Gå til innhold

Kan vi få menn til å forstå hvor sårbare unge kvinner er?


Trolltunge

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Trolltunge skrev:

Jeg er en av dem. 

Forventninger til hva vi skal føle er det lite av, utover forventninger til at vi bare skal glemme og legge bak oss. Som du selv også pålegger oss. 

Igjen stråmenn, jeg har aldri uttalt meg om hvordan du skal oppleve dine opplevelser. Men du uttaler deg om hvordan andre skal oppleve sine. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du blitt anmeldt for overgrep selv du eller? 

Anonymkode: 41a1a...8a8

Jeg har så vidt jeg vet aldri blitt anmeldt for noe. Hva er poenget ditt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, ajarRun said:

Innbiller du deg at alle overgrep er ulovlig?

Ja.

Anonymkode: 1630a...b74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ajarRun skrev:

Jeg har så vidt jeg vet aldri blitt anmeldt for noe. Hva er poenget ditt? 

Du virker kynisk, og det hørtes ut som at du bagatelliserer overgrep. 

Anonymkode: 41a1a...8a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker kynisk, og det hørtes ut som at du bagatelliserer overgrep. 

Anonymkode: 41a1a...8a8

Tror du misforstod meg da. Mange ting som ikke er ulovlig er forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Trolltunge said:

Om du har lest tråden vil du se at jeg har nevnt flere ganger at jeg oppriktig tror at de fleste menn absolutt ikke ønsker å være overgripere.

Selvfølgelig ikke, og de fleste menn er virkelig ikke det heller. Men den måten du fremstiller det på er rimelig ensporet, da du får det til å høres ut som at de fleste menn faktisk er overgripere, men at de ikke ønsker å være det. I mine øyne er dine uttalelser skadelige for debatten.

Anonymkode: 30f41...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ikke, og de fleste menn er virkelig ikke det heller. Men den måten du fremstiller det på er rimelig ensporet, da du får det til å høres ut som at de fleste menn faktisk er overgripere, men at de ikke ønsker å være det. I mine øyne er dine uttalelser skadelige for debatten.

Anonymkode: 30f41...2f5

Ok, om jeg på noen måte har skrevet noe som det må du gjerne klippe inn noen setninger som fremstår som at jeg tror eller mener det, og om du har vinklinger og idéer om hvordan man man kan ha debatter om dette på bedre måter oppfordrer jeg deg til å starte en slik debatt. 

De fleste menn er ikke overgripere. De fleste som begår feiltrinn som dessverre ble et overgrep mente trolig ikke å være overgriper og er det egentlig ikke, av ønske og intensjoner. De fleste menn kan ikke fordra overgrep og skulle ønske at det aldri skjedde slike ting.

Jeg trodde faktisk ikke at jeg måtte understreke det, fordi dette er så selvfølgelig for meg. For de fleste tror og håper jeg. 

Hvilke av mine uttalelser er skadelig for debatten? Og hvilken debatt egentlig? Problemet er jo i stor grad at vi ikke har skikkelige debatter om problemet, hvor det er virkelig dialog mellom kvinner og menn. 

Jeg forsøker i det minste. Hva gjør du? Utover å si at jeg gjør feil i mitt forsøk? 

Jeg vil være takknemlig og glad for hvert bidrag til at det blir gode debatter om problemet med at så mange unge mennesker begynner sitt seksuelle liv på ødeleggende dårlig måte, eller får det ødelagt underveis i livet, så om noen har bedre måter å lage debatt om det på, vær så snill, start debatter. Så mange og så gode at vi kan få slutt på dette. 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg forstod det, men den du svarte har helt rett i sin innvending.

Ja?

Men i virkelighetens verden finnes BÅDE overgrep begått av yngre OG overgrep begått av eldre. Denne tråden utelukker det første. Da har man riktignok beholdt en bit av virkeligheten, men ikke helheten. 

Anonymkode: b8a7b...c7d

Som @Isambard sier. Det at TS velger å opprette en tråd om en spesifikk type overgrep, er da ikke ensbetydende med at å utelukke andre typer overgrep. Men akkurat denne tråden tar for seg unge jenter som blir utsatt for uønsket seksuell oppmerksomhet/oppførsel fra menn som er mye eldre enn dem.

Om du ønsker å diskutere andre typer overgrep eller overgrep generelt, så er det jo ingen ting i veien for å opprette en tråd om det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Roci skrev:

Som @Isambard sier. Det at TS velger å opprette en tråd om en spesifikk type overgrep, er da ikke ensbetydende med at å utelukke andre typer overgrep. Men akkurat denne tråden tar for seg unge jenter som blir utsatt for uønsket seksuell oppmerksomhet/oppførsel fra menn som er mye eldre enn dem.

Om du ønsker å diskutere andre typer overgrep eller overgrep generelt, så er det jo ingen ting i veien for å opprette en tråd om det?

Det er jo ikke det som er grunnen til innvendingen i det hele tatt.

Har du ikke lest de siste sidene?

Vi er flere som mener denne inndelingen SKADER mer enn den gagner.

For å være helt ærlig er jeg jævlig provosert av akkurat det. For selv om jeg mener det er null sammenheng mellom de som skriver slike innlegg, og de som begår overgrep mot jenter, så synes jeg jo ikke akkurat det er gøy å tenke på at vi nå, muligens, får enda mer av disse utsagnene her inne, bare fordi man ikke tar seg tiden til å se på psykologien bak det at noen skriver slikt. 

Anonymkode: b8a7b...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke det som er grunnen til innvendingen i det hele tatt.

Har du ikke lest de siste sidene?

Vi er flere som mener denne inndelingen SKADER mer enn den gagner.

For å være helt ærlig er jeg jævlig provosert av akkurat det. For selv om jeg mener det er null sammenheng mellom de som skriver slike innlegg, og de som begår overgrep mot jenter, så synes jeg jo ikke akkurat det er gøy å tenke på at vi nå, muligens, får enda mer av disse utsagnene her inne, bare fordi man ikke tar seg tiden til å se på psykologien bak det at noen skriver slikt. 

Anonymkode: b8a7b...c7d

Hvilken "inndeling" er det du snakker om? Mener du at man må man favne om  alle former for overgrep i en tråd der man diskuterer overgrep? Jeg skal ellers være enig i at tråden har sporet litt av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Roci skrev:

Hvilken "inndeling" er det du snakker om? Mener du at man må man favne om  alle former for overgrep i en tråd der man diskuterer overgrep? Jeg skal ellers være enig i at tråden har sporet litt av.

Jeg også føler at tråden har sporet av, og at jeg må bruke tid på å forklare meg og svare på kritikk enn at vi kan diskutere og holde oss til tema. Jeg skulle ønske at vi kunne diskutere temaet, og at dersom noen har kritikk og innspill til bedre måter å ta opp temaet på at de som jeg har oppfordret til tidligere sender meg en pm. 

Jeg synes også det er veldig positivt om noen lager andre tråder om temaet selv, med en vinkling som de synes er bedre. 

Denne tråden handler ikke om meg, og om noen synes dette er en tåpelig måte å ta opp temaet på, eller at temaet er tåpelig, så trenger man virkelig ikke å delta i tråder man ikke synes noe om. 

Om tråden fortsetter slik den nå har utviklet seg har den snart ingenting for seg lenger. Det blir bare kjedelige repetisjoner og kverning på det uvesentlige, mens de viktige innspill og selve hovedhensikten drukner. 

Det er mange som har delt mye sårt, tankevekkende og klokt i denne tråden. Bare så synd at det ikke får tre frem mellom kverulering om meg, min metode og mine intensjoner. Ting jeg allerede har svart på flere ganger. 

Ber om at det er temaet i tråden som får være det som får fokus. Temaet er viktig, jeg er ikke viktig. Jeg er kun en bruker på kg, som alle er det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Roci skrev:

Hvilken "inndeling" er det du snakker om? Mener du at man må man favne om  alle former for overgrep i en tråd der man diskuterer overgrep? Jeg skal ellers være enig i at tråden har sporet litt av.

Ja, jeg tror i alle fall at det å utpeke en bestemt gruppe som perverse evneveike skurker, er meget uheldig.

Nei, ikke tror. Jeg vet. Jeg har vært i denne type diskurs i en årrekke.

Det fører bare til at man øker konfliktnivået og vips så eskalerer de ekle frasene.


Litt på siden, om kjønn:

Når det gjelder menn og kvinner så er de gjennomsnittlig like bra mennesker. Gjennomsnittlig like smarte, like snille, like arbeidsomme, osv.

Men når det gjelder kvinner så er de oftere mer på det jevne, de ligger alle sammen tettere mot gjennomsnittet. Og når det gjelder menn så er de ofte mer innbyrdes forskjellige. Noen av de er ekstremt snille og smarte og arbeidsomme etc, mens andre er ekstremt lite smarte og snille og arbeidsomme.

Kvinner er altså mer jevne, og kan lettere sammenlignes med hverandre, mens menn er mer ekstreme og kan ikke så godt sammenlignes med hverandre.

Det betyr altså, at du som mann, kan være utrolig mye mer snill og god og omtenksom enn den jevne kvinne, og likevel få beskyldninger om å være en ekkel og slibrig og pervers fyr, bare fordi du deler kjønn med menn som er disse tingene.

 

Jeg er kvinne og opplever ofte at man som kvinne beskyldes for enkelte ting som jeg ikke kjenner igjen fra mitt liv. Det i seg selv er ofte ikke så fryktelig dårlige ting, men jeg merker likevel at det kan gjøre meg amper og lite samarbeidsvillig.

Hadde jeg da - hele livet - basset på mitt kjønn, blitt møtt med beskyldninger om at jeg var 95% sikkert en potensiell overgriper, og at man må verne små stakkars guttunger mot meg, hadde jeg måttet høre om og om igjen at jeg nok misforstår og tror de flørter med meg, og at jeg nok har lyst til å kaste meg over de og voldta de, så hadde jeg blitt...ja, jeg vet nesten ikke.

Jeg forstår faktisk ikke at menn klarer å fortsette som de gjør, med alle de mistankene de får fra kvinner, som er basert på at noen få menn oppfører seg dårlig. 

Jeg opplever dette som rasisme mot et kjønn.

Og jeg synes ikke det er rart om mange menn føler for å provoserte ekstra mye, når de opplever slik rasisme. Man ser jo det bare med en gang i denne tråden, at det vekket noen, som begynte med slibrige ting.

 

Min erfaring er at det å stå sammen, unge og eldre, jenter og gutter, menn og kvinner, er det aller beste vernet mot vold og overgrep.

Og at det å splitte, og henge ut grupper, bare gjør vondt verre.

Mye verre. 

Anonymkode: b8a7b...c7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trolltunge.

Jeg er litt usikker på om du er opptatt av å diskutere hvordan menn skal forstå osv., som i overskrifta, eller om historier om ubehageligheter skal fram  som du skriver i hovedinnlegget ditt.

Jeg velger å følge overskrifta. Og jeg ser her bort fra "barracudadamer" som er på rov etter gutter sist i tenårene.

For det første, om sitatet "vis meg den..." - det er viktig å være klar over at fantasier er fantasier, og at de i de færreste tilfeller er til for å settes ut i livet. Det er noe jeg vil anta at kvinner kan relatere seg til - ikke alt man fantaserer om finnes det praktisk tilfeller for å gjennomføre. Konkret: for en voksen, modnet, diagnosefri og trygg mann (ikke pedofil eller "hebefil") finnes det i praksis ingen 16åringer som har det som skal til for å være aktuell å sex med. Umodenheten er avtennende. 

En teoretisk 16åring, derimot, som kombinerer den "stramme" kroppen, uskylden, med voksenhet osv.,... men hun finnes ikke.

Dette er det som er situasjonen, og jeg tror vi skal dempe førsteinntrykket av innlegget med å tenke på det jeg her har skrevet om. Men så er det ikke alle som ter seg som jeg har beskrevet, om de leter etter den teoretiske 16åringen eller de er ute etter de egentlig er etter en 13åring, men en 16åringer er det nærmeste de kommer uten å risikere fengsel.

Hvordan få de til å forstå...
Vi må først være sikre på at de som "ikke forstår" faktisk vil forstå. Det kan jeg være at de gir blaffen. Og det er det jeg tror er tilfelle. Derfor er det så avskyelig som det er. Det har ingen hensikt å forklare, sette i terapi eller "få alle gutter til å forstå at" fordi det eneste en slik framgangsmåte duger til, er å få de som er innstillt på å respektere og underordne seg normer og skikk og bruk holder seg enda lengre borte fra jenter enn de allerede gjør. Straff eller trussel om straff er det eneste som hjelper - men i dag finnes hjemmelen til å straffe fantasien, ikke gjerningen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Trolltunge skrev:

Jeg også føler at tråden har sporet av, og at jeg må bruke tid på å forklare meg og svare på kritikk enn at vi kan diskutere og holde oss til tema. Jeg skulle ønske at vi kunne diskutere temaet, og at dersom noen har kritikk og innspill til bedre måter å ta opp temaet på at de som jeg har oppfordret til tidligere sender meg en pm. 

Jeg synes også det er veldig positivt om noen lager andre tråder om temaet selv, med en vinkling som de synes er bedre. 

Denne tråden handler ikke om meg, og om noen synes dette er en tåpelig måte å ta opp temaet på, eller at temaet er tåpelig, så trenger man virkelig ikke å delta i tråder man ikke synes noe om. 

Om tråden fortsetter slik den nå har utviklet seg har den snart ingenting for seg lenger. Det blir bare kjedelige repetisjoner og kverning på det uvesentlige, mens de viktige innspill og selve hovedhensikten drukner. 

Det er mange som har delt mye sårt, tankevekkende og klokt i denne tråden. Bare så synd at det ikke får tre frem mellom kverulering om meg, min metode og mine intensjoner. Ting jeg allerede har svart på flere ganger. 

Ber om at det er temaet i tråden som får være det som får fokus. Temaet er viktig, jeg er ikke viktig. Jeg er kun en bruker på kg, som alle er det. 

 

Den største kritikeren mener jo bestemt at man skal pelle seg ut av hennes tråder, men klarer ikke ta til seg sine egne oppgulp. Tråden din blir ødelagt. Mon tro om det var hensikten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, miss summers skrev:

Den største kritikeren mener jo bestemt at man skal pelle seg ut av hennes tråder, men klarer ikke ta til seg sine egne oppgulp. Tråden din blir ødelagt. Mon tro om det var hensikten. 

Jeg er på randen til å bruke samme taktikk, selv om jeg synes det er i overkant ufint. 

Etter så mange avsporinger og kverning på det samme vil jeg si at det viser klar hensikt om å ødelegge tråden ja. Jeg vet ikke om det har tippet 20 innlegg med avsporing fra en og samme bruker nå. Det er iallefall ikke langt unna. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, draug 75 skrev:

Hei Trolltunge.

Jeg er litt usikker på om du er opptatt av å diskutere hvordan menn skal forstå osv., som i overskrifta, eller om historier om ubehageligheter skal fram  som du skriver i hovedinnlegget ditt.

Jeg velger å følge overskrifta. Og jeg ser her bort fra "barracudadamer" som er på rov etter gutter sist i tenårene.

For det første, om sitatet "vis meg den..." - det er viktig å være klar over at fantasier er fantasier, og at de i de færreste tilfeller er til for å settes ut i livet. Det er noe jeg vil anta at kvinner kan relatere seg til - ikke alt man fantaserer om finnes det praktisk tilfeller for å gjennomføre. Konkret: for en voksen, modnet, diagnosefri og trygg mann (ikke pedofil eller "hebefil") finnes det i praksis ingen 16åringer som har det som skal til for å være aktuell å sex med. Umodenheten er avtennende. 

En teoretisk 16åring, derimot, som kombinerer den "stramme" kroppen, uskylden, med voksenhet osv.,... men hun finnes ikke.

Dette er det som er situasjonen, og jeg tror vi skal dempe førsteinntrykket av innlegget med å tenke på det jeg her har skrevet om. Men så er det ikke alle som ter seg som jeg har beskrevet, om de leter etter den teoretiske 16åringen eller de er ute etter de egentlig er etter en 13åring, men en 16åringer er det nærmeste de kommer uten å risikere fengsel.

Hvordan få de til å forstå...
Vi må først være sikre på at de som "ikke forstår" faktisk vil forstå. Det kan jeg være at de gir blaffen. Og det er det jeg tror er tilfelle. Derfor er det så avskyelig som det er. Det har ingen hensikt å forklare, sette i terapi eller "få alle gutter til å forstå at" fordi det eneste en slik framgangsmåte duger til, er å få de som er innstillt på å respektere og underordne seg normer og skikk og bruk holder seg enda lengre borte fra jenter enn de allerede gjør. Straff eller trussel om straff er det eneste som hjelper - men i dag finnes hjemmelen til å straffe fantasien, ikke gjerningen.

 

Min intensjon var at kvinner kunne fortelle om hvordan de opplevde ulike seksuelle tilnærmelser og handlinger da de var unge, slik at menn som gjør slikt kan bli mer bevisst på at dette fort kan bli veldig feil, akkurat fordi svært unge kvinner er svært unge, og ikke bestandig er i stand til å takle slikt på en måte som avverge at det går veldig galt. 

Jeg tror også at det du skriver gjelder de fleste menn, men likevel er det slik at unge kvinner opplever svært mange faktiske seksuelle tilnærmelser. Det er altså mange menn som ikke lar det bli med fantasiene. 

Å reagere med seksuelle tanker av synsinntrykk, eller å fantasere er som jeg tidligere har nevnt ikke noe man kan slutte med, men aktive handlinger kan man styre. 

For en del menn er det nok slik at fantasiene er så sterke at de ønsker å oppleve noe så mye at de blir for tankeløse i situasjoner hvor de øyner en mulighet til å få fantasier oppfylt, og i sitt eget ønske og behov overser de at det ikke er et gjensidig ønske, men en så ung kvinne at hun kanskje ikke klarer å formidle at hun ikke ønsker dette. 

I og med at jeg tror at svært få menn faktisk ønsker å gjøre ting som blir opplevd som fælt, feil og et overgrep håpte jeg på at slike menn, og deres omgivelser, skulle få litt bedre innsikt i hvor fort dette kan bli veldig feil når det gjelder så unge kvinner at de ikke ennå har lært seg "spillet". For jeg tror at man kan få en del av disse mennene til å tenke seg bare litt mer om i slike situasjoner, og passe litt bedre på at det de gjør faktisk er ønsket. 

For ja, det er nok fantasier som står så høyt hos noen at de ønsker så inderlig å kunne tolke det som skjer i ønsket retning, og overser tegn på annet. Når så unge kvinner da kanskje ikke engang våger å si fra om at dette ble feil for dem, ja da kan det gå veldig galt. 

Nei, man kan nok ikke få dem som ikke ønsker å forstå, og/eller som ikke bryr seg om at det blir galt til å forstå, men jeg tror at det er en mulighet til å få dem som har sterke fantasier om dette, der fantasien er å gi en ung jente en GOD innføring i det seksuelle, og som absolutt ikke ønsker å gjøre det som blir det helt motsatte av det, til å tenke seg bare litt bedre om, før de hopper i det som synes å være en god mulighet til å leve ut sine fantasier. For disse ønsker jo ikke å gjøre noe som føles fælt for den unge kvinnen. Det er absolutt ikke det de menn fantaserer om, at hun skal huske det som et grusomt og ødeleggende minne. Aldri glemme at det var FÆLT, ikke fint, som er hva mannen fantaserte om og ønsket. 

Det er litt det med at veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. 

Derfor ber jeg om, og ønsket at, menn som virkelig ikke ønsker å påføre en ung kvinne et traume tenker seg litt bedre om, om de kommer i slike situasjoner. At bedre innsikt i at det fort kan bli galt vil få dem til å tenke seg litt bedre om, forsikre seg om at det er ønsket, og ikke bare hoppe i det. 

For selv om de fleste menn lar være å handle på slike fantasier, akkurat fordi kvinnen er så ung, så er det dessverre slik at det også er en god del som handler, og i for mange tilfeller blir det veldig galt, ikke noe positivt for den unge kvinnen. 

Mannen i det jeg delte var over 40 år. Han visste at jeg var 16 år. Jeg var kun høflig og hyggelig, som jeg var oppdratt til å være. Han øynet en mulighet, ønsket nok å oppfatte min hyggelighet som interesse for ham som mann, flørt og oppmuntring.

Det ble VELDIG feil! Det blir ofte det når kvinner er så unge, for vi har ikke lært oss å passe på hvordan vi selv kan oppfattes, som KVINNE, eller hvordan vi skal håndtere interesse vi får, eller overhodet tolke den korrekt. Vi blir gjerne smigret av at en voksen mann snakker til oss som om vi er voksne, ikke barn, men klarer kanskje ikke å se at han mener det som flørt og seksuell kurtise. 

Selv i voksen alder har jeg bommet på det flere ganger. Vært høflig og hyggelig, og litt for sent forstått at det ble oppfattet som flørt og personlig interesse, men da var jeg voksen nok til å klare å gi uttrykk for misforståelsen når han så trodde det var åpning for mer enn hyggelig prat. 

Svært unge kvinner er for unge og uerfarne i forhold til å bli oppfattet som og selv respondere i forhold til å bli ansett som voksen kvinne. Så blir det kanskje misforstått, og så takler vi kanskje ikke å håndtere det klokt, og så gar det kanskje galt. 

I og med at det skjer så mange av oss er det jo veldig tydelig at ikke alle menn lar det bli med fantasien. Som ikke er ufin og feil i seg selv, som fantasi. De må bare passe litt på at de ikke handler på den for ivrig til å kaste barnet ut med badevannet. 

Jeg tror det er mulig å få dem som absolutt IKKE ønsker å være eller bli overgriper til å tenke seg litt bedre om i situasjoner der de øyner at slike fantasier kan gå i oppfyllelse, akkurat fordi de virkelig ikke ønsker å være eller bli overgriper. Det er virkelig ikke det fantasiene deres går på. Det ville bli så feil for dem også. 

Dessverre er det vel slik at de som feiler her sjelden forstår det i etterkant også, at det ble SÅ feil, for de fleste unge kvinner vil da bare bære ubehag og skam for det med seg videre, i taushet, og heller bare unngå mannen videre. Være redd ham, og redd for flere slike opplevelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Menn vil alltid foretrekke yngre kvinner. Det gjør selvsagt de eldre misunnelige og stempler disse mennene som griser, perverse, tapere osv. Vanlig hersketeknikk. 16 år er lovlig og få hadde reagert på samme måtte om vi snakket om en 16 år gammel gutt med en eldre kvinne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.8.2020 den 20.43):

Her må jenta også ta ansvar selv.

Anonymkode: 49e21...d8d

Ingen ofre har skyld i seksuelle overgrep. Det @Trolltunge opplevde vil jeg i høyeste grad kalle for overgrep. Skikkelig drøyt. Tenk litt, og ta ansvar. Det er ikke vanskelig å ta hensyn til andre.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 16, hvilte jeg noen ganger blikket på voksne menn. Jeg bare så på dem, og tenkte de var pene. Så merket jeg at de reagerte på stirringen min. De så meg. De så at jeg hvilte øynene på dem for lenge, og jeg kunne se at de endret holdning og at jeg hadde vekket en interesse i dem. Heldigvis skjedde disse få episodene i veldig trygge omstendigheter, og jeg lærte at jeg hadde en effekt på menn, og at jeg måtte passe på både blikk og tanker.

Jeg var N Y B E G Y N N E R. Jeg var klønete, uvitende, og jeg trengte flere år på å finne ut av saker og ting. Heldigvis fikk jeg være i fred fra "rovdyr" i den alderen, og fikk etter hvert utforsket og påbegynt seksualiteten med herlige, trygge fine, jevnaldrende gutter.

(ps jeg har også en fæl opplevelse som ødela mye for meg ved 12-års alder. Episoden ble undertrykket, og kom tilbake og bet meg i baken mange år etterpå, men jeg forteller ikke den historien her i denne omgang.)
 

Anonymkode: 2c737...0c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Thepig skrev:

Menn vil alltid foretrekke yngre kvinner. Det gjør selvsagt de eldre misunnelige og stempler disse mennene som griser, perverse, tapere osv. Vanlig hersketeknikk. 16 år er lovlig og få hadde reagert på samme måtte om vi snakket om en 16 år gammel gutt med en eldre kvinne.

Vær så snill, dette er så feil som det kan bli. 

Vi kvinner får for mye oppmerksomhet fra altfor ung alder, og det er DEILIG for de fleste av oss når det avtar, og vi blir behandlet som personer, ikke vandrende vagina, av de aller fleste menn. Både av respekt for modenhet som gjør at vi ikke finner oss i slikt lengre, men også fordi en ny generasjon har overtatt største byrden angående det. Ja BYRDEN, ikke gleden. 

Ja jeg hadde reagert på akkurat samme måte, og har faktisk gjort det. Det finnes slike tankeløse kvinner med stor lyst og dårlige antenner også. Så sterkt reagerte jeg at vedkommende nå ikke lenger finnes i min omgangskrets. Hardt og brutalt, fordi uakseptabel oppførsel er uakseptabel. Det handler ikke om kjønn. 

Jeg er engasjert i dette fordi jeg er mor og tante til unge jenter/svært unge kvinner, og jeg håper virkelig at de og andre unge kvinner skal få bedre start på sitt seksuelle liv enn så mange kvinner før dem fikk. 

Jeg er ikke det minste misunnelig, jeg er redd og fortvilet. Det er det kvinner flest er når vi uttaleler oss om temaet. 

Misunnelig på at yngre kvinner står i større fare for å oppleve press, ubehag og svært vonde opplevelser...

Høres det ut som noe å misunne? 

Jeg ønsker de yngre kvinner så mange menn og så mye god sex som de bare ønsker seg. Ja som de ØNSKER SEG, og ikke dette andre og fæle, som vil ødelegge det seksuelle for dem, og gjøre dette med relasjoner til gutter og menn vanskelig for dem. 

Jeg ønsker at de skal blomstre og stråle, personlig og seksuelt. Få lov til det! Feie oss modne damer av banen, i trygghet og seksuell glede over å være ung, blomstrende og nysgjerrig på og glad for å utforske sin seksualitet. 

La dem få lov til det! 

Det er det vi voksne kvinner ønsker når vi protesterer på slikt. Vi er ikke misunnelige, vi ønsker de yngre BEDRE start enn det så mange av oss fikk. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...