Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

Den mensmurringen blir Jeg ikke klok på... den har vært sterkere utover ettermiddag/kvelden. Kan ikke huske at jeg har hatt de murringene her midt i en syklus tidligere.. men når vi ikke har vært prøvere så tenker jeg heller ikke over ting med kroppen på den måten som nå da😅 men er veldig sikker på at det ikke var sånn sist vi var prøvere.. for da skrev jeg jo ned alt. Håper virkelig ikke det er noe urinveisinfeksjon eller noe som kan til dette, passer fint lite nå som alt skal ligge til rette der nede for et evt egg vil feste seg,  husker ikke hvordan det føltes ut, men da skal det vel svi når man tisser også? Hmm... er jo ikke livmoren som kan strekke seg så tidlig heller, så dette blir jeg ikke klok på🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 dpo.  Rart hvor sakte dagene skal gå når man er prøver 😅 har vel for mye fokus på det. Leser på nettet om at hvis man stresser for mye med å bli gravid så blir det vanskeligere? Også leser jeg andre plasser at det ikke har noe betydning. 
Tenker på sist jeg ble gravid så hadde jeg gitt opp, husker hvor tung psykisk jeg var i den tiden, siste 6 mnd før det ble klaff tror jeg at  jeg var litt deprimert over det hele, trodde vi ble barnløse og så alle venner og bekjente få barn, de som begynte prøvingen lenge etter oss fikk barn, husker hvor tungt det var, selv om jeg var glad på dems vegne.

 Jeg er så takknemlig for at jeg ble gravid og fikk min aller største gave❤️ Det er ingen selvfølge! Og det tenker jeg på nå som vi prøver på nr to og jeg kjenner et snev inni meg som er redd for at vi ikke kan få nr to, er at jeg er såå lykkelig med livet vi har, vi tre! Det blir leit om nr to ikke kommer, men tenk så heldig jeg er som har verdens snilleste å godeste datter og mann, fint hus og et veldig bra liv! Jeg har tross alt et barn! Det er ikke alle som får et barn en gang! Så jeg tenker at uansett hva som skjer så skal jeg finne roen med å godta at et barn ble nok for oss! Hadde vært mye verre om vi aldri fikk et! Jeg må stoppe opp å tenke på dette midt i prøvingen på nr 2 så jeg vet selv hva det er jeg faktisk har. For det er ingen garanti for at vi får oppleve å bli to barneforeldre heller.
 

idag har jeg vondt i brystene, men vet ikke om det er akkurat brystvortene. Men er rundt omkring det området rundt de tror jeg. Så får tiden vise om mensmurringen allerede siden el og allerede vonde bryst har en positiv betydning. Har lest på andre forumer at flere som hadde mensmurringer helt ifra el var gravide🤞🏻 At de mensmurringene etter EL på en måte aldri ga seg den mnd de ble gravide. Er jo akkurat sånn hos meg. Murringene ga seg aldri 🤭

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.8.2020 den 11.36, Love90 skrev:

Har lest på andre forumer at flere som hadde mensmurringer helt ifra el var gravide🤞🏻 At de mensmurringene etter EL på en måte aldri ga seg den mnd de ble gravide. Er jo akkurat sånn hos meg. Murringene ga seg aldri 🤭

Det var akkurat sånn her på meg denne gangen :) Jeg merket stor forskjell fra de andre gangene, for murringene ga seg på en måte aldri! Krysser fingrene for deg i dagene fremover ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SUPERMIRI skrev:

Det var akkurat sånn her på meg denne gangen :) Jeg merket stor forskjell fra de andre gangene, for murringene ga seg på en måte aldri! Krysser fingrene for deg i dagene fremover ❤️ 

Det samme har vært hos meg!😁🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Det var akkurat sånn her på meg denne gangen :) Jeg merket stor forskjell fra de andre gangene, for murringene ga seg på en måte aldri! Krysser fingrene for deg i dagene fremover ❤️ 

 

10 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Det samme har vært hos meg!😁🤞🏼

Åå, så spennende å høre! Får jo ikke noe mindre forventninger nå😅 men er bare i pp2 også da. De murringene hvordan var det hos dere? Og var det så tidlig som helt ifra EL? Går jo ikke an at det kommer av hcg så da lurer jeg på hva det kan komme av🤔 hvordan er murringene hos dere? Hos meg kommer de og varer noen sekunder for å så gå over igjen, kanskje sånn 4- 6 ganger dagen 😊🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Love90 skrev:

De murringene hvordan var det hos dere? Og var det så tidlig som helt ifra EL? Går jo ikke an at det kommer av hcg så da lurer jeg på hva det kan komme av🤔 hvordan er murringene hos dere?

Hos meg så var det nok en liten pause fra EL og til murringene startet igjen. Jeg begynte å kjenne småmurringer ca 5 dpo, og som ble mer tydelige 6 dpo. Da/når de ble nogen lunde konstant, valgte jeg å teste kvelden 8 dpo, som viste positiv :) Om jeg skal tippe vil jeg kanskje tro jeg begynte å kjenne festesmerter 5-6 dpo? De kjennes litt ut som svake mensmurringer. Jeg har til vanlig ganske kraftige, så disse er snille i forhold. Mer sånn kosemurring, haha 😜 Håper murringene er et godt tegn hos deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Hos meg så var det nok en liten pause fra EL og til murringene startet igjen. Jeg begynte å kjenne småmurringer ca 5 dpo, og som ble mer tydelige 6 dpo. Da/når de ble nogen lunde konstant, valgte jeg å teste kvelden 8 dpo, som viste positiv :) Om jeg skal tippe vil jeg kanskje tro jeg begynte å kjenne festesmerter 5-6 dpo? De kjennes litt ut som svake mensmurringer. Jeg har til vanlig ganske kraftige, så disse er snille i forhold. Mer sånn kosemurring, haha 😜 Håper murringene er et godt tegn hos deg! 

Ja, for 5 dpo er det jo mulig tenker jeg. Ettersom jeg har kjent murringer helt siden EL så tenker jeg at det kan komme av noe helt annet 😛 får vel bare vente å se😃🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Love90 skrev:

Ja, for 5 dpo er det jo mulig tenker jeg. Ettersom jeg har kjent murringer helt siden EL så tenker jeg at det kan komme av noe helt annet 😛 får vel bare vente å se😃🤞🏻

Jeg mener å ha lest at egget kan feste seg allerede fra 3 dpo, så du må ikke miste motet helt 😄 Blir spennende å se fremover! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Love90 skrev:

 

Åå, så spennende å høre! Får jo ikke noe mindre forventninger nå😅 men er bare i pp2 også da. De murringene hvordan var det hos dere? Og var det så tidlig som helt ifra EL? Går jo ikke an at det kommer av hcg så da lurer jeg på hva det kan komme av🤔 hvordan er murringene hos dere? Hos meg kommer de og varer noen sekunder for å så gå over igjen, kanskje sånn 4- 6 ganger dagen 😊🤞🏻🤞🏻

Jeg pleier å ha en del stikking i eggstokkene rundt eggløsning, særlig på den siden egget slipper! Dette fortsetter i rykk og napp hos meg frem til positiv test. Det er ganske mye akkurat rundt eggløsning, så avtar det litt før det blir "verre" igjen rundt 5-6 dpo. Har det en del av og på fremdeles nå i uke 7 også. 
Det er litt sånn intens stikking hos meg som varer i alt fra sekunder til et par minutter, flere ganger om dagen. Gjør ikke direkte vondt, men merker det godt! Krysser fingre for at det er samme hos deg 😁🤞🏼

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Love90 skrev:

Får jo ikke noe mindre forventninger nå😅 men er bare i pp2 også da.

Har ikke noe å si det, det er 20% sjanse for klaff uansett hvilken pp man er i. Hilsen meg som ble gravid i pp2 i sommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Amatariel skrev:

Har ikke noe å si det, det er 20% sjanse for klaff uansett hvilken pp man er i. Hilsen meg som ble gravid i pp2 i sommer ;)

Sant det da😅 tenker mer ettersom det tok tid sist så skal det godt gjøres å bli gravid så raskt denne gangen.. 
 

mensmurringen har tatt seg opp litt ikveld og strømmer på venstre siden bare, litt frem mot magen og korsryggen, kjenner de veldig godt. Synes dette er rart og håper det ikke er noe negativt at jeg har dette 😐 noen som har opplevd dette forbindelse med etter eggløsning? At det kan være noe cyster eller noe på eggstokken den siden som har hatt el? Ikke vet jeg, håper ikke det er negativt forhold til å bli gravid bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hopptimisten skrev:

Jeg pleier å ha en del stikking i eggstokkene rundt eggløsning, særlig på den siden egget slipper! Dette fortsetter i rykk og napp hos meg frem til positiv test. Det er ganske mye akkurat rundt eggløsning, så avtar det litt før det blir "verre" igjen rundt 5-6 dpo. Har det en del av og på fremdeles nå i uke 7 også. 
Det er litt sånn intens stikking hos meg som varer i alt fra sekunder til et par minutter, flere ganger om dagen. Gjør ikke direkte vondt, men merker det godt! Krysser fingre for at det er samme hos deg 😁🤞🏼

Åå, så godt å lese at det faktisk kan være noe positivt 😃👍🏻 Er ikke direkte stikking hos meg da, mer en mild mensmurrende greier, vanskelig å forklare egentlig.. men ikveld har det vært mest på den ene siden.. men godt å høre at flere har noe lignende så tidlig. For jeg begynner å tenke at det kan komme av noe helt annet! takk for det🤞🏻 Begynner å bli utålmodig på å vente allerede kjenner jeg😅 blir veldig spennende! Men regner med en liten nedtur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Love90 skrev:

Åå, så godt å lese at det faktisk kan være noe positivt 😃👍🏻 Er ikke direkte stikking hos meg da, mer en mild mensmurrende greier, vanskelig å forklare egentlig.. men ikveld har det vært mest på den ene siden.. men godt å høre at flere har noe lignende så tidlig. For jeg begynner å tenke at det kan komme av noe helt annet! takk for det🤞🏻 Begynner å bli utålmodig på å vente allerede kjenner jeg😅 blir veldig spennende! Men regner med en liten nedtur! 

Jeg var også veldig nervøs for det! Også vet jeg at jeg merker veldig godt når jeg har eggløsning, ikke akkurat hvilken dag men har stikking og eggløsningsslim i alt fra noen dager til nærmere en uke. Akupunktøren min gjorde meg oppmerksom på, eller spurte om det var spesifikt på en side, noe det er hos meg, og da sa hun at det er den siden egget slipper. Etter det har jeg begynt å legge mer merke til at det faktisk er ca annenhver gang på venstre og høyre side hos meg. Har også lest at stikking ved graviditet kan være mest fremtredende på en av sidene, og det er det jeg merker😅 

Synes dette høres lovende ut jeg!😁😁🙌🏼

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Hopptimisten skrev:

Jeg var også veldig nervøs for det! Også vet jeg at jeg merker veldig godt når jeg har eggløsning, ikke akkurat hvilken dag men har stikking og eggløsningsslim i alt fra noen dager til nærmere en uke. Akupunktøren min gjorde meg oppmerksom på, eller spurte om det var spesifikt på en side, noe det er hos meg, og da sa hun at det er den siden egget slipper. Etter det har jeg begynt å legge mer merke til at det faktisk er ca annenhver gang på venstre og høyre side hos meg. Har også lest at stikking ved graviditet kan være mest fremtredende på en av sidene, og det er det jeg merker😅 

Synes dette høres lovende ut jeg!😁😁🙌🏼

Ja, kan kjenne murringer i el tider jeg også, men har ikke lagt merke til noe spesiell side enda🤔 satt i sofaen og slappet av og så på film nå ikveld. da kom det en intens menssmerte lignende greier, mer mot bak på korsryggen på venstre side igjen, og det stakk skikkelig bak på ryggen, mens de menssmertene kom. Varte ganske lenge, kanskje to minutter.... føles ut som at det gjorde litt for vondt til at dette skal handle om en evt festing av egg altså..  veldig rart dette og er sikker på at jeg ikke innbiller meg det også for det var litt vondt nå faktisk... søker litt på nettet, kan være cyster eller noe sånt også.. hmm.. får vel bare vente å se. Trodde det skulle stikke i magen og ikke korsryggen hvis det skulle være et egg som festet seg.. hadde syke menssmerter på den samme siden sist jeg hadde mensen også så håper ikke det har noe sammenheng med at noe ikke er som det skal på den siden. Eggstokken eller noe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Love90 skrev:

Ja, kan kjenne murringer i el tider jeg også, men har ikke lagt merke til noe spesiell side enda🤔 satt i sofaen og slappet av og så på film nå ikveld. da kom det en intens menssmerte lignende greier, mer mot bak på korsryggen på venstre side igjen, og det stakk skikkelig bak på ryggen, mens de menssmertene kom. Varte ganske lenge, kanskje to minutter.... føles ut som at det gjorde litt for vondt til at dette skal handle om en evt festing av egg altså..  veldig rart dette og er sikker på at jeg ikke innbiller meg det også for det var litt vondt nå faktisk... søker litt på nettet, kan være cyster eller noe sånt også.. hmm.. får vel bare vente å se. Trodde det skulle stikke i magen og ikke korsryggen hvis det skulle være et egg som festet seg.. hadde syke menssmerter på den samme siden sist jeg hadde mensen også så håper ikke det har noe sammenheng med at noe ikke er som det skal på den siden. Eggstokken eller noe.. 

Jeg tror de fleste symptomer både på graviditet og på PMS kan være rimelig individuelle, så du får bare smøre deg med tålmodighet frem til du kan teste😅 Men jeg tenker at så lenge du kjenner noe som føles annerledes, så kan det jo være et godt tegn😁🙌🏼 Det  har sikkert ikke noen sammenheng, men jeg merket det i bekkenet/korsryggen fra uke 5 i mine to forrige svangerskap(lett murring/stråling), denne gangen merker jeg det ikke. Det er nok ikke noe fasit på noe av dette her😅 Er veldig spent på hva tester sier!! 😁🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dpo. 
Har akkurat det samme som de forrige dagene. mensmurringer, men Ikke så voldsomt som igår. Vet jeg pleier å ha mensmurringer 2-3 dager før mensen når jeg ikke er gravid. Så er jo litt tidlig med mensmurringer 😃🤞🏻 Ellers har jeg hatt stikk i brystene, har fortsatt litt vondt i brystene men ikke i brystvortene som jeg hadde sist jeg ble gravid. 
Har også hatt en dårlig magefølelse, altså at jeg ikke tror at denne mnd er mnd jeg blir gravid på. Sist jeg ble gravid så hadde jeg kun vondt i brystvortene ellers så kjente jeg ingenting før jeg fikk metallsmak i munnen og testes positiv 13 dpo. Har liksom litt troa på at man faktisk ikke kjenner så mye før testing når man er gravid jeg 😅

klør i fingrene etter å begynne testingen .. er jo bare 7 dpo imorgen og egentlig aaalt for tidlig og teste, er jo som å sløse bort test det, men så kommer det et men, har jo så lyst, selv om jeg vet at det egentlig ikke er noe vits😅 må prøve å holde meg til 8 dpo iallefall da tenker jeg 😛 noen som leser her som begynte 8 dpo og har opplevd en liten strek så tidlig? Så dumt å synse så mye at man ser skyggestreker også blir det nedtur når den skyggestreken ikke blir til noe mer 😬

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, Love90 skrev:

6 dpo. 
Har akkurat det samme som de forrige dagene. mensmurringer, men Ikke så voldsomt som igår. Vet jeg pleier å ha mensmurringer 2-3 dager før mensen når jeg ikke er gravid. Så er jo litt tidlig med mensmurringer 😃🤞🏻 Ellers har jeg hatt stikk i brystene, har fortsatt litt vondt i brystene men ikke i brystvortene som jeg hadde sist jeg ble gravid. 
Har også hatt en dårlig magefølelse, altså at jeg ikke tror at denne mnd er mnd jeg blir gravid på. Sist jeg ble gravid så hadde jeg kun vondt i brystvortene ellers så kjente jeg ingenting før jeg fikk metallsmak i munnen og testes positiv 13 dpo. Har liksom litt troa på at man faktisk ikke kjenner så mye før testing når man er gravid jeg 😅

klør i fingrene etter å begynne testingen .. er jo bare 7 dpo imorgen og egentlig aaalt for tidlig og teste, er jo som å sløse bort test det, men så kommer det et men, har jo så lyst, selv om jeg vet at det egentlig ikke er noe vits😅 må prøve å holde meg til 8 dpo iallefall da tenker jeg 😛 noen som leser her som begynte 8 dpo og har opplevd en liten strek så tidlig? Så dumt å synse så mye at man ser skyggestreker også blir det nedtur når den skyggestreken ikke blir til noe mer 😬

Er det noe jeg har lært etter å ha blitt gravid 4 ganger, så er det at det faktisk kan være svært ulikt hver gang! Mulig denne evt graviditet isåfall er annerledes enn forrige! Lever i troa fortsatt jeg 😅🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg har trua på dette her! 😄 Kjør på med en test 8 dpo, det kan jo ikke skade? Jeg testet som sagt positivt kvelden 8 dpo - så det kan skje 😄 Blir spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Er det noe jeg har lært etter å ha blitt gravid 4 ganger, så er det at det faktisk kan være svært ulikt hver gang! Mulig denne evt graviditet isåfall er annerledes enn forrige! Lever i troa fortsatt jeg 😅🤞🏼

Åå tusen takk! 🥰🥰 🤞🏻

hjelper på med mye oppmuntring😃🤞🏻

34 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Jeg kjenner jeg har trua på dette her! 😄 Kjør på med en test 8 dpo, det kan jo ikke skade? Jeg testet som sagt positivt kvelden 8 dpo - så det kan skje 😄 Blir spennende å se!

Kan jo egentlig ikke skade, nedturen blir jo ikke akkurat så stor hvis man tester negativ så tidlig uansett tenker jeg😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Love90 skrev:

noen som leser her som begynte 8 dpo og har opplevd en liten strek så tidlig?

Jeg har blitt gravid 7 ganger, og tidligste jeg fikk opp noe svakt var på 9 dpo. Derfor ble jeg SÅ skuffa da den var blenda på 9 dpo i sommer... Avskrev hele pp'n da! Men neste dag kom noe svaaakt opp. Men 11 dpo først ble jeg sikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...