Gå til innhold

Kan vi få menn til å forstå hvor sårbare unge kvinner er?


Trolltunge

Anbefalte innlegg

Gang på gang opplever jeg på kvinneguiden utsagn tilsvarende dette: 

Vis meg den 30+ åring, der ikke med stor glede hadde knullet ei flott stram 16-åring, hadde han hatt anledning til dette.

Dette fra tråden Eldre mann som har sex med småjenter.

Jeg tror bedre om de fleste menn enn hva slike utsagn trigger av tillit til menn, for jeg tror at det er svært mange menn som tenker bedre og klokere, som kanskje selv er fedre, og som forstår hvor sårbare unge kvinner er. Som derfor ikke ville hatt sex med en "kvinne" på 16 år, selv om de fikk anledning.

Kan vi kvinner få de mennene som ikke forstår hvorfor de burde ligge unna så unge kvinner til å forstå bedre ved å dele egne erfaringer angående ubehagelige opplevelser vi selv hadde som unge kvinner? Jeg tror nemlig at de fleste menn egentlig ikke ønsker å tråkke så feil at kvinner opplever deres egne hyggelige seksuelle opplevelser som svært ubehagelige hendelser, og i verste fall som overgrep de sliter med i år- et liv- etterpå. 

De som tenner på å begå overgrep kan vi ikke nå inn til, men kan vi klare å få de som ikke ønsker å begå overgrep til å forstå litt bedre at unge kvinner er så sårbare at de bør tenke seg enormt godt om før de vurderer seksuelle fremstøt mot så unge kvinner? 

Jeg delte en opplevelse i nevnte tråd, men jeg skal i mitt neste innlegg dele den samme historien her, og også legge til litt angående de konsekvensene denne hendelsen fikk for meg, selv om denne erfaringen trolig fra mannens side aldri var ment som et overgrep (jeg tror oppriktig at han ikke leste situasjonen riktig, men trodde jeg hadde lagt opp til det, flørtet, og ønsket det).

Jeg håper at andre kvinner følger opp med sine historier, som gjennom våre erfaringer kanskje kan få menn til å forstå bedre hvor sårbare unge kvinner er. 

For all del, det er sikkert også kvinner som har historier om at de hadde sex som både 14 og 16, og det var fantastiske opplevelser, og det er fint og flott, men jeg håper dere som har slike fine opplevelser også vet og skjønner at det er nødvendig at menn forstår at det veldig ofte ikke blir en fin og flott opplevelse for unge kvinner når menn går ut fra at vi er klare for å ha sex, før vi faktisk er klare for det. Jeg håper derfor at dere som hadde fin seksuell debut ikke slår ihel det budskapet med "Jeg hadde sex med kjæresten min fra jeg var 13, og det var kjempefint." Supert for deg, veldig bra, men du forstår nok også at seksuelle hendelser som IKKE var ønsket er traumatiske, og spesielt ødeleggende når det blir ubehagelige opplevelser man innleder sin seksuelle erfaring med. 

Dette er tråden for å dele erfaringer om seksuelle ting/tilnærmelser man opplevde i tenårene som IKKE føltes ok. Jeg vil dele en av mine erfaringer, og håper MANGE kvinner er med på å dele sine såre opplevelser som ung kvinne, så noen menn kanskje KANSKJE kan forstå bedre hvor sårbare unge kvinner er. Jeg blir svært takknemlig for hvert bidrag, og man kan selvfølgelig dele som anonymbruker. 

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva får deg til å tro at unge gutter ikke er sårbare?

Anonymkode: 29498...f71

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregut, 16 årige jenter er lovlige, musa deres er ferdig utviklet, de er klar for sex og barn biologisk sett.

Anonymkode: 49e21...d8d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort å gå på en utilgivelig smell med så unge kvinner. 

Jeg rotet meg inn i en vanskelig situasjon da jeg var 16 år. Menn må huske på at "kvinner" i den alderen ikke har erfaring med menn på den måten, og det er ikke nødvendigvis slik at "kvinnen" legger opp til noe om hun smiler, er hyggelig og "flørter". Så unge skjønner vi ikke at å være smilende, gi oppmerksomhet og prate kan oppfattes som flørt. Vi er bare hyggelige, og forstår ikke at menn kan legge mer i det. 

Jeg skjønte ingenting da en mann jeg hadde pratet hyggelig med tydeligvis hadde tatt det som flørt, og gikk fullstendig i frys av skrekk og forfjamselse da han fikk meg på tomannshånd og innledet "kyss, klapp og klem", og bablet intimt i øret mitt om hvor deilig jeg var.

Jeg ble så skrekkslagen at det fort kunne ha skjedd mye som for meg hadde vært et rent overgrep. Jeg kom meg heldigvis bort ved å si at jeg skulle tisse, og så løp jeg langt derfra, men hele opplevelsen var likevel svært ekkel for meg. 

HAN trodde sikkert at jeg hadde flørtet og lagt opp til det, men så unge jenter forstår ikke det, og kan derfor havne i det som for dem oppleves som vonde situasjoner. Noen kommer kanskje ikke engang på å komme med en unnskyldning som meg, for de blir helt satt ut. Jeg kom meg heldigvis ut av å fryse til før det var for sent, men jeg var likevel redd i lang tid etterpå. 

Så unge jenter kan ikke "spillet", og forstår ofte ikke at vennlighet kan oppfattes som flørt og interesse. Hopper du da ivrig på så er du vipps overgriper, uten å forstå det selv. Den som innleder en ung kvinnes seksuelle liv med et mareritt hun aldri vil glemme. 

Det over delte jeg i den andre tråden. Hvor langt det gikk og konsekvensene ved opplevelsen gikk jeg ikke inn på, men det skal jeg dele her.

Jeg gikk som nevnt helt i frys da han gjorde seksuelt fremstøt, og jeg var fullstendig lamslått i frys- reaksjon til han dro av meg buksa og innledet oralsex. I det han stakk tunga i underlivet mitt fikk jeg reaksjonen "Æsj, jeg er jo ikke nyvasket. Flaut! Ekkelt! Æsj!!!!"

Det fikk meg faktisk ut av frys- reaksjonen (samt viser også hvor lite klar jeg var for slikt, og UNG), og jeg rev meg unna, fikk på meg buksa og sa den første unnskyldningen jeg kom på, at jeg måtte tisse. 

Istedenfor stakk jeg av. Panisk, uten mål og mening. Måtte bare langt bort. Ubehag og redsel førte til at jeg gikk opp i skogen, og der ble jeg, kald og våt, til jeg følte meg trygg på å gå tilbake. 

Videre konsekvenser: Der og da lærte jeg meg å være forsiktig med å være vennlig og hyggelig med menn. Jeg var kanskje ung, men jeg forsto at han trolig hadde misforstått situasjonen, og at det var "min skyld" at dette hendte. Jeg ble derfor så redd for å komme i samme situasjon at jeg ble veldig avmålt med gutter og menn, og passet på å alltid ha "ryggdekning". Ikke bli alene med gutter og menn. Alltid passe meg for at det skulle bli oppfattet som at jeg flørtet, når jeg ikke gjorde det. Da var jeg heller ufint avvisende enn å risikere det. 

Enda videre konsekvenser: Min æsj reaksjon på at han ville gi meg oralsex satt i. LENGE. Selv flere år etterpå forbant jeg det å få oralsex med denne opplevelsen, og jeg var rundt 25 år og i langvarig fast forhold før jeg hadde så tillit til en mann at jeg lot ham få bruke tunge på meg. Fra 16 år til det var det bare noe ekkelt for meg, som satt i, og han jeg var sammen med måtte bruke tid og tålmodighet på å få meg til å glemme hendelsen og klare å slappe av under oralsex. 

Ikke engang et alvorlig overgrep, og trolig ikke ment som overgrep, men det satt hardt i meg. Lenge!

Så sårbare er uerfarne kvinner. Pass på og vær varsom og klok! 

 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva får deg til å tro at unge gutter ikke er sårbare?

Anonymkode: 29498...f71

Unge gutter er også sårbare. Jeg har ingen erfaring med å være ung gutt, men oppfordrer deg til å lage en tråd om det temaet, som også er viktig. 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje når kvinner forstår at også unge menn kan være sårbare.

Anonymkode: 365b1...55b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje når kvinner forstår at også unge menn kan være sårbare.

Anonymkode: 365b1...55b

Vi forstår det. 

Se min oppfordring til Anonymkode: 29498...f71

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trolltunge skrev:

Menn som deg er årsaken til at jeg håper , virkelig håper, at mange kvinner forteller sine såre erfaringer i denne tråden. 

Du må faktisk bare respektere at mange 16-åringer har lyst på moden kuk!

Anonymkode: 49e21...d8d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står respekt av det du prøver på, men jeg tror dessverre at de voksne, funksjonsfriske mennene som ikke forstår at 16-åringer er sårbare ikke ønsker å forstå det.

Jf. denne personen som tydeligvis er på hugget:

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh herregut, 16 årige jenter er lovlige, musa deres er ferdig utviklet, de er klar for sex og barn biologisk sett.

Anonymkode: 49e21...d8d

 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se f. eks. på @Sørlandsjenta02 hun kan gå god for at mange 16-årige kvinner liker eldre menn. Så lenge det er frivillig er det greit.

Anonymkode: 49e21...d8d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må faktisk bare respektere at mange 16-åringer har lyst på moden kuk!

Anonymkode: 49e21...d8d

Jeg skjønner at du har egeninteresse av å angripe og forsøke å ødelegge tråden fra staten av, men kanskje du heller burde lese min og forhåpentligvis andres erfaringer, så du iallefall kan bli klok i å skille mellom unge kvinner som ønsker "moden kuk" og dem som faktisk IKKE ønsker det? Selv når du blir veldig ivrig og øyner en mulighet. 

Du ønsker vel ikke at unge kvinner skal huske deg som en forferdelig opplevelse? Kanskje huske deg som personen man blir kvalm av å tenke på, resten av livet. 

Jeg blir fremdeles DÅRLIG av å tenke på opplevelsen jeg delte, og den aktuelle mannen har jeg unngått som pesten. For meg er han det, selv om jeg forstår at han trolig ikke mente å gjøre noe jeg ikke ønsket, men misforsto min naive hyggelighet. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trolltunge skrev:

Jeg skjønner at du har egeninteresse av å angripe og forsøke å ødelegge tråden fra staten av, men kanskje du heller burde lese min og forhåpentligvis andres erfaringer, så du iallefall kan bli klok i å skille mellom unge kvinner som ønsker "moden kuk" og dem som faktisk IKKE ønsker det? Selv når du blir veldig ivrig og øyner en mulighet. 

Du ønsker vel ikke at unge kvinner skal huske deg som en forferdelig opplevelse? Kanskje huske deg som personen man blir kvalm av å tenke på, resten av livet. 

Jeg blir fremdeles DÅRLIG av å tenke på opplevelsen jeg delte, og den aktuelle mannen har jeg unngått som pesten. For meg er han det, selv om jeg forstår at han trolig ikke mente å gjøre noe jeg ikke ønsket, men misforsto min naive hyggelighet. 

Jeg vil naturligvis ikke være med en jente som ikke ønsker det, ønsker heller ikke å gjøre noen kvalm. Men se f. eks. på @Sørlandsjenta02 hun liker jo faktisk moden kuk.

Anonymkode: 49e21...d8d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev:

Det står respekt av det du prøver på, men jeg tror dessverre at de voksne, funksjonsfriske mennene som ikke forstår at 16-åringer er sårbare ikke ønsker å forstå det.

Jf. denne personen som tydeligvis er på hugget:

 

Det er akkurat slike som ham som gjør en slik tråd utrolig viktig, og jeg krysser fingrene for at andre kvinner våger å dele de ekle opplevelsene de bærer med seg, selv om jeg vet at det er ubehagelig å dra frem slike vonde minner. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil naturligvis ikke være med en jente som ikke ønsker det, ønsker heller ikke å gjøre noen kvalm. Men se f. eks. på @Sørlandsjenta02 hun liker jo faktisk moden kuk.

Anonymkode: 49e21...d8d

Da regner jeg med at du har møtt henne?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh herregut, 16 årige jenter er lovlige, musa deres er ferdig utviklet, de er klar for sex og barn biologisk sett.

Anonymkode: 49e21...d8d

For gutter på egen alder. Ikke for gamle griser. 

Anonymkode: 41a1a...8a8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil naturligvis ikke være med en jente som ikke ønsker det, ønsker heller ikke å gjøre noen kvalm. Men se f. eks. på @Sørlandsjenta02 hun liker jo faktisk moden kuk.

Anonymkode: 49e21...d8d

Poenget mitt, som du ser av erfaringen jeg deler, som var svært ekkel for meg, uten at mannen hadde intensjoner om det (det tror jeg faktisk oppriktig på), er at du må være svært våken og bevisst, for slikt kan fort føles som et overgrep, SELV OM du ikke ønsker å gjøre et overgrep. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trolltunge skrev:

Poenget mitt, som du ser av erfaringen jeg deler, som var svært ekkel for meg, uten at mannen hadde intensjoner om det (det tror jeg faktisk oppriktig på), er at du må være svært våken og bevisst, for slikt kan fort føles som et overgrep, SELV OM du ikke ønsker å gjøre et overgrep. 

Her må jenta også ta ansvar selv.

Anonymkode: 49e21...d8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her må jenta også ta ansvar selv.

Anonymkode: 49e21...d8d

Herregud mann, tråden handler om svært unge kvinner, som faktisk ikke har lært seg å håndtere ulike situasjoner, og derfor ikke er i stand til å "ta ansvar selv". 

Derfor må du som voksen person ta ansvar for å ikke komme i skade for å gjøre ting jenter opplever som fælt. 

Du som voksen har STORT ansvar i slike situasjoner. Ikke hun som er mest et barn i modenhet og erfaring. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet intensjonen din er god Ts. Men de menn her inne som bla brukeren i tråden her, de har jeg ingen tro på vil endre sine holdninger. Du har større tro på visse individer enn meg.

Og det siste jeg vil er å skrive om dårlige opplevelser med slike brukere i tråden. Ikke f... om jeg utleverer noe slikt med denne brukeren og hans likesinnede. 

Det er ikke menn som en når inn til uansett. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...