Gå til innhold

Henge seg opp i hvem som betaler på dating, er det mulig? Betale for deg selv!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest kaprikorn
Akkurat nå, Frøyamor skrev:


Får begynne å legge fram kviteringa fra butikken og dele på antall gjester, virker jo som det er slik mange tenker her inne... 

Ja, og bare vent til vi skal gifte oss! Da sender vi invitasjonen med postoppkrav så vi får dekt kake og lokale 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle er på utkikk etter prostituerte.

Anonymkode: 46108...bb2

Så man er automatisk prostituert hvis man får spandert på seg en kaffe? Så billig prostituert har ikke jeg hørt om. Må være ræl støgge de du går til da, 40kroners horene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, kaprikorn skrev:

Ja, og bare vent til vi skal gifte oss! Da sender vi invitasjonen med postoppkrav så vi får dekt kake og lokale 😂 

Ja!! Så klart!! 😂👏🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, O.G. said:

så jeg er gjerrig når jeg forventer at jeg ikke skal trenge å ha med meg lommeboka når jeg er invitert med ut på date?

Ja

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du forventer at mannen skal betale alt hva skal du gi tilbake da? 

Anonymkode: 93021...d63

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kaprikorn
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle er på utkikk etter prostituerte.

Anonymkode: 46108...bb2

Så du dater for å kjøpe sex? Yikes... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøyamor said:

Så man er automatisk prostituert hvis man får spandert på seg en kaffe? Så billig prostituert har ikke jeg hørt om. Må være ræl støgge de du går til da, 40kroners horene. 

Er ikke interessert i horer som sagt. Siler de ut i prosessen ved å dele regningen på første date.

Anonymkode: 46108...bb2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke interessert i horer som sagt. Siler de ut i prosessen ved å dele regningen på første date.

Anonymkode: 46108...bb2

Da ber du vel om å få regningen fra Rema og betaler halvparten hvis en dame inviterer deg på middag hjemme hos seg også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du forventer at mannen skal betale alt hva skal du gi tilbake da? 

Anonymkode: 93021...d63

Livslang troskap, kjærlighet, rent hus, sex, rene klær og sunne friske barn. 
 

Men tråden handler om å spandere på dates, ikke at mannen skal betale for alt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, kaprikorn skrev:

Ikke sant? Herregud altså. Hvis jeg ber på middager, er det ikke gjestene som står for matlaginga. Hva skjedde med vanlig folkeskikk? Wow 

Om jeg lager middag sammen med venner så er det helt vanlig for oss å spleise siden vi alle er studenter med ganske dårlig råd. 

Om jeg drar til en venn som bor langt unna og jeg blir der noen dager, så synes jeg i alle fall ikke det er rettferdig at vennen skal betale for all maten. Da hiver jeg gjerne inn litt i budsjettet slik at jeg også bidrar økonomisk. De fleste har ikke et flust med penger, så jeg ser på det som vanlig folkeskikk å spleise. 
 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke interessert i horer som sagt. Siler de ut i prosessen ved å dele regningen på første date.

Anonymkode: 46108...bb2

Og heldigvis får damene silt ut deg gjerrigknarken og ;) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frøyamor skrev:

Livslang troskap, kjærlighet, rent hus, sex, rene klær og sunne friske barn. 
 

Men tråden handler om å spandere på dates, ikke at mannen skal betale for alt. 

Det trenger ikke en gang å være en date, det er så enkelt som at den som inviterer er den som betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, O.G. skrev:

Enten så går man 50/50 over hele fjøla eller så har vi det sånn at den som inviterer er den som betaler uansett om det er på restuarant eller middag hjemme.

Men hvis det alltid er den som inviterer som skal betale, for deg en venninnegjeng som skal på kino. Synes du da den som får ideen og spør de andre om de vil på kino som skal betale for alle sammen?

Jeg er for at man alltid betaler selv med mindre andre tilbyr seg å betale. Når du lager middag selv blir det jo annerledes, du tilbyr deg å lage middag med ingredienser som du selv har valgt ut. Middagsbesøket har ikke noen mulighet for å styre prisen på måltidet selv. Så det er naturlig at den som lager maten spanderer på gjestene ved hjemmebesøk. 

Anonymkode: cc6a6...e6c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaprikorn
1 minutt siden, Uatskillelig skrev:

Om jeg lager middag sammen med venner så er det helt vanlig for oss å spleise siden vi alle er studenter med ganske dårlig råd. 

Om jeg drar til en venn som bor langt unna og jeg blir der noen dager, så synes jeg i alle fall ikke det er rettferdig at vennen skal betale for all maten. Da hiver jeg gjerne inn litt i budsjettet slik at jeg også bidrar økonomisk. De fleste har ikke et flust med penger, så jeg ser på det som vanlig folkeskikk å spleise. 
 

Jeg tror ikke du helt skjønner...? Om jeg lager middag med venner, spleiser vi. Om venner ber meg over på middag, betaler ikke jeg for dette. Hæ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, O.G. skrev:

 

Men det er jo deg.....

 

Ok, neste gang jeg inviterer noen på middag skal jeg komme med regningen fra REMA og vinmonopolet og forlange at de vippser meg halvparten. 

Det er i alle fall vanlig i min vennegjeng. 

Vi handler sammen, får med oss kvitteringen og deler summen på antall personer. Mest rettferdig, synes jeg :)

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis det alltid er den som inviterer som skal betale, for deg en venninnegjeng som skal på kino. Synes du da den som får ideen og spør de andre om de vil på kino som skal betale for alle sammen?

 

Anonymkode: cc6a6...e6c

En vennegjeng bruker nå å snakke seg imellom om kinobesøk og lignende. Sjeldent det er noen som inviterer i den forstand. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg er for at man alltid betaler selv med mindre andre tilbyr seg å betale. Når du lager middag selv blir det jo annerledes, du tilbyr deg å lage middag med ingredienser som du selv har valgt ut. Middagsbesøket har ikke noen mulighet for å styre prisen på måltidet selv. Så det er naturlig at den som lager maten spanderer på gjestene ved hjemmebesøk. 

Anonymkode: cc6a6...e6c

Det blir ikke annerledes med en middagsinvitasjon hjemme enn ute. 

Den som inviterer er den som bestemmer tid og sted uansett.

Derfor er den som inviterer den som skal betale uansett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kaprikorn skrev:

Jeg tror ikke du helt skjønner...? Om jeg lager middag med venner, spleiser vi. Om venner ber meg over på middag, betaler ikke jeg for dette. Hæ? 

Korrekt. Om vi planlegger, handler inn og lager middag sammen, så deler vi prisen. Om jeg inviterer på middag, så betaler jeg :)

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaprikorn
1 minutt siden, O.G. skrev:

Folk som driver med millimeterrettferdighet er som ungene og ikke helt modne for forhold enda.

👏🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...