Gå til innhold

Dere som kritiserer uføre dag ut og dag inn...


Silva Pluvialis

Anbefalte innlegg

På 1.8.2020 den 23.12, Uatskillelig skrev:

Alle, absolutt alle, er en utgiftspost - ikke bare de uføre. (!!).

Folk tror de er så mye bedre fordi de jobber når sannheten er at vi alle drar goder av velferdssystemet.

Den dagen jeg skal betale skatt gjør jeg det gledelig for at de som er syke skal få et verdig liv. Det jeg derimot ikke vil betale for er overgripere og mordere som sitter i fengsel for å ha ødelagt liv.


 

Enig med det siste. Disse skulle vært avrettet pga kostnadene.

Anonymkode: 372f5...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg såg en på TikTok som sa han var ufør "fordi jobbstress gjør meg litt dårlig"
Det er vel slike kommentarer som provoserer. Vi blir alle "litt dårlig" av jobbstress. Jeg syns absolutt det er bra at vi har et samfunn som tar vare på alle, og det er mye jeg er uenig i hva mine skattepenger går til. Uføretrygd er ikke en av de tingene. Samtidig så er det nok mange som kunne jobbet men syns det med jobbstress er litt utfordrende. Og det provoserer selvsagt. 

Anonymkode: 558b8...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg såg en på TikTok som sa han var ufør "fordi jobbstress gjør meg litt dårlig"
Det er vel slike kommentarer som provoserer. Vi blir alle "litt dårlig" av jobbstress. Jeg syns absolutt det er bra at vi har et samfunn som tar vare på alle, og det er mye jeg er uenig i hva mine skattepenger går til. Uføretrygd er ikke en av de tingene. Samtidig så er det nok mange som kunne jobbet men syns det med jobbstress er litt utfordrende. Og det provoserer selvsagt. 

Anonymkode: 558b8...45e

Mulig han ikke sa det helt som det var? Ville ikke bli provosert av noe slikt, all den tid jeg ikke hadde flere detaljer.

Anonymkode: 0b20d...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...