Gå til innhold

Henge seg opp i hvem som betaler på dating, er det mulig? Betale for deg selv!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, O.G. said:

Den som inviterer er den som betaler. 

Som i 95% av tilfellene er mannen, ettersom de fleste kvinner har såpass mange tilbud at de blir arrogante og tafatte. Etter egen erfaring er det også alltid kvinner som bestemmer om det blir en date nummer to osv. Hvorfor skal jeg alltid måtte betale for ei som sannsynligvis skal på en ny date med en annen om noen dager uansett? Det blir mange kaffe etterhvert det.

Med det sagt har jeg aldri opplevd at dette med betaling har vært et problem. Som regel betaler vi hver for oss, mens av og til betaler bare enten jeg eller eller henne om det passer seg sånn.

Anonymkode: b4f6b...967

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, O.G. skrev:

Sånn menn oppfører seg når de virkelig er glad i ei dame og vil henne vell. 

Jeg bare lurer på, den type oppførsel der mannen skal ta seg av damen og sånn, det kan fort bli til andre ting enn kjærlighet, en usunn dynamikk i forholdet der det egentlig går mer på usunne ting.. erfaringer med det? 

Anonymkode: 96662...332

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å betale alt for en kvinne er den beste måten å havne i tøffel-fellen. Altså en kvinne som kan eie deg, bruke deg økonomisk vil aldri kunne klare å elske deg for den mannen du er.

Anonymkode: 84f64...ca8

Nei, omvendt. Å la han betale for en hele tiden er beste måten å havne i husmorfellen på. Da har han all makt fra første date. Men da er det altså i begges interesse at en betaler hver for seg, som selvstendige individer.

Anonymkode: adc3a...dce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Sånn menn oppfører seg når de virkelig er glad i ei dame og vil henne vell. 

Beste var at jeg ikke trengte å spørre engang. Var imponert over hvor flink han var til å få med seg hva jeg virkelig ville ha. For jeg hadde ikke sagt det heller :) 

Anonymkode: cb1c7...9cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som i 95% av tilfellene er mannen, ettersom de fleste kvinner har såpass mange tilbud at de blir arrogante og tafatte. Etter egen erfaring er det også alltid kvinner som bestemmer om det blir en date nummer to osv. Hvorfor skal jeg alltid måtte betale for ei som sannsynligvis skal på en ny date med en annen om noen dager uansett? Det blir mange kaffe etterhvert det.

 

Anonymkode: b4f6b...967

Hvilke tilbud er det de fleste kvinner har mange av?

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:



Med det sagt har jeg aldri opplevd at dette med betaling har vært et problem. Som regel betaler vi hver for oss, mens av og til betaler bare enten jeg eller eller henne om det passer seg sånn.

Anonymkode: b4f6b...967

Du lar damer du inviterer på date betale for seg selv?

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer på, den type oppførsel der mannen skal ta seg av damen og sånn, det kan fort bli til andre ting enn kjærlighet, en usunn dynamikk i forholdet der det egentlig går mer på usunne ting.. erfaringer med det? 

Anonymkode: 96662...332

Hva mener du med mannen tar seg av kvinnen? 

Når folk bor i lag så har kvinnene 90% av ansvaret for hus, heim, matlaging og barn, så hvem det er som tar seg av hvem, er jo et digert spørsmål her.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, omvendt. Å la han betale for en hele tiden er beste måten å havne i husmorfellen på. Da har han all makt fra første date. Men da er det altså i begges interesse at en betaler hver for seg, som selvstendige individer.

Anonymkode: adc3a...dce

Men du tror du har så mye makt når du betaler for deg selv, liksom?

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beste var at jeg ikke trengte å spørre engang. Var imponert over hvor flink han var til å få med seg hva jeg virkelig ville ha. For jeg hadde ikke sagt det heller :) 

Anonymkode: cb1c7...9cd

Sånn det skal være. Man føler seg så trygg når mennene i ens liv vil en vel og de ikke er egoister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig forventer jeg ikke at mannen spanderer på meg på date, og hadde heller ikke vært helt komfortabel om han hadde gjort det hele tiden.

Jeg liker mer at det «går opp i opp», at vi spanderer på hverandre. At vi begge er rause. Eller at vi rett og slett betaler hver vår regning. 
 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beste var at jeg ikke trengte å spørre engang. Var imponert over hvor flink han var til å få med seg hva jeg virkelig ville ha. For jeg hadde ikke sagt det heller :) 

Anonymkode: cb1c7...9cd

Enten er du et troll ellers vet du neppe hva gjensidig kjærlighet er for noe.

Anonymkode: 84f64...ca8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, O.G. skrev:

Sånn menn oppfører seg når de virkelig er glad i ei dame og vil henne vell. 

Det er helt fint å tilby seg å betale for noen for å være hyggelig. Kanskje spesielt når man begynner å bli godt kjent. Trenger ikke være mannen som betaler for dama, er også veldig hyggelig av dama om det er hun som betaler. Men ved første date så forventer man ikke automatisk å bli påspandert. Hyggelig om noen spanderer, men det burde ikke være noe problem å betale hver for seg. 

Anonymkode: cc6a6...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er helt fint å tilby seg å betale for noen for å være hyggelig. Kanskje spesielt når man begynner å bli godt kjent. Trenger ikke være mannen som betaler for dama, er også veldig hyggelig av dama om det er hun som betaler. Men ved første date så forventer man ikke automatisk å bli påspandert. Hyggelig om noen spanderer, men det burde ikke være noe problem å betale hver for seg. 

Anonymkode: cc6a6...e6c

Ja, ja, jeg får prøve metoden deres.

Neste gang jeg inviterer noen på middag her så skal jeg bli intens og be dem om å vippse meg halvparten av rema og vinmonopol regningen. I likestillingens hellige navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dumpet dama om hun hadde betalt for meg. Men jeg hadde garantert ikke betalt for henne heller, da jeg enda ikke kjenner henne godt nok.

Anonymkode: 84f64...ca8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Ja, ja, jeg får prøve metoden deres.

Neste gang jeg inviterer noen på middag her så skal jeg bli intens og be dem om å vippse meg halvparten av rema og vinmonopol regningen. I likestillingens hellige navn.

Liker du at menn betaler for deg?

Anonymkode: 077a2...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten er du et troll ellers vet du neppe hva gjensidig kjærlighet er for noe.

Anonymkode: 84f64...ca8

Du er bare misunnelig.

Anonymkode: cb1c7...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

*Kuttkutt*

 

Hva mener du med mannen tar seg av kvinnen? 

Når folk bor i lag så har kvinnene 90% av ansvaret for hus, heim, matlaging og barn, så hvem det er som tar seg av hvem, er jo et digert spørsmål her

Det jeg mener er at om mannen vil ta seg av kvinnen og kvinnen vil at noen skal ta seg av henne, kan det føre til ujevn maktfordeling, at mannen tror han kan styre ting siden han også redder henne. Veien derfra til hushjelp er heller sikkert ikke lang

Anonymkode: 96662...332

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, latterliggjøring, avsporing og svar til dette.

Søgni, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Liker du at menn betaler for deg?

Anonymkode: 077a2...fd3

Jeg liker at den som inviterer til date er den som betaler for date og det har jeg skrevet så mange ganger nå at det bør gli inn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg mener er at om mannen vil ta seg av kvinnen og kvinnen vil at noen skal ta seg av henne, kan det føre til ujevn maktfordeling, at mannen tror han kan styre ting siden han også redder henne. Veien derfra til hushjelp er heller sikkert ikke lang

Anonymkode: 96662...332

Der kvinnene betsler 50% av regningene i tillegg til å ha 90% av ansvar for hus, heim, rydding, matlaging og oppfølging av ungene har hun ingen makt overhodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, O.G. skrev:

Der kvinnene betsler 50% av regningene i tillegg til å ha 90% av ansvar for hus, heim, rydding, matlaging og oppfølging av ungene har hun ingen makt overhodet. 

Jeg vet, men jeg vet også at overdreven.. lovebombing i starten der mannen går ut av sitt gode skinn for å være der for dama,.betale alt osv, og være en drømmemann, kan fort snu seg til verre ting. 

 

Anonymkode: 96662...332

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet, men jeg vet også at overdreven.. lovebombing i starten der mannen går ut av sitt gode skinn for å være der for dama,.betale alt osv, og være en drømmemann, kan fort snu seg til verre ting. 

 

Anonymkode: 96662...332

Men det var da ekstreme eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, O.G. skrev:

Men du tror du har så mye makt når du betaler for deg selv, liksom?

Over meg selv, ja. Det er hele poenget med at jeg foretrekker å betale for meg selv.

Anonymkode: adc3a...dce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Over meg selv, ja. Det er hele poenget med at jeg foretrekker å betale for meg selv.

Anonymkode: adc3a...dce

Ja, ja, jeg ser det ikke som noe maktkamp å forvente at folk har god folkeskikk og spanderer middagen når de inviterer på date, jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...