Gå til innhold

Henge seg opp i hvem som betaler på dating, er det mulig? Betale for deg selv!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje hun trodde du var en sugardaddy? Det er ikke normalt at en kvinne krever å bli spandert på. Da har du dessverre vært uheldig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, norw skrev:

Stygge menn? Jeg aner ikke hvem du prater om. God dag mann økseskaft. 

Virker som at du mister grepet her, mulig som følge av at du har havnet litt på defensiven i diskusjonen med AB.

Ble du sitert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, O.G. skrev:

Ble du sitert?

Du kan bla opp om du ikke husker. Virker som at du går helt opp i liminga. 

Når man begynner å snakke om stygge menn eller stygge kvinner helt ut av det blå, så er det et dårlig tegn 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: a50eb...148

Den er hentet fra det forumet, ja.

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi enkelte her har hengt på et visst annet forum der de lærer bort at "høyverdimenn betaler for seg, lavverdimenn gjør ikke det", og annet av nonsens. Men de lærer også bort at det ikke finnes noen høyverdimenn, samme hva, at en skal utnytte menn for alt en kan, manipulere, og så videre.

Det forumet gjør ikke noe godt, det lærer en bare å se på menn som objekter, ting. Ikke som mennesker.

Anonymkode: adc3a...dce

 

Anonymkode: adc3a...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er hentet fra det forumet, ja.

 

Anonymkode: adc3a...dce

Hvilket forum er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldigvis er ikke dette et problem blant relativt unge mennesker. Mesteparten av de som ikke har rundet 40 har ihvertfall ingen problem med å være selvstendige mennesker.
Nå har jeg bare vært på to 'ordentlige' dater ute de siste ti årene, da jeg foretrekker at vi møtes hjemme hos en av oss.

Som regel inviterer jeg på middag, hvor jeg står for alt av innkjøp. Spanderer som regel og når vi har fått en relasjon gående, men det er fordi jeg selv vil. Det har vært kvinner som har forventet det, og da har det ikke blitt en videre relasjon.

 

Forresten, kvinner gjør bare 4% mer husarbeid enn menn, ifølge SSB ( https://www.ssb.no/kultur-og-fritid/artikler-og-publikasjoner/ikke-lenger-nedgang-i-husarbeidet ).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Antiviruset said:

På første date tilbyr jeg meg å betale :) Er av den gamle "klassen" som mener at dette er slik det skal være. De damene jeg har datet nekter å gå med på dette og sier vi skal dele regningen. Det er også helt greit for min del. Når vi blir så godt kjent at jeg inviterer henne med ut på en middag eller kino mener jeg vi er forbi datingstadiet.  Når jeg da inviterer betaler jeg basta :) Så kan hun invitere om hun ønsker og betale. For meg er det null problem. 

Dette synes jeg er helt greit. Rent bortsett fra at jeg ikke synes den som inviterer automatisk skal betale, og det av den enkle grunnen at jeg er veldig treig på å dra igang ting selv. Nå driver ikke jeg med dating og sånt lenger, men er det snakk om venninnesamling, synes jeg det er rett og rimelig at de som tar initiativet skal slippe å bli sittende med regningen. Og sånn ville det vært i en datingsituasjon også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Har aldri vært et problem. Så og si alle damene jeg har datet har insistert på å betale sin del av regningen. De gangene jeg har betalt alt har vært når jeg har invitert på middag og vin. Synes det er helt naturlig å betale når det er jeg som inviterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
På 9.7.2020 den 19.06, AnonymBruker skrev:

Gjerrige og smålige mennesker er noe av det verste jeg vet! Om det så gjelder familie, venner eller dater. 
 

 

Anonymkode: 42798...155

Du spanderer alltid for ikke å bli oppfattet som gjerrig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
På 9.7.2020 den 19.44, AnonymBruker skrev:

Kvinner er guds gave til mannen, han skal ta vare på økonomisk, hun skal bære frem hans barn. Det er biologisk betinget. Når jeg ikke kan se hvem som fysisk er best, ei heller har behov for å se hvem som kan beskytte meg og mine avkom mot fiender - andre menn, ulv, osv osv. Er det naturlig lommeboka som rår. Sier ikke den må være så veldig tjukk, men såpass at han kan betale for dates er å forvente. Hvis han ikke gidder gjøre det engang, hvordan skal jeg vite han gidder brødfø våre framtidige barn? 
Ekte menn vet dette veldig godt. 
 

(Og jada jada «kvinner kan brødfø seg selv, bla bla bla) 

Anonymkode: cfc8c...bb9

Beklager å ryste grunnvollene i din begrepsverden, men:

Gud eksisterer ikke. Han kan ikke gi slike gaver. Sorry, tenk gjennom livet ditt på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en tråd der ei hadde skrevet at hun forventet at mannen skulle betale før middagen etc. Da var det noen som hadde sitert henne å spurte hvem som betaler regningene, klærne,  husleien etc. Da svarte hun at det var faren. Slik innstilling synes jeg er er skremmende. Ja til at begge to kan betale for seg på en date. Men om mannen insisterer på og ta regningen så ikke lag noe big deal ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er selvsagt ikke galt om en mann spanderer, det som er galt er når kvinner forventer det og tar det som en selvfølge at mannen skal betale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer kvinnen at du skal spandere øl/kaffe på henne, gå videre til nestemann. Kvinnene er selvstendige i dag, og gjør det bedre enn menn utdannelsesmessig. Det er dermed ikke lenger noe grunn for at menn skal spandere på kvinnene, da de ikke hører til hus og hjem lenger og dermed har penger. 

Det er en forutsetning at kvinnene jeg dater yter meg tilsvarende respekt som mine kompiser gjør. Vi tar runder når vi er ute på byen. Hvis kompisene mine forventet å bli spantet på, ville de ikke vært mine kompiser lengre.

Endret av Stylish24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Stylish24 skrev:

Forventer kvinnen at du skal spandere øl/kaffe på henne, gå videre til nestemann. Kvinnene er selvstendige i dag, og gjør det bedre enn menn utdannelsesmessig. Det er dermed ikke lenger noe grunn for at menn skal spandere på kvinnene, da de ikke hører til hus og hjem lenger og dermed har penger. 

Det er en forutsetning at kvinnene jeg dater yter meg tilsvarende respekt som mine kompiser gjør. Vi tar runder når vi er ute på byen. Hvis kompisene mine forventet å bli spantet på, ville de ikke vært mine kompiser lengre.

Du skrev nettopp en kommentar om at det er naturlig å date unge kvinner mellom 20-24 år. Hvis du selv er 35 + så kan du vel spandere på de unge damene? 

Anonymkode: f31fb...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev nettopp en kommentar om at det er naturlig å date unge kvinner mellom 20-24 år. Hvis du selv er 35 + så kan du vel spandere på de unge damene? 

Anonymkode: f31fb...ade


Jeg er 29. Nei, damene har råd til å bruke 70+ kroner på en øl til seg selv. Det er en prinsippsak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2020 den 22.54, AnonymBruker skrev:

Om så er tilfellet så har likestillingen en vei å gå, men hvor har du tallene dine fra? Uansett, folk som går på date er jo single, damene kan ha barn og ansvar ellers men det kan jo mennene og. Man vet ikke hverandres historie, for man er ikke blitt kjent enda.

Du mener at den som inviterer betaler. Du får lov å mene det, men jeg personlig ser ikke automatikken bak det. Man inviterer fordi man gjerne vil bli kjent. Den inviterte takker ja. Så drar de og blir kjent. Ser ikke hvorfor den som først inviterte skal måtte automatisk betale.

Det handler jo ikke om mat eller penger. De to på daten har blitt kjent og det er hyggelig for dem. Det var jo hovedpoenget med daten, ikke selve maten og hva den kostet. Ønsker noen å spandere så er det hyggelig, men ingen selvfølge, og så visst ikke hele poenget med daten. 

Anonymkode: cc6a6...e6c

Den som inviterer bestemmer gjerne hvilken resturant man skal gå på og dermed prisnivået, da er det også god folkeskikk å ta regningen. 

Er man ikke interessert i å betale dyre dommer for en date kan man foreslå noe som ikke koster noe særlig. En av de mest vellykkede datene jeg har vært på innbefattet ullpledd og trakterkaffe på termos🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev nettopp en kommentar om at det er naturlig å date unge kvinner mellom 20-24 år. Hvis du selv er 35 + så kan du vel spandere på de unge damene? 

Anonymkode: f31fb...ade

Er det stor aldersforskjell blir det litt annerledes. Folk over 35 har jo ofte bedre råd enn under 25.

Anonymkode: ce147...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...