Gå til innhold

Henge seg opp i hvem som betaler på dating, er det mulig? Betale for deg selv!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nok av tråder her inne som omhandler dette temaet, kvinner flest forventer at de skal få spandert alt på en date.

Hva er det for en galskap? i 2020 må den moderne kvinnen klare å betale selv.

Slutt å fokuser på at mannen skal betale for deg! Er jo ikke pengene du skal ha? Er vel mannen? Forholdet?

Enkelt: betal selv, når man nærmer seg forhold blir ting annerledes. Blit ganske dyrt for en mann å betale for 1-3dater på kvinner i lengden. Så er det stopp.

Betale for hverandre er noe man gjør i forhold, men før man kommer dit bør man betale for seg selv. Å invitere til et måltid hjemme er jo en ting, da er det som regel betalt av den som inviterer. Eller at gjest også tar med noe mat for eks.

Slutt med fokuset om betalingen! Utrolig turn-off, slike kutter jeg med en gang. Da skjønner man jo hvordan ting kan bli i et forhold..

Anonymkode: 288b3...92b

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ta et annet artig eksempel på norsk kvinne som dater:

Kvinne inviterer mannen til middag hjemme hos seg selv, hun står for maten. Mannen spør: skal jeg ta med noe. Kvinnen, neida!

Ok, mannen tar ikke med noe. Fordi menn hører jo.

Når daten er over, alt var fint. Koste seg sammen, så gjør kvinnen følgende:

Går inn på internett, skriver innlegg på et forum: Mannen tok ikke med seg noe på daten!!!! Han måtte vel forstå det selv!!! Herregud!!! Han eier jo ikke sosiale antenner!!! ALLE tar jo med seg en flaske vin eller noe!!!

Alle kvinner som svarer å tråden er jo såklart enig med henne.

 

Mens den stakkars mannen spurte først.

Sukk.

Anonymkode: 288b3...92b

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerrige og smålige mennesker er noe av det verste jeg vet! Om det så gjelder familie, venner eller dater. 
 

 

Anonymkode: 42798...155

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke råd til å betale for dates, ikke be henne ut. Invester tid i deg selv, din karriere og din økonomi, og bli en mann som har råd til å betale. 

Anonymkode: 237d5...56f

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper alltid alt selv. Har aldri blitt påspandert på byen heller, kanskje det er fordi jeg er stygg og vant til å måtte leve med et borr i rævva kontra gullskje i kjeften.

Anonymkode: 30e5f...efb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes mannen bør spandere en kaffe på første date. Det er en fin gest og gjør at damen føler seg verdsatt. Når mannen ikke kan spandere usle 40 kr til en kaffe av økonomiske grunner, da dater han mest sannsylig alt for mange damer. Damer liker å føle seg spesielle og utvalgte, og når han ikke engang kan gi henne en kaffe for at hun skal føle seg verdsatt, så sier det litt om ham.

 

Anonymkode: 4f692...436

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe:

Jeg forventer aldri å bli spandert på.

Anonymkode: 0a466...890

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ta et annet artig eksempel på norsk kvinne som dater:

Kvinne inviterer mannen til middag hjemme hos seg selv, hun står for maten. Mannen spør: skal jeg ta med noe. Kvinnen, neida!

Ok, mannen tar ikke med noe. Fordi menn hører jo.

Når daten er over, alt var fint. Koste seg sammen, så gjør kvinnen følgende:

Går inn på internett, skriver innlegg på et forum: Mannen tok ikke med seg noe på daten!!!! Han måtte vel forstå det selv!!! Herregud!!! Han eier jo ikke sosiale antenner!!! ALLE tar jo med seg en flaske vin eller noe!!!

Alle kvinner som svarer å tråden er jo såklart enig med henne.

 

Mens den stakkars mannen spurte først.

Sukk.

Anonymkode: 288b3...92b

Er det nødvendig å spørre? En person som er invitert på middag, har da med et bidrag liksom. Det er helt vanlig høflighet 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en selvfølge at mannen skal betale. 
Inviterer HAN meg ut, slike JEG bruker min tid på å se om han er verdig som eventuell partner. For han jaggu meg betale. 
 

heldigvis er 99% av menn inforstått med dette. 

Anonymkode: cfc8c...bb9

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er en selvfølge at mannen skal betale. 
Inviterer HAN meg ut, slike JEG bruker min tid på å se om han er verdig som eventuell partner. For han jaggu meg betale. 
 

heldigvis er 99% av menn inforstått med dette. 

Anonymkode: cfc8c...bb9

Kunne ikke sagt det bedre selv. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en selvfølge at mannen skal betale. 
Inviterer HAN meg ut, slike JEG bruker min tid på å se om han er verdig som eventuell partner. For han jaggu meg betale. 
 

heldigvis er 99% av menn inforstått med dette. 

Anonymkode: cfc8c...bb9

Å tro at man er guds gave til mannen 

Anonymkode: 93021...d63

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er ikke objekter. Det blir feil å forvente at menn skal være minibanker som en kan forvente en masse penger fra.

Drar en på date og stiller krav til han som en ikke stiller til seg selv så ser en ikke på mannen som et menneske, men som et objekt, en ting.

Hvordan kan en da si det er feil av menn å se på kvinner som objekter?

Anonymkode: adc3a...dce

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forventer å betale selv, normal folkeskikk. Om fyren derimot sier at han tar det så sier jeg ikke «neitakk». Også normal folkeskikk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det ikke. Hvorfor er det mer naturlig at mannen betaler enn damen? Vi er vel likeverdige? Å spandere er hyggelig, men ingen selvfølge. 

Anonymkode: cc6a6...e6c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår det ikke. Hvorfor er det mer naturlig at mannen betaler enn damen? Vi er vel likeverdige? Å spandere er hyggelig, men ingen selvfølge. 

Anonymkode: cc6a6...e6c

Fordi enkelte her har hengt på et visst annet forum der de lærer bort at "høyverdimenn betaler for seg, lavverdimenn gjør ikke det", og annet av nonsens. Men de lærer også bort at det ikke finnes noen høyverdimenn, samme hva, at en skal utnytte menn for alt en kan, manipulere, og så videre.

Det forumet gjør ikke noe godt, det lærer en bare å se på menn som objekter, ting. Ikke som mennesker.

Anonymkode: adc3a...dce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har (heldigvis) aldri vært på en date der mannen ikke betalte. Altså helt av seg selv.

Hvis en mann er en så stor rundbrenner at han dater så mye at det blir en stor utgift, så er ikke det særlig interessant uansett.

Har aldri kjøpt min egen drikke på byen heller. Har stått i kø med kortet i hånden får å kjøpe, men har alltid fått en drink eller øl i hånden før jeg når frem til å få bestilt. 

Jeg forventer helt ærlig at mannen spanderer på første date. Men ikke at mannen fortsetter å betale alt alltid.

Hadde jeg invitert ham ut på middag/date ville jeg sikkert ikke tenkt det samme. Ganske frekt å invitere noen og aå må de betale...

Anonymkode: 8eaf4...1ba

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjerrige og smålige mennesker er noe av det verste jeg vet! Om det så gjelder familie, venner eller dater. 
 

 

Anonymkode: 42798...155

Man er vel ikke gjerrig om man ikke spanderer på folk?

Man er vel heller gjerrig om man forventer at andre skal betale for en?

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en selvfølge at mannen skal betale. 
Inviterer HAN meg ut, slike JEG bruker min tid på å se om han er verdig som eventuell partner. For han jaggu meg betale. 
 

heldigvis er 99% av menn inforstått med dette. 

Anonymkode: cfc8c...bb9

Hvorfor er det en selvfølge?

 

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...