Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Love90 skrev:

lov å håpe si! 

Ja det syns jeg! Mye kan skje. Senere EL som du sier, eller at du bare produserer litt senere hcg enn mange. Har absolutt lest om folk som ikke fikk positiv test før etter IKM (14 dpo). Så her er det masse håp! Spesielt om du ser noe svakt/skygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Testet igjen nå etter jeg kom hjem... 

drukket lite på 3 timer og fant ut at det var 3 timer siden sist jeg var på do så hvorfor ikke tenkte jeg😅 sånn svak svak skygge der også.. tror ikke det er noe altså. Prøvde å få den med på bilde. Synes bedre i virkeligheten da.. er vel bare skyggestrek, men jeg klamrer meg fast i et liiite håp at kanskje blir den ør litte granne sterkere.. mulig den ikke synes noe godt på bilde men 😅

C2B8997C-8827-4521-BFE4-B743EE7F158F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 dpo. Testet ikke igår, tenkte det var lite vits ettersom jeg kjenner kroppen min så godt at jeg kjenner at TR er på vei. Nå har jeg begynt å spotte så nå vet jeg med sikkerhet at denne mnd ikke ble noe. Kjente jeg var mer skuffet for et par dager siden enn nå, for nå har jeg på en måte visst et par dager at denne mnd ikke funket. 
På den positive siden så kan jeg få gjort noe med jernlagre som er alt for lave før jeg evt blir gravid. Så nå har jeg begynt med sterke doser jern for å få den raskest mulig opp. Vond i magen blir jeg, men har bestemt meg for at jeg ikke har annet valg. Får ha vond mage i 4 uker nå mens jeg tar de tablettene. Hvem vet, kanskje har det en innvirkning på at jeg blir raskere gravid også når jeg har nok av alt kroppen må ha. Nå er det bare å vente på at TR blir ferdig, har som regel full blødning i 5 dager, regner med den fulle blødningen starter på tirsdag iforhold til når EL var.. blir kanskje litt stille her frem til jeg begynner med EL tester, men følger fortsatt med spent på andre dagbøkene 🤞🏻❤️ Håper dere andre har bedre lykke denne syklusen 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Amatariel skrev:

Trist på dine vegne for at det ikke gikk denne pp'en :( 

 

1 time siden, Hopptimisten skrev:

Følger spent med deg over i neste syklus!☺️🤞🏼🤞🏼

 

38 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Så leit det ikke gikk denne perioden 😔 Jeg krysser fingrene for neste periode ❤️

Det går egentlig veldig greit nå altså. Synes de verste dagene er når jeg får negative g tester, tror de hvite testene minner meg veldig om den tøffe lange runden sist, kanskje derfor jeg tar det litt ekstra tungt de dagene jeg tester. Ni stirrer på testen og leter etter en ør liten strek, kjente det rett å slett gikk litt på psyken de hvite testene. Og tror jeg får litt flashback til forrige gang vi prøvde. Men nå som jeg vet at jeg ikke er gravid og det ikke gikk, og tenker at vi faktisk bare er i pp2 så går det veldig greit altså! 😃 eneste som er godt når TR kommer er at man ikke tenker så mye på EL og graviditet 😅 tenker at jeg skal prøve å ikke begynne å teste tidlig neste gang og heller begynne på 10 dpo og få nedturen med en gang istede for over flere dager 😊

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var TR her.. kjenner jeg ikke orker å få den jævela TR hver mnd nå som jeg er innstilt på å bli gravid.. jeg er så redd for at jeg aldri skal få oppleve å gå gravid å få et barn til igjen, kjenner ekle bekymringene kommer snikende hele tiden 🙁 For hva hvis dette skal ta tid, vet ikke om jeg orker at det skal ta 6 mnd engang heller, synes to år sist var min kote på venting så denne gangen er jeg mer utålmodig og vet at kroppen min har klart det før så det må da gå kjapt denne gangen da! 

imens jeg venter på at denne blødningen skal bli ferdig og jeg endelig kan begynne å se frem imot EL igjen noe som virker så lang tid, så tenkte jeg at jeg skulle bestille babyklister, nå har jo ikke jeg hatt aborter, da dette først og fremst er for å hindre det. Men det står jo også at dette skal gjøre det bedre for slimhinnen i livmoren og at egget vil feste seg bedre og kanskje tillome vil feste seg. Øker iallefall sjansen. Så har vi bestilt sædprøve, det er jo mange år siden han testet sæden sin. Og det er jo for tidlig til å kunne få testet ettersom vi bare er i PP3 nå, men jeg vil bare se at det ikke er noe med den, bedre å sjekke tidlig nå enn å ikke ha gjort det og vi må ha prøvd lenge først. 

kjenner jeg blir litt demotivert av denne prøvingen.. tenker at sjansen er så liten for å bli gravid denne syklusen også, så ser jeg i kalenderen hvor mange uker det er til syklusen etter denne og da blir jeg så demotivert, og blir jeg ikke gravid da så er det iallfall lenge etter der igjen osv osv osv. Bør vel tenke en syklus om gangen å gjøre vårt for at det skal gå, mer kan vi jo ikke gjøre. Heldigvis er mannen nå også enda mer gira på at dette skal gå snart, var jo jeg som overtalte han til en unge til først og fremst, og han var ikke super gira, men gjorde det for meg! Men nå er han mer der at han vil dette skal gå snart også! Og var villig til å teste sæden 👍🏻 Følte han bare var halvveis med i følelser på dette, men nå føler jeg at han er helt med, og det føles godt❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange klemmer til deg! :klem: TR er demotiverende ja, og det verste stedet å være i syklusen. Vil tro du vil føle deg bedre om bare noen dager når den er over! Jeg er veldig fan av babyklister, så det blir bra!

Og jeg var på nippet til å tenke at jeg kom til å få diagnosen sekundær infertilitet da vi prøvde på nr. 2.... men jammen sitter jeg her i dag som trebarnsmor og prøver på nr. fire. Så bare hold ut :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... begynte å små blø litt når jeg var på do idag tidlig og tenkte at TR var her.. var bare litt da jeg var på do, men ingenting mer i truseinnlegge eller sett noe mer spor til blod🙄 så kjipt for da kan jeg ikke regne idag som cd 1 😬 vil bare ha TR skikkelig nå så jeg får bli raskest mulig ferdig med de blod dagene og nærmere EL 😐 kommer sikkert imorgen eller iløpet av de nærmeste dagene.. med dette igjen gjør til at jeg tenker at EL skjedde sikkert senere også, for jeg har alltid 14 dager mellom EL og TR. Så da var ikke EL den dagen jeg trodde men den siste dagen med positiv EL test. Så tror vi må legge aksjer ikke for kjapt neste gang, ettersom jeg helst vil ha spart opp de beste sædcellene nærmest mulig som nå beviser at vi absolutt ikke fikk gjort denne syklusen.. hadde hatt sex i to dager i forvein før EL.
Jeg er så sikker på at det hjalp åss å bli gravide sist da vi sparte til akkurat den dagen egget ble sluppet pluss dagen etter. Så må liksom tørre å vente en dag ekstra neste gang, nå som jeg vet at EL testene er positive i 2-3 dager før EL faktisk skjer 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med TR😢 Håper den kommer for fullt slik at du slipper å vente mer! Forstår godt at fu bare vil komme i gang igjen, akkurat sånn har jeg også tenkt hver eneste PP😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg få ut litt frustrasjon av nye bekymringer sent på kvelden 😐 vi bestilte sædkvalitet test hjemme av type fertilityscore fra babyplan. Måler hele sædmengden og viser i skalaen på fargene om hvor bra sædkvaliteten er. Nå var det to dager siden sist vi hadde sex, rett før TR kom.. skulle egentlig vente med å ta sædtesten etter 3 dager siden sist sædutløsning sto det på pakken, men vi prøvde allikevel nå ikveld etter 2 dager siden sist utløsning. Og mannen fikk negativ test 🙁🙁 har ikke bilde av svaret da den ble kastet tidligere ikveld, men har bildet av skalaene, mannen fikk samme farge som på den lilla skalaen, lik som den øverste av den lilla skalaen. Den lilla delen er negativ og den rosa delen er positiv. Og nå er jeg sykt bekymret. Var med to tester i pakken så skal prøve å vente i 3 dager nå før vi tester på nytt for å se om den blir bedre.. men hva gjør man hvis han igjen har negativ test? Virker også som at han ble litt furt da jeg sa at han må sjekke det ut nærmere hvordan sædcellene er hvis neste test også blir negativ. Han antyder at han ikke vil sjekke det🙁 og jeg blir så lei meg.. viser iallefal tydelig at vi ikke kan ha sex mange dager på rad før EL og før det virkelig gjelder. Da jeg ble gravid sist hadde vi spart opp flere dager i forveien og hadde sex på EL dagen og dagen etter, er så sikker på nå at det var det som gjorde det sist. De tre neste dagene før vi vet mer er for meg noe drit og sitter med bekymringer. Bedre hvis det hadde vært noe med meg enn han, for sædkvaliteten er vel værre å gjøre noe med? Han virker heller ikke ivrig på å ta noe vitaminer og sink osv som skal forbedre kvaliteten 😐 føles plutselig ut som at jeg står litt alene om å vil få et barn til nå..  når det plutselig kan være noe med han så gidder han ikke å gjøre noe med det. Veldig kjipt... 

FACDA5AF-F8B2-4FDA-AAA4-0315FFAB1DBE.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår godt at du er bekymret nå, og får håpe den neste testen er positiv! 🤞🏼 
Har dere sjekket sædkvalitet ordentlig på sykehuset? Kanskje det kunne vært en tanke? Nå vet ikke jeg hvor nøyaktige og gode de hjemmetestene er, men har ikke hent trua på at man kan stole blindt på dem?!🤔 Du får ta en ordentlig prat med mannen din og fortelle hvor viktig dette er for deg, så håper jeg dere får en felles forståelse og at du får litt mer støtte så du ikke føler deg så alene og at han går med på å teste seg❤️ Ville tatt en prat med fastlegen for å sjekke sædkvaliteten ordentlig, og muligens fått noen tips til hva man kan gjøre for å bedre sædkvaliteten. Håper dere finner ut av det❤️

Ta en titt på denne artikkelen, kanskje det letter litt☺️ https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/tema/slik-kan-menn-bli-mer-fruktbare/64731032/amp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke om om slike hjemmetester. Etter mange år på prøveforum så har jeg aldri hørt om noen som har prøvd dette før, så de er kanskje ikke så anerkjente? Og kanskje det er kjempeviktig at det må gå nettopp 3 dager siden sist utløsning før testen tas? Men uansett så skjønner jeg at det kjennes tungt å føle at man er alene om et barneønske. Jeg er sikker på at han ikke mener det slik! Menn er annerledes enn oss der. Får ikke uttrykt dette på samme måte som oss. Kanskje han også ble litt satt ut av testresultatet og føler det gjorde han "mindre mann"... Ville gitt han litt tid, og ikke tenkt så hardt på resultatet her. Heller tatt en ordentlig test hos en gynekolog dersom dere virkelig er bekymret. Ellers fortsatt som før med kartlegging av EL og kjøre på rundt de dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hopptimisten skrev:

Jeg forstår godt at du er bekymret nå, og får håpe den neste testen er positiv! 🤞🏼 
Har dere sjekket sædkvalitet ordentlig på sykehuset? Kanskje det kunne vært en tanke? Nå vet ikke jeg hvor nøyaktige og gode de hjemmetestene er, men har ikke hent trua på at man kan stole blindt på dem?!🤔 Du får ta en ordentlig prat med mannen din og fortelle hvor viktig dette er for deg, så håper jeg dere får en felles forståelse og at du får litt mer støtte så du ikke føler deg så alene og at han går med på å teste seg❤️ Ville tatt en prat med fastlegen for å sjekke sædkvaliteten ordentlig, og muligens fått noen tips til hva man kan gjøre for å bedre sædkvaliteten. Håper dere finner ut av det❤️

Ta en titt på denne artikkelen, kanskje det letter litt☺️ https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/tema/slik-kan-menn-bli-mer-fruktbare/64731032/amp

 

1 time siden, Amatariel skrev:

Jeg kan heller ikke om om slike hjemmetester. Etter mange år på prøveforum så har jeg aldri hørt om noen som har prøvd dette før, så de er kanskje ikke så anerkjente? Og kanskje det er kjempeviktig at det må gå nettopp 3 dager siden sist utløsning før testen tas? Men uansett så skjønner jeg at det kjennes tungt å føle at man er alene om et barneønske. Jeg er sikker på at han ikke mener det slik! Menn er annerledes enn oss der. Får ikke uttrykt dette på samme måte som oss. Kanskje han også ble litt satt ut av testresultatet og føler det gjorde han "mindre mann"... Ville gitt han litt tid, og ikke tenkt så hardt på resultatet her. Heller tatt en ordentlig test hos en gynekolog dersom dere virkelig er bekymret. Ellers fortsatt som før med kartlegging av EL og kjøre på rundt de dagene.


Sist han sjekket sædkvaliteten var for 7 år siden, pga helt andre årsaker. Noe som jeg ikke orker å skrive om eller gå innpå. Da fikk han iallefall beskjed om at sædkvaliteten var bra. Han husker ikke helt hva mer de sa. Men at den var bra liksom. Ville teste nå bare for å dobbelsjekke at det fortsatt er bra 😊 leste mye på de forskjellige testene babyplan hadde og kom frem til at denne var best da den tester levedyktige sædceller og av hele spermen og ikke bare en dråpe som mange andre tester de hadde. Står på pakken at den er 86% sikker. 
 

vi snakket inatt etter jeg skrev her, fikk snakket om dette og mye andre ting. Han synes jeg har for mye fokus på denne prøvingen enn det vi hadde avtalt på forhånd, noe han synes er veldig synd. Jeg trodde selv før vi begynte at jeg kom til å «ta det som det kommer» rundt prøvingen og ikke bry meg så mye, men der tok jeg feil av følelsene mine. For jeg får det ikke til, men prøver veldig godt å skjule tankene mine for mannen, men han kjenner meg vel for godt. Men har lovt han å prøve å roe ned. Og han var villig til å teste seg nærmere om den neste testen skulle bli negativ. Han var mye mer forståelsesfull og vi fikk pratet ut litt 😊 men han sier han fortsatt er med på prøvingen mest for min del. Og jeg får jo litt vondt i meg hvis han egentlig ikke helt ønsker en til, men bare gjør det for å få meg fornøyd. Men samtidig så ser jeg for meg at han blir glad for det hvis det skjer. Jeg får prøve å roe ned og ikke tenke så mye på dette, skal fortsette å teste etter EL og han skal ta en sædtest til, men jeg skal prøve å roe ned tankene mine og prøve å tenke litt mer «skjer det så er det meningen, hvis ikke så er det ikke meningen» når jeg har noe så viktig i tankene som jeg selv ikke kan ordne å styre så blir det fort litt altoppslukende og usikkert, og det gjør meg kanskje litt stresset.  

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har TR dratt sin vei, og jeg krysser alt jeg kan for at dette var siste gangen jeg så TR og at jeg nå er 1 uke på vei om jeg blir gravid denne gangen😅🤞🏻 litt rart at vi på en måte er det ettersom vi teller ukene fra siste mens😅 synes det er litt godt å tenke på, at kanskje er jeg allerede 1 uke på vei når TR er ferdig 🤣 eller nesten en uke da👍🏻  Syne egentlig de dagene jeg har mensen går sykt mye kjappere enn mellom TR er ferdig og EL og enda treigere går det mellom EL og TR igjen😐 kunne ønske de andre ukene gikk like kjapt som denne! 

sånn ellers så går det mye bedre med meg og mannen nå enn sist rett etter sæd testen, jeg var ikke sur på han eller noe altså for at testen var negativ, men han ble vel litt sur og stresset han også når han ser hvor bekymret jeg blir. Angrer litt på at jeg bestilte dette, for uansett resultat igjen imorgen så tror jeg at sædkvaliteten hans er bra, ettersom det tross alt ble sagt for noen år siden at den var det...så for hans sin del så må jeg prøve å ikke reagere på en bekymrende måte imorgen om den testen havner på den lilla skalaen.
Så venter jeg på babyklister som jeg har bestilt 😊 tenkte å begynne på den 2 dager etter EL testen blir negativ igjen, også ifra nå og til EL skal jeg ta grapefruktkjerneekstrakt for å bedre EL slimet👍🏻 Da har jeg iallfall gjort noe for å bedre sjansene denne syklusen🤞🏻  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du og mannen har fått snakket ut og at dere er mer på samme sted nå☺️ Da er det bare å ønske eggløsning velkommen😁🙌🏼

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt letta nå, enn at en dag ekstra har så mye å si🙄 gikk ifra å ha negativ sædkvalitet på den øverste lilla fargen til å få rosa farge, jeg vil si den heller mot den fargen nr 3 ifra nederste rosa skalaen👏🏻 Det vil si at han har gjennomsnittlig levedyktige sædceller i en utløsning 😃 men jeg er overbevist etter denne testingen at det er lurt for oss å spare på de i 3 dager før det virkelig gjelder i EL perioden etter denne testingen 🤞🏻 Så denne runden krysser jeg fingrene for at EL testen blir positiv og negativ dagen etter så vi treffer rett før EL, og at ikke testene er positive mange dager på rad for da tror jeg det minsker sjansen vår, selv om sædcellene lever en stund inni meg, så har jeg stor trua på å spare de opp til dagen før/samme dag som EL inntreffer🤞🏻 Hvilken farge synes du den matcher best? Ser vi riktig? Greit å spørre flere øyner her, om noen leser 😊

 

bra ikke mannen vet at jeg legger ut bilde av sæden hans😅 Ikke så ekkelt når den har farge da😬

5294747A-7897-4701-ACB3-FA0BC5F3FC58.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...