Gå til innhold

Dere som kritiserer uføre dag ut og dag inn...


Silva Pluvialis

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Nettopp. Det er ingen som har noe med hvorfor folk er ufør.

 

Selvsagt ikke. Men man kan mistenke at grunnlaget for uføretrygd ikke er reelt.

Anonymkode: 0b20d...bad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Buldre skrev:

Det er ikke et problem. Svindler de ikke vil det jo heller ikke skje noe.

Selvfølgelig er det et problem å bli mistenkeliggjort. Det er en tilleggsbelastning i tillegg til den/de sykdommen(e) de allerede har.

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uatskillelig skrev:

Men blir det ikke feil å gå rundt å tro noe om man ikke vet? 

 

Selvsagt ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uatskillelig skrev:

Men blir det ikke feil å gå rundt å tro noe om man ikke vet? 

 

Det kan også være riktig.

Anonymkode: 0b20d...bad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt ikke. Men man kan mistenke at grunnlaget for uføretrygd ikke er reelt.

Anonymkode: 0b20d...bad

Det er opptil legene og NAV å vurdere, ikke hvermannsen på gata.

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Selvfølgelig er det et problem å bli mistenkeliggjort. Det er en tilleggsbelastning i tillegg til den/de sykdommen(e) de allerede har.

 

Nei, da gjør man det til et problem for seg selv. Det er ikke et problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er snakk om livsglede og livsmestring og om å ha det bra selv om man er syk! Jeg kan ha fulle dager med moro, men så kommer smellen og jeg er sengeliggende i flere dager! Å jobbe gjør meg sykere, for da klarer jeg ikke å opprettholde gode rutiner fordi jeg allerede er utslitt når jeg kommer hjem fra jobb! Men har jeg det gøyt er det lettere, for ja, jeg er fremdeles utslitt men å være med venner gir meg energi som igjen gjør at jeg klarer å holde på rutinene som gjør at kroppen ikke kollapser mer enn nødvendig!

Anonymkode: 6d284...c50

Hehe, det er sånt som dette som får meg til å mistro uføre...Høres ut som om det du har mest vondt i er viljen. 

Anonymkode: 15c3a...b77

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt ikke. Men man kan mistenke at grunnlaget for uføretrygd ikke er reelt.

Anonymkode: 0b20d...bad

Ja, det kan man, men om du mistenker noe sånt tar du det med den rette instansen! Det er ikke ditt ansvar å avgjøre om det er svindel eller ikke!

Anonymkode: 6d284...c50

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Det er opptil legene og NAV å vurdere, ikke hvermannsen på gata.

 

Hvermannsen sin jobb er å tipse om de mistenker svindel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei! Igjen, mistenker du svindel tar du det med NAV! Du skal ikke blande deg på andre vis!

Anonymkode: 6d284...c50

Har jeg blandet meg på annet vis? Hvilke andre vis, forresten?

Anonymkode: 0b20d...bad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle bidratt til å danne et sprik i samffunnet ved å tilegne oss selv goder og masser av det.

For 40 år siden var den ene parten hjemme mens den andre var ute å jobbet. Det vi ikke rakk i dag tok vi i morgen istedet. Null stress det. Men så kom pengegriske folk til. Det begynte å rope høyere etter bedre inntjening og mere penger. Oppi dette var ikke selv det nok, vi skulle ha ennda mere. Lønningene kom opp deretter, folk fikk bedre råd som igjen bidro til ennda mere jag etter penger. Det ble aldri nok. 

Men oppi dette befinner det seg tapere. Folk som ikke mestrer dette jaget. Folk med vansker til tilpasninger av ulike årsaker. De faller utenfor. Før hadde de også passet inn fordi det var ikke noe jag etter penger. Men i dag er det bedre og billigere å ha dem på trygd enn i jobb bare fordi sjefen skal sitte igjen med 40 millioner og ikke bare 3 millioner som han kansje hadde hatt om alle bidro. 

Dette har blitt sosialt akseptert. Ingen klager. Det er vi som forbrukere og arbeidsfolk som kan bremse dette, men vi gjør det ikke. Vi peiser på ennda mere slik at også vår pengebok fylles til randen. Den Audien eller BMW`n er superviktig sammen med det palasset av ei hytte ved sjøen eller på fjellet. Ja for vi nøyer oss okke med ei fjølbu med vedovn og utedass nei. Vi må ha 1000 m2 minst med vannbåren varme og wifi selvsagt slik at instaprofilen blir behørig fyllt opp med flesk til horden av kåte tilskuere skal like bildene våre. 

Slik har verden blitt. Aldri fornøyd og aldri nok med alt det vi allerede har i overflod. 

Ikke rart det skapes problemer. Vi skaper problemene selv alle som en, men ingen ser det eller vil se det bare. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan man, men om du mistenker noe sånt tar du det med den rette instansen! Det er ikke ditt ansvar å avgjøre om det er svindel eller ikke!

Anonymkode: 6d284...c50

Og det er det vel heller ingen som har hevdet, er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Uatskillelig skrev:

Det er opptil legene og NAV å vurdere, ikke hvermannsen på gata.

 

Det er opp til hvermansen å mistenke. Basert på det de opplever. 

Anonymkode: 0b20d...bad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan man, men om du mistenker noe sånt tar du det med den rette instansen! Det er ikke ditt ansvar å avgjøre om det er svindel eller ikke!

Anonymkode: 6d284...c50

Når har jeg sagt at jeg avgjør om det er svindel?

Anonymkode: 0b20d...bad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hehe, det er sånt som dette som får meg til å mistro uføre...Høres ut som om det du har mest vondt i er viljen. 

Anonymkode: 15c3a...b77

Vondt i viljen?😂 jeg er i ferd med å bli lam i beina og har store smerter men blir syk av smertestillende, så ja, veldig vondt i viljen her altså!

Anonymkode: 6d284...c50

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er opp til hvermansen å mistenke. Basert på det de opplever. 

Anonymkode: 0b20d...bad

Så jeg har rett til å mistenke hvem som helst for å selge narkotika eller rane banker også? 

Det har blitt så allmennakseptert å mistenke uføre for å være kriminelle. Er det greit å mistenke hvem som helst andre for å begå kriminelle handlinger?

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Så jeg har rett til å mistenke hvem som helst for å selge narkotika eller rane banker også? 

Det har blitt så allmennakseptert å mistenke uføre for å være kriminelle. Er det greit å mistenke hvem som helst andre for å begå kriminelle handlinger?

 

Selvsagt har du rett til det. Men det vil jo ofte innebære at du vitner falskt, noe som ikke er fordelaktig for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vondt i viljen?😂 jeg er i ferd med å bli lam i beina og har store smerter men blir syk av smertestillende, så ja, veldig vondt i viljen her altså!

Anonymkode: 6d284...c50

Men du klarer å ha fulle dager med moro? Henger ikke helt på greip det du skriver. 

Anonymkode: 15c3a...b77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uatskillelig skrev:

Så jeg har rett til å mistenke hvem som helst for å selge narkotika eller rane banker også? 

Det har blitt så allmennakseptert å mistenke uføre for å være kriminelle. Er det greit å mistenke hvem som helst andre for å begå kriminelle handlinger?

 

Ja, om du ser noe du mener skurrer kan du selvsagt mistenke det.

Dette bør være åpenbart.

Anonymkode: 0b20d...bad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...