Gå til innhold

Henge seg opp i hvem som betaler på dating, er det mulig? Betale for deg selv!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, O.G. said:

Hvilke tilbud er det de fleste kvinner har mange av?

Du lar damer du inviterer på date betale for seg selv?

Potensielle dater. Om ikke alle har det, så gjelder det nok de fleste.

Jeg vil heller si at jeg tar initiativ til date, jeg inviterer strengt tatt ikke til første date. Tar jeg henne med på restaurant på 3. eller 4. date i nærheten av der jeg bor betaler jeg da det er noe jeg ønsker.

Anonymkode: b4f6b...967

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, O.G. said:

Det å gi noe er jo et helt annet konsept enn å selge noe. Det vet alle.

Å "gi" etter man har fått betaling er å selge. Det du vil at kvinner skal gjøre er jo å "gi" sex først etter at mannen har betalt med restaurantmiddag. Jeg kaller det der prostitusjon.

Alternativt synes du kvinner kan gi forventninger ved å ta i mot et gratis måltid.  Det kaller jeg snylting.

Anonymkode: 46108...bb2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kågebruker skrev:

Likestilling betyr likestilling damer. 

Så likestilling betyr at menn ikke lenger kan gjøre en hyggelig gest og ta seg bra ut ved å spandere en kaffe til 35 kr?

Anonymkode: 93dce...d92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så likestilling betyr at menn ikke lenger kan gjøre en hyggelig gest og ta seg bra ut ved å spandere en kaffe til 35 kr?

Anonymkode: 93dce...d92

Det er ikke likestilling når det kun er mannen som betaler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å "gi" etter man har fått betaling er å selge. Det du vil at kvinner skal gjøre er jo å "gi" sex først etter at mannen har betalt med restaurantmiddag. Jeg kaller det der prostitusjon.

 

Anonymkode: 46108...bb2

Hvilken betaling har man fått?

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Alternativt synes du kvinner kan gi forventninger ved å ta i mot et gratis måltid.  Det kaller jeg snylting.

Anonymkode: 46108...bb2

Fordi det gjør du da ja.

 

1 time siden, Kågebruker skrev:

Det er ikke likestilling når det kun er mannen som betaler.

Er ikke likestilling når kvinner gjør 90% av all husarbeidet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir det sex på dem da da?

 

Anonymkode: adc3a...dce

Ikke nødvendigvis. Sex er ikke en byttehandel. Hadde det vært tilfelle, hadde alle kvinner betalt selv hver gang.

Anonymkode: cb1c7...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, O.G. skrev:
1 time siden, Kågebruker skrev:

Det er ikke likestilling når det kun er mannen som betaler.

Er ikke likestilling når kvinner gjør 90% av all husarbeidet heller.

Nettopp! Du bekrefter herved at når det er skjevt fra første date så ender det opp med at det blir skjevt langt inn i forholdet. Så hvis han betaler fra første date så blir det til at, som du skriver, en må ta 90% av alt husarbeid etter hvert.

Derfor er det bedre å starte som likestilte selvstendige individer i stedet. Forskning bekrefter nettopp det du er inne på nå, hvis en starter likestilt fra første date så fortsetter den likestillingen langt inn i forholdet.

https://www.theatlantic.com/ideas/archive/2020/02/if-you-want-marriage-equals-then-date-equals/606568/

Anonymkode: adc3a...dce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Du bekrefter herved at når det er skjevt fra første date så ender det opp med at det blir skjevt langt inn i forholdet. Så hvis han betaler fra første date så blir det til at, som du skriver, en må ta 90% av alt husarbeid etter hvert.

 

Anonymkode: adc3a...dce

Og samtidig må hu betale 50/50 regningene, så hvor hen er likestillingen?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Derfor er det bedre å starte som likestilte selvstendige individer i stedet. Forskning bekrefter nettopp det du er inne på nå, hvis en starter likestilt fra første date så fortsetter den likestillingen langt inn i forholdet.

https://www.theatlantic.com/ideas/archive/2020/02/if-you-want-marriage-equals-then-date-equals/606568/

Anonymkode: adc3a...dce

Hjelpes, du kan ikke bare overføre amerikanske tilstander til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Pillarguri skrev:

Da er vi over på det som er vanlig folkeskikk.  Når man blir invitert hjem til noen så er det vanlig folkeskikk å ha med seg en liten oppmerksomhet som takk for invitasjonen. Man kan velge blomster, vin, konfekt, kanskje en liten gave som f. eks en pakke servietter og to kubbelys.  Hva som helst egentlig. Det er tanken som teller og det trenger ikke å være dyrt. Den stakkars mannen som spurte først har nok ikke fått opplæring i hvordan man håndterer middagsinvitasjoner.

Nei, når mannen har spurt og fått nei så skal det være greit at han ikke tok med noe. Ikke klag til andre venninner om det hvertfall.

Husk, i mange kulturer er det stolte av maten sin. Som de spanderer på gjester UTEN å få noe tilbake. I norge har vi en opphengt greie at man må ha noe tilbake om man får noe mat/drikke av noen. Dessverre.

Anonymkode: 288b3...92b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, trodde ikke dette skulle bli 13 sider! 🙂 

Vi kan oppsummere:

Mannen kommer alltid dårligst ut ved dating økonomisk, resultatet generelt er dårlig. Det handler kun om det yttre, penger og status. Hvilke jobb han har, bolig etc.

Dating i norge ser jeg på som bortkastet tid og penger, om man møter noen på en eller annen måte naturlig så får man se på det som et pluss. Men å invitere en kvinne på noe hadde jeg aldri gjort igjen, det er jeg helt ferdig med.

Nå er det jeg som skal inviteres og spanderes på, fordi jeg sier som kvinner: "Hun må jo vise at jeg er noe å bruke tid på! Da skal hun jammen få betale for tiden min!" 

Anonymkode: 288b3...92b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her, trodde ikke dette skulle bli 13 sider! 🙂 

Vi kan oppsummere:

Mannen kommer alltid dårligst ut ved dating økonomisk, resultatet generelt er dårlig. Det handler kun om det yttre, penger og status. Hvilke jobb han har, bolig etc.

Dating i norge ser jeg på som bortkastet tid og penger, om man møter noen på en eller annen måte naturlig så får man se på det som et pluss. Men å invitere en kvinne på noe hadde jeg aldri gjort igjen, det er jeg helt ferdig med.

Nå er det jeg som skal inviteres og spanderes på, fordi jeg sier som kvinner: "Hun må jo vise at jeg er noe å bruke tid på! Da skal hun jammen få betale for tiden min!" 

Anonymkode: 288b3...92b

Dating i Norge? Er ikke det et av de landene hvor folk er minst opptatt av økonomisk bakgrunn? Sånn siden folk flest klarer seg fint? Jeg så et program om dating fra Kina, der beskrev de at menn som ikke eide egen bopel var utelukket som potensiell kjæreste/date. Faktisk måtte man bekrefte økonomisk bakgrunn før dating i det hele tatt var aktuelt. Eller f.eks. USA, der er det nesten opplest og vedtatt at menn inviterer og betaler. Generelt sett er det mye større sannsynlighet å finne kvinner som betaler for seg selv i Norge, sånn uavhengig av hvilken svar du måtte få på KG. Når det er sagt, goder som økonomi, et pent ytre og nettverk er vel udiskutabelt et fortrinn ved dating for begge kjønn, men likevel klarer de fleste å finne seg noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, O.G. skrev:

Og samtidig må hu betale 50/50 regningene, så hvor hen er likestillingen?

Hjelpes, du kan ikke bare overføre amerikanske tilstander til Norge.

Må hun? Hvem hun? Hvorfor må hun det?

Nei, nettopp! Likevel er det det du gjør når du forlanger at mannen skal betale for deg.

Du svarte aldri på om du ville overse dette med betaling hvis mannen var kjekk?

Anonymkode: adc3a...dce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å betale 50/50  er ikke likestilling i ordets rette forstand. Da må man ta hensyn på lønnstørrelse og regne ut forholdsmessig beløp😂 

Anonymkode: 759c9...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, O.G. skrev:

Er ikke likestilling når kvinner gjør 90% av all husarbeidet heller.

 

Om du forventer at menn skal bruke penger på deg, så får du ta husarbeidet. 

 

Anonymkode: 73fb0...720

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må hun? Hvem hun? Hvorfor må hun det?

Nei, nettopp! Likevel er det det du gjør når du forlanger at mannen skal betale for deg.

Du svarte aldri på om du ville overse dette med betaling hvis mannen var kjekk?

Anonymkode: adc3a...dce

Betaling?

Vi snakker om at dem som inviterer på dste er den som betaler for daten.

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Om du forventer at menn skal bruke penger på deg, så får du ta husarbeidet. 

 

Anonymkode: 73fb0...720

Og hvis en fyr forventer at dama skal gjøre alt husarbeidet får han ta alle regningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Husk, i mange kulturer er det stolte av maten sin. Som de spanderer på gjester UTEN å få noe tilbake. I norge har vi en opphengt greie at man må ha noe tilbake om man får noe mat/drikke av noen. Dessverre.

Anonymkode: 288b3...92b

Ja, i Norge er det mange som er opphengte i det at daten skal betale for seg når de har blitt invitert med ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, O.G. skrev:

Ja, i Norge er det mange som er opphengte i det at daten skal betale for seg når de har blitt invitert med ut.

Det kalles millimeterrettferdighet og jeg trodde vi var ferdig med at de som forlangte det ikke var modne nok til å dra på date.

Anonymkode: adc3a...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Å betale 50/50  er ikke likestilling i ordets rette forstand. Da må man ta hensyn på lønnstørrelse og regne ut forholdsmessig beløp😂 

Anonymkode: 759c9...95a

For noe tull. Jeg har jobbet knallhardt for pengene mine, hvorfor skal jeg betale mer en annen som ikke har gjort det?

Anonymkode: 2d422...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, O.G. skrev:

Betaling?

Ja, hvis en fyr du liker utseendet til inviterer deg med ut på date, men ikke betaler for maten du spiser, overser du det da og prøver å få til en ny date med han likevel?

Anonymkode: adc3a...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kalles millimeterrettferdighet og jeg trodde vi var ferdig med at de som forlangte det ikke var modne nok til å dra på date.

Anonymkode: adc3a...dce

For det trodde du da ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...