Gå til innhold

Invitert til lunsj. Lunsjen besto av brødskiver og billig-pålegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mulig jeg er sær. 

Men: Jeg ble forleden dag invitert til lunsj hos en venninne. Altså ikke bare "Stikk innom", men en invitasjon til lunsj. 

Da vi (det var ikke bare meg der), hadde hun satt frem brødskiver og diverse (butikk-kjøpt) syltetøy , gulost og kokt skinke (Gilde). 

Jeg ble ærlig talt litt skuffet. 

Inviterer man til lunsj og bare setter frem brødskiver og litt random pålegg?

Jeg hadde laget til noen enkle varmretter, en pastasalat, samt litt mer "luksus-pålegg" dersom jeg hadde invitert til lunsj. 

Er jeg sær/"snobbete"? Eller er det greit å bli invitert til lunsj for å "maule" brødskiver med vanlig butikk-syltetøy? 

Anonymkode: a34ad...2c3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke du er sær. Hvis jeg blir invitert til lunsj, har jeg litt større forventninger enn bare brødskiver. Det er selvsagt bra nok lunsj når man ikke har invitert noen, men hvis jeg ber  noen på lunsj ville jeg også hatt noe varmt, en salat e.l. ved siden av eventuelle brødskiver.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det går an. Folk eier ikke kotyme. Jeg hadde bare sett på maten med et skikkelig snurpetryne og masjert ut.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnis! Butikksyltetøy, faktisk!

Jeg er av dem som hadde forventet bittelitt om jeg ble invitert på lunsj, men hadde ikke reagert på det du beskriver! 

 

Anonymkode: 1e847...229

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke sær! Det du fikk servert er ikke lunsj, men nistemat av typen det vi får ved feltarbeid: kjøpt inn i bulk til 200 stykker. Hadde jeg bedt på lunsj, hadde jeg laget lunsj. Gnient og frastøtende. Kommer ikke på lunsj der igjen, jeg nei. 

Anonymkode: 1ea68...07f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. 

Mulig jeg er litt "miljøskadd" etter å ha bodd mange år i utlandet. 

Men å spesifikt invitere til lunsj, er for meg noe annet enn å slenge frem helt vanlig frokostpålegg. 

Anonymkode: a34ad...2c3

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg forventer litt mer enn brødskiver, syltetøy, kokt skinke og ost. Så jeg syns ikke du er sær. Om jeg hadde invitert til lunsj hadde jeg gjort litt ekstra ut av det. Om ikke annet lagd en suppe eller noe.

Anonymkode: 80f86...62c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det trenger å være småretter og pastasalat men jeg har alltid varme rundstykker, og gjerne eggerøre eller kokt egg i tillegg til diverse pålegg. Og gjerne litt grønnsaker og frukt, så syns også det er litt stusselig men mange bryr seg jo ikke om mat og da tenker de ikke over det.

Anonymkode: f05af...96a

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Mulig jeg er litt "miljøskadd" etter å ha bodd mange år i utlandet. 

Men å spesifikt invitere til lunsj, er for meg noe annet enn å slenge frem helt vanlig frokostpålegg. 

Anonymkode: a34ad...2c3

Tenker at det i så fall kommer helt an på hvor god økonomi,tid og helse personen har. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, burgut skrev:

Tenker at det i så fall kommer helt an på hvor god økonomi,tid og helse personen har. 

Har man ikke økonomi og helse til å lage lunsj, da ber man på kaffe. 

Anonymkode: 1ea68...07f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg ikke noe galt i "butikk-syltetøy"?! 

Men hvis hun ikke har dårlig råd, så ville jeg selv ihverfall lagd en god omelett ved siden av. Hun kunne jo også ha lagd varme ostesmørbrød og hatt på tomater og krydder.  Nuddelsuppe er også billig og godt  

Men jeg ville ikke ha klaget. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, burgut skrev:

Hadde ikke hatt noen forventninger om jeg ble invitert på lunch til noen. Hadde vært kjempefornøyd med det du ble tilbudt. Det er jo ikke maten,men selskapet jeg kommer for. 

Du spør om du er snobbete? Ja,det synes jeg. 

 

Hva om du ble servert pølse i lompe O middagsselskap en lørdagskveld?

 

Uten annet tilbehør enn løk, ketchup og sennep? Og Servert på pappafat?

 

Endret av Menchit
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme jeg nok hadde synes det var litt pussig, men folk får nå gjøre som de vil :jepp:

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaprikorn

Nå ekke jeg helt norsk, men etter den serveringa der ekke jeg helt venninna til hu der heller. Yikes 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...