Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

7 dpo

idag har jeg fått ømme bryst, akkurat sånn pms ømme. Bare en veldig forsinkelse i det pms symptome enn tidligere, synes det er litt rart ettersom jeg alltid får det innen 2 dpo.. hadde de ømme brysta holdt seg helt unna så hadde jeg kanskje blitt mer optimist enn det jeg igjen er idag. Er jo tidlig enda, men kjenner ikke noe annerledes og regner med mensen kommer om en ukes tid igjen. Kjenner jeg blir litt lei meg om det ikke klaffer men jeg hadde blitt mer lei meg hvis jeg ikke hadde hatt en operasjon i sikte nå. For er vel kanskje likså greit å få unna denne operasjonen uten å må tenke på en evt spire som kunne tatt skade av den også. Så får jeg heller krysse fingrene for desember mnd.

Jeg tenker jo også litt på om det ikke blir klaff nå snart, om noe er galt. Ettersom vi brukte over to år sist også.. eneste jeg ikke vet med sikkerhet er om jeg har bra progresteron nivå, eller om jeg evt har endemeteiose 🤔 har veldig sterke menssmerter når jeg har mensen, men mye verre før jeg fikk barn, smertene har minsket litt etter graviditet. Har også litt mensmurringer helt ifra EL og til mensen, vet ikke om det er vanlig? Jeg er veldig sikker på at jeg har en av de delene der... går jo kjapt å sjekke progesteron nivået i hvert fall. Tenkte jeg skulle prøve wild yam neste syklus da👍🏻 Har jo veldig stabil sykluser. Tenker at hvis det hadde vært en av de delene at de ikke hadde vært så stabile? Vet ikke jeg.. må lese meg litt mer opp på begge de delene.. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også smerter og stikking helt fra EL og til mensen, så tror det er vanlig 😊 I og med at du har så stabile syklusen har du nok ikke lave progesteron nivåer:) Jeg sjekket jo progesteron nå, og hadde bra verdier, så smerter og stikking mellom EL og mens har ikke noe med det å gjøre hvertfall 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Lily92 skrev:

Jeg har også smerter og stikking helt fra EL og til mensen, så tror det er vanlig 😊 I og med at du har så stabile syklusen har du nok ikke lave progesteron nivåer:) Jeg sjekket jo progesteron nå, og hadde bra verdier, så smerter og stikking mellom EL og mens har ikke noe med det å gjøre hvertfall 😊 

Godt å høre at flere har stikkinger og mensmurringer utenom mensen! Man tenker jo at noe er galt når det tok to år sist. Maks uflax så lenge har jeg virkelig ikke troa på🙄 men får håpe jeg kan utelukke både lave progesteron nivå og endemetriose. 

nå skal jeg jo ha en operasjon også, som er i tarm der de går inn navelen. Da ser de vel om jeg kanskje har endometriose med det samme da kanskje? Kanskje jeg skal høre etter om de kan ta en titt med det samme de er der inne. Vet ikke hvor kjapt det er å se etter eller om det er store «omveier» skal i hvert fall høre tenkte jeg! Og veldig godt å kan utelukket det når de med det samme er der inne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du blir redd for at det skal ta like lang tid nå. Men det er ikke sikkert 😊 jeg tror de kan se det ganske fort ved en sånn operasjon 😊 du kan jo høre:) når skal du ha den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt dårlig på å kommentere i dagboken din de siste dagene, men jeg leser alt! :klem: Tenker veldig på deg og håper det klaffer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lily92 skrev:

Skjønner godt at du blir redd for at det skal ta like lang tid nå. Men det er ikke sikkert 😊 jeg tror de kan se det ganske fort ved en sånn operasjon 😊 du kan jo høre:) når skal du ha den? 

Operasjonen er imorgen 😮😬 kjenner nervene begynner å komme😅

3 timer siden, Amatariel skrev:

Har vært litt dårlig på å kommentere i dagboken din de siste dagene, men jeg leser alt! :klem: Tenker veldig på deg og håper det klaffer nå.

Det er full forståelig! Man kan ikke henge med over alt hele tiden, det gjør jeg ikke selv heller! Og når man har nedturer så har man nok med seg og sitt en stund også❤️❤️ 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 dpo

testet idag tidlig😂 jeg ser på meg skygge strek hver gang på 8 dpo! Så svakt at jeg ikke får fanget den opp med kameraet! Lurer på om babyplan sine tester er dårligere enn sist jeg var prøver 🤔 jeg ser ofte en så svak strek at jeg ikke får fanget den opp på tlf kameraet! Og jeg så ALDRI antydning en gang sist jeg var prøver med babyplan sine tester... vet den ser helt blenda ut på bilde, men når jeg vender den og myser så ser jeg en skygge strek! 

21B68E4B-7985-4B8A-9059-FD3AE74F2EDD.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Love90 skrev:

Lurer på om babyplan sine tester er dårligere enn sist jeg var prøver 🤔

JA! Det er jeg overbevist om. Se innlegget jeg skrev om dette her i forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Amatariel skrev:

JA! Det er jeg overbevist om. Se innlegget jeg skrev om dette her i forrige uke.

Ja, så du skrev om det og jeg har tenkt akkurat det samme før du skrev om de testene. kan skimte noe svakt svakt på 3 tester jeg har tatt siden vi begynte på prøvingen på nr to, ikke nok til å fange på kameraet da, eller var der forrige mnd, mn den var vel litt sterkere enn det jeg har sett før så mulig kjemisk sist mnd. Men uansett iløpet av mine to år der jeg testet med babyplan hver mnd sist, så jeg aldri en antydning. Så de må ha blitt dårligere. Og som jeg så du skrev tidligere, at du mistenker at de er treige til å få opp litt hcg på testene enn de var før.. ser flere på kg har klagd på disse testene, fått positiv på digital men ikke babyplan blant annet har jeg lest.. lover ikke bra. Så tenker at det kan ta tid å få en positiv test med de her hvis man er gravid, kanskje helt til 11-12 dpo.. litt synd! For husker de var så bra sist jeg var prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det prøvepause på ubestemt tid på meg..... har ikke ord. Jeg er helt knust. Viser seg at lymfekreften som jeg hadde tidlige i magen har blusset seg opp igjen, som de så på operasjonen igår. Skal ta flere prøver fremover. Men de tror altså det etter igår, tatt celleprøver og skal nå på flere undersøkelser neste uke..... jeg går ifra å skulle prøve på barn nr to, et stort ønske og noe positivt til dette her!! en ting er at jeg har fått kreften tilbake en annen ting er at barneønske om et søsken går i dass og jeg aner ikke om jeg får sjansen til det igjen!

Vet ikke behandling enda! Men håper håper det ikke blir cellegift igjen som jeg fikk for flere år siden... håper det blir noe cellegift tabletter istedet hvis ikke kan det også ta knekken på mine egg... er veldig glad opp i alt dette at vi har 4-5 fine blasto på frys ifra sist vi prøvde, som jeg håper nå at vi får tatt i bruk en dag!. har vært to tunge dager siden igår.... jeg blir mest sannsynlig ikke til å følge med videre her nå, da det blir for mye å  ikke kan være i samme prøve bobla selv... men jeg håper og krysser fingrene for at dere andre prøvere blir gravide snart❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, uff, for en utrolig trist melding.. Vet nesten ikke hva jeg skal si. Stor klem til deg, og blastoene på frys er der for deg når du er tilbake ❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig triste nyheter. Jeg kan ikke engang forestille meg hvordan dette må føles for deg. Sender deg en stor styrkeklem.. ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så tøff du er som deler. Skjønner godt at dette oppleves vanvittig vanskelig, samtidig som jeg ikke i det hele tatt kan klare å sette meg inn i hvordan du har det. Håper du skal få et greit behandlingsforløp, og at det ikke skal få betydning for et barn nummer to, utover at det vil komme senere enn håpet. Store klemmer til deg ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå kjære deg - nå gråter jeg for deg 😢 Utrolig nedslående beskjed, og forstår godt at du er langt nede nå. Syns du skal få lov til å være lei deg nå. Men jeg håper alt går bedre enn du tror, og at legene og kroppen får bukt med sykdommen. Om du klarer kan det være greit å legge bort de sterke tankene om nr.2, men vit at det helt sikkert ordner seg med å prøve igjen senere. Selv om det ikke føles sånn akkurat nå.

Om om du føler for det en gang i fremtiden håper jeg du kommer inn her og oppdaterer oss litt. Vit i alle fall at vi tenker på deg :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig triste nyheter.. Masse lykke til med behandling, og god bedring❤️ Håper det beste både for kreftbehandling og livet videre, med tanke på senskader, livsglede alt livet som kreftpasient bærer med seg. Mange gode klemmer til deg og familien din❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så gode dere er❤️ 
Jeg klarer dette. er veldig kompliserte greier da jeg har en veldig sjelden lymfom irundt tarm. Som nå har blusset seg opp, men som har ligger i dvale i mange år siden sist jeg var dårlig. Jeg ante virkelig ikke at dette var grunnen til plagene mine... kunne forklart mer men er for komplisert derfor tok jeg dette kort. 

jeg er bare så glad for at vi har fått et barn, dette har vært 100% værre om jeg nå var helt barnløs. Jeg håper og tror at jeg en dag kan tenke tanken igjen om et søsken til henne. Noe som jeg kjente på var et stort ønske nå i prøvetiden. Nå må jeg prøve å omstille meg. Er rart å gå fra å tenke så mye å bruke energien sin så mye på et barneønske, følge syklusen mnd etter mnd og ha et håp om en graviditet, til å legge dette helt bort å fokusere på kreften, flere undersøkelser og behandling. Blir veldig rart å må omstille seg på den måten... kan hende dere hører fra meg etterhvert om hvordan ting blir fremover. Håper jeg kommer meg inn her igjen om noen år må jeg tro. Ettersom jeg ikke kan begynne prøvingen før 1-2 år etter endt behandlig😩 blir helt matt av bare tanken.... har ikke sunket helt inn enda... Regner med og håper at dere ikke er å se her inne da! Imindre dere snik titter eller prøver på en søsken ❤️ Heier på dere!

 Å bli gravid og få barn er virkelig lykken i livet, synes jeg❤️ Heldigvis har jeg en stooor lykke i livet i datteren min og mannen også da!
Da blir det vel stille her! Masse lykke til videre til alle🤞🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette var veldig trist å lese ☹️ Forstår godt at du er langt nede nå. Masse lykke til med behandling og alt som hører med ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei, så trist å lese😢 Det var ikke sånn det skulle gå!😔 Kan ikke engang tenke meg hvordan du har det nå!❤️ Noen ganger er livet bare så ufattelig urettferdig! Håper virkelig du får alt du ønsker deg i livet, selvom ønsket om nr 2 må legges på is for en stund akkurat nå! Sender deg mange varme tanker, og masse lykke til videre❤️❤️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Liten utblåsning her... idag våknet jeg med masse eggløsnings slim. Nå kunne jeg virkelig ønske at jeg ikke hadde fått noe tegn på eggløsning som dette, det gjør det vanskligere og mer deprimerende og vite at EL er like rundt hjørnet og at vi ikke kan prøve på å bli gravide. Er veldig hardt nå og ha prøvd i noen mnd og vært så opp i det til å nå spesielt i disse fruktbare dager ikke kan, når jeg har så lyst! 😩 

over til en liten oppdatering. Har vært på flere undersøkelser siden sist, blant annet en pet-scan og skal på en siste undersøkelse nå på onsdag. Før de avgjør 100% sikkert hva dette er og om jeg må gå på en behandling før jeg skal ha en operasjon. Jeg vet nå med sikkerhet at hvis det blir behandling så blir det heldigvis ikke den jeg hadde sist for flere år siden, da fikk jeg flere veldig sterke cellegiftkurer intravenøst som jeg ble veldig dårlig av, mistet håret og alt mulig. Ble letta for at det ikke ble den kuren. Så det er altså snakk om cellegift tabletter som da er mye mildere enn sist hvis det nå viser seg at jeg skal ha behandling. Så blir det operasjon etter behandling. Hvis jeg ikke skal ha behandling så blir det «bare» operasjon.  Etter mer info fra lege osv så er jo dette «lettere» enn jeg først trodde i forhold til hvilken behandling jeg skal ha. Og jeg får forhåpentligvis startet på nr to litt kjappere! Enda kjappere om det bare blir operasjon!

alt dette har begynt å synke inn, men jeg synes fortsatt den omveltningen i tankene er hardt, går fra å prøve på å bli gravid som er en så positiv ting i livet til å må ha pause fordi den kreften jeg har plutselig oppfører seg dårlig nå, på et tidspunkt som passer så sinnsykt dårlig!
Jeg har snakket mye med mannen om den dagen vi skal starte prøvingen igjen, om vi ikke bare kan starte rett på å sette inn et fryst egg vi har liggende, så vi slipper å må prøve i opptil 2 år igjen når vi i tilegg må ha ufrivelig pause nå også! Så kan vi forhåpentligvis bli gravide litt kjappe med en av de ned fryste eggene vi har! Har jo tross alt 4-5 fine fryste blasto. Men vi vet ikke hvordan IVF køen fungerer når vi har nedfryst fra før. Noen her med erfaring? De vet jo at vi tilslutt ble gravide naturlig sist, om de da vil at vi skal prøve en stund selv, selv om vi har nedfryste egg. Hadde så klart ikke orket dette før en god dose prøving hvis vi hadde måtte begynt helt på nytt med IVF uten noen ned fryst. Men når vi tross alt har noen der fra før, tenker jeg! Og hvis jeg må gå på cellegift tabletter så kan jo eggene i eggstokken min nå være av dårligere kvalitet også. Så tenker at de vi har nedfryst er bedre uansett! 

nå snakker jeg jo om fremtidsplaner for prøvingen, jeg er jo i noe helt annet nå. Men for å komme meg igjennom alt dette som jeg står i nå så er det viktig å tenke fremover å se over dette litt også. Så nyter jeg at jeg har et barn og minnene vi nå skaper sammen❤️ Så håper jeg først og fremst at jeg blir så bra som mulig igjen, så smertefritt på veien som mulig!
❤️man må stoppe opp og tenke over ting man har og være glad og fornøyd over det og ikke hele tiden tenke hva man ikke har, og ikke får til også.❤️ God jul da dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...