Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, Love90 skrev:

Fungerer ikke tidligtestene som de skal? Har sett flere andre har fått positiv tidlig på tidligtestene, og etterhvert de vanlige testene, og fått sterkere strek på de vanlige enn tidlig testene. Det du mener? 😬 

Syns jeg har vært borti flere som har fått falsk strek på de tidlige. Selv tok jeg en tidligtest en dag som knapt var synlig, mens en vanlig babyplan-test på samme urin ble mye sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

57 minutter siden, Amatariel skrev:

Syns jeg har vært borti flere som har fått falsk strek på de tidlige. Selv tok jeg en tidligtest en dag som knapt var synlig, mens en vanlig babyplan-test på samme urin ble mye sterkere.

Så rart 😬 kanskje det er bra de tidlig testene ikke har kommet ennå så jeg slipper å få falske streker 😐 ikke noe verre enn å få en sterk skyggestrek åsså viser det seg at man ikke er gravid. Synes stav testene også har mye skyggestreker, den jeg tok i el var jo tydelig litt rosa også, lurer på om det var en lurestrek og ikke el som slo ut på testen. Og den stavtesten jeg tok igår også hadde en litt mindre synlig skyggestrek!
Testet hver mnd i 2 år sist, mener jeg brukte de vanlige strimmel testene fast, og de har jeg aldri opplevd en eneste skyggestrek 👍🏻 Så de vet jeg at jeg kan stole på 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Love90 skrev:

jeg brukte de vanlige strimmel testene fast, og de har jeg aldri opplevd en eneste skyggestrek 👍🏻 Så de vet jeg at jeg kan stole på 😅

Jeg også. Jeg har prøvd MYE rart og forskjellige tester tidligere år. Fra ebay osv. Men har nå funnet ut at jeg utelukkende holder meg til samme billigmerke, og da blir det kun testing med de vanlige strimlene til babyplan. Blir bare rot om man skal blande merker, eller sensitivitet. Så jeg tar strimlene, helt til det blir noe synlig på dem - da går jeg over til dyrere slik som First Response (beste stav på markedet!!) og CB etter det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh! Blenda hvit test 9 dpo😐😐 50% tester positiv på 9 dpo... 

de mensmurringene og stikkingen jeg har kjent nå og da de siste dagene kan jo da ikke være et graviditetstegn, for hadde det festet seg da jeg kjente alt dette så hadde det slått ut på en test nå🙄 

meen lever enda i et lite håp! Sist så fikk jeg negativ test 9 og 10 dpo.. regner med den hadde blitt svak positiv 11 dpo sist hvis jeg hadde testet, for det var veldig sterk og fin strek 13 dpo 

men uansett så føler jeg løpet er litt kjørt, ser jo såå mange som får en svak svak strek 9 dpo😬 også har jeg fått skikkelig pms vonde pupper og føler meg ikke gravid, føler kroppen har lurt meg og at de mensmurringene og stikkinger også er pms drit... jeg skjønner ikke! Alle venninnene mine blir gravide innen 3 mnd, det høres så lett ut. Nå begynner vi snart på vår 3.pp! Synes vi kan oppleve å bli gravide kjapt også! Hadde vært fint å slippe dette så lenge. Jeg hater prøvingen! Den som synes det er spennende og morsomt tar feil. Det tar bare psyken syns jeg. Kroppen lurer meg og jeg føler meg lurt. Drit kropp, hvorfor kan ikke bare den kroppen min klare dette kjapt!? Hvorfor skal det være så vanskelig da! 

jeg tenker også på om «hva hvis noe er galt» at det var en grunn for at det tok tid sist.. hva hvis noe er galt, kanskje har jeg endometriose? Eneste måten de kan si det 100% er jo kikkehulloperasjon. Ikke bestandig de ser det med vanlig ultralyd. Hva annet kan årsaken være? Kanskje jeg har lite av et bestemt hormon? progesteron kanskje? Vi sjekket aldri sånne ting sist heller... sjekket om jeg hadde tette eggledere bare og andre ting med ultralyd. Eneste han gynekologen jeg var hos kunne se var at jeg hadde en tvillingcyste på den ene eggstokken. Han mente det ikke hadde noe betydning for at jeg ikke ble gravid. Men hva om? Jeg har stabile sykluser så da kan jeg ikke ha pcos heller? Hadde lav jernmangel sist men jeg tviler egentlig på at det skal utgjøre en så lang prøvetid.. noen som vet om andre årsaker som gjør det vanskeligere å bli gravid? Vi er jo bare i pp2 nå, men jeg tviler på at det var tilfeldig at det tok over to år sist.. noe må det være, og hvis det er noe galt med meg og det er så enkelt at jeg kan få medisiner eller et eller annet denne gangen så slipper jeg at det skal ta sånn tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Love90 skrev:

Ååååh! Blenda hvit test 9 dpo😐😐 50% tester positiv på 9 dpo... 

Da krysser vi fingrene for at du er med i den andre halvdelen! Men jeg skjønner -akkurat--hva du mener. Jeg ga jo opp i sommer da jeg fikk negativ på 9dpo, for jeg har alltid kunne skimtet noe da de gangene jeg har vært gravid! Desto større sjokk da det ble noe synlig på 10/11 dpo. Så det kan jammen variere... selv innen sin egen kropp. Hååper du får positivt de neste dagene! Enig med deg, det er møkk å være prøver!! Det er liksom bare gøy i én pp 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er av gangene jeg har blitt gravid testet jeg negativt 10 dpo og svak positiv 11 dpo med tidligtest, så det kan varriere veldig også! Det er fortsatt håp! 
Kjenner meg uansett så igjen i alle tankene dine selvom problemet mitt ikke har vært at jeg ikke blir lett gravid! Har jo testet at det ikke er noe galt, men har ganske like tanker som deg om at det må være noen sammenheng mellom abortene og at det må være en grunn! Ganske slitsomt! Kjenner meg også veldig igjen med at alle vennene mine popper ut unger så lett som bare det, også tenker jeg på at om det hadde klaffet for oss første gang jeg ble gravid skulle han/hun vært 7 mnd nå! Det er ganske vondt å tenke på😢 Jeg håper du slipper å gå igjennom en så lang og usikker periode denne gangen, og at om det ikke klaffer akkurat denne PP, så gjør det det snart❤️ Håper all "ulykke" har vært bare tilfeldigheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Amatariel skrev:

Da krysser vi fingrene for at du er med i den andre halvdelen! Men jeg skjønner -akkurat--hva du mener. Jeg ga jo opp i sommer da jeg fikk negativ på 9dpo, for jeg har alltid kunne skimtet noe da de gangene jeg har vært gravid! Desto større sjokk da det ble noe synlig på 10/11 dpo. Så det kan jammen variere... selv innen sin egen kropp. Hååper du får positivt de neste dagene! Enig med deg, det er møkk å være prøver!! Det er liksom bare gøy i én pp 🙄

Ja, tror man mister håpet for man forventer en liten strek 9 dpo. Synes egentlig det er rart å ikke få det da. Regner med man kan skimte noe på en test to dager etter egget fester seg? Og at det fester seg etter 7 dpo er lite sannsynlig. Finner ikke noe om det hvor mange dager etter det fester seg at man kan få positiv test. 

8 timer siden, Hopptimisten skrev:

Er av gangene jeg har blitt gravid testet jeg negativt 10 dpo og svak positiv 11 dpo med tidligtest, så det kan varriere veldig også! Det er fortsatt håp! 
Kjenner meg uansett så igjen i alle tankene dine selvom problemet mitt ikke har vært at jeg ikke blir lett gravid! Har jo testet at det ikke er noe galt, men har ganske like tanker som deg om at det må være noen sammenheng mellom abortene og at det må være en grunn! Ganske slitsomt! Kjenner meg også veldig igjen med at alle vennene mine popper ut unger så lett som bare det, også tenker jeg på at om det hadde klaffet for oss første gang jeg ble gravid skulle han/hun vært 7 mnd nå! Det er ganske vondt å tenke på😢 Jeg håper du slipper å gå igjennom en så lang og usikker periode denne gangen, og at om det ikke klaffer akkurat denne PP, så gjør det det snart❤️ Håper all "ulykke" har vært bare tilfeldigheter!

Ja skjønner virkelig hvordan du har hatt det også, iforhold til å ikke vite om noe er galt. Er ikke noe godt å tenke at noe er galt men at man ikke vet hva. 😐 er veldig glad på dine vegner nå, og nå skal den lille spira holde seg i magen din i 9 mnd ❤️❤️ Det fortjener du virkelig! 

ja håper det skjer snart, hadde jeg visst at det hadde klaffet innen 3 mnd fra nå så hadde jeg jo syntes det hadde vært greit å ikke få det til enda, er jo tross alt i pp2 bare, er vel bare redd det blir sånn mnd etter mnd..


 

denne mnd tror jeg som sagt det bare er å glemme og vente på tr og komme seg videre i neste pp. Må bare legge hver mnd bak seg. Det er iallefall noe jeg lærte meg sist vi prøvde. Kjipt å leit når tr kommer også ser man lysere på det når tr er ferdig. Rart hvor innstilt man blir og hvor mye man ser fremover når man prøver, skjønner ikke hvordan jeg klarte det hver mnd sist. Husker jeg gikk inn i ny mnd med like mye forventninger hver mnd😅 var vel mest i starten som nå, så dabbet det litt av. 
som sagt så vet jeg at denne mnd ikke gikk. Har fått syke menssmerter bak på ryggen, sånn dunk smerte, og det kiler i livmoren som jeg pleier å få før mensen. Husker at dette kom noen dager før mensen, men når vi ikke har vært prøvere på lenge nå så husker jeg ikke når alt dette begynte men kan vel stemme at det begynner 4-5 dager før mensen. Ikke sjans at dette er pga graviditet da jeg fikk store menssmerter sist graviditet etter jeg testet positiv, å ikke før. Kjipt at det enda er 6 dager til tr. Vil egentlig bare bli ferdig med syklusen her nå som jeg vet at det ikke gikk uansett.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Love90 skrev:

Ja, tror man mister håpet for man forventer en liten strek 9 dpo. Synes egentlig det er rart å ikke få det da. Regner med man kan skimte noe på en test to dager etter egget fester seg? Og at det fester seg etter 7 dpo er lite sannsynlig. Finner ikke noe om det hvor mange dager etter det fester seg at man kan få positiv test. 

Ja skjønner virkelig hvordan du har hatt det også, iforhold til å ikke vite om noe er galt. Er ikke noe godt å tenke at noe er galt men at man ikke vet hva. 😐 er veldig glad på dine vegner nå, og nå skal den lille spira holde seg i magen din i 9 mnd ❤️❤️ Det fortjener du virkelig! 

ja håper det skjer snart, hadde jeg visst at det hadde klaffet innen 3 mnd fra nå så hadde jeg jo syntes det hadde vært greit å ikke få det til enda, er jo tross alt i pp2 bare, er vel bare redd det blir sånn mnd etter mnd..


 

denne mnd tror jeg som sagt det bare er å glemme og vente på tr og komme seg videre i neste pp. Må bare legge hver mnd bak seg. Det er iallefall noe jeg lærte meg sist vi prøvde. Kjipt å leit når tr kommer også ser man lysere på det når tr er ferdig. Rart hvor innstilt man blir og hvor mye man ser fremover når man prøver, skjønner ikke hvordan jeg klarte det hver mnd sist. Husker jeg gikk inn i ny mnd med like mye forventninger hver mnd😅 var vel mest i starten som nå, så dabbet det litt av. 
som sagt så vet jeg at denne mnd ikke gikk. Har fått syke menssmerter bak på ryggen, sånn dunk smerte, og det kiler i livmoren som jeg pleier å få før mensen. Husker at dette kom noen dager før mensen, men når vi ikke har vært prøvere på lenge nå så husker jeg ikke når alt dette begynte men kan vel stemme at det begynner 4-5 dager før mensen. Ikke sjans at dette er pga graviditet da jeg fikk store menssmerter sist graviditet etter jeg testet positiv, å ikke før. Kjipt at det enda er 6 dager til tr. Vil egentlig bare bli ferdig med syklusen her nå som jeg vet at det ikke gikk uansett.. 

Åh! Kjenner meg så igjen i det du skriver. Det er helt sprøtt hvor rart hvor fort man godtar at man er inne i en ny syklus, og bare ser fremover 💜

Krysser fingrene for deg i denne syklusen også. 🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dpo! 
Ifra igår kveld har jeg hatt menssmerter som kommer og går bak på sidene på ryggen og frem på magen, også får jeg sånne kilinger nederst mot livmoren, pleier å ha det like før mens og når mensen har kommet. Begynte å tenke på igår at jeg synes det er tidlig med så mye menssmerter 6 dager før mensen. Begynner kroppen min allerede da å endre hormoner og ødelegge slimhinnen i livmoren!? Det kan jo ødelegge for et evt egg som akkurat ikke har rukket å feste seg🤦‍♀️ Vedder på at noe ikke er som det skal ettersom jeg har de smertene så tidlig før menstrasjon. Har dere andre noe sånt flere dager før mensen? 
 

testet idag med de tidligtestene som kom i posten. Ser jo så klart en skyggestrek med en gang, og nå tydligere etter den er tørket. Men jeg har ingen erfaring med de testene.. så regner med at dette er skyggestrek ettersom jeg har alle de kjente symptomer på PMS. Litt leit og kjipt! Håper TR kommer tidligere enn forventet så jeg kan begynne på my syklus 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at det kan føles ut som en stopper, men jeg har også pleid å få mensmurringer og pms symptomer ganske tidlig før TR kommer, noen ganger opp i mot en uke før! Har ikke hatt noe å si for meg i forhold til graviditet, så tror ikke det for deg heller! ☺️ Har vært et par sykluser hvor jeg har trodd jeg har vært gravid fordi symptomene kommer en stund før, og er så like!😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hopptimisten skrev:

Forstår godt at det kan føles ut som en stopper, men jeg har også pleid å få mensmurringer og pms symptomer ganske tidlig før TR kommer, noen ganger opp i mot en uke før! Har ikke hatt noe å si for meg i forhold til graviditet, så tror ikke det for deg heller! ☺️ Har vært et par sykluser hvor jeg har trodd jeg har vært gravid fordi symptomene kommer en stund før, og er så like!😬

Godt å høre at det er flere som har menssmerter så tidlig 😬 Ser allerede frem til neste eggløsning jeg nå😂 Eneste som er positivt med TR er at jeg ikke tenker så mye på prøving og testing og graviditet 😅 også skeier jeg ut helt på kostholdet i TR dager når vi prøver. Litt for å trøste meg med mye godt og da spiser jeg god mat og søtsaker med god samvittighet 😛 blir mye go mat og godt i helgen for å si det sånn😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg og planlegger litt for neste prøve mnd. Kjenner jeg blir mer positiv og ikke så lei meg over denne mnd om jeg kan planlegge og se litt på ting på nettet som kan være med å hjelpe på å bli gravid. Jeg har så lyst til å prøve alt jeg kan gjøre selv en mnd. Tenker da b dronning gel og wild yam etter eggløsning. Noen som leser her som har erfaring med alt av alternativer som ikke er legemiddel? Men naturlig hjelpemiddel? Har sykt lyst til å prøve 😃 vil gjerne høre erfaringer hos andre også👍🏻 Skal også prøve å ta jerntilskudd ifra nå ettersom jeg har litt jernmangel. Må bare finne noe jeg tåler.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Love90 skrev:

Noen som leser her som har erfaring med alt av alternativer som ikke er legemiddel? Men naturlig hjelpemiddel? Har sykt lyst til å prøve 😃 vil gjerne høre erfaringer hos andre også👍🏻 Skal også prøve å ta jerntilskudd ifra nå ettersom jeg har litt jernmangel. Må bare finne noe jeg tåler.. 

I tidligere prøverrunder har jeg prøvd mye ja. Av det jeg følte fungerte for meg så var det Donq quai (fikk EL tidligere) og Wild yam (mer stabil lutealfase). I senere prøverunder har rent vitamin B6 fungert veldig bra (lutealfase) Og så er det babyklister (fructus femina) da. Har prøvd det to ganger - og ble gravid i begge pp'ene jeg prøvde det på. Så jeg tror jo det ligger noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Love90 skrev:

Nå sitter jeg og planlegger litt for neste prøve mnd. Kjenner jeg blir mer positiv og ikke så lei meg over denne mnd om jeg kan planlegge og se litt på ting på nettet som kan være med å hjelpe på å bli gravid. Jeg har så lyst til å prøve alt jeg kan gjøre selv en mnd. Tenker da b dronning gel og wild yam etter eggløsning. Noen som leser her som har erfaring med alt av alternativer som ikke er legemiddel? Men naturlig hjelpemiddel? Har sykt lyst til å prøve 😃 vil gjerne høre erfaringer hos andre også👍🏻 Skal også prøve å ta jerntilskudd ifra nå ettersom jeg har litt jernmangel. Må bare finne noe jeg tåler.. 

Slimløsende hostesaft 5 dager før, på EL og 1-2 dager etter! 
Og spise ananas (delt i 5 biter) inkl kjerner, spise en bit hver dag i 5 dager etter EL!☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hopptimisten said:

Slimløsende hostesaft 5 dager før, på EL og 1-2 dager etter! 
Og spise ananas (delt i 5 biter) inkl kjerner, spise en bit hver dag i 5 dager etter EL!☺️

Jeg gjorde dette denne måneden. Pluss et glass grapefruktjuice hver dag en uke før eggløsning. Vet ikke resultatet enda, men merket at jeg fikk mer eggløsningsslim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bruker_navn skrev:

Jeg gjorde dette denne måneden. Pluss et glass grapefruktjuice hver dag en uke før eggløsning. Vet ikke resultatet enda, men merket at jeg fikk mer eggløsningsslim. 

Akkurat samme her, i tillegg til babyklister! Jeg merket også mer eggløsningsslim, og ble gravid☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Hopptimisten said:

Akkurat samme her, i tillegg til babyklister! Jeg merket også mer eggløsningsslim, og ble gravid☺️

Jeg fikk tipset av deg i en annen prøvetråd. Takk for tipsene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dpo.. skyggestrek på testen idag også🧐 får den ikke noe godt frem på bilde så svak er den da🤣😅 jeg ser forskjellen på helt blenda og den svake svake skyggen.. men tolker det som negativ test. Nå klamrer jeg meg bare fast i håpe om at jeg hadde senere eggløsning enn jeg trodde.. for testene mine ble jo ikke svakere før 3 dager etter det jeg anntok som den sterkeste streken. Så klarmere meg fast om at jeg hadde senere el og at dette er en begynnende babystrek😂 lov å håpe si! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyste nettopp med lommelykt og da synes jeg nesten den ser litt rosa ut🧐🤔 kanskje juks å lyse med lommelykt?😂  høres skikkelig desperat ut her, tror jeg må kaste den testen snart så jeg ikke blir sittende å stirre på den...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...