Gå til innhold

Veien min ned i vekt - en personlig reise.


Yoshi1987

Anbefalte innlegg

kvinne35+ skrev (8 timer siden):

Gratulerer så flink du er!! Skulle ønske jeg var like flink. Hvor måler du sentimeterene?

Tusen takk! Du kan også 😃🙌

Jeg bruker målebånd, og måler lår, overarm, mage, rumpe, legg, hals, og under brystene. Målene mine har jeg skrevet ned i en liten bok. Etter en periode måler jeg igjen, og trekker fra antall centimeter jeg målte, og det blir summen jeg har mista ☺ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, så imponerende og flott dagbok ;D Har jo sett deg inne på ned i vekt-tråden, men der er det vanskelig å skille på folk.

Og så er jeg også veldig imponert over lengdene på løpeturene dine, jeg greier maks rundt 5 km selv :)

Jeg er selv og venter på 60-tallet, så er moro å se at du er kommet dit, men jeg har ikke tro på at jeg kommer ned under 70, har ikke veid under 70 på 10 år (!!).

Er nå på 72,2, så er nok enda et par måneder igjen med mindre jeg setter inn et skikkelig støt. 

Ble hverfall veldig motivert av å lese gjennom dagboken din 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortunatus skrev (På 10.12.2020 den 9.45):

Hei, så imponerende og flott dagbok ;D Har jo sett deg inne på ned i vekt-tråden, men der er det vanskelig å skille på folk.

Og så er jeg også veldig imponert over lengdene på løpeturene dine, jeg greier maks rundt 5 km selv :)

Jeg er selv og venter på 60-tallet, så er moro å se at du er kommet dit, men jeg har ikke tro på at jeg kommer ned under 70, har ikke veid under 70 på 10 år (!!).

Er nå på 72,2, så er nok enda et par måneder igjen med mindre jeg setter inn et skikkelig støt. 

Ble hverfall veldig motivert av å lese gjennom dagboken din 😄 

Tusen takk for koselig kommentar 🥰

Jeg har fått helt dilla på løping, så er så kjedelig å ha ødelagt kneet. Jeg har heller ikke veid under 70 på over 10 år, så der er vi like 😅 du klarer det du også 🙌 bare ga tida til hjelp! Det har tatt fryktelig lang tid de siste 4 kiloene jeg har gått ned nå, så kjenner på kroppen at det går saktere og saktere. Men det kommer nok mye av at det ikke er så lett å være så mye i underskudd som jeg ønsker, nettopp fordi jeg ikke får trent. Tror ikke jeg klarer 67 kilo blank innen julaften som har vært mitt mål, men jeg skal jaggu prøve 😃 

Koselig at du leste boka mi 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest store deler av dagboka di  @Yoshi1987, og jeg må si jeg er veldig imponert og blir også veldig motivert! Kjenner meg igjen i mye av det du skriver, bl.a. det at jeg alltid har likt å gå i fjellet, spesielt krevende toppturer (bare at jeg veide mye mer enn deg på mitt tyngste (men gikk likevel i fjellet)), og jeg har fått løpegleden tilbake 😊

Gleder meg til å følge med videre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønt blad skrev (6 timer siden):

Nå har jeg lest store deler av dagboka di  @Yoshi1987, og jeg må si jeg er veldig imponert og blir også veldig motivert! Kjenner meg igjen i mye av det du skriver, bl.a. det at jeg alltid har likt å gå i fjellet, spesielt krevende toppturer (bare at jeg veide mye mer enn deg på mitt tyngste (men gikk likevel i fjellet)), og jeg har fått løpegleden tilbake 😊

Gleder meg til å følge med videre!

Tusen takk for koselig kommentar 🥰 Gøy å høre at du kan kjenne deg igjen! Det er godt å vite at andre også føler ting på samme måte, og at man er på samme vei 😃 følg meg gjerne videre ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa meg for covid for en stund siden nå, fikk heldigvis negativt svar ☺ men jeg er så vanvittig forkjøla, hoster, og har mista smaks- og luktesans. Dette skjer hvert år med meg, spesielt tett opp til jula. Har opplevd flere ganger å ikke kunne verken smake eller lukte julematen 🤪 håper så inderlig at det går over snart! Kjempeekkelt at jeg hele tiden tenker at det må være korona, men dette skjer hvert...eneste...år. Kommer til å teste meg om igjen hvis det ikke gir seg om en ukes tid 😅

Men uansett! Merker at siden jeg ikke er helt i form og verken smaker eller lukter, er det en smal sak å ikke spise usunt 😂 det er godterier, sjokolade, pepperkaker og lussekatter overalt. Nystekte baguetter til frokost. Ikke spist noe av det, jeg 🤭 til lunsj på jobben blir det et eple, haha! Så hvis jeg ikke får vektnedgang av dette, nei da veit ikke jeg! Ikke at det er så sunt å spise lite, men er man ikke sulten, så er man ikke sulten 🤪

Man må se det positive i ting! Dette blir vel første gang i livet jeg går NED i vekt i jula 💪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter fire-fem dager med relativt lite matinntak da jeg ikke er i form, står det nå 68,3 kg på vekta 🥳 antar dette er mest fordi jeg er helt hul føles det ut som 🤪 så spørs å se på vekta når jeg begynner å spise mer mat igjen. Men uansett utrolig gøy å se det tallet! Skal ALDRI mer se 70-tallet!! 

Er skarve 1,3 kg unna målet mitt som jeg vil prøve å nå før julaften 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg til 67,9 kg i dag!! Hææ?? Tenk det! Jeg er 0,9 kg unna å være normalvektig! Gått ned i jula for første gang i livet. Bare det å se 67-tallet er helt magisk 🤩

Har fremdeles ikke smaks- eller luktesans, hatt det sånn i 9 dager nå 😔 så kjipt! Er vel derfor jeg har fått gått ned såpass, siden ingen mat frister siden det ikke smaker noe. Kjøpte meg nesespray for å se om det hjelper - er helt desperat! 

Så hvis noen har noen kjerringråd, så er det bare å rope ut 😅

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! For en god start på juletida! 

Jeg synes det noen ganger kan hjelpe med nesehorn (med saltvann) eller å stikke over dampbad. Kjedelig å ikke lukte alle de deilige duftene av krydder, julemat og julekaker (selv om det er bra for vekta 🙈). 🎄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønt blad skrev (2 minutter siden):

Gratulerer! For en god start på juletida! 

Jeg synes det noen ganger kan hjelpe med nesehorn (med saltvann) eller å stikke over dampbad. Kjedelig å ikke lukte alle de deilige duftene av krydder, julemat og julekaker (selv om det er bra for vekta 🙈). 🎄

Tusen takk! Ja, skikkelig god start 😃

Greia er at jeg faktisk ikke er tett i nesa! Er snørrete, men ikke tett! Har hatt det sånn mange ganger før, men det er så typisk det kommer så tett opp mot jula 🥺 men ja! Kan prøve tipsene dine uansett, i verstefall fungerer det ikke bare 😁 

Bra for vekta, men ikke så bra for hodet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Lukte- og smakssansen har begynt å returnere! Kan faktisk smake det jeg spiser! Ikke helt perfekt enda, men godt nok! 

Veide meg i dag til 67,8 kg (ikke vært skikkelig på do på to dager) så er fornøyd med det. 0,8 kilo unna målet mitt jeg satte i juni! 

Kan ikke helt tro det! Og ifølge appen min er jeg NORMALVEKTIG 🙌 Trodde ikke helt på at jeg skulle være der jeg er nå, da jeg satte meg målet i juni. Det er helt utrolig 🤩 

Goood jul dere flotte mennesker der ute 💖

20201224_114250.jpg

Endret av Yoshi1987
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var romjula her, og du verden så mye godt jeg har spist 🤭 hadde jo ikke spist en eneste sjokolade, en eneste julekake eller noe usunn mat hele desember før julaften, så unner meg en del godt nå. Har spist sjokolade, rester av julemiddagen, pepperkaker og drukket brus. Merker plutselig at jeg går på do hver eneste dag nå, og ikke hver 2-3 dag 😂 alt man merker forskjell på si! Haha! Og at jeg har fått kviser 🙊 Har alltid hadde en del kviser på øvre del av ryggen, men har siden livsstilendringen min ikke hatt en eneste én! Visste jo såklart at usunn mat ga dårligere hud, men det er jo nå jeg merker hvor bra hud jeg har hatt i det siste. Liker heller ikke den "stinne" følelsen jeg får når jeg spiser mer enn vanlig. Blir jo så fort mett! Klarte faktisk å forspise meg helt på 4 brødskiver her om dagen  på jobb. På fire....brødskiver....Det er jo egentlig ikke mye! Men jeg var så sulten, og bare trykka på. Og etterpå var jeg så mett, og jeg vurderte å spy det opp igjen 😂 så har ikke forspist meg siden, for det er fryktelig vondt! Har ikke veid meg da, det venter jeg til nyåret med å gjøre.

Jeg har snakka med fysioterapeuten min, som kunne gi beskjeden om at det ifølge MRen, er det ikke noe galt med kneet mitt! Men både jeg og fysioterapeut skjønner at det ikke er tilfelle. Så skal ta en tur ned til han for å grave litt mer og prøve å finne noe mer ut av dette greiene her. Savner sånn å løpe, så hadde så inderlig lyst til å få et svar på noe som kunne fikses. 

Gleder meg veldig til januar, sånn at jeg får hoppa inn i gode rutiner igjen. Har satt meg som mål å gå ned til 64,3 kilo innen utgangen av mars. Og det skal jeg klare 💪

På julaften måtte jeg jo finne noe å ha på meg, og kjolen fra i fjor var blitt så stor at den bare ramla av. Så gravde dypt i en eske, og der fant jeg en kjole jeg ikke har fått på meg siden 2012 (!!!). Den passer nå😭

20201229_004136.jpg

Endret av Yoshi1987
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er jeg endelig tilbake på kaloritelling, og vært det siden tirsdag. Skal veie meg i morgen, siden jeg er med i tråden "Vi som skal ned i vekt innen påsken 2020". Har satt målet mitt til 64,3 kilo, for det vil være nøyaktig 20 kilo ned.

Men før jul var jeg på 67,8 kilo, og da jeg veide meg rundt nyttår var jeg 70,5 😳 Vet det er en del vann, siden jeg har spist en del mat med salt, men har også spist masse sjokolade (hei twist og billige store plater med sjokolade).

Så aner ikke hvordan jeg ligger an. Hadde tenkt å prøve å gå ned ca. 500 gram ned i uka frem til påske (11 uker), men det spørs om jeg klarer målet mitt. Merker jeg er skikkelig sulten disse dagene, kanskje ikke så rart siden jeg har spist mer mat enn vanlig i jula. Kroppen min har vel fått sjokk av å gå i minus 🙈

Har fremdeles vondt i kneet, og skal til legen i morgen med et brev fra fysioterapeuten, slik at jeg skal få time på sykehuset hos ortoped. Håper ting ikke tar så lang tid, for jeg savner virkelig å bevege meg. Blir spennende å se. 

Grugleder meg til veiing i morgen 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg sånn til å komme dit du er nå! Jeg er forhåpentligvis snart ferdig med 80-tallet på vekta, og da er det «bare» 10-12 kg til jeg kan begynne å tenke tanken på å finne frem esken med klær jeg passet i 2012 😂

Heier på deg og de kiloene du nå tar fatt på💪🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

91ejnot skrev (1 time siden):

Gleder meg sånn til å komme dit du er nå! Jeg er forhåpentligvis snart ferdig med 80-tallet på vekta, og da er det «bare» 10-12 kg til jeg kan begynne å tenke tanken på å finne frem esken med klær jeg passet i 2012 😂

Heier på deg og de kiloene du nå tar fatt på💪🏼

Tusen takk for kommentar! 😃 det betyr mye! 

Jeg husker enda følelsen av å se 79,9 på vekta, og vite at 80-tallet var historie. Det unner jeg deg! 😁 Helt nydelig! Syns faktisk, når jeg ser tilbake på de siste 6 mnd, at vekta mellom 80 og 70 gikk overraskende fort. Men når man står oppe i det går det ulidelig sakte...

Merker det blir tøffere og tøffere å gå ned nå som jeg er blitt lettere, men sakte nedgang er fremdeles nedgang! Håper på å se en dagbok fra deg også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoshi1987 skrev (15 timer siden):

Tusen takk for kommentar! 😃 det betyr mye! 

Jeg husker enda følelsen av å se 79,9 på vekta, og vite at 80-tallet var historie. Det unner jeg deg! 😁 Helt nydelig! Syns faktisk, når jeg ser tilbake på de siste 6 mnd, at vekta mellom 80 og 70 gikk overraskende fort. Men når man står oppe i det går det ulidelig sakte...

Merker det blir tøffere og tøffere å gå ned nå som jeg er blitt lettere, men sakte nedgang er fremdeles nedgang! Håper på å se en dagbok fra deg også? 

70-tallet høres så mye mer «normalt» ut enn det skrekkelige 80-tallet😂 det får ta den tiden det tar, jeg prøver å ikke tenke på dette som en quick-fix, men mer en varig endring - og da må jeg jo fortsette å spise slik jeg gjør nå (dvs stoppe å spise når jeg er mett).

Du har jo klart mye på et halvt år, det er jo ikke lenge i det hele tatt!

jeg finner utrolig mye motivasjon i dere andres dagbøker her inne, så jeg er godt inne for å klare målet om 65 kg som er akkurat innafor normalvektig, eller lavere, men det får bli et annet mål når 65kg er nådd. 

Jeg har dagbok, tror tilogmed jeg var så heldig å få en kommentar fra deg når den var helt nyopprettet i starten av desember😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

91ejnot skrev (5 timer siden):

70-tallet høres så mye mer «normalt» ut enn det skrekkelige 80-tallet😂 det får ta den tiden det tar, jeg prøver å ikke tenke på dette som en quick-fix, men mer en varig endring - og da må jeg jo fortsette å spise slik jeg gjør nå (dvs stoppe å spise når jeg er mett).

Du har jo klart mye på et halvt år, det er jo ikke lenge i det hele tatt!

jeg finner utrolig mye motivasjon i dere andres dagbøker her inne, så jeg er godt inne for å klare målet om 65 kg som er akkurat innafor normalvektig, eller lavere, men det får bli et annet mål når 65kg er nådd. 

Jeg har dagbok, tror tilogmed jeg var så heldig å få en kommentar fra deg når den var helt nyopprettet i starten av desember😅

Hva heter dagboka di igjen? Må jaggu innom og kikke litt igjen! 😃 Syns nicket ditt virket kjent!!

Enig at 7 ser mye bedre ut enn 8 på vekta gitt 🤭 vi får stå i det sammen! Vi klarer det 🙌🙌🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoshi1987 skrev (1 time siden):

Hva heter dagboka di igjen? Må jaggu innom og kikke litt igjen! 😃 Syns nicket ditt virket kjent!!

Enig at 7 ser mye bedre ut enn 8 på vekta gitt 🤭 vi får stå i det sammen! Vi klarer det 🙌🙌🙌

Dagboka mi heter «Ned 20 kg etter to svangerskap! 165 cm høy og startvekt 85 kg» 😆 

Jeg fødte i november og startet reisen i desember. Ammer jo, så kan ikke ligge i alt for stort underskudd, men satser på at den ekstra amme-energien skal hjelpe meg litt på vei 🤞🏼

Heia oss💪🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

91ejnot skrev (49 minutter siden):

Dagboka mi heter «Ned 20 kg etter to svangerskap! 165 cm høy og startvekt 85 kg» 😆 

Jeg fødte i november og startet reisen i desember. Ammer jo, så kan ikke ligge i alt for stort underskudd, men satser på at den ekstra amme-energien skal hjelpe meg litt på vei 🤞🏼

Heia oss💪🏼

Ja stemmer! Husker så godt vi hadde akkurat likt utgangspunkt! Barna mine er 10 og 5, så ingen unnskyldning for vekta mi for å si det sånn 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter fremdeles på time på sykehuset, og gleder meg veldig til jeg får en dato for operasjon. Skal ha fått svar innen førstkommende fredag, så blir spennende. Vil bare ha dette forbaska kneet i orden så jeg kan begynne å trene! Savner så virkelig å trene, følelsen det gir meg, og at jeg får mulighet til å spise mer mat og fremdeles gå ned i vekt.

Er kronisk sulten for tida, som gjør vektnedgang fryktelig vanskelig 🙄 Veide meg til 69,9 kg i dag, og det er fremdeles 2,1 kilo mer enn minstevekta mi. Æsj. Det er så ekstremt demotiverende å måtte gå ned de samme kiloene jeg har gått ned før. 

Merker noe som jeg ikke har gjort før! Jeg FRYSER! Fryser uansett hva jeg kler meg i, spesielt på jobb. Jobber i barnehage, og er mye ute, selv når det er 10-15 minus ute. Kler meg i to ulltrøyer, ullgenser, fleece og boblejakke, to ullsokker, boblebukse og skikkelig vintersko, men neida, fryser og fryser. Fryser til og med innendørs. Har det noe med at jeg har mindre fett på kroppen å gjøre? Eller er det fordi jeg går i underskudd? Jeg som alltid har vært så varm, syns dette er rart 🤔

Fikk gavekort til nye klær av mamma og samboer til jul, og det er helt fantastisk å kunne handle klær i str.S!! Alltid kjøpt XL, og jeg kjenner hodet ikke henger med på vekttapet når hånda mi automatisk henter plagg i str.XL når jeg skal prøve klær 🙈 Fått kjøpt meg noen bukser, og en del topper, samt kosedresser. Så DEILIG å gi bort en søppelsekk med klær som nå er altfor store til Fretex. Skal IKKE spare på de! Bortsett fra én olabukse. Den skal jeg spare på, for å kunne de hvor langt jeg har kommet 🤍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...