anonymkode: e6dac...ff3

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror slike pyramidespill er mer populære i land hvor færre kvinner er i arbeidslivet. Mange av pyramidespillene retter seg mot husmødre som ønsker å bli rike. Er man i full jobb så er man nok mindre interessert i å gjøre seg upopulær blant venner og familie for å tjene litt ekstra. 

Anonymkode: e6dac...ff3

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartfugl skrev (På 19.2.2021 den 16.29):

Jeg leser også ingredienslister, forresten. Hva er ernæringsmessig galt med maisstivelse, mener du, de andre stoffene du nevner? E-stoffer kan jo være så mangt, og det er jo ikke at det kalles E-stoff i seg selv som er problemet. Det er jo også restriksjoner for mengde tilsetning av visse konserveringsmidler. Selv lager jeg maten min fra bunnen av, som regel, men det er av hensyn til smak og fordi det er lettere for meg å regulere saltinntak og energiinntak da.

Vanlige e-stoffer er c-vitamin og karamell.  Men hopen tror alle stoffene er kunstige fordi et står en E og et nummer foran. Det er fantastisk at denne myten fortsatt lever. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde myndighetene slått hardere ned på villedende markedsføring så hadde man nok fått stoppet disse selskapene.  

Anonymkode: 96120...47c

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen erfaringer rikere holder jeg meg nå unna alt som har med pyramidespill å gjøre. Har kjøpt produkter fra Mary Kay, som skulle være sååå fantastiske men som ikke gjorde noe for huden min. Sminken deres er grei nok, men overpriset og ikke bedre enn hva man får kjøpt andre steder til samme prisen. Ble lei av de overentusiastiske, overblide selgerne som skulle kalle meg "kjære", "vakre" og sende suss og klem og fortelle meg hvor flott jeg var og hvor fantastisk glad de var for at jeg var kunde hos de- min personlig hudpleiekonsulent. Ikke hadde de noe utdanning eller erfaring med hudpleie, men å kalle seg hudpleiekonsulent er vel ikke en beskyttet tittel.

Aloe vera forever living- produktene har jeg også prøvd, men der var ikke selgerne pågående. Helt ok produkter, men jeg trenger de ikke. Ikke annet enn lipsylen deres, den er veldig god. Aloe vera er jo et greit produkt i seg selv.

Er veldig lei av de som er på snap og lignende og som sier de er selvstendig næringsdrivende fordi de selger slike produkter, og som skryter av hvor fantastisk det er, hvor mye de tjener og hvor flott det er å bestemme arbeidsdagen sin selv. 

Anonymkode: 9ab16...873

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med Herbalife,men har noen bekjente som holder på med Doterra ,og de høres nesten hjernevasket ut der de påstår at eteriske oljer kan hjelpe mot ALT..(og at de har sååååå selvstendig arbeidsdag og det ikke er pyramide)

Anonymkode: c66ec...7ed

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har ikke erfaring med Herbalife,men har noen bekjente som holder på med Doterra ,og de høres nesten hjernevasket ut der de påstår at eteriske oljer kan hjelpe mot ALT..(og at de har sååååå selvstendig arbeidsdag og det ikke er pyramide)

Anonymkode: c66ec...7ed

Doterra er helt sykt

Anonymkode: f9ce8...72e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit lei av nyfrelste folk som skal svindle familie og venner. Gidder ikke ramse opp alle navn på disse svindelselskapene, felles for de alle er at de ødelegger privatøkonomi over alt. Som en annen over her sier. Hadde jo dette vært så fantastisk hvorfor er det da ikke i daglighandel ?  Mest tragiske scam jeg husker er forresten 5procent community. 😂😂😂. Der tapte folk enorme summer på egen dumskap og grådighet. 🙈🙈

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...