Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Amatariel skrev:

Hehe, lykke til! Man kan virkelig bli utslitt og sår av sex ja. Men du kan være trygg på at dere iallefall har gjort det dere kan denne runden! Og selv om dere ikke hadde hatt sex i dag, så er dere godt dekket! Men vet alt om å ville gjøre alt man kan ;) Blir spennende å se om dette bærer frukter om et par uker!

Haha, ja, her i gården så er vi ikke helt vant til å kose åss to-tre dager på rad, er oftest 2-3 ganger i uka spredt🤣 eller mindre også da. 
ja vi får se.. kjenner jo hvor mye jeg har lyst at det skal gå nå som vi prøver i disse dager der jeg er fruktbar.. synes bare det er litt synd å komme i den bobla med skuffelser igjen. Har ikke lyst å bli så skuffet hver mnd å utsette meg for det.. så klart nå har vi et barn iallefall så slipper å tenke på at vi evt blir barnløse som sist. Men kjenner litt på den nedturen som blir for hver mnd uansett.. skal liksom gått gjøres med klaff så fort føler jeg også.. får vel bare se.. håper klaffe er like rundt hjørne for deg også🤞🏻 Og at den sitter denne gangen❤️ Kan bare tenke meg hvor mye større nedtur det er når den ikke sitter så lenge! Mine nedturer blir jo egentlig en bagatell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle nedturer er nedturer :klem: Man har forskjellige historier. Det er vanskelig å forklare noen hvor fælt det er å oppleve fire aborter, spesielt der en er så sen som uke 14. Samtidig HAR jeg jo (flere) barn, så hvordan det er å være ufrivillig barnløs kan ikke jeg sette meg inn i. Alle har vi noe... En ting er iallefall felles - at når man er prøver så er helt klart negativ test og mensen en gedigen nedtur!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig el test negativ 👍🏻 Jeg går utifra at el skjedde mandag, etter den sterkeste testen fra søndag. For etter mandag har jeg heller ikke hatt noe el slim, og det pleier å stoppe helt opp av det når el har vært.

Har lest mye om lenge positive el tester. Hos noen så kan den være positiv etter el har skjedd også. Så jeg går utifra det, kanskje er det positivt også, at egget ble befruktet og dermed slår det ut på el test hos meg litt lengre, lov å håpe 😅 

da regner jeg tirsdag som 1 dpo. Har en unnskyldning til meg selv når jeg begynner testingen at « kanskje el var senere så derfor testen er negativ» så får jeg leve i håpet litt lengre :ler:

Endret av Love90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2020 den 11.30, Love90 skrev:

Flere som ser? Håper noen svarer rask, erfaringer med de testene? Skjønner ikke at det kan gå an.... det må jo være skyggestreker? Kan jo ikke bli gravid 1 dag etter mensen!!?

8B6916DF-89E3-46B3-A6B7-7F806EE6E2E9.jpeg

Er dette tidlig test? Jeg har brukt disse testene masse og har aldri opplevd skyggestrek på de! Jeg fikk svak positiv på den testen 9dpo! 
Krysser fingrene for at det ikke er skyggestrek🤞🏼 Blir spennende å følge med deg her! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hopptimisten skrev:

Er dette tidlig test? Jeg har brukt disse testene masse og har aldri opplevd skyggestrek på de! Jeg fikk svak positiv på den testen 9dpo! 
Krysser fingrene for at det ikke er skyggestrek🤞🏼 Blir spennende å følge med deg her! 😄

Hei 😃 morsomt at du vil følge med 😊 

ja, den streken der kom ganske så kjapt også, og den var tydelig og rosa, tok en til med samme urin, samme skjedde med den. Tok en idag tidlig bare for å være på den sikre siden, ettersom jeg egentlig skal ha eggløsning i disse dager. Idag var el testen negativ, og det var ingen strek på graviditetstesten heller. Grunnen til at jeg tok en graviditetstest var jo fordi el testene aldri ble negative igjen.. så var veldig rart at graviditetstestene faktisk slo litt ut. Kan være som det ble skrevet over her at når man har myee LH så kan det faktisk slå litt ut på HCG tester også. Så jeg har konkludert med at el skjedde i en av de dagene, kanskje mest sannsynlig mandag, ettersom testen var på sitt sterkeste på søndag 😊 da er jeg isåfall 2 dpo idag, så blir spennende å begynne testingen 9 dpo🤞🏻 Er veldig glad i å teste tidlig, for da blir ikke nedturen så stor om den faktisk er negativ, for man vet det er tidlig😅 

har du noe dagbok? Er du gravid nå? 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at graviditetstesten slo ut på det da, da får man jo et lite falskt håp😅 Men spennende uansett! Dpo tiden er den værste, så håper du finner noe for å komme deg raskt igjennom 🙈 

Jeg liker også å teste tidlig, klarer rett og slett ikke å la være! Men de siste to gangene jeg har vært gravid har jeg merket det tydelig allerede fra 5-6 dpo så da har det vært ekstra vanskelig å ikke teste/negative tester tidlig! Denne gangen så hadde jeg egentlig ikke tenkt til å teste før 11-12 dpo men jeg merket så tydelig at det var noe så måtte ta en test 9 dpo som heldigvis var positiv😅🤞🏼 
Jeg har også dagbok, opprettet den ved forrige svangerskap som endte i SA som startet rudndt 9+0😥 Har mistet to ganger før det også! Er nå gravid 6+2 og krysser alt jeg har for at denne holder 🤞🏼🥰

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdaterer mye her jeg😅😅 er vel litt vel ivrig om dagen og synes dpo land går litt sakte.. 

Vil bare fortelle å fjase litt om den forrige prøveperioden vår. Jeg hadde en app sist også som heter Life, veldig fornøyd med den. Der skrev jeg inn hver eneste mnd, alt av «symptomer» som kunne være en graviditet og alt jeg følte og merket på kroppen i dpo land, skrev også inn når el testen var positive og når vi hadde sex osv. Lite visste jeg jo at jeg fikk bruk for denne appen i 2 år. Men jeg syntes etterhvert som tiden gikk at det var veldig kjekt å ha en oversikt. Hvis jeg kjente vonde pupper så kunne jeg bare bla meg tilbake i kalenderen og se at det har jeg skrevet inn i dpo land før. Så det er ikke et graviditets tegn😅 har fortsatt den appen, så beuker den denne gang også, og jeg kan bla meg tilbake til den tiden og se 👌🏻

Jeg husker også veldig godt den syklusen jeg ble gravid. Noe var annerledes helt ifra 3 dpo enn det hadde vært alle de mnd tidligere... jeg fikk hver mnd da jeg ikke var gravid vondt i brystene På sidene mot armhulene rundt 9 dpo, men den ene mnd jeg ble gravid så fikk jeg vonde brystvorter 3 dpo. Jeg vet at det ikke går an av hcg nivået å få symptomer så tidlig. Men for en person som har synset å skrevet ned alt av symptomer hver mnd i 2 år. Og den ene mnd får jeg vonde brystvorter 3 dpo, og jeg som aldri får vonde brystvorter ellers. Og den mnd viser det seg altså at jeg er gravid. Og brystvortene ble bare vondere og vondere.. så det er et sikkert tegn hos meg, blir brystvortene vonde, ja da er jeg gravid. Håper det skjer imorgen🤞🏻 Går liksom å kjenner på brystvortene flere ganger dagen 😂 men hva kan et sånt symptom komme av allerede 3 dpo? Når egget ikke en gang har rukket festet seg enda.. det har jeg tenkt på i ettertid også! For jeg er helt sikker på at det ikke var tilfeldig! 😊 flere som har noen sikre tegn så tidlig? Tidligere enn positiv test? 😊 synes det er morsomt å kan høre om hvis flere har ☺️
 

var forresten øm rundt begge brystvortene på mandag, kom noe væske greier ut som så ut som melk. Dette har gått helt over nå så er nok ikke det samme som sist.. tipper det var noe hormonelle greier som skjedde under eggløsningen. Kroppen vår er rar altså, den er veldig interessant også 😊 man legger merke til mer i denne prøvetiden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Kjedelig at graviditetstesten slo ut på det da, da får man jo et lite falskt håp😅 Men spennende uansett! Dpo tiden er den værste, så håper du finner noe for å komme deg raskt igjennom 🙈 

Jeg liker også å teste tidlig, klarer rett og slett ikke å la være! Men de siste to gangene jeg har vært gravid har jeg merket det tydelig allerede fra 5-6 dpo så da har det vært ekstra vanskelig å ikke teste/negative tester tidlig! Denne gangen så hadde jeg egentlig ikke tenkt til å teste før 11-12 dpo men jeg merket så tydelig at det var noe så måtte ta en test 9 dpo som heldigvis var positiv😅🤞🏼 
Jeg har også dagbok, opprettet den ved forrige svangerskap som endte i SA som startet rudndt 9+0😥 Har mistet to ganger før det også! Er nå gravid 6+2 og krysser alt jeg har for at denne holder 🤞🏼🥰

Ja, var veldig forventet at det ikke var en graviditet ettersom jeg hadde alle tegn på eggløsning og det var bare 14 dager siden sist mensen. 😊 

hva er det du merker fra 5-6 dpo da? Morsomt at vi er flere som merker det før positiv test! 😊 skrev nettopp noe om hva jeg merker også! 
 

Huff, så kjedelig med så mye SA🙁 det må virkelig være noe nedturer! Skikkelig dritt! 
men veldig godt å høre at du nå er gravid igjen, krysser alt jeg kan for at den nå skal holde seg der hos deg🤞🏻🤞🏻 ❤️ Vil gjerne følge deg også! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare morsomt med skravling ja - koselig for oss å lese 🤗

Jeg har også brukt app (FertilityFriend) i flere år, og det er som du sier veldig kjekt når man har samlet mye data. Det er liksom den ene fordelen med å ha vært prøver mange/lange ganger! At man virkelig blir kjent med seg selv. Det går ikke an å sammenligne hvordan jeg kartlegger meg selv nå i forhold til den aller første gangen jeg var prøver! :icon_lol: 

Når det gjelder symptomer og hva jeg har kartlagt på mine år, så har jeg dessverre ikke funnet noe rød tråd som kan varsle meg om graviditet noe tidligere enn tidligtesting. Jeg har blitt gravid 7 ganger og det har ikke vært noe spesielt å henge knaggene på der, i forhold til de syklusene jeg ikke ble gravid. Kun èn gang fikk jeg et klart symptom (festeblødning), ellers har alt sammen vært et sirkus. Har trodd annenhver dag at jeg var gravid vs. ikke gravid. Så har slått meg til ro med at jeg ikke kan stole på symptomer, men må vente til jeg kan teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Love90 skrev:

Ja, var veldig forventet at det ikke var en graviditet ettersom jeg hadde alle tegn på eggløsning og det var bare 14 dager siden sist mensen. 😊 

hva er det du merker fra 5-6 dpo da? Morsomt at vi er flere som merker det før positiv test! 😊 skrev nettopp noe om hva jeg merker også! 
 

Huff, så kjedelig med så mye SA🙁 det må virkelig være noe nedturer! Skikkelig dritt! 
men veldig godt å høre at du nå er gravid igjen, krysser alt jeg kan for at den nå skal holde seg der hos deg🤞🏻🤞🏻 ❤️ Vil gjerne følge deg også! 😃

Jeg merker det på ekstremt ømme bryster, og mye kraftig stikking i eggstokkene (særlig på den ene siden)! Pleier å ha litt murringer før mens, men det er nesten litt ømt og vondt når jeg er gravid! Har også fått mer seigt slim i halsen før positiv test, sånn at jeg småbrekker meg litt ved tannpuss.😅 Har vært et par sykluser jeg har trodd jeg har vært gravid, men de syklusene jeg har vært har jeg vært helt sikker før positiv test! Veldig rart egentlig, når det er så tidlig! 
Denne syklusen jeg ble gravid prøvde jeg i tillegg alle kjerringråd for å bli gravid, vanskelig å si om det hadde noe å si men jeg lever i troa 😅

Ja, det har vært skikkelig dritt med 1 MA og 2 SA på rad, og det er litt skummelt å si at denne gangen føles det annerledes selvom jeg ikke tør å tenke at det er et positivt tegn før jeg får se det med mine egne øyne på ultralyd🙈 Men denne gangen er jeg virkelig så kvalm, og det har jeg aldri vært før!🙈🤞🏼🤞🏼 Takk, vi får krysse fingrene sammen for oss begge! Forhåpentligvis er du ikke så langt bak!😘🤞🏼

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hopptimisten skrev:

Jeg merker det på ekstremt ømme bryster, og mye kraftig stikking i eggstokkene (særlig på den ene siden)! Pleier å ha litt murringer før mens, men det er nesten litt ømt og vondt når jeg er gravid! Har også fått mer seigt slim i halsen før positiv test, sånn at jeg småbrekker meg litt ved tannpuss.😅 Har vært et par sykluser jeg har trodd jeg har vært gravid, men de syklusene jeg har vært har jeg vært helt sikker før positiv test! Veldig rart egentlig, når det er så tidlig! 

Ja, det har vært skikkelig dritt med 1 MA og 2 SA på rad, og det er litt skummelt å si at denne gangen føles det annerledes selvom jeg ikke tør å tenke at det er et positivt tegn før jeg får se det med mine egne øyne på ultralyd🙈 Men denne gangen er jeg virkelig så kvalm, og det har jeg aldri vært før!🙈🤞🏼🤞🏼 Takk, vi får krysse fingrene sammen for oss begge! Forhåpentligvis er du ikke så langt bak!😘🤞🏼

Kult at man kan merke det så tidlig og tydelig😃 5-6 dpo er det jo faktisk svart på hvitt at det går an å kjenne ting. Men så tidlig som jeg gjorde den gangen jeg ble gravid 3 dpo skal egentlig ikke gå, men er helt sikker på at det var pga graviditet. Så lurer på hva det kan komme av🤭 

huff, ja! Da blir man jo virkelig nedkjørt og får så mange forhåpninger. Tenker at med SA og MA så  går man og er så lykkelig og glad for den lille bønna i magen, ser for seg ting fremover osv, og så plutselig er man helt i bakken psykisk da. Må være stor påkjenning!
Så bra at du er så kvalm, om det er lov å si det😅 kvalme er jo veldig positivt har jeg lest 😃 så det virker jo veldig lovende 🤞🏻 Får håpe jeg ikke er to år bak igjen som sist iallefall 😬🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Amatariel skrev:

Bare morsomt med skravling ja - koselig for oss å lese 🤗

Jeg har også brukt app (FertilityFriend) i flere år, og det er som du sier veldig kjekt når man har samlet mye data. Det er liksom den ene fordelen med å ha vært prøver mange/lange ganger! At man virkelig blir kjent med seg selv. Det går ikke an å sammenligne hvordan jeg kartlegger meg selv nå i forhold til den aller første gangen jeg var prøver! :icon_lol: 

Når det gjelder symptomer og hva jeg har kartlagt på mine år, så har jeg dessverre ikke funnet noe rød tråd som kan varsle meg om graviditet noe tidligere enn tidligtesting. Jeg har blitt gravid 7 ganger og det har ikke vært noe spesielt å henge knaggene på der, i forhold til de syklusene jeg ikke ble gravid. Kun èn gang fikk jeg et klart symptom (festeblødning), ellers har alt sammen vært et sirkus. Har trodd annenhver dag at jeg var gravid vs. ikke gravid. Så har slått meg til ro med at jeg ikke kan stole på symptomer, men må vente til jeg kan teste.

Ja, veldig kjekt å sammenligne fra syklus til syklus😃 

noen ganger kan det jo kanskje være kjekt å ikke ha et sikkert tegn også, for da blir man ikke så pessimistisk om man ikke merker det tegne og sånn 😊  festeblødning må være så kjekt å få, for da vet man at det skjer liksom 😃  

hos meg så er det skikkelig nedtur å få vonde bryst på sidene rundt 9 dpo, for det er et sikkert pms symptom 😅 husker sist jeg var prøver og de vonde brysta kom smygende da var det en nedtur altså, men så klamrer man seg fast i det håpe da, om at det samme kan vel gjelde i en graviditet også😬 da jeg ble gravid sist så fikk jeg ikke vonde bryst før i uke 5-6, utenom brystvortene da. Så lurer på om det er et veldig negativt tegn hos meg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Love90 skrev:

Kult at man kan merke det så tidlig og tydelig😃 5-6 dpo er det jo faktisk svart på hvitt at det går an å kjenne ting. Men så tidlig som jeg gjorde den gangen jeg ble gravid 3 dpo skal egentlig ikke gå, men er helt sikker på at det var pga graviditet. Så lurer på hva det kan komme av🤭 

huff, ja! Da blir man jo virkelig nedkjørt og får så mange forhåpninger. Tenker at med SA og MA så  går man og er så lykkelig og glad for den lille bønna i magen, ser for seg ting fremover osv, og så plutselig er man helt i bakken psykisk da. Må være stor påkjenning!
Så bra at du er så kvalm, om det er lov å si det😅 kvalme er jo veldig positivt har jeg lest 😃 så det virker jo veldig lovende 🤞🏻 Får håpe jeg ikke er to år bak igjen som sist iallefall 😬🤞🏻

Ved en graviditet tidligere merket jeg at eggløsningssmertene mine ikke gikk over, da var jeg jo gravid så tror det er mulig å merke at det er noe i gjerde selvom befruktningen ikke har skjedd enda! Veldig rart, men vi alle er jo forskjellige og jeg tror noen av oss merker det bedre enn andre!😊 

Ja det kan du si, har vært ganske langt nede psykisk i perioder. Man ser bare at alle andre rundt seg blir gravide og går løpet ut rett foran nesa di, også har man så problemer selv! Det er veldig vanskelig! Vi har prøvd aktivt i over 1,5 år nå, og har ingen barn fra før!😔 Veldig kjedelig at ting tar så lang tid og at det er såå mye venting man må igjennom! 
Satser på at det går lettere for den denne gangen, håper det var bare tilfeldig at det tok to år sist!🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hopptimisten skrev:

Ved en graviditet tidligere merket jeg at eggløsningssmertene mine ikke gikk over, da var jeg jo gravid så tror det er mulig å merke at det er noe i gjerde selvom befruktningen ikke har skjedd enda! Veldig rart, men vi alle er jo forskjellige og jeg tror noen av oss merker det bedre enn andre!😊 

Ja det kan du si, har vært ganske langt nede psykisk i perioder. Man ser bare at alle andre rundt seg blir gravide og går løpet ut rett foran nesa di, også har man så problemer selv! Det er veldig vanskelig! Vi har prøvd aktivt i over 1,5 år nå, og har ingen barn fra før!😔 Veldig kjedelig at ting tar så lang tid og at det er såå mye venting man må igjennom! 
Satser på at det går lettere for den denne gangen, håper det var bare tilfeldig at det tok to år sist!🤞🏼

Ja, er veldig rart at man kan merke det før egget fester seg i livmoren. Jeg har tenkt tanken at allerede når sædcellen treffer egget og den begynner delingen, så kan vel kanskje det bli noe annerledes med hormonene osv, istedenfor når egget dør ut når det ikke ble noe celle klump.. ikke vet jeg, og ikke står det noe som helst av dette på nettet. Kanskje fordi man aldri finner beviser på det heller så tidlig. 

uff ja, det skjønner jeg er tungt, når du vet at du hadde hatt en babymage snart så ser du andre som er gravide.. forhåpentligvis om ikke så lenge så ser du baby magen din vokse og du kan glede deg å nyte❤️ Tror kanskje man nyter ekstra hvis man har opplevde å miste eller har prøvd lenge! Ikke at jeg sammenligner, eneste som er likt på det er vel at man lengter etter et barn mer enn de som får det veldig lett til! Nå har jeg et barn fra før denne gangen og har heller ikke prøvd på nr to noe lenge enda, så lengter ikke på den samme måten som jeg gjorde når vi aldri ble gravide på nr 1. Så ting er verre nå som du ikke har barn fra før og ting ikke blir som man trodde å at ting tar tid. Det blir altoppslukende og man får vondt i hode av alle bekymringene. Husker de to årene vi prøvde som en veldig tung tid, så akkurat på det med at man lengter og bekymrer seg kan jeg kjenne meg igjen i, for regner med du også har hatt mye tanker i prøvetiden. bare at du har hatt oppturer med tre brå nedturer som er hardt psykisk! Håper virkelig dette er babyen som du skal få i armene dine å at du også får oppleve gravid magen å alt det hyggelige som er å gå gravid🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ønsket blir jo det samme på en måte. Men jeg har iallfall fått oppleve noen falske håp på veien!😅 Det værste synes jeg nesten har vært å passere to terminer og allikevel være tilbake på scratch💔🤯

Tenkte jeg skulle prøve å tenke minst mulig på graviditeten denne gangen, men det er veldig vanskelig mår man er kvalm 24/7!😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Hopptimisten skrev:

Ja, ønsket blir jo det samme på en måte. Men jeg har iallfall fått oppleve noen falske håp på veien!😅 Det værste synes jeg nesten har vært å passere to terminer og allikevel være tilbake på scratch💔🤯

Tenkte jeg skulle prøve å tenke minst mulig på graviditeten denne gangen, men det er veldig vanskelig mår man er kvalm 24/7!😂

Åå, d skjønner jeg må være veldig tøft og vanskelig 🙁 

ja, det er vel enklere sagt enn gjort! Jeg har skikkelig troen iallefall om det hjelper😅 ettersom du skriver at du har mye kvalme, det skal være veldig positivt! Har flere venninner som har hatt SA og vellykket svangerskap og de gangene de hadde SA så var de ikke så kvalme som når det gikk bra😃 også er det jo så godt når du har kommet så langt at du føler deg tryggere på at dette går og kvalmen kanskje avtar mye, som det gjør som regel etter uke 12, da kan du virkelig nyte 🥰🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dpo.. har hatt mens murringer siden søndags kvelden, flere som pleier å ha det etter eggløsningen i så mange dager? Kan ikke komme på å ha hatt det tidligere men jeg håper at det er et positivt tegn 🤞🏻 Kjenner de murringene tydelig, ikke menssmerter men murringer som om mensen snart kommer liksom.. kjenner det flere ganger dagen.
3 dpo var dagen jeg fikk vonde brystvorter sist graviditet og det har jeg altså ikke fått enda. Så får vel vente å se om det dukker opp senere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom her etter å ha lest gjennom dagboken din. Ønsker dere masse lykke til å krysser fingrene for at det klaffer! Spennende 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wera1 skrev:

Titter innom her etter å ha lest gjennom dagboken din. Ønsker dere masse lykke til å krysser fingrene for at det klaffer! Spennende 😊

Hei! Så hyggelig at du titter innom og har lest dagboken min 😃 tusen takk for det, håper det klaffer raskt denne gangen jeg også, da det tok tid sist🤞🏻 
Er du også prøver? Har du dagbok? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...