Gå til innhold

Invitert til lunsj. Lunsjen besto av brødskiver og billig-pålegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Slutt a. Herlighet, hvis en har så mye å gjøre og liten oversikt, så la vær å be til lunsj. Og det tar to minutter å skjære opp tomat og agurk. Fem minutter å dekke et mer tiltalende bord. Såpass syns jeg en skal tilby inviterte gjester. 

Ja, nettopp! Om det skal være så jævla problematisk at pålegger ligger i den pakken det er ment å ligge i, så kan du ha det så godt om folk ikke gidder invitere deg på besøk! Om DET er viktigere enn å være med vennene dine!

Anonymkode: b4aae...acc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Joda, men det er jo ikke spesielt miljøvennlig å bruke store mengder plast helt unødig.. 

Anonymkode: b4aae...acc

Spiller ingen rolle så lenge pålegget er dandert fancy vettu 😅

Anonymkode: d27ee...a55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nettopp! Om det skal være så jævla problematisk at pålegger ligger i den pakken det er ment å ligge i, så kan du ha det så godt om folk ikke gidder invitere deg på besøk! Om DET er viktigere enn å være med vennene dine!

Anonymkode: b4aae...acc

Hvem har sagt det? Ingen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men det er jo ikke spesielt miljøvennlig å bruke store mengder plast helt unødig.. 

Anonymkode: b4aae...acc

Så du tenker det er fra et miljøperspektiv folk serverer gjestene pålegg rett fra pakken? 😂 Jeg tror nemlig det bare skyldes latskap.

Anonymkode: 1b955...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blondie65 skrev:

Ah, der kom den ja. Selv bruker jeg det ikke, jeg bruker bokser og gjenbrukbare poser.

Serverer du folk rett fra disse, da? For i såfall har du det igjen at da må du stå og dandere, det blir mer oppvask, mer å rydde, mer å finne frem.. 

For noe som kanskje var ment som en enkel venninnelunsj, fra en som bare ville treffe venninnen sin, og ikke ante at det ble forventet noe annet enn hverdagslig mat. 

Det hadde ikke ramlet meg inn å stå og Dandere om jeg inviterte en helt vanlig venninne på en helt vanlig lunsj.. 

Anonymkode: b4aae...acc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, men altså, det VAR jo noe annet... Det var skinke og diverse annet pålegg, så du hadde på ingen måte måttet spise det syltetøyet.. 

Og nei, selv butikkmerkene har som regel minst 50% frukt/bær... Hjemmelaget syltetøy har forøvrig også langt mindre frukt og bær enn hva diverse butikkmerker har.. 

Anonymkode: b4aae...acc

Hjemmelaget syltetøy har akkurat så mye sukker som man ønsker selv. Jeg syns gjennomgående butikksyltetøy er for søte på smak. Og som sagt, så hadde det vært helt ok for meg sålenge det vsr noe annet å velge, men hadde satt pris på noe oppkuttede grønnsaker til.

Også er det jo noe med hva man blir forespeilet, og hva som oppleves som hensikten med besøket.

Anonymkode: 0d953...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Blondie65 skrev:

Hvem har sagt det? Ingen! 

Jo! Den personen jeg siterte sa det! At da får man la være å invitere. Jeg regelrett siterte det fra den personen. 

Anonymkode: b4aae...acc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hjemmelaget syltetøy har akkurat så mye sukker som man ønsker selv. Jeg syns gjennomgående butikksyltetøy er for søte på smak. Og som sagt, så hadde det vært helt ok for meg sålenge det vsr noe annet å velge, men hadde satt pris på noe oppkuttede grønnsaker til.

Også er det jo noe med hva man blir forespeilet, og hva som oppleves som hensikten med besøket.

Anonymkode: 0d953...8ed

Rettelse: hjemmelaget syltetøy har akkurat så mye sukker som den som har laget det ønsker selv. Når du kommer som gjest, aner du ikke om det du får servert har 40% eller 80% bær ;) Får du det fra glasset til Nora, står det i det minste på glasset hvor mye bær det er. 

Anonymkode: b4aae...acc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ferskere i en åpnet pakke enn fra et fat/brett som har vært dekket med plastfolie i kjøleskapet?

Anonymkode: 1b955...e7e

Vi legger kun litt og litt på fat. Så fyller vi på om det er nødvendig. Er det 1-2 stykker av noe igjen på slutten av måltidet spiser jeg/mannen det. Typisk - har vi servert eggerøre og røkelaks med grønnsaker, går restene i en lunsjboks til dagen etter. 

Da er maten som blir servert alltid fersk fra pakke, som aldri har stått varmt. 

Anonymkode: dce67...e2e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, siden du spør, så virker du veldig sær og snobbete.

Hva med å bare sette pris på det du får, og nyte venninnetiden dere hadde sammen? Det er faktisk en hverdagsluksus for mange, så slutt å sutre over brød og pålegg! Vær heller glad hun gidder å invitere deg. 

Anonymkode: 4fba0...aa5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du tenker det er fra et miljøperspektiv folk serverer gjestene pålegg rett fra pakken? 😂 Jeg tror nemlig det bare skyldes latskap.

Anonymkode: 1b955...e7e

Nope, jeg tenker det er fordi det er lettest. Og ja, jeg tenker faktisk miljø og plastreduksjon i tillegg, jeg da. 

Anonymkode: b4aae...acc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nettopp! Om det skal være så jævla problematisk at pålegger ligger i den pakken det er ment å ligge i, så kan du ha det så godt om folk ikke gidder invitere deg på besøk! Om DET er viktigere enn å være med vennene dine!

Anonymkode: b4aae...acc

Da bør man være gjennomført, servere snacks i originalemballasjen, hvorfor gidde å putte chips/nøtter i skåler, man kan bare sende posen rundt?

Anonymkode: 1b955...e7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg er sær. 

Men: Jeg ble forleden dag invitert til lunsj hos en venninne. Altså ikke bare "Stikk innom", men en invitasjon til lunsj. 

Da vi (det var ikke bare meg der), hadde hun satt frem brødskiver og diverse (butikk-kjøpt) syltetøy , gulost og kokt skinke (Gilde). 

Jeg ble ærlig talt litt skuffet. 

Inviterer man til lunsj og bare setter frem brødskiver og litt random pålegg?

Jeg hadde laget til noen enkle varmretter, en pastasalat, samt litt mer "luksus-pålegg" dersom jeg hadde invitert til lunsj. 

Er jeg sær/"snobbete"? Eller er det greit å bli invitert til lunsj for å "maule" brødskiver med vanlig butikk-syltetøy? 

Anonymkode: a34ad...2c3

Du er sær og snobbete

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Serverer du folk rett fra disse, da? For i såfall har du det igjen at da må du stå og dandere, det blir mer oppvask, mer å rydde, mer å finne frem.. 

For noe som kanskje var ment som en enkel venninnelunsj, fra en som bare ville treffe venninnen sin, og ikke ante at det ble forventet noe annet enn hverdagslig mat. 

Det hadde ikke ramlet meg inn å stå og Dandere om jeg inviterte en helt vanlig venninne på en helt vanlig lunsj.. 

Anonymkode: b4aae...acc

Har du hørt om plastposer som er så store at det går et helt fat inni? Eller oppbevaringsbokser for pålegg som er så pene at man kan servere fra dem?

Jeg danderer dersom jeg inviterer. Det gjør faktisk samtlige av de jeg pleier å bli invitert til også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så (passiv)aggressive folk blir. Bare fordi en vil gjøre et lunsjbord delikat for gjester man har invitert. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da bør man være gjennomført, servere snacks i originalemballasjen, hvorfor gidde å putte chips/nøtter i skåler, man kan bare sende posen rundt?

Anonymkode: 1b955...e7e

Trenger ikke glass til vinen heller, man kan ha hver sin flaske som man tuter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Blondie65 skrev:

Har du hørt om plastposer som er så store at det går et helt fat inni? Eller oppbevaringsbokser for pålegg som er så pene at man kan servere fra dem?

Jeg danderer dersom jeg inviterer. Det gjør faktisk samtlige av de jeg pleier å bli invitert til også.

Om du er født i '65, er du fra en hel generasjon eldre enn meg, så det har kanskje noe med det å gjøre ;) 

Dandering er fint og flott om man har tid, og om det er sånt man liker. Men altså, å se det som et krav for å be en venninne innom på lunsj..? Og å faktisk bitche om det på nettet etterpå..? 

Anonymkode: b4aae...acc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bør man være gjennomført, servere snacks i originalemballasjen, hvorfor gidde å putte chips/nøtter i skåler, man kan bare sende posen rundt?

Anonymkode: 1b955...e7e

😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du er født i '65, er du fra en hel generasjon eldre enn meg, så det har kanskje noe med det å gjøre ;) 

Dandering er fint og flott om man har tid, og om det er sånt man liker. Men altså, å se det som et krav for å be en venninne innom på lunsj..? Og å faktisk bitche om det på nettet etterpå..? 

Anonymkode: b4aae...acc

Jeg tror jeg skal gi deg telefonnummeret til min mor sånn at hun kan få seg dagens latter. Påstanden om at jeg er spesielt huslig av meg ville gjort dagen hennes.

Fra spøk til alvor: Ja, det er nok et generasjonsskille her. Men jeg har altså venninner som er yngre enn meg som også gjør dette.

Det vil alltid være sånn at vi gamliser synes nymotens skikker (i følge oss, da, mangel på skikker) blir møtt med en smule vantro. "Hva - skal du gå i den hullete dongeribuksen i bryllup?").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bør man være gjennomført, servere snacks i originalemballasjen, hvorfor gidde å putte chips/nøtter i skåler, man kan bare sende posen rundt?

Anonymkode: 1b955...e7e

Ah, stråmannen... 

Ja, altså, på vennekvelder er det faktisk ikke uvanlig at posen blir sendt rundt.. Det har jeg opplevd mang en gang. Ikke etter jeg fylte 30, da, men jeg ser ikke problemet med det heller, altså.. om det er en uformell venninnekveld? 

Igjen: det smaker det samme selv om bamsemumsen ligger i originalpakken. Sitter man der i joggingsen (som nære venninner gjerne gjør når de har invitert meg på besøk), med håret i en messy bun, så er det helt innafor å bare åpne posen og sende rundt..

Er alt virkelig så formelt hos andre? Jeg er i tredveårene, og uformelle vennetreff ER ikke dandering og ha på seg fine klær og sitte pent og ha sølvgaffel i skinken.. 

Inviterer man til noe formelt, så selvsagt, og de som har god tid og masse energi gjør seg gjerne mer flid - men altså, nå når flesteparten i vennekretsen er i småbarnstiden, er jeg glad til vi får tid til å møtes i det hele tatt! da gir jeg en god og fin faen i om pålegget er i originalpakken, og verten serverer kneip.. 

Anonymkode: b4aae...acc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...