Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

Da var den negativ😃👏🏻 Var jo egentlig ikke så lenge sterke streker denne syklusen da, fikk positiv igår ettermiddag og er nå negativ, så det vil si at den var positiv/veldig sterk strek i et døgn, og det er jo veldig innafor, regner med EL skjedde iløpet av dagen idag, kanskje mest sannsynlig i ettermiddag. Sist syklus så var den positiv i 3 hele dager så ble heldigvis ikke så lenge denne gangen og det er jo positivt😃 legger inn en aksjer igjen ikveld nå også da for å sikre oss 😃❤️ 
Har allerede vonde bryst og det er et sikkert tegn hos meg da det kommer etter EL👍🏻 Varierer tydeligvis på om når etter EL det kommer, denne gangen må det ha kommet rimelig kjapt etter! 

EBE9A2FB-FB31-4FF3-81F0-F1CAAACCA230.jpeg

Endret av Love90
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 dpo idag, snart 2 dpo.. 

Forrige syklus hadde jeg mensmurringer ifra EL og helt til mensen sånn egentlig, trodde da dette var et godt tegn ettersom jeg ikke hadde lagt merke til det tidligere.. men har også mensmurringer idag, som jeg regner med igjen varer til mensen🙄 skjønner ikke hva dette er. Er svake murringer, forrige syklus kjente jeg murringene sterkere og sterkere jo nærmere jeg kom mensen. Er ikke vondt, er sånne svake mensmurringer.. håper ikke dette er noe negativt forhold til å bli gravid.. har også sånne små kilinger i livmoren som jeg også har rett før mensen kommer... synes det er rart å ha sånne murringer helt fra EL og til mensen, aner ikke hva det kommer fra. Er jo bare 1 dpo men alikevell tar jeg dette som et negativt tegn og får ingen god magefølelse for at et egg evt har blitt befruktet 🙄 får vel bare vente å se, og prøve å ikke analysere alt jeg kjenner så veldig, men de murringene er ikke til å ta feil av at jeg kjenner hvertfall.

Enn om vi kunne vært så heldige denne gangen og blitt gravide så raskt hvis jeg hadde blitt gravid snart, er vel for godt til å være sant! Tankene mine om graviditet, baby, enda et barn og bekymringene kommer alltid i DPO land. Var veldig mye av det forrige syklus også, og heldigvis kanskje litt mindre denne syklusen. Har jo lovet mannen å prøve å roe ned og ikke tenke for mye, og det har jeg også, tenker litt men ikke så mye som forrige mnd. 😊  

blir kanskje litt stille her igjen i noen dager frem til 6-7 dpo 😊 jeg begynner tidlig å teste allikevel forresten 🤣 har kjøpt tidlig tester som heter abblo som har en følsomhet på 5 mlu/ml😮 testet en tidligere en dag bare for å se at de ikke har falske skyggestreker før jeg virkelig skal begynne testingen. Var ikke antydning til skygge på. Jeg begynner testingen 7 eller 8 dpo, har bare en av disse da ettersom jeg måtte teste ut en å se om den er til å stole på👍🏻 Jeg klarer rett og slett ikke å holde meg lengre enn til da🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger å være bekymret for murringer :klem: Tenk så mye som skjer inni der! Enten befruktes egget, eller så gjør det ikke det - men uansett vei så styrer jo kroppen på inni der og det er ikke så rart om man kjenner murringer på det.

Speeeeennende at du også skal teste til helgen!! Du MÅ stikke innom og holde oss orientert om resultatet iallefall :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror heller ikke jeg ville stresset over murringer, det er nok like vanlig som at du ikke får det 😊 Spennende med så sensitive tidligtester. Hvor har du kjøpt de? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Smiley90 skrev:

Masse masse lykke til med testing🤞🏻🙌🏻
Hold oss oppdatert🥰

Tusen takk😃 det skal jeg så absolutt! Håper på å legge ut en ultra svak strek her 8 dpo! 😅😬🤞🏻

3 timer siden, Godis skrev:

Tror heller ikke jeg ville stresset over murringer, det er nok like vanlig som at du ikke får det 😊 Spennende med så sensitive tidligtester. Hvor har du kjøpt de? 

Nei, har murringer idag også, akkurat som sist, og veldig ømme bryst.. siste syklusene har jeg fått ømme bryst så raskt eggløsningen er over, tidligere så har jeg ikke fått ømme bryst før 2-3 dager før mensen🤔 kroppen endrer seg hele tiden.. 

ja, veldig spent på de altså! Er to stk med i en pakke, og jeg måtte jo bruke en for å dobbel sjekke at det ikke blir skyggestrek da! Tenkte jeg måtte det. For hadde jeg fått en ør liten svak strek når jeg skulle ha begynt testingen så hadde jeg ikke kunne stolt på den! Men nå som jeg har testet det ut så stoler jeg hvertfall mer på den streken om den skulle komme🤞🏻 Kjøpte testene her 😃https://www.med24.no/graviditetstest-2-stk?gclid=EAIaIQobChMIzfLlxdLr6wIVCiwYCh0jpwafEAQYASABEgLs4vD_BwE 

Endret av Love90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg måtte stikke hodet innom her idag også🤣 klarer ikke å holde kjeft her inne i dagboken så lenge akkurat😅 

har sjekket ut en sånn HCG kalkulator som det var en inne på forumet her som anbefalte! Jeg bruker den nå iforhold til når jeg skal teste, ser hvilken dag et egg evt kan ha festet seg og hva HCG ligger på hvis egget fester seg på den og den DPO dagen😅  jeg skal begynne testingen med en test på følsomhet på 5mlu/ml og ifølge denne kalkulatoren så må egget ha festet seg 8 dpo eller tidligere for at jeg skal få positiv test, jeg begynner testingen 8 dpo som er på mandag🤞🏻 Har kanskje ikke rukket og fått 5 i hcg hvis den fester seg 8 dpo heller da😅 men noen her som vet om hcg er på 5 den dagen den fester seg? Legger ut bilde av min hcg kalender for denne dpo hvis jeg blir gravid 😊 

F0409BAF-8ABB-4EC8-99C4-5341F81B9450.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næ, hvorfor skal man holde kjeft i dagboken sin? Det er jo kjedelig :lol: Syns det er spennende å følge med på deg! Jeg kan dog dessverre ikke hjelpe deg ang. hcg og tabellen her. Jeg har bare forholdt meg til min egen kropp og erfaringene der. Jeg har jo den erfaringen at jeg har testet positivt syv ganger før... Men jeg har jo vært innom prøveforum i løpet av en 10-årsperiode nå, og har fått med meg at det er noen som tester svakt positivt allerede fra 8 dpo, så kan jo være verdt å prøve da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amatariel skrev:

Næ, hvorfor skal man holde kjeft i dagboken sin? Det er jo kjedelig :lol: Syns det er spennende å følge med på deg! Jeg kan dog dessverre ikke hjelpe deg ang. hcg og tabellen her. Jeg har bare forholdt meg til min egen kropp og erfaringene der. Jeg har jo den erfaringen at jeg har testet positivt syv ganger før... Men jeg har jo vært innom prøveforum i løpet av en 10-årsperiode nå, og har fått med meg at det er noen som tester svakt positivt allerede fra 8 dpo, så kan jo være verdt å prøve da.

Hehe neh, si det😅 

bra du synes det da, er kanskje ikke alt jeg skriver som er like interessant 😬 

jeg fikk jo negativ med tidlig test på 10mlu/ml da jeg var gravid både 9 og 10 dpo, men tror den hadde vært positiv om jeg hadde testet 11 dpo. Ser også det er veldig få som får positiv test 8 dpo. Men nå tester jeg med en test som er mer følsom enn det de fleste andre har prøvd da😅 Føler jeg blir mer skuffet også hvis den er negativ når jeg tester med en så sensitiv test😬 forventer mer at den er positiv så tidlig liksom enn hvis jeg hadde testet med en som ikke var så sensitiv! Eneste ulempen med så sensitiv test må være at jeg gir opp håpet for denne mnd raskere selv om det er tidlig å teste😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dpo! 
dagene ifra igår går såååå sakte... merker at det er ifra 3 dpo og utover jeg kjenner på en utålmodighet og spenningen og det store håpet om en graviditet setter seg skikkelig. Kjenner det på som litt skummelt for meg selv fordi når jeg er så spent, kjenner på det store håpet og hvor mye jeg har lyst til at dette skal gå veien nå! Og det er skummelt fordi nedturen blir så himla stor nå hvis den testen er negativ hver dag ifra jeg begynner testingen. Kjenner en slags gruglede følelse samtidig får jeg en følelse som jeg hadde sist vi var prøvere, det føles umulig at det kan skje. for etter vi prøvde så lenge sist så føltes det umulig ut få en positiv test.
Vil ikke begynne på PP4! Jeg tenkte at vi kanskje var så heldige å bli gravide iløpet av de første 3 mnd.. så å komme over på PP4 vil jeg ikke, det føles ut som en retning som ender i mange PPer etter det også! Jeg skal ærlig si at jeg på en måte forventet å bli gravid innen de første 3 mnd denne gangen! Føler kroppen min å skjebnen skylder meg det fra forrige prøveperiode! Men det er vel ikke sånn det fungerer! Kjenner jeg allerede er nervøs! Vært det ekstra idag, sånn allerede og det er 4 dager til testing! Jeg håper dette så mye at jeg tror jeg kommer til å skjelve før jeg tester! Hvertfall på 9 dpo! Ikke så mye å håpe på 8 dpo da! Kanskje jeg burde vente til 9 dpo.. men når jeg tester med så følsom test så føler jeg løpet er ute med en gang på 9 dpo 😬 kanskje jeg skal teste med 10mlu/ml først, åsså hvis det er en ørliten strek så tester jeg med 5mlu/ml?😅 bare for å spare meg nedturer med en negstiv så sensitiv test😬 nå japler jeg å skriver mye! Det er typisk meg når jeg er nervøs for noe.. skriver alt jeg tenker som igjen kanskje ikke er like interessant å lese😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Love90 skrev:

Jeg skal ærlig si at jeg på en måte forventet å bli gravid innen de første 3 mnd denne gangen! Føler kroppen min å skjebnen skylder meg det fra forrige prøveperiode!

Åh sånn har jeg også tenkt!
De to forrige prøverundene mine var veldig tunge, med tre aborter på sist runde så jeg var veldig klar for at jeg hadde fått mitt denne gangen. Ble derfor så glad i sommer med positiv test på pp2. Tenkte eeendelig min tur å slippe vond prøvetid! Men nei, er visst ikke slik det fungerer. For det gikk jo ikke. Så her kan det gå begge veier uansett, uavhengig av historie. 

Er også minst like spent på deg som du selv er!! 😅 Så det blir veldig spennende å titte innom her i tiden fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Amatariel skrev:

Åh sånn har jeg også tenkt!
De to forrige prøverundene mine var veldig tunge, med tre aborter på sist runde så jeg var veldig klar for at jeg hadde fått mitt denne gangen. Ble derfor så glad i sommer med positiv test på pp2. Tenkte eeendelig min tur å slippe vond prøvetid! Men nei, er visst ikke slik det fungerer. For det gikk jo ikke. Så her kan det gå begge veier uansett, uavhengig av historie. 

Er også minst like spent på deg som du selv er!! 😅 Så det blir veldig spennende å titte innom her i tiden fremover!

Ja man tenker liksom sånn når ting var vanskelig i forrige prøverunde, endten at det tok veldig lang tid eller at spiren ikke holdt 😐 men det er ikke sånn det fungerer! Man har på en måte fått sin kote med nedturer på dette før og da tror jeg man har større forventinger at det skal gå lettere nå.. men det gjorde det jo først hos deg da du ble raskt gravid men så gikk jo det galt også! Da føler man seg passe lurt og veldig urettferdig hvis man veier det opp med tidligere hendelser og tid på å bli gravid.. 

må si lige så! Er veldig glad for at jeg kan følge med på deg nå først og være med deg i spenningen din og forhåpentligvis gleden over en positiv test hos deg🤞🏻 Så håper jeg at jeg kommer etter med samme nyhet😅😬 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ettermiddag og kveld har jeg hatt vondt i korsryggen, sånn type smerter jeg hadde sist helt i starten av graviditeten, men er jo nå bare 4 dpo så kan jo ikke kjenne sånt allerede nå😅 fikk vondt i korsryggen og frem i magen 14 dpo sist jeg ble gravid, hadde helt sinnsyke smerter så trodde jeg mistet hele tiden. Men var visst bare så store smerter av livmoren som strekte seg. Har også litt EL slim enda🤔 hatt litt helt siden EL, da det egentlig burde stoppe opp😬 lurer nå på om alt dette nye kan komme av at jeg bruker babyklister denne syklusen. Begynte på den på tirsdag. Er ikke sånn sykt mye EL slim som jeg har før EL men bitte litt og strekkbart liksom.. veldig rart.. men nå som jeg fikk vondt i korsryggen og jeg bare er 4 dpo så kan det ikke være symptomer på graviditet, så tenkte jeg kanskje at det kan komme av babyklistre?😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei si det. Jeg bruker jo fast babyklister men jeg har iallefall ikke et snev av EL-slim. Men vi kan jo reagere forskjellig på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Amatariel skrev:

Nei si det. Jeg bruker jo fast babyklister men jeg har iallefall ikke et snev av EL-slim. Men vi kan jo reagere forskjellig på det.

Ja! Veldig rart det med slimet altså... har jo dobbel sjekket med eggløsningstester men de er ultra svake.. kroppen finner på utrolig mye rart. Og man legger jo merke til veldig mye som prøver da. Har jo ømme pupper også så jeg slår meg til ro med at eggløsningen har vært.. ble litt bekymret igår for at jeg ikke hadde hatt el alikevell.. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dpo

Vet man kanskje ikke kan kjenne symptomer på en evt graviditet så tidlig! Men i ettermiddag og kvelden  har jeg hatt helt sykt vondt i puppene, i sammenlign med tidligere sykluser.. ikke vondt i brystvortene som jeg hadde veldig tidlig sist graviditet men veldig vondt generelt i de ellers, pleier å få vondere og vondere bryst jo nærmere jeg kommer IKM ellers, men ikke så vondt så tidlig som 6 dpo. Har kanskje så vonde bryst typ 12-13 dpo sånn ellers! Håper jo så klart dette er et godt tegn selv om jeg vet at kroppen kan gjøre forskjellige ting fra syklus til syklus..

Sånn ellers så har jeg hatt litt kilinger i livmorområdet nå og da siden EL, som da ikke går an er noe graviditetsymptomer, men idag har denne kilingen vært enda mer merkbare😅 nå har jeg bare hørt om stikking og strekking som folk kjenner etter at et egg har festet seg, men kanskje kiling også er et godt tegn da?😅 har også sånne kilinger rett før mensen sånn ellers, men ikke så lenge før😬 håper håper de to tingene et gode tegn🤞🏻 Jeg har bestemt meg for å teste 8 dpo, på mandag. Grugleder meg.🤪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Love90 skrev:

6 dpo

Vet man kanskje ikke kan kjenne symptomer på en evt graviditet så tidlig! Men i ettermiddag og kvelden  har jeg hatt helt sykt vondt i puppene, i sammenlign med tidligere sykluser.. ikke vondt i brystvortene som jeg hadde veldig tidlig sist graviditet men veldig vondt generelt i de ellers, pleier å få vondere og vondere bryst jo nærmere jeg kommer IKM ellers, men ikke så vondt så tidlig som 6 dpo. Har kanskje så vonde bryst typ 12-13 dpo sånn ellers! Håper jo så klart dette er et godt tegn selv om jeg vet at kroppen kan gjøre forskjellige ting fra syklus til syklus..

Sånn ellers så har jeg hatt litt kilinger i livmorområdet nå og da siden EL, som da ikke går an er noe graviditetsymptomer, men idag har denne kilingen vært enda mer merkbare😅 nå har jeg bare hørt om stikking og strekking som folk kjenner etter at et egg har festet seg, men kanskje kiling også er et godt tegn da?😅 har også sånne kilinger rett før mensen sånn ellers, men ikke så lenge før😬 håper håper de to tingene et gode tegn🤞🏻 Jeg har bestemt meg for å teste 8 dpo, på mandag. Grugleder meg.🤪

Så spennende! Håper det lyser to streker mot deg🙌🏻 Kan hende 8 dpo er tidlig å teste, sånn at du ikke blir lei deg hvis testen blir negativ❤️ Men da er det jo bare å fortsette testinga frem til ikm😊 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har blitt gravid har jeg hatt ekstremt vonde pupper fra rundt 6 dpo😁😁 Og jeg tenker at kiling er veldig positivt!!🤩🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...