Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Hopptimisten skrev:

De gangene jeg har blitt gravid har jeg hatt ekstremt vonde pupper fra rundt 6 dpo😁😁 Og jeg tenker at kiling er veldig positivt!!🤩🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Ååå så fint å høre at du også hadde så vonde bryst fra 6 dpo når du var gravid😃 men jeg tenker uansett at det er for tidlig til at det kan være pga en graviditet, eller? Egget fester seg vanligvis 1-3 dager etter det har blitt til et blasto på dag 5, så det fester seg som regel mellom 6-8 dpo! Så hvis det evt har festet seg igår på formiddagen da, men har det da igjen rukket å blitt så my hcg at jeg får vonde bryst av det på ettermiddagen liksom?🙈 tror ikke det jeg😬 så tenker det mer er pms nå, har dårlig magefølelse slik som forrige syklus på denne tiden og. Pleier å stole på magefølelsen. Så klart for tidlig å si, men alikevel! Håper så mye nå at det føles umulig at det skjer på en måte🙄

spent på morgendagens test! Skal teste med en 5mlu/ml test, veldig følsom! Så hvis egget festet seg igår eller idag så skal jeg kunne se noe på den testen. Ser jeg ikke noe så er det bare et ør lite håp igjen om at den fester seg imorgen (8dpo) og ikke har rukket å produsere 5mlu/ml i hcg når jeg tester! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke så mye om akkurat det så har ikke noen forklaring til deg, men jeg har pleid å få ømme bryster ca samme tid ved pms. Det som har vært annerledes når jeg har vært gravid er at de har vært ekstremt mye ømmere enn ved vanlig pms! Det har vært vondt å komme borti, til og med å dusje!😅 Det har da startet allerede ved rundt 6 dpo to ganger ved graviditet! Har ikke noe forklaring på hvorfor, men det er sånn det har vært hos meg☺️ Har da rundt samme tid hatt veldig mye aktivitet/murring i lyskeområdet, særlig på en side!

Blir spennende å sjekke her i morgen!🤩 Krysser fingrene for at det går veien denne gangen☺️🤞🏼🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spent nå før testingen imorgen tidlig, selv om jeg vet at det er alt for tidlig! Men så tenker jeg at det egentlig ikke er for tidlig ettersom det er så følsom test jeg skal teste med. 
 

Idag har jeg hatt mindre vondt i puppene enn igår🙄 nå er det sånn pms vondt føler jeg, sånn mer mot sidene mot armhulene vondt, akkurat sånn som det pleier når jeg ikke er gravid, har heller ikke kjent noe som helst i livmoren, ikke mer kilinger som igår. Blar meg tilbake til sist syklus for å se hva jeg kjente i dpo land når jeg ikke ble gravid, det var blant annet mensmurringer igjennom hele dpo land.  Denne syklusen har jeg hatt mensmurringer frem til 4 dpo, men har ikke kjent noe mer til dette de siste dagene siden, om det er et godt tegn får vel tiden vise. Men sånn generelt så føler jeg på dette som umulig å få til allerede nå på 3.pp. 

Jeg tenker at det kanskje var flax at vi ble gravide sist å fikk det store ønske oppfylt. Kanskje er det noe galt med meg så vi ikke kan få flere barn.. Jeg tror at det var bestemt at den lille jenta vår skulle få komme til oss fordi det store ønske jeg hadde på å få barn aldri hadde gitt seg om det aldri hadde skjedd, jeg hadde ikke funnet roen i livet og fått et fullverdig liv uten et barn. Nå er vi så heldige at det skjedde en gang! Men det er ikke sikkert at det er meningen at vi skal være heldige en gang til. Jeg kan slå meg til ro med det om det skjer og leve et fullverdi liv med en mann og et barn, men hadde aldri gjort det uten noen barn! Jeg ser bare ikke for meg at jeg blir gravid igjen, vet ikke hvorfor! Men tror kanskje jeg bare var sykt heldig sist! ❤️ 

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med testing i morgen! Spesielt spennende med en så følsom test😄🤞🏼
 

Skjønner tankene om å ikke lykkes med nr. 2. Men når dere har klart det sammen én gang er jo sjansene for at det går igjen store. Det tar bare tid, og ventetiden og usikkerheten i prøvesituasjonen er ikke gøy🙈 Sender masse babystøv❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Love90 skrev:

Jeg ser bare ikke for meg at jeg blir gravid igjen, vet ikke hvorfor! Men tror kanskje jeg bare var sykt heldig sist! ❤️ 

Helt normale tanker. Jeg hadde det helt likt som deg. Men 13 måneder etter vi sluttet på prevensjon ble vi gravid med nr. 2. Så det tok bare litt tid. Dere har jo ikke prøvd så lenge, så det vil gå ♥ Tar bare litt tid for enkelte av oss. Men at du har de tankene du har er HELT forståelig og normalt.

Veldig spent på testingen din i tiden fremover her! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dpo

helt blank test 😞😞 det var et slag i trynet! Tenker at med en så sensitiv test så burde det slå ut så tidlig også.. tenker løpet er kjørt denne mnd.. for noe dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke gi opp! Det er kjeeempetidlig! Egget har evnt. knapt rukket å feste seg. Jeg ga ikke opp før i dag på 12 dpo, og det bør ikke du heller :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Amatariel skrev:

Ikke gi opp! Det er kjeeempetidlig! Egget har evnt. knapt rukket å feste seg. Jeg ga ikke opp før i dag på 12 dpo, og det bør ikke du heller :klem:

Tenker det er dumt for andre her å lese at jeg gir opp nå allerede. Men føler det bare som et stor nederlag allerede. Tenker at egget mest sannsynlig fester seg 6-7 dpo, og da burde en så sensitiv test fange det opp nå.. men vet det er teit å høre når dere har håp frem til 12 dpo.. men føler bare at det burde syntes nå da.. imindre det fester seg idag, noe jeg ikke tror. Synes noen av oss kan få en positiv test snart!😩❤️

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man håper og blir skuffet når det man håper ikke skjer... Og selv om det sikkert er lurt å forberede seg på det verste så må man holde fast i håpet til det siste :) Jeg var HELT sikker på at håpet var ute i sommer da jeg testet negativt på 9 dpo... har testet positivt på den dagen før seks ganger tidligere. Samme blenda på 10dpo bare bekreftet det. Men så ble den jammen svakt positiv på 11dpo. Så ikke gi opp! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Amatariel skrev:

Klart man håper og blir skuffet når det man håper ikke skjer... Og selv om det sikkert er lurt å forberede seg på det verste så må man holde fast i håpet til det siste :) Jeg var HELT sikker på at håpet var ute i sommer da jeg testet negativt på 9 dpo... har testet positivt på den dagen før seks ganger tidligere. Samme blenda på 10dpo bare bekreftet det. Men så ble den jammen svakt positiv på 11dpo. Så ikke gi opp! :klemmer:

Tusen takk for oppmuntringen selv om du selv er langt nede! Det setter jeg veldig stor pris på❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt mer optimist nå etter å ha lest en runde på nettet om de tidlig testene jeg brukte idag. Det står blant annet at de var mye mindre synlige enn babyplan sine testet på samme urin når folk var gravide. Men tenker jo igjen at den kan jo uansett ha bedre sensitivitet bare at den ikke kommer opp i styrke etter den har blitt positiv. Ser mange danske bruker den testen, og de fleste får ikke positiv på den før 3+2 - 3+3, og da er streken knapt synlig🙄 det er vell 12 - 13 dpo det🤪
Kjenner at jeg kommer veldig langt nede etter en negativ test, neste prøveperiode så har jeg veldig lyst til å vente med å teste så jeg slipper å komme ned i kjelleren så lang tid før IKM.

Kunne ønske jeg var som vennene mine. De bruker verken EL tester eller tester ikke før mensen evt ikke kommer og tenker ikke så mye på om de blir gravide når de prøver... og samtidig blir alle sammen, sånn seriøst alle blir gravide innen 3 mnd, med alle sine svangerskap også! Hvorfor er jeg så mye mer panisk og desperat i prøvetiden? Kan ikke jeg være like rolig over dette? Jeg er lei av å ha dette i tankene mine, blir sliten av det. 
Når det er sagt så angrer jeg på at jeg testet med tidlig test. Fra nå av så holder jeg meg til babyplan sine tester så slipper jeg å tenke at løpet er kjørt med en gang også.. neste PP blir det definitivt temping! Det er tomt for den babyplan sin temp, så jeg tar gjerne imot tips på hvilken annen temp som et bra og gjerne link 😊

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten en ting til, hvis noen vet.. noe vits i å teste med tidlig teste fra babyplan imorgen? Tenker ettersom jeg fikk negativ idag med en test på 5mlu/ml i sensitiv og babyplan sine er vel på 10mlu/ml... hcg dobler seg hver annen dag, så hvis jeg evt er gravid så har den jo ikke rukker å komme til 5 en gang idag, og da er den vel hvertfall ikke over 10 imorgen allerede og kan slå ut på en tidlig test? 😐 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Love90 skrev:

neste PP blir det definitivt temping! Det er tomt for den babyplan sin temp, så jeg tar gjerne imot tips på hvilken annen temp som et bra og gjerne link 😊

Samme her! Og har irritert meg over at termometeret har vært utsolgt hos babyplan så lenge! Jeg surfet litt rundt i dag og var på nippet til å kjøpe dette (kjenner dog ikke nettsiden). Men så kom jeg på å sjekke et sted hjemme først, og da fant jeg jammen mitt gamle termometer som jeg egentlig trodde var tapt.

2 timer siden, Love90 skrev:

Forresten en ting til, hvis noen vet.. noe vits i å teste med tidlig teste fra babyplan imorgen? Tenker ettersom jeg fikk negativ idag med en test på 5mlu/ml i sensitiv og babyplan sine er vel på 10mlu/ml... hcg dobler seg hver annen dag, så hvis jeg evt er gravid så har den jo ikke rukker å komme til 5 en gang idag, og da er den vel hvertfall ikke over 10 imorgen allerede og kan slå ut på en tidlig test? 😐 

Ville kanskje ventet til 10 dpo om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tester positivt med tidligtest 9dpo da jeg ble gravid nå sist, men da var det veldig svakt! Sist gang testet jeg også med tidligtest 9dpo og da var den blenda, selvom jeg var gravid. For å få mer sikkert resultat ville jeg nok ventet til 10 dpo, med mindre du har nok tester til begge dager😅 

Videre synes jeg tankene dine rundt prøvingen er helt normale! Jeg har også vært helt hysterisk rundt prøving, og jeg tenker at det kommer av dine tidligere erfaringer! Du er nok veldig bekymret for at det skal ta like lang tid denne gang som med første, og det er ikke så rart synes jeg! Jeg har irritert meg grønn på "naive" folk som tar alt med knusende ro, og som blir gravide bare ved å lukte på sæd! Jeg har vært naiv og mer fryktløs selv, men blitt mer paranoid og testoman etter hver gang jeg har mistet! Nå handler nok mye av min irritasjonen mot disse folkene i bunnen bare mest om at jeg skulle ønske jeg selv var mer sånn nå, men situasjonen hadde ikke vært noe annerledes uansett om jeg hadde vært mer sånn heller! Noen er bare mer heldig enn andre, urettferdig men sant! Men det er godt å kunne lufte slike tanker med andre, så synes det er fint at du kan skrive det her og vite at det er mange andre som føler det på samme måte! 

Håper virkelig det går veien for deg snart❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Amatariel skrev:

Samme her! Og har irritert meg over at termometeret har vært utsolgt hos babyplan så lenge! Jeg surfet litt rundt i dag og var på nippet til å kjøpe dette (kjenner dog ikke nettsiden). Men så kom jeg på å sjekke et sted hjemme først, og da fant jeg jammen mitt gamle termometer som jeg egentlig trodde var tapt.

Ville kanskje ventet til 10 dpo om jeg var deg.

Ja, den har vørt utsolgt veldig lenge😐 må surfe litt på nettet etter en bra termometer! Men den så no bra ut den på linken også da😃 takk! 
 

ja tenker at ettersom jeg testet negativ idag på en på 5 i sensitivitet så tror jeg ikke det rekker å komme opp i 10 til imorgen😐 har også tenkt litt, den selve eggløsningsdagen denne gangen skjedde på ettermiddagen, det er jeg helt sikker på, for fikk mensmurringer og vinde bryst samtidig som EL testen ble betydelig svakere den ettermiddagen. Så hvis jeg rekner tidspunkt så er jeg ikke 8 dpo før idag ettermiddag, vet ikke hvordan det reknes iforhold til når egget slipper, men vil tro det har litt betydning på når egget fester seg og positiv test😊🤞🏻 Sitter med et lite håp enda! 

2 timer siden, Hopptimisten skrev:

Jeg har tester positivt med tidligtest 9dpo da jeg ble gravid nå sist, men da var det veldig svakt! Sist gang testet jeg også med tidligtest 9dpo og da var den blenda, selvom jeg var gravid. For å få mer sikkert resultat ville jeg nok ventet til 10 dpo, med mindre du har nok tester til begge dager😅 

Videre synes jeg tankene dine rundt prøvingen er helt normale! Jeg har også vært helt hysterisk rundt prøving, og jeg tenker at det kommer av dine tidligere erfaringer! Du er nok veldig bekymret for at det skal ta like lang tid denne gang som med første, og det er ikke så rart synes jeg! Jeg har irritert meg grønn på "naive" folk som tar alt med knusende ro, og som blir gravide bare ved å lukte på sæd! Jeg har vært naiv og mer fryktløs selv, men blitt mer paranoid og testoman etter hver gang jeg har mistet! Nå handler nok mye av min irritasjonen mot disse folkene i bunnen bare mest om at jeg skulle ønske jeg selv var mer sånn nå, men situasjonen hadde ikke vært noe annerledes uansett om jeg hadde vært mer sånn heller! Noen er bare mer heldig enn andre, urettferdig men sant! Men det er godt å kunne lufte slike tanker med andre, så synes det er fint at du kan skrive det her og vite at det er mange andre som føler det på samme måte! 

Håper virkelig det går veien for deg snart❤️ 

Har tidlig tester fra babyplan, vet jo nesten helt sikkert at den kommer til å være negativ imorgen, da HCG nivået ikke rekker å stige så mye på et døgn når den var negativ idag. Men kommer til å teste imorgen også da jeg egentlig vet selv at jeg ikke klarer å holde meg unna! 
ja, ser mange tester positiv på 9 og 10 dpo! Kanskje de fleste! Har sett tilbake på appen min fra sist jeg ble gravid.. det jeg har trodd var 9 og 10 dpo som jeg trodde jeg testa negativ sist var 8 og 9 dpo😅 fordi sist så rekna jeg 1 dpo som dagen etter positiv EL test😅 så jeg fikk negativ sist 8 og 9 dpo, og veldig synlig fin strek på kvelden 12 dpo, men er veldig sikker på at, hadde jeg testa 10 dpo så hadde jeg fått en svak strek utifra hvor sterk den streken var 12 dpo! Så jeg tenker at jeg går utifra å få positiv innen 10 dpo selv om jeg vet at HCG nivå er forskjellige fra svangerskap til svangerskap, men man går litt etter det man har opplevd før 😊

er veldig godt å kan ventilere litt tanker her inne! Skal sies at jeg unner alle mine venner å bli gravide raskt, for å bruke så lang tid vi gjorde sist unner jeg ingen! Men jeg synes jo fortsatt at jeg også kunne ha fått blitt det litt kjapt denne gangen. Nå har jeg ikke prøvd så lenge enda, men jeg synes allerede det er tungt og trist med en blenda test og kjenner at jeg mest ikke orker tankene og bekymringene på dette hver mnd. Mest dpo land som tar knekken synes jeg. Men fint at vi e flere som føler/ og har følt det samme! Som kjenner seg igjen i det jeg skriver! ❤️ Derfor et det så godt å kan sutre å klage litt her inne😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo 

negativ test idag også, som jeg regnet med😞 

Trøstet meg med at sist jeg ble gravid så var testen negativ 8 og 9 dpo... så har et lite håp igjen🤞🏻 Men dårlig magefølelse da. Har litt lyst å gi opp dette allerede til neste pp, det var når jeg ga opp sist og bare var deppa over det hele jeg ble gravid. Kanskje det hjelper? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 dpo 

negativ test idag også. Igår har jeg kjent menssmerter i korsryggen noe som kom ifra sist 9 dpo også, som kommer og går til mensen er her. Er sånne smerter der jeg er sikker på er pms. Jeg stopper testingen denne ppen, kjenner det ikke er vits i å teste mer. 
Håper bare mensen kan komme tidligere så jeg kan starte raskere på ny pp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt tilbake på bilder ifra sist vi prøvde, ser jeg tok bilder av EL tester som var positive. Det jeg kan legge merke til fra sist er at de testene var sånn super positive der de er mye sterke enn kontrollstreken. Når jeg har testet så langt denne gangen så blir de like sterke bare, tror jeg? Har et bilde av sist vi prøvde, se hvor sterke de er, og et bilde fra denne syklusen, er jo veldig forskjell😬 håper jeg har eggløsning.. regner med det ettersom jeg har mensen? Hva er grunnen til at de ikke blir så sterke denne gangen vi prøver?😐

D9A3ACB3-40B7-406A-A854-71E821DFFD8C.jpeg

72197450-797A-4872-B322-8B03C6F3AF05.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...