Gå til innhold

Invitert til lunsj. Lunsjen besto av brødskiver og billig-pålegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ting jeg lager på 10-20 minutter:

- Asparges med røkelaks og hollandaise, med brød til

- Ovnsbakt fritatta (gitt at jeg har rester av kokte poteter)

- En hvilken som helst pastasalat

- Eggerøre med spekemat eller røkelaks, og diverse agurk/paprika/tomater 

- Potet- og purreløkssuppe, løksuppe, tomatsuppe med kokt egg, blomkålsuppe. (må kutte bitene veldig små, kjører med stavmikser til slutt).  (Men - hadde foretrukket å gi alle disse litt mer koketid, men de lager jo seg selv mens man snakker med besøket)

- En enkel sashimisalat (gitt at jeg har salmalaks). 

- Porcherte egg på toast med avocado 

 

Anonymkode: dce67...e2e

👍 litt bedre enn det jeg kom med. Fikk lyst på potet og purreløksuppe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Lunsjen din (om det skulle være din lunsj TS sutrer over) høres veldig mye bedre ut enn forslagene i sitatboksen over. Brødmat med pålegg er godt! 

Anonymkode: 3494c...44e

Da kan man jo egentlig diskutere hvem som er kresen og sær på besøk. Akkurat som svigermor, den mest krevende gjesten jeg har - må være brød, 3 ganger om dagen, og skyve-pålegg. Og det er ikke middag uten poteter. (jada, vi fikser, tar alltid vare på gjestene :)

Anonymkode: dce67...e2e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei til å bli en kg-klassiker, denne tråden her..

Anonymkode: 78d7e...657

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan man jo egentlig diskutere hvem som er kresen og sær på besøk. Akkurat som svigermor, den mest krevende gjesten jeg har - må være brød, 3 ganger om dagen, og skyve-pålegg. Og det er ikke middag uten poteter. (jada, vi fikser, tar alltid vare på gjestene :)

Anonymkode: dce67...e2e

På besøk hadde jeg spist det jeg fikk, takket for maten og unngått å sutre på KG i etterkant. Det utelukker likevel ikke at jeg hadde foretrukket brødmat fremfor varmmat til lunsj.

Anonymkode: 3494c...44e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På besøk hadde jeg spist det jeg fikk, takket for maten og unngått å sutre på KG i etterkant. Det utelukker likevel ikke at jeg hadde foretrukket brødmat fremfor varmmat til lunsj.

Anonymkode: 3494c...44e

Og jeg hadde som gjest spist brødskiver og skinke, om det var det jeg fikk, selv om det er mat jeg aldri ellers spiser. Ville ikke en gang laget en tråd på KG om det. Heller ikke tatt det opp med andre venninner, utover mannen, som jeg snakker med alt om. 

Men ville følt meg ekstremt lite verdsatt som gjest. Hadde foretrukket hva som helst annet, som viste det minste snev av innsats og omtanke. 

Anonymkode: dce67...e2e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, SoWhat? said:

Jaja. Vi får bare være uenige. Jeg syns ikke at en bør invitere på *mat* om en prioriterer alt annet enn serveringen. 

Bedre at gjesten må dra hjem pga sult?

Anonymkode: 0d953...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Blondie65 skrev:

Næ-hei. Det er enten svart eller hvitt. Enten er det kneip eller så står gaffelen fast i syltetøysflekken på gulvet. Ingen nyanser her takk!

:ironi:

Hæ?

Anonymkode: f1483...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg serverte havregrøt* til en gjest engang. Sikkert feil det også 😄

*Luksusvariant riktignok, med nøtter, rå kokosflak, epler, kokt på melk, med smør og ceylonkanel. Gjesten var forøvrig ikke imvitert på lunsj, men jeg bar sulten og kokte for to 

Anonymkode: 0d953...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg hadde som gjest spist brødskiver og skinke, om det var det jeg fikk, selv om det er mat jeg aldri ellers spiser. Ville ikke en gang laget en tråd på KG om det. Heller ikke tatt det opp med andre venninner, utover mannen, som jeg snakker med alt om. 

Men ville følt meg ekstremt lite verdsatt som gjest. Hadde foretrukket hva som helst annet, som viste det minste snev av innsats og omtanke. 

Anonymkode: dce67...e2e

Og jeg føler meg mer enn nok verdsatt ved at et menneske inviterer meg og dermed ønsker å bruke tid på meg. Uavhengig av hva som serveres, hvordan det serveres og om det er mitt foretrukne måltid eller ei. Det er hvor mye tid et menneske velger å bruke sammen med meg som viser at vedkommende setter pris på mitt selskap, ikke om vedkommende serverer Gilde rett i plasten og kneipp eller hjemmelaget syltetøy på ferske rundstykker. 

Anonymkode: 3494c...44e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, SoWhat? said:

Folk støvsuger vel og tørker vekk søl når det trengs?? Det er ikke noe enten eller det da.

Å lage den enkleste nudelsuppen tar bare ca 10 minutter. Da har du kokt kål og skjært kjøttboller i fire, eller skinkebiter. Det er flere supper Det er superlett å lage på ganske kort tid. Serveres med scones som du kan fryse. Tar ikke lang tid å lage ferske heller. Garantert at det vil smake! Har du spekeskinke, så er det knallgodt på scones med ost i deigen. Det er bare å bruke et lite snev av fantasi. 

Scones faktisk?

Jeg tar en skive av et godt brød med meierismør, gulost og en paprikaskive any day før scones med butikkjøttkake og kål og fenalår.

Anonymkode: 0d953...8ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg serverte havregrøt* til en gjest engang. Sikkert feil det også 😄

*Luksusvariant riktignok, med nøtter, rå kokosflak, epler, kokt på melk, med smør og ceylonkanel. Gjesten var forøvrig ikke imvitert på lunsj, men jeg bar sulten og kokte for to 

Anonymkode: 0d953...8ed

Det hørtes jo kjempegodt ut, og kjempefint å servere om du så hadde invitert til lunsj. 
Men det er mulig enkelte her inne synes dette høres altfor komplisert og tidkrevende ut.

Anonymkode: 1b955...e7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden her, så tror jeg det kun er en ting som i god kvinneguidenånd kan serveres. Nemlig godtesnop!!! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
10 minutter siden, Calm skrev:

Etter å ha lest denne tråden her, så tror jeg det kun er en ting som i god kvinneguidenånd kan serveres. Nemlig godtesnop!!! 😂

Men for Guds skyld, ikke rett fra posen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å legge frem tørre brødskiver er ikke å gi av seg selv. Det er en fornærmelse mot alle man har bedt. Har man ikke råd til å servere lunsj som frister, inviter på kaffe. Ingen klager på kaffe. 

Anonymkode: 1ea68...07f

Å joda, ut fra synspunkta til ts og eit par andre i tråden, så er det garantert nokon som kan finne på å klage på å få servert ein enkel kopp kaffi også. Kan tenke meg svar av type "Vanlig traktekaffe til lunsj?! Det drikker man jo på jobben" 🙄

Anonymkode: f1221...2fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, maskinisten skrev:

Hva i all verden er galt med butikksyltetøy?

Hvorfor skal man ta det ut av pakken slik at det som ikke blir spist må kastes etterpå?!

Jo, det er helt vanlig på en alminnelig hverdagslunsj.

Vi snakker om Norge, der krydder inntil 15 år siden var salt og pepper. Hvorfor har folket blitt så fisefine? Hilsen en som har bodd innenfor Ring 2 i lang tid!

Einig. Eg legg skulda på sosiale media. Ein salat gjer seg gjerne betre på Instagram enn ei "kjedelig" brødskive. Rart med det, ein pastasalat (ofte med skinke!) skal vere mykje betre enn den trauste brødskiva med skinkepålegg. Vi må vise at vi er bereist, må vite.  🙄

Anonymkode: f1221...2fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med alt bortsett fra det med butikksyltetøyet. Det er ofte bare vann med sukker - da foretrekker jeg noe annet altså. 

Anonymkode: 0d953...8ed

Butikksyltetøy er bedre enn sitt rykte. Det har komme eit par gode variantar på marknaden, med høgt innhald av bær. Mor mi lagar syltetøy med bær frå hagen, men har oppi meir sukker enn det som me finn på butikken, for at det skal holde seg. Kan så klart oppbevare syltetøyet i frysen da, eller røre det saman rett før servering. Da trengst ikkje så mykje sukker. 🙂

Anonymkode: f1221...2fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ihvertfall at jeg skai drite i å invitere barselgruppen hjem til meg på lunsj, som jeg hadde tenkt når jeg får barn til høsten.. For ikke faen om jeg orker å lage varmretter, kjøre rundt hit og dit og kjøpe sushi og bakerivarer og lokal-gård-oster, og fandens oldemor, og så dandere alt på små tallerkener i stedet for å bare sette hele jævla pakken på bordet.. 

Hjelpe meg. Tenk at det å få pålegget servert fra et fat i stedet for fra pakken er viktigere enn å hygge seg med vennene sine. 

Anonymkode: b4aae...acc

Synes du skal heve deg over snobbane i tråden og invitere barselgruppa som planlagt! (Utan luksusmat altså)

Anonymkode: f1221...2fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om skinkepakken blir satt på bordet direkte på et bord forsyner jeg meg ikke av det, uansett type/kvalitet

Tanken på at den pakken blir tatt ut 1-2 ganger om dagen, står på bordet, i romtemperatur, igjen og igjen. 🤢

 

Anonymkode: dce67...e2e

Det toler skinka heilt fint. Gilde har tatt høgde for normal bruk av skinkepakken som pålegg på bordet, og det er tilsatt konserveringsmiddel. Dersom pakken med skinke hadde blitt dårlig av å stå i romtemperatur nokre ganger, ville så klart matforgifting vore eit langt hyppigare fenomen. Eg er sjølv ein person som er skeptisk til om maten er trygg å ete, men dette virker noko hysterisk! 

Anonymkode: f1221...2fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste jul skal jeg droppe å bruke noe tid på å pakke inn presangene pent. Venner og familie skal være glad jeg gir dem noe, så da får det holde at jeg putter det i en Remapose og surrer brun pakketeip rundt. Gud forby at jeg skal nedverdige meg til noe mer, det er da tanken som teller! 😂

Anonymkode: 1b955...e7e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...