Gå til innhold

Dere som kritiserer uføre dag ut og dag inn...


Silva Pluvialis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syns at det er så rart at man hugger på uføretrygdede. Det er ikke deres feil eller ansvar at de får uføretrygd. En bestemmer jo ikke det selv, men det er leger og nav såvidt jeg vet?

Da er det bedre å kritisere de som er ansvarlige, og ikke de som er uskyldige. Det er jo helt bak mål.

Dessuten er det ikke så mye tilrettelagt for uføre som faktisk vil jobbe. Hva med å engasjere seg mer i det?

De som hugger på uføre er mennesker som jo ikke skjønner ting. Eller, de føler seg miserabel selv og må ta det ut på noen. Jaja 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
5 minutter siden, Buldre skrev:

Råd gis det da stadig vekk.

Tåkeprat er fint. Har du ikke noe å komme med så la vær å svar meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fallabella skrev:

Tåkeprat er fint. Har du ikke noe å komme med så la vær å svar meg.

Beklager, men når du hevder noe som ikke er sant så svarer jeg deg om jeg ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Syns at det er så rart at man hugger på uføretrygdede. Det er ikke deres feil eller ansvar at de får uføretrygd. En bestemmer jo ikke det selv, men det er leger og nav såvidt jeg vet?

Da er det bedre å kritisere de som er ansvarlige, og ikke de som er uskyldige. Det er jo helt bak mål.

Dessuten er det ikke så mye tilrettelagt for uføre som faktisk vil jobbe. Hva med å engasjere seg mer i det?

De som hugger på uføre er mennesker som jo ikke skjønner ting. Eller, de føler seg miserabel selv og må ta det ut på noen. Jaja 

At noen svindler seg til uføretrygd er ikke leger og NAV sin feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
1 minutt siden, Buldre skrev:

Beklager, men når du hevder noe som ikke er sant så svarer jeg deg om jeg ønsker det.

Så det er du som sitter på sannheten. Kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Buldre skrev:

At noen svindler seg til uføretrygd er ikke leger og NAV sin feil.

Noen?  Ja, det fins nok noen få som gjør det.

Men hvorfor ta det ut på alle? 

Det fins noen rasister i Norge. Det er ikke dermed sagt at nordmenn er rasistiske.

Endret av SoWhat?
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrTeddy29
2 minutter siden, Buldre skrev:

Beklager, men når du hevder noe som ikke er sant så svarer jeg deg om jeg ønsker det.

Hjelper ikke og komme med råd når alt folk sier er "Få deg jobb".


Eg kan nok garantere deg at folk har prøvd det meste for og klare og komme seg i jobb selv når man er i uføre, men når det er snakk om helsa så er det ikke så mye alle kan klare å gjøre.

Det er ikke akkuratt sånn at man vil være UFØRE, man vil faktisk ha noe å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fallabella skrev:

Så det er du som sitter på sannheten. Kult!

Ja, jeg som alle andre som ønsker det sitter på den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MrTeddy29 skrev:

Hjelper ikke og komme med råd når alt folk sier er "Få deg jobb".


Eg kan nok garantere deg at folk har prøvd det meste for og klare og komme seg i jobb selv når man er i uføre, men når det er snakk om helsa så er det ikke så mye alle kan klare å gjøre.

Det er ikke akkuratt sånn at man vil være UFØRE, man vil faktisk ha noe å gjøre

Mange vil være uføretrygdet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Noen?  Ja, det fins nok noen få som gjør det.

Men hvorfor ta det ut på alle? 

Det fins noen rasister i Norge. Det er ikke dermed sagt at nordmenn er rasistiske.

Nå er det ikke noe som tas ut på alle såvidt meg bekjent.

Av 355000 mennesker dreier det seg selvsagt ikke om et fåtall.

Endret av Buldre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrTeddy29
Akkurat nå, Buldre skrev:

Mange vil være uføretrygdet. 

Og? 

Jeg snakker faktisk om folk som har helseproblemer.

Jeg er fult klar over at det er mange som er helt oppegående som prøver og bli uføre sånn at dem slipper og jobbe, men nå snakker jeg faktisk om folk som virkelig sliter og folk som hetser på oss fordi vi ikke gjør noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MrTeddy29 skrev:

Og? 

Jeg snakker faktisk om folk som har helseproblemer.

Jeg er fult klar over at det er mange som er helt oppegående som prøver og bli uføre sånn at dem slipper og jobbe, men nå snakker jeg faktisk om folk som virkelig sliter og folk som hetser på oss fordi vi ikke gjør noe. 

Noe som så å si ikke forekommer her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Buldre skrev:

Nå er det ikke noe som tas ut på alle såvidt meg 

Du mener uføre må regne med å bli mistenkeligjort fordi de klarer å gjøre ulike ting. Men jeg orker egentlig ikke å diskutere med noen som åpenbart bare vil provosere. Du mangler så mye kunnskap  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Du mener uføre må regne med å bli mistenkeligjort fordi de klarer å gjøre ulike ting. Men jeg orker egentlig ikke å diskutere med noen som åpenbart bare vil provosere. Du mangler så mye kunnskap  

Selvsagt. 

Du påstår jeg mangler kunnskap. Det er ikke det samme som at jeg faktisk mangler kunnskap. Om du ikke vil diskutere er det jo bare å la være. Ingen har vel tvunget deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Buldre skrev:

Selvsagt. 

Du påstår jeg mangler kunnskap. Det er ikke det samme som at jeg faktisk mangler kunnskap. Om du ikke vil diskutere er det jo bare å la være. Ingen har vel tvunget deg?

Jeg har ikke noe i mot å diskutere. Men foretrekker folk som faktisk mener det de skriver, og ikke som bare er ute for å få oppmerksomhet og å provosere. 

Ja, jeg påstår at du mangler kunnskap. Hvilket er tilfelle om du mener det du skriver  

Endret av SoWhat?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MrTeddy29
1 minutt siden, Buldre skrev:

Selvsagt. 

Du påstår jeg mangler kunnskap. Det er ikke det samme som at jeg faktisk mangler kunnskap. Om du ikke vil diskutere er det jo bare å la være. Ingen har vel tvunget deg?

Du diskuterer ikke, du provoserer. Ingenting av det du har sagt har hatt noe positiv innvirking på de som er uføre, og føles ut som du bare jatter på her for og irritere folk som sliter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet fra jeg var 16 år. Er nå 37. Men, skal nå gjennom uføre «systemet» for å prøve å få 50% ufør. Da må jeg altså prøve alt fra søppeltømmer til kontorist. Dette kommer til å ta flere år. Og jeg har allerede jobbet for å komme meg på beina de 5 siste åra. Legen anbefaler uføretrygd. Jeg har prøvd å kjempe imot. Har godtatt å søke 50% slik at jeg også kan bidra litt med jobb ved siden av. Men, dette er ingen enkel vei!!! Kunne så ønske enhver av dere som kritiserer kunne prøvd denne veien. Så hadde dere nok hylt om å få lov til å komme tilbake til deres normale arbeidsplass.

Anonymkode: 14b55...239

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å henge med i ordinært arbeidsliv lenger da symptomer på diagnosen ble verre med mer stress og krav, utbrent pga dårlig sjef og arbeidsmiljø. Så fikk delvis ufør og tilrettelagt lett arbeid. Får nå mer tid til familien, venner og interesser🤗

Hva folk må mene om det er meg likegyldig da livskvaliteten er bare så mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MrTeddy29 skrev:

Du diskuterer ikke, du provoserer. Ingenting av det du har sagt har hatt noe positiv innvirking på de som er uføre, og føles ut som du bare jatter på her for og irritere folk som sliter.

At noen blir provoserte av diskusjon er ikke mitt problem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...