Gå til innhold

Dere som kritiserer uføre dag ut og dag inn...


Silva Pluvialis

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Buldre skrev:

Og så? De må da likevel tåle det, som alle andre.

 

Må være slitsomt å gå rundt og tro at alle svindler felleskassa? Du skal være glad du er udødelig og aldri kan bli utsatt for en ulykke og ende opp som ufør :) 

Anonymkode: 8a5fa...8de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Buldre skrev:

Man bør selvsagt begrense aktivitetsnivået noe i åsynet til folk om man ikke skal bli mistenkt for ikke å være reelt ufør.

Nei, hvorfor i all videste verden skal jeg gjøre det? Vi uføre skal ikke måtte begrense oss på noe som helst utenom pga vår egen helse!

Anonymkode: 6d284...c50

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå tenkte jeg på de som ikke tar svartjobber, men som blir mistenkt for det bare fordi de er snekkere, rørleggere osv... 

Anonymkode: 8a5fa...8de

Og arbeidsledige. Skrev du. Om ikke disse er blant alle de du kjenner som utfører svart arbeid, hvem er disse da og hvorfor blir de ikke mistenkt?

Anonymkode: 0b20d...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da må hun ha annen inntekt enn uføretrygd, om hun ikke har tjent sinnssykt godt noen få år. Ung uføre er vel snaut 300 000 i året, og ikke akkurat noe som tillater utenlandsturer hele tiden... Alternativt så bor hun gratis hos foreldrene sine og kan reise for hele trygda... 

Anonymkode: 8a5fa...8de

Hun bor gratis i sin fars leilighet , fri tilgang til mastercardet hans og har trygda som lommepenger. Jeg er selv ung ufør forresten så jeg vet at trygda alene ikke dekker alt det hun bedriver.

Anonymkode: b17b0...c38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uatskillelig skrev:

Hvorfor skal man måtte tilpasse seg de som mistenkeliggjør? Hvorfor kan ikke folk slutte å legge seg opp i andres liv? 

Man vet aldri alt om en annen. Så om en person ser frisk ut, så kan han/hun være kjempesyk. Sykdom er som oftest usynlig for andre enn en selv og ens nærmeste.

 

Ingen tilpasse seg noen her. Når noen ser ut til å bedrive svindel med våre felles midler er det vår sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må være slitsomt å gå rundt og tro at alle svindler felleskassa? Du skal være glad du er udødelig og aldri kan bli utsatt for en ulykke og ende opp som ufør :) 

Anonymkode: 8a5fa...8de

Det vet jeg lite om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må være slitsomt å gå rundt og tro at alle svindler felleskassa? Du skal være glad du er udødelig og aldri kan bli utsatt for en ulykke og ende opp som ufør :) 

Anonymkode: 8a5fa...8de

Jeg vil tro absolutt ingen i Norge tror at alle svindler felleskassa.

Anonymkode: 0b20d...bad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Buldre skrev:

Ingen tilpasse seg noen her. Når noen ser ut til å bedrive svindel med våre felles midler er det vår sak.

Men om noen kjenner folk som de mistenker for svindel, hvorfor melder de ikke fra til NAV fremfor å henge de ut på KG? 
 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hvorfor i all videste verden skal jeg gjøre det? Vi uføre skal ikke måtte begrense oss på noe som helst utenom pga vår egen helse!

Anonymkode: 6d284...c50

Da må man tåle å bli mistenkt for svindel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Buldre skrev:

Ingen tilpasse seg noen her. Når noen ser ut til å bedrive svindel med våre felles midler er det vår sak.

Da melder du fra om det til NAV istedenfor å legge nesen din i det!

Anonymkode: 6d284...c50

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hvorfor i all videste verden skal jeg gjøre det? Vi uføre skal ikke måtte begrense oss på noe som helst utenom pga vår egen helse!

Anonymkode: 6d284...c50

Det åpner da også for at ingen behøver å begrense seg ang hvem de mistenker.

Slik sett er det et fritt land på alle måter.

Anonymkode: 0b20d...bad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Men om noen kjenner folk som de mistenker for svindel, hvorfor melder de ikke fra til NAV fremfor å henge de ut på KG? 
 

Det å diskutere noen som ikke er navngitt eller tilkjennegjort er ikke uthenging. Det er ikke uvanlig at NAV varsles.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da melder du fra om det til NAV istedenfor å legge nesen din i det!

Anonymkode: 6d284...c50

Når man melder fra til nav så legger man nesen sin i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Buldre skrev:

Da må man tåle å bli mistenkt for svindel.

Ingen skal måtte tåle å bli utsatt for mistenkeliggjøring fordi gjør ting som gir de livskvalitet.

 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Buldre skrev:

Når man melder fra til nav så legger man nesen sin i det.

Ja, men man gjør det uten å henge ut personen og stille direkte spørsmål om det! Meld fra til NAV og hold kjeft, verre er det ikke!

Anonymkode: 6d284...c50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Ingen skal måtte tåle å bli utsatt for mistenkeliggjøring fordi gjør ting som gir de livskvalitet.

 

Jo, absolutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, men man gjør det uten å henge ut personen og stille direkte spørsmål om det! Meld fra til NAV og hold kjeft, verre er det ikke!

Anonymkode: 6d284...c50

Som sagt er det ikke uthenging å skrive om dette på kg om personen ikke blir tilkjennegjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Buldre skrev:

Jo, absolutt.

Å svindle NAV er kriminelt. Skal man mistenke enhver for å være kriminell på bakgrunn av antagelser? 

 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uatskillelig skrev:

Ingen skal måtte tåle å bli utsatt for mistenkeliggjøring fordi gjør ting som gir de livskvalitet.

 

Om jeg blir mistenkt for å ha svindlet til meg penger som øker min livskvalitet, må jeg selvsagt tåle det.

Ellers kunne man jo fritt stjele penger uten at noen skulle mistenke en. Skik ksn vi selvsagt ikke ha det.

Anonymkode: 0b20d...bad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Å svindle NAV er kriminelt. Skal man mistenke enhver for å være kriminell på bakgrunn av antagelser? 

 

Som alltid ser man an hvordan ting ser ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...