Gå til innhold

Invitert til lunsj. Lunsjen besto av brødskiver og billig-pålegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 29.7.2020 den 20.46, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg er sær. 

Men: Jeg ble forleden dag invitert til lunsj hos en venninne. Altså ikke bare "Stikk innom", men en invitasjon til lunsj. 

Da vi (det var ikke bare meg der), hadde hun satt frem brødskiver og diverse (butikk-kjøpt) syltetøy , gulost og kokt skinke (Gilde). 

Jeg ble ærlig talt litt skuffet. 

Inviterer man til lunsj og bare setter frem brødskiver og litt random pålegg?

Jeg hadde laget til noen enkle varmretter, en pastasalat, samt litt mer "luksus-pålegg" dersom jeg hadde invitert til lunsj. 

Er jeg sær/"snobbete"? Eller er det greit å bli invitert til lunsj for å "maule" brødskiver med vanlig butikk-syltetøy? 

Anonymkode: a34ad...2c3

Så hun måtte vært ute å plukket bær og før du kom ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Kom til meg på lunsj, om to uker!

(ankommer)

Du finner glass i skapet og vann i springen - men egentlig burde du tenkt ut det selv. 

 

Anonymkode: dce67...e2e

Hvorfor må jeg ha et glass vann?

Anonymkode: b2f07...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk enig med TS

Brødskiver etc er mer 'Kom over på en kopp kaffe" 

En mer "ordentlig" invitasjon så ville det vært naturlig å lage noe mat. Eks. pai, salat, en pastarett eller kanskje reker. 

Ikke noe galt med det hun serverte men jeg ville ikke kalt det for lunsj. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over denne tråden igjen og tanken slo meg at jeg for bare et par dager siden, var å spiste lunsj hjemme hos en venninne. Da var det på menyen det som TS skrev i hovedinnlegget, bare at det var butikkkjøpte baguetter og ikke brødskiver. Og jeg reagerte ikke i det hele tatt på det, ikke tenkte jeg på denne tråden heller. Hadde det kjempekoselig, og spiste lunsj. Tenkte ikke over at jeg hadde forventet mer. Så da fikk jeg erfare hvor mine verdier ligger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må jeg ha et glass vann?

Anonymkode: b2f07...50e

Enig. Hvorfor skitne til et glass. Som gjest bør du bare være takknemlig for invitasjonen. Og husk å vaske gulvet i gangen før du går i og med at du tok av deg skoene innendørs. 

Anonymkode: dce67...e2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2020 den 22.30, AnonymBruker skrev:

Kokt skinke? Nei, på ingen måte. 

Helt ok som enkel hverdagsmat, på nivå med stabburet leverposdeig. Men ikke noe mer. 

Anonymkode: dce67...e2e

🤣🤣🤣

Skal du være matsnobb, må du vite hva en postei er, altså! Og pst.....den kan lages av annet enn lever.....

Anonymkode: a9cc2...50d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at denne tråden typisk nok sporet av ved at folk tolker ts sin opplevelse "verre" enn den var. 

Det sto ikke noe om "kjipt brød", "tørre brødskiver" eller at pålegget ble satt på bordet i pakningen!! Dette er noe folk i tråden bare legger på for egen regning.

Venninna til ta serverte brød, syltetøy, ost og skinke. Helt normal mat med variasjon i pålegg. 

Det står ingenting om at hun "slengte påleggspakkene på bordet" e.l. 

Ellers virker det som om de fleste er besatt av egg og "gode"oster. Nei, blåmuggost og brie er ikke nødvendigvis god ost for alle, iķke alle som liker det... Og hva er greia med egg? Godt det, men er det et lunsjkrav, liksom....

Anonymkode: a9cc2...50d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser svært sjeldent brød men nå fikk jeg lyst på brødskive med jordbærsyltetøy...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Enig. Hvorfor skitne til et glass. Som gjest bør du bare være takknemlig for invitasjonen. Og husk å vaske gulvet i gangen før du går i og med at du tok av deg skoene innendørs. 

Anonymkode: dce67...e2e

Snakk om å overdrive da 😑

Anonymkode: 4d4e4...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Calypso skrev:

Jeg spiser svært sjeldent brød men nå fikk jeg lyst på brødskive med jordbærsyltetøy...

Bare brødskive med jordbærsyltetøy? Med smør under?

Anonymkode: 498ec...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille

Jeg hadde vært fornøyd, jeg. Det er klart, hadde hun sagt at hun skulle lage istand en god lunsj eller noe hadde jeg nok stusset litt.  Men jeg ville vært mer glad for selskapet, jeg. 
Dersom jeg hadde invitert til lunsj hadde jeg gjort litt ut av det. Men det er meg. Jeg tenker at folk gjør vel som de er vant med hjemmefra? 
Og så tenker jeg at lunsj er et VELDIG vidt begrep. Det kan være alt fra lavsosialisering s-lønsj (♥️) med brødskiver til superformell lunch med svindyre råvarer og sprudlevann. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...