Gå til innhold

Kan vi få menn til å forstå hvor sårbare unge kvinner er?


Trolltunge

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Yuumi skrev:

Var det du som hadde innlegget om Britt på 34 og Berit på 47 ? Isåfall så stilte jeg meg litt undrende til hva du mente, fordi jeg skjønte helt ærlig ikke hvordan det var helt relevant til det TS snakker om. At Britt møtte en 40 åring da hun var 16 og ikke turte si nei er jo ikke helt det samme som at Britt på 34 tror at eldre menn vil ha yngre damer (men at de eldre mennene EGENTLIG vil ha de voksne damene, de bare lurer Britt og Berit slik at de skal bli løsere? )

Hm, ja. Det var det jeg forstod ut av det innlegget, var det ditt?

Ja, det var meg. Forstår jo at det ikke traff. Ble bare veldig paff over hvor ille dette ble tatt opp. Ble beskyldt for å være verre enn overgriperne, omtrent.

Har laget egen tråd hvor jeg har skrevet mer om «Britt og Berit» (😁som egentlig het Trine og Silje) i denne tråden her

Anonymkode: b8a7b...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.8.2020 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Tror de fleste kvinner har opplevd sånt. Beføling, kommentarer, glaning, plystring osv. Kjærlighetsbrev fra en på over femti da jeg var sytten. 
Bare ubehagelig og ekkelt og veldig vanskelig å si fra om, ville jo ikke være «frekk». 

Anonymkode: f30ac...501

Det finnes nok ikke en kvinne som ikke har fått uønsket oppmerksomhet fra rare gamlinger fra vi var barn 10+ til voksen alder....Alle har opplevd noe ubehagelig. Og ingen likte det eller ble redde når gamle griser som voksne menn er for barn plaget en med oppmerksomhet, enten det var på buss stoppet, bussen,butikken, sentrum osv.. tenk over det voksne menn, dere skremmer de unge.

Anonymkode: b9157...ab1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og faktisk enda vondere å føle at man burde jo ha klart å hamle opp med han, fordi han var jo så ung.

Mens at først når det er assymetri, på alder, så kan man føle at man var et virkelig offer. 

Jeg ble utsatt for overgrep fra en som er yngre enn meg. Da var det kanskje ikke en gang overgrep??

Anonymkode: b8a7b...c7d

Selvfølgelig var det et overgrep selv om han var yngre enn deg. 

Begge deler er problemstillinger vi må jobbe med, men får vi ikke de voksne menn som er yngre menns forbilder, oppdragere og dem som fronter holdninger unge menn oppfatter som ok og lærer av til å forstå, så er det vanskelig å få de yngre gutta til å forstå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre tenker veldig mange menn mer med penis enn med hodet. Det går an å bruke sunn fornuft.

Jenter på 16-17 år skal selvfølgelig slippe seksuell oppmerksomhet fra menn over 30.

Samtidig syns jeg ikke det er feil eller ekkelt om man kan tenne på jenter i slutten av tenåra. Det er ikke unaturlig på noen måte. Men å handle på fantasiene blir feil, fordi jentene er ikke myndige og er ikke ferdig utviklet i hjernen. Det blir utnytting uansett hvordan man ser på det, og jentene vil trolig angre når de blir mer modne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Trolltunge skrev:

Selvfølgelig var det et overgrep selv om han var yngre enn deg. 

Begge deler er problemstillinger vi må jobbe med, men får vi ikke de voksne menn som er yngre menns forbilder, oppdragere og dem som fronter holdninger unge menn oppfatter som ok og lærer av til å forstå, så er det vanskelig å få de yngre gutta til å forstå. 

Men for å følge din logikk da, burde det ikke heller vært en mann som laget denne tråden - hvis man må være et forbilde for å bli hørt, og hvis menn hører mer på andre menn?

Selv som kvinne kan man jo bli provosert av måten du stadig appellerer til skam og vonde følelser, for å få gjennomslag for det du mener. Det blir litt «masete mamma» over det hele. Nei nei gutt, dette må bli slutt!

Mens de gangene menn skriver om slike ting - som f.eks. noen av de mennene her inne, som skriver om hvordan menn bør gjøre ting for å få suksess - så er det ikke like mange som føler seg uglesett og angrepet eller som går i forsvar. 

Anonymkode: b8a7b...c7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men for å følge din logikk da, burde det ikke heller vært en mann som laget denne tråden - hvis man må være et forbilde for å bli hørt, og hvis menn hører mer på andre menn?

Selv som kvinne kan man jo bli provosert av måten du stadig appellerer til skam og vonde følelser, for å få gjennomslag for det du mener. Det blir litt «masete mamma» over det hele. Nei nei gutt, dette må bli slutt!

Mens de gangene menn skriver om slike ting - som f.eks. noen av de mennene her inne, som skriver om hvordan menn bør gjøre ting for å få suksess - så er det ikke like mange som føler seg uglesett og angrepet eller som går i forsvar. 

Anonymkode: b8a7b...c7d

Jeg er mamma, til både gutter og jente, og om det fremtrer i den ansvarlige og informerende stemmen min i dette temaet er det ok. Flere mødre og fedre burde stå sterkt og strengt frem for dette. 

Jeg hadde JUBLET om en mann laget en tilsvarende tråd. Han hadde blitt min helt. 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Trolltunge skrev:

Jeg hadde JUBLET om en mann laget en tilsvarende tråd. Han hadde blitt min helt. 

Har laget en lokke-tråd for å få suksessfulle menn til å uttale seg. Anbefaler alle damer å skrive hvilke menn de vil høre fra.

Tror/håper at det kan bli et signal til menn om at det finnes noen menn vi liker, og andre menn vi ikke liker, og at de vil få større suksess med damer om de tar i mot råd fra de rette mennene.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1400171-oppfordring-til-suksessfulle-menn/

 

Anonymkode: b8a7b...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann lager sånne tråder selv forresten. Han er min helt :) 

Anonymkode: b8a7b...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betyr ikke vår erfaring noe, bare den erfaringen som passer inn med agendaen i tråden? 

Dette er din erfaring, og jeg lytter til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mens at først når det er assymetri, på alder, så kan man føle at man var et virkelig offer. 

Det er virkelig ikke min mening, altså. Jeg forsøker virkelig ikke å sette overgrep opp mot hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Alterego666 skrev:

Det er virkelig ikke min mening, altså. Jeg forsøker virkelig ikke å sette overgrep opp mot hverandre.

Nei, og det mente jeg heller ikke, beklager.

Det var mer denne tråden i sin helhet, hvor jeg opplever at eldre menn = potensielle overgripere og yngre kvinner/jenter = potensielle offere, og alt annet kimses bort.

Det passer jo ikke inn med min erfaring i alle fall. Den eneste som har forgrepet seg på meg da jeg var ung, og uten å stoppe da jeg sa fra, er en ung gutt. De som i størst grad har oppført seg seksuelt upassende og grenseovertråkkende, er kvinner. De historiene jeg hører fra gutter og menn, er minst like hjerteskjærende som de jeg hører om fra jenter og kvinner. Overgrepene mot gutter og menn skjer fra både barn og voksne, menn og kvinner.

Mens jenter og kvinner oppfordres til å innta offerrollen og fortelle om hvert minste lille overtramp, blir gutter og menn i stor grad henstilt til å tie stille og være stolt, «dette er jo en hver manns drøm!»

Og dermed fortsetter folk å tro at dette ikke skjer. For når ingen er villig til å lytte til historien, så blir den ikke fortalt. Og når ingen tror på offeret, så tør det ikke åpne opp. 

Uansett, det er i alle fall derfor jeg blir provosert når jeg atter en gang opplever en slik utdatert holding til rollefordelingen i overgrep. Har man en sønn og en datter, så skal man vite at de begge to er i risikosonen for å bli et offer, og at de begge to er i risikosonen for å bli en overgriper. Og hvis man ikke er svært tydelig på dette, så forverrer det faktisk situasjonen til de som er offer, men som «ikke passer inn» med å være et offer. 

De tør rett og slett ikke fortelle.

Og - vips! - så har man gjerne skapt en ny overgriper, nettopp ved å fortie at det er mulig at det skjer. Det er jo bare å høre historiene om barndommen til de som per i dag er pedofile. 

Anonymkode: b8a7b...c7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2020 den 20.23, AnonymBruker skrev:

Åh herregut, 16 årige jenter er lovlige, musa deres er ferdig utviklet, de er klar for sex og barn biologisk sett.

Anonymkode: 49e21...d8d

En 16 åring er veldig, veldig ung. Barn og voksen på en gang. Hvis du bare ser en "moden mus" og ikke at det også er et barn bør du kanskje ikke ha sex i det hele tatt. Hvem vet hva du kan finne på. 

På 14.8.2020 den 20.28, AnonymBruker skrev:

Du må faktisk bare respektere at mange 16-åringer har lyst på moden kuk!

Anonymkode: 49e21...d8d

 

På 14.8.2020 den 20.39, AnonymBruker skrev:

Jeg vil naturligvis ikke være med en jente som ikke ønsker det, ønsker heller ikke å gjøre noen kvalm. Men se f. eks. på @Sørlandsjenta02 hun liker jo faktisk moden kuk.

Anonymkode: 49e21...d8d

Dere er kanskje like umodne som en 16 åring etter språkbruken å dømme, men 16 åringen vil kanskje se dere som voksne og føle seg presset.

På 15.8.2020 den 16.04, AnonymBruker skrev:

Men hvis mange av disse unge kvinnene er så sårbare - noe jeg er enig i - hvorfor er det da så mye bedre for dem å ha sex med noen på deres egen alder, som ikke bryr seg om følelsene deres, men tenker på tre ting: Sex, sex og sex.

Hvorfor ikke beskytte dem mot alle menn uansett alder, når man først er i gang ...?

Anonymkode: 36eeb...135

Det har med maktforhold å gjøre.

På 15.8.2020 den 16.30, AnonymBruker skrev:

Hva så?

Er det så mye bedre for ei 16-årig jente å nærmest bli voldtatt av en kvisete, kåt 16-åring fordi de er i samme aldersgruppe ....?

Anonymkode: 36eeb...135

Jeg vet ikke hva du legger i å "nesten bli voldtatt", men det er et jevnere forhold når de er på samme alder. Voksne er autoritetspersoner for 16 åringer uansett. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Isambard skrev:

Jeg vet ikke hva du legger i å "nesten bli voldtatt", men det er et jevnere forhold når de er på samme alder.

Nei, det er det faktisk ikke!

Jenter modnes mye før gutter, og derfor er det mange som dessverre sliter med at det å skulle ha sex med en jevnaldrende ikke er bra i det hele tatt!

Hvis man debuterer seksuelt etter 25 år, kan jeg være enig i at menn og kvinner er på nokså samme nivå. Men to på 16? Nei, der er det stor ulikhet i modenhetsgrad. Der er sjansen skyhøy for at gutten ikke klarer å ta hensyn til jenta. 

Anonymkode: b8a7b...c7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det faktisk ikke!

Jenter modnes mye før gutter, og derfor er det mange som dessverre sliter med at det å skulle ha sex med en jevnaldrende ikke er bra i det hele tatt!

Hvis man debuterer seksuelt etter 25 år, kan jeg være enig i at menn og kvinner er på nokså samme nivå. Men to på 16? Nei, der er det stor ulikhet i modenhetsgrad. Der er sjansen skyhøy for at gutten ikke klarer å ta hensyn til jenta. 

Anonymkode: b8a7b...c7d

Utgangspunltet for tråden er voksne menn på 30+ som vil ligge med 16 åringer. Tar de hensyn til jenta mener du?

Hvis de tok hensyn til jenta ville de ikke hatt sex med henne i det hele tatt.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Isambard skrev:

Utgangspunltet for tråden er voksne menn på 30+ som vil ligge med 16 åringer. Tar de hensyn til jenta mener du?

Hvis de tok hensyn til jenta ville de ikke hatt sex med henne i det hele tatt.

 

Utgangspunktet i tråden ja.

Jeg mente i virkelighetens verden. 

Anonymkode: b8a7b...c7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utgangspunktet i tråden ja.

Jeg mente i virkelighetens verden. 

Anonymkode: b8a7b...c7d

Vel. Jeg holdt meg til trådens tema.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utgangspunktet i tråden ja.

Jeg mente i virkelighetens verden. 

Anonymkode: b8a7b...c7d

Hva med alle oss kvinner som har opplevd uønskede,  skremmende og grenseoverskridende seksuelle tilnærmelser fra mye eldre menn da vi var tweens/tenåringer? Jeg kan forsikre deg om at mine opplevelser fant sted i virkelighetens verden.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Isambard skrev:

Vel. Jeg holdt meg til trådens tema.

Ja, jeg forstod det, men den du svarte har helt rett i sin innvending.

2 minutter siden, Roci skrev:

Hva med alle oss kvinner som har opplevd uønskede,  skremmende og grenseoverskridende seksuelle tilnærmelser fra mye eldre menn da vi var tweens/tenåringer? Jeg kan forsikre deg om at mine opplevelser fant sted i virkelighetens verden.

Ja?

Men i virkelighetens verden finnes BÅDE overgrep begått av yngre OG overgrep begått av eldre. Denne tråden utelukker det første. Da har man riktignok beholdt en bit av virkeligheten, men ikke helheten. 

Anonymkode: b8a7b...c7d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg forstod det, men den du svarte har helt rett i sin innvending.

Ja?

Men i virkelighetens verden finnes BÅDE overgrep begått av yngre OG overgrep begått av eldre. Denne tråden utelukker det første. Da har man riktignok beholdt en bit av virkeligheten, men ikke helheten. 

Anonymkode: b8a7b...c7d

Poenget med å dele forumet inn i tråder er at man diskuterer en ting om gangen.

Ingen tråder kan favne om hele virkeligheten. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mens jenter og kvinner oppfordres til å innta offerrollen og fortelle om hvert minste lille overtramp, blir gutter og menn i stor grad henstilt til å tie stille og være stolt, «dette er jo en hver manns drøm!»

Dette er like ille som overgrep mot jenter. Jeg er enig inat dette problematisere for lite, og at mange gutter som skal bli menn blir ofre for dette.

Nå forstår jeg deg bedre. Takk for presisering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...