Gå til innhold

Kan vi få menn til å forstå hvor sårbare unge kvinner er?


Trolltunge

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må faktisk bare respektere at mange 16-åringer har lyst på moden kuk!

Anonymkode: 49e21...d8d

Jeg har et par venninner som pleide å være med eldre menn når vi var på den alderen. Felles for de alle? De hadde et utrolig dårlig forhold til kropp og sex, og slet med selvbildet - og å ha sex med eldre var ingenting annet enn en impulsiv og destruktiv handling. De aller færreste 16 åringer har genuint lyst til å ha sex med menn på 30+. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har opplevd mye av det samme ts, uten at jeg orker å gå i detalj. Endte for min del opp med selvmordsforsøk som 17 åring. Husker jeg følte meg jaget og ble livredd når eldre gjorde fremstøt. Du glemmer ts at det finnes eldre menn som bevisst går etter yngre, da de er lettere å "lure". Så har du de som bare ikke vil høre. "så lenge man er fylt 16 er man lovlig osv. De glemmer at det er de som sitter med makten i relasjonen, og innbiller seg at det er likestilt. Er mye eldre mann som vil ligge med en 16 åring, er jo på primalstadiet uansett. Du gjør ett godt forsøk men jeg tror det blir som å lære en ape å snakke dessverre. 

Anonymkode: ba998...714

Takk for at du deler og bidrar til dette forsøket på å få NOEN til å bli mer bevisst på hvor sårbare unge kvinner er. 

Nei jeg glemmer dessverre ikke at noen menn går på så unge kvinner akkurat fordi de er sårbare og ikke klarer å stå opp for seg selv. Det er en vond tanke at slike menn kanskje kan finne temaet i tråden opphissende og som bekreftelse på at det er svært lurt å gå på unge jenter, akkurat på grunn av dette. 

Jeg tror imidlertid som deg, at det er noen man ikke kan klare å nå gjennom til, fordi de har noe så ondt i seg. Jeg håper og tror imidlertid at slike tråder ikke gjør vondt verre angående slike menn, for dessverre HAR de allerede dette i seg, og deres egoistiske ondskap ER der allerede, og ingenting virker på å få dem til å endre seg, verken på godt eller vondt. De ville ha benyttet sjansen om den kom, og det vil de uansett gjøre. De ER slik. Allerede. Blir ikke slik av å lese her. 

Så er det dem som egentlig ikke vil høre, fordi de som du nevner lener seg på loven og ØNSKER sex med så unge kvinner, og ØNSKER å tro på at det er greit. Jeg tror det er mulig å nå frem til slike ved å dele, igjen og igjen hvor fort det kan bli veldig feil. For slike ønsker gjerne ikke å påføre en ung jente en forferdelig opplevelse. Det de fantaserer om er å være med en ung KÅT OG VILLIG jente, som nyter en erfaren kuk, og at hun opplever det som en herlig deilig start på sitt seksuelle liv. Han skal nyte å gi henne en fantastisk start på det. 

Å dele hvor feil den tanken ofte er og blir kan få slike menn til å trå mer varsomt, og forstå at deres fantasi om dette veldig fort kan oppleves som et mareritt for den unge jenta. Kanskje de da tenker seg akkurat nok om til å la henne være, eller iallefall forsikre seg SKIKKELIG om at hun FAKTISK er kåt og villig? Det kan redde noen unge kvinner det! For slike menn med slike fantasier ønsker egentlig stort sett IKKE å gjøre noe jenta føler som overgrep. Fantasien deres handler om at dette skal være noe fint for begge. Forstår de hvor fort det kan gå veldig galt, og tenker seg bedre om, er bevisst på hva vi her deler og trår mer varsomt frem, så kan vi kanskje redde kvinner fra overgrep, OG menn fra å gjøre ting som oppleves som det. 

Ikke minst, kanskje kan vi nå så frem til menn rundt menn med slike ønsker og fantasier, så de sier ifra når de deler sine fantasier og "erobringer", eller griper inn i situasjoner hvor unge kvinner står i risiko for å oppleve noe som de kan føle som noe fælt. 

Hver mann med slike holdninger har en omgangskrets, som også er viktig å få bevisst og på vakt mot slike tendenser. De har/får kanskje muligheten til å stoppe noe fra å skje. Blir de veldig bevisst på hvor sårbare unge jenter er, og ikke tier og lar skje, så kan vi også redde noen unge kvinner. 

Jeg er fryktelig lei meg for at du måtte oppleve dette, men det er ikke meningsløst å fortelle om det. Menn, både dem som tenker slik og dem som ikke tenker slik, trenger å virkelig skjønne at unge kvinner er svært sårbare. At en seksuell situasjon veldig fort kan bli noe fælt for dem. Så noen tenker seg litt bedre om selv, og noen har dette så klart i seg at de griper inn og sier fra når noen de kjenner ikke tenker seg godt om, men i ord og handling hevder dette som greit. 

Det du opplevde er forferdelig. Det skal ikke skje! Det at du deler det du opplevde KAN bety noe for andre unge kvinner. 

Håper du får hjelp til å bearbeide dette, og har gode mennesker rundt deg som hjelper deg i å finne tilbake til å ha det godt! ♥️

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men nå er jo du en ganske ekstrem stemme i denne tråden da, nettopp fordi du ble utnyttet som 14-åring. Det er selvsagt ikke bra at du ble utnyttet (og misbrukt), men du må forstå at du er et ytterpunkt i en slik diskusjon, det blir jo raskt ganske hysterisk stemning hvis en gjeng overdramatiske evolusjonsbiologer på KG skal skrive skremselspropaganda i dette ekkokammeret av en tråd uten noe som helst motstridende input.

Det stemmer at så unge mennesker ikke soner med voksne, men i likhet med eldre voksne, blir 16-åringer ansett som modne nok til å forstå konsekvensen og rekkevidden av egne handlinger, jmf det faktum at den kriminelle lavalder er satt til 15 år. Kan du straffes for dine handlinger som 15-16-åring, virker det veldig rart at en 16-åring ikke skal greie å behandle situasjoner i form av seksuelle henvendelser vedrørende sin egen kropp, som hun altså juridisk sett fritt kan bestemme selv. Hvor mye mer komplisert mener du seksuelle undertoner fra en eldre person er i forhold til å forstå rekkevidden av egne handlinger, jmf igjen den kriminelle lavalder? Og hvor mener du man bør sette grensen? Bør en kvinne klare å behandle seksuelle henvendelser fra en eldre voksen først når hun er 18? 20? 22? 25?

Problemet med denne tråden er at dere behandler 16-åringer som tilbakestående barn som ikke klarer å forstå kroppslige signaler, hentydninger, blikk, mimikk og andre tegn relatert til seksuelle tilnærmelser. Så komplisert er ikke menneskelig psykologi, du og et par andre (Trolltunge, f.eks) er ytterpunkter som sitter igjen med en sterk negativ erfaring, derfor umyndiggjør dere 16-åringer fordi dere synes det er ekkelt at de har, fra et juridisk perspektiv, blitt vurdert som myndige til å kunne behandle henvendelser av en seksuell art. 

Vi kan ikke la en gjeng med hysteriske feminister skrike i flokk. Litt gangsyn må man ha.

Anonymkode: 1242e...ae6

Ja akkurat! Det er det jeg hevder også, at man må ha gangsyn. 

Jeg hevder ikke at absolutt alle tenåringer opplever seksuelle hendelser som overgrep, og at det alltid er feil for unge kvinner å ha sex med... ja hvem de vil. Jeg forsøker å få folk til å bli oppmerksomme på at slikt fort kan bli feil, selv om den unge jenta ikke klarer å gi tydelig utrykk for det. 

Så jeg ber voksne menn ha akkurat gangsyn. Trå varsomt og forsikre seg om at det er HELT klart noe den unge jenta faktisk ønsker å være med på. At de ikke lar SIN kåthet og lyst tale så høyt at de ikke forstår det når hun faktisk IKKE egentlig ønsker det. 

Jeg var forøvrig 16 år. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Trolltunge skrev:

Så jeg ber voksne menn ha akkurat gangsyn. Trå varsomt og forsikre seg om at det er HELT klart noe den unge jenta faktisk ønsker å være med på. At de ikke lar SIN kåthet og lyst tale så høyt at de ikke forstår det når hun faktisk IKKE egentlig ønsker det. 

Burde du ikke be voksne kvinner om det samme?

De absolutt fleste seksuelt grenseoverskridende handlingene jeg har opplevd i mitt liv, har vært utført av kvinner. 

Anonymkode: b8a7b...c7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, selvfølgelig.

Utover å oppdra ungene, så kan man snakke med mennesker personlig, diskutere i tråder her inne, delta politisk, bare for å nevne noe. 

Det er KUN denne metoden hvor man angriper bestemte mennesker, tillegger disse menneskene dårlige motiver, fastholder at de har dårlige motiver, og henger de ut for dette - slik du og flere gjør med både menn i overskriften, AB fra en annen tråd i HI, og med meg i mitt første innlegg - som jeg mener er helt riv ruskende galt.

Hadde du selv likt om noen rev dine innlegg i fillebiter, og hengte deg ut for de tingene som DE TOLKET av det du skrev, og stemplet deg som f.eks. en pervers overgriper?

Nei, lag gjerne tråder. Men kutt ut å henge ut enkelte grupper og personer som syndebukker, og kutt ut å tillegge mennesker meninger som de ikke nødvendigvis har. 

Anonymkode: b8a7b...c7d

Helt alvorlig, her forteller kvinner om de såreste og mest smertefulle de har opplevd, og du er mer opptatt av at du ble litt såret av at jeg misforsto noe du skrev. Selv etter at jeg har beklager at jeg isåfall misforsto deg. 

Jeg har sagt og sier gjerne igjen beklager for at jeg misforsto deg, men nå sier jeg noe jeg ikke kommer til å si beklager for. 

Skam deg! Les de forferdelige opplevelsene noen kvinner deler her, og snurp inn det at du føler deg bittelitt krenket i at jeg misforsto ditt første innlegg. 

Det er uvesentlig. En filleting å være sår på, og bryte opp tråden med. Skjerp deg, og les de VIRKELIGE vonde ting folk deler her, og som tråden handler om å få frem. 

At du ble litt fornærmet, eller at du ikke synes tråden er verken viktig eller bra for noe, det blåser jeg faktisk i, stilt opp mot hva jeg og modige kvinner FORSØKER å fortelle om her. 

Gå ut fra denne tråden, om du finner den så tåpelig, og lag en ny tråd. La den hete Trolltunge er en idiot! for min del. Bare snurp inn at du er så forferdelig såret og urettferdig behandlet at du, mellom virkelig FÆLE opplevelser som deles, synes at du har et viktigere budskap i å påpeke hvor slem jeg er. ETTER at jeg til og med har beklaget at jeg MISFORSTO. 

Skjerp deg! 

Endret av Trolltunge
Ikke misforsto jeg heller, ifølge tråden hun så laget. 🤦‍♀️
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Burde du ikke be voksne kvinner om det samme?

De absolutt fleste seksuelt grenseoverskridende handlingene jeg har opplevd i mitt liv, har vært utført av kvinner. 

Anonymkode: b8a7b...c7d

Kan ikke du lage en tråd om det? 

Denne tråden handler ikke om det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Trolltunge skrev:

Helt alvorlig, her forteller kvinner om de såreste og mest smertefulle de har opplevd, og du er mer opptatt av at du ble litt såret av at jeg misforsto noe du skrev. Selv etter at jeg har beklager at jeg isåfall misforsto deg. 

Jeg har sagt og sier gjerne igjen beklager for at jeg misforsto deg, men nå sier jeg noe jeg ikke kommer til å si beklager for. 

Skam deg! Les de forferdelige opplevelsene noen kvinner deler her, og snurp inn det at du føler deg bittelitt krenket i at jeg misforsto ditt første innlegg. 

Det er uvesentlig. En filleting å være sår på, og bryte opp tråden med. Skjerp deg, og les de VIRKELIGE vonde ting folk deler her, og som tråden handler om å få frem. 

At du ble litt fornærmet, eller at du ikke synes tråden er verken viktig eller bra for noe, det blåser jeg faktisk i, stilt opp mot hva jeg og modige kvinner FORSØKER å fortelle om her. 

Gå ut fra denne tråden, om du finner den så tåpelig, og lag en ny tråd. La den hete Trolltunge er en idiot! for min del. Bare snurp inn at du er så forferdelig såret og urettferdig behandlet at du, mellom virkelig FÆLE opplevelser som deles, synes at du har et viktigere budskap i å påpeke hvor slem jeg er. ETTER at jeg til og med har beklaget at jeg MISFORSTO. 

Skjerp deg! 

Skjerp deg selv!

Du spurte om det fantes andre metoder og du gjerne ville bidra. Så fortalte jeg om det og så får jeg bare dette tilbake?

Jaja..

Du får bare surre videre i denne oss mot dere/syndebukk/kjefte-tankegangen, så får jeg fortsette med mine ting - som faktisk fungerer :) 

Anonymkode: b8a7b...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Hvorfor tror du at alle 16åringe jenter er sårbare? 

Fordi de er kun 16 år, og har dermed rett til å være sårbare, umodne, uerfarne og at voksne mennesker skal og bør ta hensyn til det. 

Nå kan det sikkert også finnes jenter som er tidlig ute med å være både svært sterke og svært modne. Noen av dem født med en styrke som gjør at de neppe kommer i en så vanskelig situasjon, uten å takle den klokt, og noen så modne og erfarne akkurat på grunn av at vonde situasjoner for tidlig gjorde dem både modne og erfarne. 

Jeg sier ikke at alle unge jenter ikke ønsker sex, eller at alle seksuelle situasjoner som er med unge kvinner er feil. Jeg ber bare om at folk er bevisst på at svært mange unge kvinner ikke er erfarne og modne nok til å takle slike situasjoner, og jeg delte min erfaring og ber andre dele sin for at folk skal tenke seg om og være bevisst, så det seksuelle som skjer sammen med unge kvinner er noe de er HELT sikker på at ikke ødelegger for henne, i at det blir en fæl opplevelse, men er ønsket. Er et gjensidig ønske om sex. 

Jeg har absolutt ikke noe imot at folk, unge eller eldre, har sex de faktisk ønsker å ha, og som de opplever som gode opplevelser. 

Siden jeg vet at slikt kan bli feil, ikke av å ønske å utføre overgrep, men i det at unge kvinner ikke alltid klarer å stå opp for seg selv, så ber jeg KUN om at de som kommer i seksuelle situasjoner med svært unge mennesker passer litt ekstra på at det er ønske om sex. Gjensidig. Spesielt om de er mer voksne, modne og erfarne ovenfor en som ikke er det. Fordi ung er å være ung. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke opplevd noe tilsvarende som du gjorde, Trolltunge. Det jeg imidlertid har opplevd er en kjæreste som maste seg til sex da jeg var 15 år. Jeg var ikke klar for det mentalt. Jeg ønsket heller ikke det, men jeg lot det gå. Veldig kjipt og unødvendig. Jeg sliter fortsatt med romantiske stunder fordi jeg er redd for at det skal lede til at mannen tar initiativ til sex når jeg ikke vil eller på annen måte krysse grensene mine.

Anonymkode: 39dab...941

Dette er også vonde og vanskelige situasjoner unge mennesker kan bli utsatt for, og også slikt er svært ødeleggende for at kvinner kan få en trygg og god seksuell start, som gir dem muligheter for å ha et godt forhold til sex og gutter/menn. 

Det du forteller om viser hvor viktig det er at vi som har sønner forklarer dem hvor viktig det er å respektere et nei. At skole, helsesøster og andre som kan få unge mennesker i tale også gjør det. Ikke utøve ufint press, selv om de (selvfølgelig) har fryktelig lyst på sex. Igjen og igjen, til de forstår hvor viktig slikt er, og at slikt kan gi alvorlige konsekvenser. For både dem selv og jenta. 

Det er fryktelig trist at du fikk dine første seksuelle opplevelser med en annen på denne måten. Håper du får hjelp til og klarer å få et bedre forhold til menn og sex igjen. Det fortjener du å ha. Det skulle du fått lov til å få og ha.

Stor klem, og takk for at du deler! ♥️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange historier, men mitt bidrag i denne tråden vil likevel ikke være en av disse. Mitt bidrag vil være noe jeg i en alder av 30 år opplevde, sammen med en slektning - ei jente som da var 16 år. 

Vi var sammen på et litt større arrangement, hvor det var alkohol involvert. Jeg ble sittende og snakke med det jeg anså som en hyggelig og oppegående mann, som var litt brisen. Han var på dette tidspunktet mellom 35 og 40 år et sted. Vi snakka om alt mulig, som likeverdige. Samfunn, arbeidsliv, kultur og alle andre temaer som man er opptatt av. Han var virkelig respektfull, og gjorde et galant og ærlig fremstøt, og kom etterhvert med fine og respektfulle komplimenter. Jeg avviste han da jeg hadde kjæreste, og han tok det fint. Vi brøt opp samtalen naturlig rett etter. 

Rett etterpå hadde han gått bort til min stakkars slektning, og oppført seg som et rasshøl. Han hadde tillatt seg å klype henne i rumpa, si hun hadde fine pupper, snakket nedlatende til henne og liksom vært sånn typisk mannsjåvenistisk svin som man ikke kommer unna med å være mot voksne kvinner man ser på som likeverdige. Hun gråt sårt, og hun jeg trøstet etter dette var ikke en "voksen kvinne" hun var et forvirret og krenket barn!! 

Det var ikke fordi hun fortjente det, og at jeg fortjente bedre. Det var fordi han aldri i verden hadde turt å gjøre noe sånt med en likeverdig person aldersmessig, maktforskjellen gjorde at han tillot seg mer overfor henne enn meg. Han la ned langt mer energi i å være snill mot meg, en voksen og trygg kvinne, enn en 16-åring som henne. Det er sjukt.

Anonymkode: 6786a...042

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt (andre) bidrag er at jeg som 24-åring hadde sex med en 16-åring. Hun ville veldig gjerne være med en som var mer voksen enn de få hun hadde vært med til da. Hun likte det godt, og vi holdt på en liten stund. Samvittigheten min gikk til helvete, selv om jeg var glad i jenta visste jeg at alderforskjellen var for stor tatt i betrakning at vi begge var såpass unge, særlig henne, til at vi kunne bli noe mer.

Jeg føler meg fremdeles som en dritt som gjorde det, og i dag, mange år etterpå, hadde jeg aldri i livet gjort det samme. I dag er jeg litt usikker på hva jeg føler om det hele, hun hadde en sex-partner en stund som i følge henne ga mye mer enn hva hun hadde opplevd til da, samtidig så føler jeg meg som et svin fordi jeg på en måte, kanskje ubevisst, utnyttet jenta.

Min eneste unnskyldning var at jeg også var ung, og jeg ble forført av en da for meg herlig jente full av lyster og som visste hva hun ville. I dag synes jeg det er skammelig, og ville nok fordømme andre som handlet som meg i samme situasjon.

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette, annet enn å fortelle - 24-årige meg hadde sikkert gjort det samme på ny, men noen år eldre meg ville aldri i livet gjort det. Og uten at jeg skal definere hvor alderskillet går nøyaktig så vil jeg helt klart påstå at det jeg gjorde var i grenseland, om ikke godt over grensen.

Utnyttet jeg en sårbar jente, eller imøtekom jeg ei jente som var veldig klar på hva hun hadde lyst til? Jeg tror kanskje mest på det første, samtidig som jeg fremdeles kjenner jenta, og personligheten hennes tilsier det motsatte. Likevel føles det feil ut, nå.

Anonymkode: 54c4a...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Orker ikke lese denne tråden, men som en mann kunne det aldri falt meg inn å knulle en tenåring. Uansett hvor "voksen" hun måtte være, og uansett hva hun måtte ha lyst på, så får hun det ikke hos meg. Litt gangsyn må man ha, helt klart - og man må også vokse litt når man kommer til en viss alder. Da forstår man at uansett hvordan man vrir og vender på det så er en 16-åring et barn.

Og mer trenger man i grunn ikke si. Man har ikke sex med barn - med mindre man selv er et barn.

Anonymkode: 54c4a...d77

Takk! 

Menn som deg er det også mange av. Flest av tror jeg, og dere er så viktige i det at unge jenter får lov til å bli unge kvinner på en fin måte, hvor trygghet på menn og det seksuelle får lov til å være noe bra. Modnes trygt, i eget tempo. Få lov til å bli og være noe godt. 

Det er urettferdig og urimelig mot dere også, når det fremlegges som selvsagt og naturlig å ønske sex med svært unge jenter. 

Menn som deg er en fornuftig stemme, og det er heldigvis mange menn som deg også. Som forstår at unge mennesker er unge, som voksne mennesker har et ansvar for å ivareta og verne om. 

Takk for at du er en av dem, de mange, som ser at man som voksen har en voksen rolle. ♥️

Menn som deg er ofte årsaken til at selv ting som ble feil og ubehagelig har en mulighet til å rettes opp igjen. Spesielt kvinner som har opplevd vonde ting trenger å oppleve at det finnes menn som ikke gjør oss vondt og redde. Det var menn som deg som gjorde at jeg ikke mistet helt troen på menn, men visste at mange også var kloke, trygge og ønsket meg godt. 

Dere er også unge kvinners vern fra å oppleve slike vonde ting, i at dere er menn, snakker med menn og står for å være menn kvinner kan stole på. Mange flere slike ting hadde skjedd om vi ikke hadde dere, og det er dere som gjør at mange av oss også klarer å riste vonde opplevelser av oss. Nesten iallefall. 

Vi trenger dere! Vi kvinner beskyttes av og leges av menn som er gode og kloke. Det er bare så synd at for mange unge kvinner står uten deres klokskap og beskyttelse i for mange situasjoner, og at NOEN menn ødelegge så mye som skulle fått muligheten til å blomstre til glede for både kvinner og menn. 

Det er ikke menn som deg jeg vil be tenke seg om. Dere gjør det, helt naturlig, og det er vi kvinner så takknemlige for. ♥️

Endret av Trolltunge
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Trolltunge skrev:

Gang på gang opplever jeg på kvinneguiden utsagn tilsvarende dette: 

Vis meg den 30+ åring, der ikke med stor glede hadde knullet ei flott stram 16-åring, hadde han hatt anledning til dette.

Dette fra tråden Eldre mann som har sex med småjenter.

Jeg tror bedre om de fleste menn enn hva slike utsagn trigger av tillit til menn, for jeg tror at det er svært mange menn som tenker bedre og klokere, som kanskje selv er fedre, og som forstår hvor sårbare unge kvinner er. Som derfor ikke ville hatt sex med en "kvinne" på 16 år, selv om de fikk anledning.

Kan vi kvinner få de mennene som ikke forstår hvorfor de burde ligge unna så unge kvinner til å forstå bedre ved å dele egne erfaringer angående ubehagelige opplevelser vi selv hadde som unge kvinner? Jeg tror nemlig at de fleste menn egentlig ikke ønsker å tråkke så feil at kvinner opplever deres egne hyggelige seksuelle opplevelser som svært ubehagelige hendelser, og i verste fall som overgrep de sliter med i år- et liv- etterpå. 

De som tenner på å begå overgrep kan vi ikke nå inn til, men kan vi klare å få de som ikke ønsker å begå overgrep til å forstå litt bedre at unge kvinner er så sårbare at de bør tenke seg enormt godt om før de vurderer seksuelle fremstøt mot så unge kvinner? 

Jeg delte en opplevelse i nevnte tråd, men jeg skal i mitt neste innlegg dele den samme historien her, og også legge til litt angående de konsekvensene denne hendelsen fikk for meg, selv om denne erfaringen trolig fra mannens side aldri var ment som et overgrep (jeg tror oppriktig at han ikke leste situasjonen riktig, men trodde jeg hadde lagt opp til det, flørtet, og ønsket det).

Jeg håper at andre kvinner følger opp med sine historier, som gjennom våre erfaringer kanskje kan få menn til å forstå bedre hvor sårbare unge kvinner er. 

For all del, det er sikkert også kvinner som har historier om at de hadde sex som både 14 og 16, og det var fantastiske opplevelser, og det er fint og flott, men jeg håper dere som har slike fine opplevelser også vet og skjønner at det er nødvendig at menn forstår at det veldig ofte ikke blir en fin og flott opplevelse for unge kvinner når menn går ut fra at vi er klare for å ha sex, før vi faktisk er klare for det. Jeg håper derfor at dere som hadde fin seksuell debut ikke slår ihel det budskapet med "Jeg hadde sex med kjæresten min fra jeg var 13, og det var kjempefint." Supert for deg, veldig bra, men du forstår nok også at seksuelle hendelser som IKKE var ønsket er traumatiske, og spesielt ødeleggende når det blir ubehagelige opplevelser man innleder sin seksuelle erfaring med. 

Dette er tråden for å dele erfaringer om seksuelle ting/tilnærmelser man opplevde i tenårene som IKKE føltes ok. Jeg vil dele en av mine erfaringer, og håper MANGE kvinner er med på å dele sine såre opplevelser som ung kvinne, så noen menn kanskje KANSKJE kan forstå bedre hvor sårbare unge kvinner er. Jeg blir svært takknemlig for hvert bidrag, og man kan selvfølgelig dele som anonymbruker. 

 

Du drar frem en liten del igjen. 1% gruppa er veldig fremtredende. På begge sider finner du de som er villige til å krysse den forbudte linje. Noen vises godt mens andre er nesten usynlige. Selv hever jeg meg over det. Får ikke gjort stort annet gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

For gutter på egen alder. Ikke for gamle griser. 

Anonymkode: 41a1a...8a8

For hvem man vil. Jeg lå selv med eldre menn når jeg var 16. Beste sexen ever var med en midt i 40-årene. 

Det er heller jeg som utnytta han og ikke motsatt. Han hadde masse erfaring, mens jeg var så og si nybegynner. Da er det klart at han kan gi mye mere enn jeg kunne. 
Jeg prøvde selvsagt mitt beste. Dette var virkelig en snill og herlig mann som gjorde hva han kunne for å gi meg orgasmer og også å lære meg hvordan han ville bli tilfredsstilt.

Hvorfor tror alle at alder har noe å si når det kommer til sex? Det er to nakne kropper som har det deilig sammen. Alder betyr ingenting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Se f. eks. på @Sørlandsjenta02 hun kan gå god for at mange 16-årige kvinner liker eldre menn. Så lenge det er frivillig er det greit.

Anonymkode: 49e21...d8d

Helt sant. Hvorfor skal alle henge seg opp i alder og hva andre gjør.

I stedet for å lære unge jenter at de ikke skal ligge med voksne, bør man heller lære dem at man ikke skal si ja til å ligge med noen man ikke har lyst til å ligge med. Og at hvis man vil ligge med en på egen alder er det helt topp, og det er også helt topp om man vil ligge med pappa sin kompis på 50. Alt er helt greit om begge har lyst. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil naturligvis ikke være med en jente som ikke ønsker det, ønsker heller ikke å gjøre noen kvalm. Men se f. eks. på @Sørlandsjenta02 hun liker jo faktisk moden kuk.

Anonymkode: 49e21...d8d

Helt sant. Alder betyr ikke noe, men jeg liker menn med erfaring, og da er de ofte eldre. 
Ingenting galt i at dere voksne menn ligger meg unge jenter når de har lyst. You go. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke forstår med HI i denne tråden er hvorfor unge jenter er mer sårbare i relasjon til en eldre mann, enn til en gutt på samme alder. Intuisjonen min sier at en på 30+ gjerne er et tryggere valg. Når det er sagt: det er helt andre grunner enn deres sårbarhet som gjør at så unge jenter er helt uaktuelt for meg. 

Anonymkode: 2cde2...fc6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hr. Aktiv skrev:

Du drar frem en liten del igjen. 1% gruppa er veldig fremtredende. På begge sider finner du de som er villige til å krysse den forbudte linje. Noen vises godt mens andre er nesten usynlige. Selv hever jeg meg over det. Får ikke gjort stort annet gitt.

Jeg drar frem en liten del IGJEN? 

Tja, nå er det jo stort sett slik at uansett hvilke problemer og utfordringer man diskuterer er det vel stort sett en liten del av alle mennesker som utgjør/skaper problemet. Det er likevel et problem, og jeg har ikke like stor sans for generalisering som noen har det. 

Så ja, jeg tror dette problemet også er en liten prosentandel som både roper høyt og ufint, og later som (eventuelt tror selv) at de også roper for andre. Samt at det er en viss prosent som skaper vonde erfaringer.

Jeg også tror at en god del av dem (en ganske stor prosent av den mindre prosenten) som skaper vonde erfaringer gjør det av egen umodenhet og/eller at de er for dårlig informert og opplært til å forstå godt nok, og at de ikke gjør slike feil av egentlig ondskap, men av umodenhet og/eller at de ikke klarer å forstå at den andre parten ikke ønsker det de ønsker, eller iallefall ikke forstå at de skader noen. 

Jeg tror egentlig det er svært få menn som ønsker å være overgriper /voldtektsmann, og jeg tror ikke at noen kan få dem som selv ønsker å være det til å ikke ønske å være det ved å fortelle at det er galt. Det vet de, men bryr seg ikke om det. 

Jeg ønsker å nå frem til dem som står i fare for å gjøre ting de ikke forstår at kan bli veldig feil og galt om de ikke tenker seg godt om, og passer på å ikke bli/være noe de faktisk ikke ønsker å være. 

Hvordan du hever deg over DET må du nesten forklare meg. 

Er du ikke far? Kjenner du ingen menn eller kvinner du ikke ønsker at skal oppleve slikt, eller som du ikke ønsker at skal gjøre fatale feiltrinn? Er du ikke en del av samfunnet? 

Om du mener at du ikke gjør slikt og er bevisst på å selv ikke trå feil er det veldig bra. 

Jeg gjør ikke slikt jeg heller, men jeg kan likevel ikke heve meg over det, og late som om dette ikke er et ødeleggende problem. Kanskje er jeg for moden, for gift og trygg til at det angår meg personlig, nå, utover erfaringer jeg fikk, for lenge siden, men jeg har datter, niese og andre kvinner jeg bryr meg veldig om, og jeg bryr meg også om at unge kvinner generelt helst skal få slippe slikt. 

Det angår kanskje ikke meg nå, og likevel angår det så absolutt meg, fordi det er noe vondt og feil jeg ikke ønsker noen skal oppleve. Jeg kan derfor ikke heve meg over det. 

Hvorfor gjør du det? Hvordan klarer du det? Mener du at dette ikke er et problem? Fordi det er greit?

Eller fordi vi burde late som det ikke er et problem, så kan de det gjelder la oss andre slippe å bry oss om slikt? Noen unge mennesker som blir ødelagt her og der, er det så nøye da? Jeg har det jo bra! 

Jeg klarer ikke å heve meg over det, men du er heldig om du kan. Det er så mange som så gjerne skulle kunne heve seg over det, men står vondt i det. 

Menn også. Menn som har trådt veldig feil selv, menn som opplever at kvinner de bryr seg om blir utsatt for det, menn som ender opp med å leve med kvinner som ble skadet slik. 

Godt for deg at du klarer å heve deg over det. Jeg skulle inderlig ønske at vi alle kunne det. Det burde være mulig, siden vi liksom skal kunne tenke og være så kloke vi mennesker. Vi bygger romsonder og undersøker verdensrommet. Ja klarer egentlig det meste... men ikke å sørge for at våre unge mennesker slipper å begynne sitt sensuelle liv uten risiko for å begynne det vondt og vanskelig, selv om vi er veldig opptatt av og bevisst på at det seksuelle skal være noe fint og bra. Noe vi mennesker nyter mer enn vi gjør det for å formere oss, fordi vi er hevet litt over det å være så primitive. 

Prosentene er ganske uvesentlig egentlig, for dette ER et problem. 

Synes ikke du det? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Trolltunge skrev:

Gang på gang opplever jeg på kvinneguiden utsagn tilsvarende dette: 

Vis meg den 30+ åring, der ikke med stor glede hadde knullet ei flott stram 16-åring, hadde han hatt anledning til dette.

Dette fra tråden Eldre mann som har sex med småjenter.

Jeg tror bedre om de fleste menn enn hva slike utsagn trigger av tillit til menn, for jeg tror at det er svært mange menn som tenker bedre og klokere, som kanskje selv er fedre, og som forstår hvor sårbare unge kvinner er. Som derfor ikke ville hatt sex med en "kvinne" på 16 år, selv om de fikk anledning.

Kan vi kvinner få de mennene som ikke forstår hvorfor de burde ligge unna så unge kvinner til å forstå bedre ved å dele egne erfaringer angående ubehagelige opplevelser vi selv hadde som unge kvinner? Jeg tror nemlig at de fleste menn egentlig ikke ønsker å tråkke så feil at kvinner opplever deres egne hyggelige seksuelle opplevelser som svært ubehagelige hendelser, og i verste fall som overgrep de sliter med i år- et liv- etterpå. 

De som tenner på å begå overgrep kan vi ikke nå inn til, men kan vi klare å få de som ikke ønsker å begå overgrep til å forstå litt bedre at unge kvinner er så sårbare at de bør tenke seg enormt godt om før de vurderer seksuelle fremstøt mot så unge kvinner? 

Jeg delte en opplevelse i nevnte tråd, men jeg skal i mitt neste innlegg dele den samme historien her, og også legge til litt angående de konsekvensene denne hendelsen fikk for meg, selv om denne erfaringen trolig fra mannens side aldri var ment som et overgrep (jeg tror oppriktig at han ikke leste situasjonen riktig, men trodde jeg hadde lagt opp til det, flørtet, og ønsket det).

Jeg håper at andre kvinner følger opp med sine historier, som gjennom våre erfaringer kanskje kan få menn til å forstå bedre hvor sårbare unge kvinner er. 

For all del, det er sikkert også kvinner som har historier om at de hadde sex som både 14 og 16, og det var fantastiske opplevelser, og det er fint og flott, men jeg håper dere som har slike fine opplevelser også vet og skjønner at det er nødvendig at menn forstår at det veldig ofte ikke blir en fin og flott opplevelse for unge kvinner når menn går ut fra at vi er klare for å ha sex, før vi faktisk er klare for det. Jeg håper derfor at dere som hadde fin seksuell debut ikke slår ihel det budskapet med "Jeg hadde sex med kjæresten min fra jeg var 13, og det var kjempefint." Supert for deg, veldig bra, men du forstår nok også at seksuelle hendelser som IKKE var ønsket er traumatiske, og spesielt ødeleggende når det blir ubehagelige opplevelser man innleder sin seksuelle erfaring med. 

Dette er tråden for å dele erfaringer om seksuelle ting/tilnærmelser man opplevde i tenårene som IKKE føltes ok. Jeg vil dele en av mine erfaringer, og håper MANGE kvinner er med på å dele sine såre opplevelser som ung kvinne, så noen menn kanskje KANSKJE kan forstå bedre hvor sårbare unge kvinner er. Jeg blir svært takknemlig for hvert bidrag, og man kan selvfølgelig dele som anonymbruker. 

 

Jeg er ikke så optimistisk for egeninteressen menn i alle aldre har i purunge jenter/kvinner er for stor. Jeg leser undersøkelser om biologi/forplantningspsykologi og evolusjon som bekrefter dette, gang på gang. Jeg ser det også selv og opplevde mye uønsket oppmerksomhet fra menn da jeg selv var tenåring eller i tidlig 20årene. 

I tillegg til nedarvet drivkraft mot unge jenter/kvinner, blir også menn fra ung alder "matet" med at unge kvinner er seksualobjekter fra de er svært unge. I dag fra alle kanter pga. Internett hvor sensur mer eller ikke eksisterer. Det skremmer meg at tenåringsgutter er mer bevandret i porno enn noen gang, og slik sett har "opplevd" råere sex enn voksne menn engang kunne forestille seg bare for noen generasjoner siden. 

Mine opplevelser med dette var ikke grove overgrep eller voldtekt, men små "stikk" her og der, i tillegg til mange negative datingopplevelser, mye skuffelse og sinne. Det gjorde at jeg fra ung alder ble svært restriktiv med hvilke menn som fikk komme innpå meg, og i lange perioder av livet stengte jeg de helt ut. Jeg skaffet meg heller en utdannelse, prioriterte familie og venner. I dag er er voksen, i et dysfunksjonelt forhold med en hardt pornoskadet mann som jeg snart kommer til å forlate og har ingen barn. Jeg har opplevd menn som ødelagte og som sabotører for at jeg skulle hatt et godt liv (et familieliv).

Kanskje noen skulle lært om jenter til å bli kritiske til menn fra ung alder? 

Det var bare mine tanker her og nå. 

Anonymkode: 90642...dcb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...