Gå til innhold

Henge seg opp i hvem som betaler på dating, er det mulig? Betale for deg selv!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, O.G. skrev:

Men det var da ekstreme eksempler.

Ja, det er i de verre fall

Anonymkode: 96662...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, O.G. skrev:

Ja, ja, jeg får prøve metoden deres.

Neste gang jeg inviterer noen på middag her så skal jeg bli intens og be dem om å vippse meg halvparten av rema og vinmonopol regningen. I likestillingens hellige navn.

Hehehe du må fortelle åssen det går 😅

Anonymkode: 96662...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt hyggelig om mannen tilbyr seg å betale, men det er ingenting jeg forventer. Betaler gjerne hver for oss uten noe problem 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som inviterer betaler?

Som mann som har blitt invitert ut en del, kan jeg aldri huske at en kvinne har tilbudt seg å ta regninga. Burde jeg være grinete og kalle dem gjerrige?

Anonymkode: c758f...ffe

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den som inviterer betaler?

Som mann som har blitt invitert ut en del, kan jeg aldri huske at en kvinne har tilbudt seg å ta regninga. Burde jeg være grinete og kalle dem gjerrige?

Anonymkode: c758f...ffe

Damerne inviterte deg ut på date og du måtte betale for deg selv?

Isåfall kan du godt kalle dem gjerrige og med dårlig folkeskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg liker at den som inviterer til date er den som betaler for date og det har jeg skrevet så mange ganger nå at det bør gli inn nå.

Forventer du sex hvis du betaler?

Anonymkode: 077a2...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den som inviterer betaler?

Som mann som har blitt invitert ut en del, kan jeg aldri huske at en kvinne har tilbudt seg å ta regninga. Burde jeg være grinete og kalle dem gjerrige?

Anonymkode: c758f...ffe

Jeg hadde betalt for deg hadde jeg tatt deg med ut. 

Anonymkode: 96662...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Ja, ja, jeg ser det ikke som noe maktkamp å forvente at folk har god folkeskikk og spanderer middagen når de inviterer på date, jeg da.

Nei, jeg vet. Men menn som utnytter kvinner gjør det.

Anonymkode: adc3a...dce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forventer du sex hvis du betaler?

Anonymkode: 077a2...fd3

Jeg inviterer ikke venner på middag primært for å ha sex med dem.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg vet. Men menn som utnytter kvinner gjør det.

Anonymkode: adc3a...dce

Menn som vil utnytte kvinner vil svært gjerne at kvinnene betaler for maten sin selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ærlig talt holdningene til enkelte her er helt hinsides. Samtidig er et jo på sett og vis konsekvente da. Ifølge disse som krever spandering "får" mannen sex (som en slags belønning, ikke noe gjensidig glede her!), og i forholdene deres skal altså kvinnen ta seg av 90% av husarbeidet?

Det er ikke den typen forhold jeg ønsker, men to each his own, I guess.

Anonymkode: c758f...ffe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, O.G. skrev:

Der kvinnene betsler 50% av regningene i tillegg til å ha 90% av ansvar for hus, heim, rydding, matlaging og oppfølging av ungene har hun ingen makt overhodet. 

Om så er tilfellet så har likestillingen en vei å gå, men hvor har du tallene dine fra? Uansett, folk som går på date er jo single, damene kan ha barn og ansvar ellers men det kan jo mennene og. Man vet ikke hverandres historie, for man er ikke blitt kjent enda.

Du mener at den som inviterer betaler. Du får lov å mene det, men jeg personlig ser ikke automatikken bak det. Man inviterer fordi man gjerne vil bli kjent. Den inviterte takker ja. Så drar de og blir kjent. Ser ikke hvorfor den som først inviterte skal måtte automatisk betale.

Det handler jo ikke om mat eller penger. De to på daten har blitt kjent og det er hyggelig for dem. Det var jo hovedpoenget med daten, ikke selve maten og hva den kostet. Ønsker noen å spandere så er det hyggelig, men ingen selvfølge, og så visst ikke hele poenget med daten. 

Anonymkode: cc6a6...e6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om så er tilfellet så har likestillingen en vei å gå, men hvor har du tallene dine fra? Uansett, folk som går på date er jo single, damene kan ha barn og ansvar ellers men det kan jo mennene og. Man vet ikke hverandres historie, for man er ikke blitt kjent enda.

Du mener at den som inviterer betaler. Du får lov å mene det, men jeg personlig ser ikke automatikken bak det. Man inviterer fordi man gjerne vil bli kjent. Den inviterte takker ja. Så drar de og blir kjent. Ser ikke hvorfor den som først inviterte skal måtte automatisk betale.

Det handler jo ikke om mat eller penger. De to på daten har blitt kjent og det er hyggelig for dem. Det var jo hovedpoenget med daten, ikke selve maten og hva den kostet. Ønsker noen å spandere så er det hyggelig, men ingen selvfølge, og så visst ikke hele poenget med daten. 

Anonymkode: cc6a6...e6c

Her blir vi ikke enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, O.G. skrev:

Her blir vi ikke enige.

Nei, det får nesten bare være. 

Anonymkode: cc6a6...e6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, O.G. skrev:

Menn som vil utnytte kvinner vil svært gjerne at kvinnene betaler for maten sin selv.

Blir det sex på dem da da?

 

Anonymkode: adc3a...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den som inviterer betaler?

Som mann som har blitt invitert ut en del, kan jeg aldri huske at en kvinne har tilbudt seg å ta regninga. Burde jeg være grinete og kalle dem gjerrige?

Anonymkode: c758f...ffe

Om du er den som blir invitert på date så ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, Anonyym97 skrev:

Det er selvsagt hyggelig om mannen tilbyr seg å betale, men det er ingenting jeg forventer. Betaler gjerne hver for oss uten noe problem 

Samme her. Han kan heller gjerne betale mer hvis vi er i forhold hvis han tjener mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes ærlig talt holdningene til enkelte her er helt hinsides. Samtidig er et jo på sett og vis konsekvente da. Ifølge disse som krever spandering "får" mannen sex (som en slags belønning, ikke noe gjensidig glede her!), og i forholdene deres skal altså kvinnen ta seg av 90% av husarbeidet?

Det er ikke den typen forhold jeg ønsker, men to each his own, I guess.

Anonymkode: c758f...ffe

Ja, den tanken om at sex er noe man "gir" eller "får" høres merkelig ut. Ligger ikke langt unna "selger" eller "kjøper".

Anonymkode: 46108...bb2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, den tanken om at sex er noe man "gir" eller "får" høres merkelig ut. Ligger ikke langt unna "selger" eller "kjøper".

Anonymkode: 46108...bb2

Det å gi noe er jo et helt annet konsept enn å selge noe. Det vet alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...