Gå til innhold

Veien min ned i vekt - en personlig reise.


Yoshi1987

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Firebarnsmor86 skrev:

Veldig lurt å holde seg til samme vekt som også ligger på samme sted😊

Når det er sagt, fantastisk godt jobbet. Vet hvor frustrerende det er å stå bomfast når du har gjort alt riktig. En ting som hjalp meg var å gå inn i ketose en uke. Spiser vanlig karbohydrater, men måtte gjøre noe drastisk 

Ja, forholder meg til min egen vekt☺ Takk for oppmuntring! Håper på vektnedgang neste uke! Har gått ca 5000kcal i minus denne uka, så frustrerende at ikke noe skjer! Har pleid å faste tidligere, men orker ikke faste når jeg bare er hjemme, for da rekker jeg å tenke på mat om du skjønner 🤭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Yoshi1987 skrev:

Ja, forholder meg til min egen vekt☺ Takk for oppmuntring! Håper på vektnedgang neste uke! Har gått ca 5000kcal i minus denne uka, så frustrerende at ikke noe skjer! Har pleid å faste tidligere, men orker ikke faste når jeg bare er hjemme, for da rekker jeg å tenke på mat om du skjønner 🤭 

Skjønner deg veldig godt. Jeg har fortsatt hjemmekontor og kantina er alltid åpent her 😹 Slitsomt, men det letter nok snart. 
Har du vurdert å veie deg sjeldenere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Firebarnsmor86 skrev:

Skjønner deg veldig godt. Jeg har fortsatt hjemmekontor og kantina er alltid åpent her 😹 Slitsomt, men det letter nok snart. 
Har du vurdert å veie deg sjeldenere? 

Hadde egentlig tenkt til å veie meg én gang i uka bare! Men kan jo vurdere å veie meg hver 14. dag... 🤔 jeg bare blir så ivrig vet du, for det gikk sååå bra i starten! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, blåbærpike skrev:

Veldig inspirerende å lese! 😊 Hvordan finner du ut hvor mye du forbrenner daglig?

Har en aktivitetsklokke (Polar Ignite) 🙂 Funker gull! Er helt avhengig av den i denne prosessen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåbærpike
8 timer siden, Yoshi1987 skrev:

Har en aktivitetsklokke (Polar Ignite) 🙂 Funker gull! Er helt avhengig av den i denne prosessen!

Jeg har aldri likt aktivitetsklokker fordi de ikke har passet til hverdags, men googlet denne, og den ser jo faktisk fin ut! 😀 Nå blir det aktivitetsklokke på meg også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, blåbærpike skrev:

Jeg har aldri likt aktivitetsklokker fordi de ikke har passet til hverdags, men googlet denne, og den ser jo faktisk fin ut! 😀 Nå blir det aktivitetsklokke på meg også! 

Jeg syns den passer til det meste av klær, selv når man pynter seg 😃 jeg valgte den svarte, for da blir den ikke så møkkete på reima 😅 er teorien min ihvertfall! Selv om den hvite er også superfin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tidlig dro vi med ungene til Oslo for et lite avbrekk. Ble mye gåing! Og mye mat... 

Spiste spareribs med pommes frites, softis, salat i pita og mer dagen etter 😱 Gikk ca i null i går. Skal jo helst ligge 1000kcal i minus daglig, så det var kjedelig. Men man kan jo ikke være perfekt hver dag, og jeg vil ikke at barna mine skal være vitne til at jeg alltid sier at "mamma kan ikke spise sånn, nei mamma kan ikke spise is". 

Tok meg en skikkelig joggetur i dag da vi kom oss hjem, så forbrant 1000kcal på den! Så da var det ikke så farlig med den softisen på vei hjem i dag 😅 Så går ca. 1500kcal i minus i dag! Oooog hvis man tenker 1500 delt på to dager, er jo det 750, og det er jo bare 250kcal mindre i minus hver dag enn hva jeg egentlig skal 😂 haha! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på Tusenfryd, og der ble det visst vegetarburger med pommes frites og en stoooor softis i gapet 😳 og hadde spist 400kcal til frokost, og det ble 300kcal da jeg kom hjem. Ante ikke hva jeg skulle logge burgeren som, så gjetta på 1100kcal. Aner ikke om det i det hele tatt er nok? Uff!

Etter å ha gått 11 000 skritt på Tusenfryd, snørte jeg skoa og tok meg ei joggetur. Ble 13,5 km, og 1000kcal forbrent og 30 000 skritt til sammen i dag 😁

Har veid meg litt ofte i det siste, og jeg går jo pokker meg ikke ned!! Blir gaaal!! Min laveste vekt for 1,5 uker siden var på 77,4 kilo, og siden da har jeg snust på 77,6, før jeg har spretta opp på 78,4 og mer. Hadde som mål å være på 77,0 i dag, ååååhhhh så irriterende! 

Når man trener mye kondisjon, holder musklene på vann da? Isåfall, når slipper det? Jeg trener jo hver dag. Hmm...

Kjenner jeg sliter med å holde kaloriene nede i slike parker, så tenker jeg må ta med meg mat når vi skal til Dyreparken på mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag dro vi til Dyreparken i Kristiansand, og var der til i dag (onsdag). Ble en del gåing, men fikk "bare" 100% på klokka begge dagene. Trodde jeg kom til å gå mer, men det er strengt tatt mest ståing! Jeg gikk ca i null begge dagene, selv med kinamat og en frappé i munnen 🤭 noen ganger må man bare...

Har stått på stedet hvil de siste ukene. Ekstremt frustrerende.. laveste jeg har vært på er 77,4, så gikk jeg opp til 78,6, så ned til 77,6, og så til 78. Kommer IKKE under 77, og jeg blir gal! Jeg ser på målinger at jeg fremdeles mister litt centimeter da, så det er jo noe ☺ Prøvde en turbukse jeg ikke har brukt siden mars, og den er altfor stor!! Jippi!

Klarte å tryne ned en trapp på badeland i dag, og slo meg skikkelig i halebeinet. Vet ikke om jeg klarer å jogge noe på en stund 😒 

Ligger nå 2 kilo unna andre delmålet mitt som skulle vært nådd neste uke, så tiden vil vise 🙂

Snapchat-1329005107.jpg

Endret av Yoshi1987
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig under 77 kg!! Veide meg i dag, siden jeg også er med i en annen tråd som heter "Vi som skal ned i vekt innen høsten 2020", og det er veiedag på fredager. Og jaggu stod det 76,8 kg på vekta! Ååhh!! Jeg har stått på stedet hvil (og gått litt opp) de siste tre ukene, på tross av bra kosthold og en del trening. Men det er jo ikke til å stikke under en stol at det har blitt noe godt her og der siden det er ferie. 

Fy søren så deilig! Ligger fremdeles langt etter skjema ifht mitt andre delmål som er 75kg innen 08.08.20. Men jeg er veldig stolt av at jeg har gått ned nesten 3 kg på tross av ferie 😁 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at vekten slapp taket! Skjønner at det er vanskelig å holde vekten når man er i slike parker, alt man får kjøpt er jo enten luft eller neddynget i fett haha! Var i dyreparken selv for noen uker siden og tok med meg matpakke, kan virkelig anbefales. Ikke bare fordi man skal gå ned i vekt men også fordi jeg syntes det er altfor dyrt haha. Det høres i hvertfall ut som du har kost deg, og holdt noenlunde telling så det er jo digg det også! ❤️ 

Forresten, har lest at hvis man trener mye styrke og f.eks blir støl så kan vekten både stå på stedet hvil eller øke. Sikkert noe å google! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, niffin skrev:

Så deilig at vekten slapp taket! Skjønner at det er vanskelig å holde vekten når man er i slike parker, alt man får kjøpt er jo enten luft eller neddynget i fett haha! Var i dyreparken selv for noen uker siden og tok med meg matpakke, kan virkelig anbefales. Ikke bare fordi man skal gå ned i vekt men også fordi jeg syntes det er altfor dyrt haha. Det høres i hvertfall ut som du har kost deg, og holdt noenlunde telling så det er jo digg det også! ❤️ 

Forresten, har lest at hvis man trener mye styrke og f.eks blir støl så kan vekten både stå på stedet hvil eller øke. Sikkert noe å google! 

Vi tok også med matpakke, haha! Orker ikke at ungene bare skal spise drittmat! Men innimellom ble det noe usunt allikevel da..🤪 "alt" det dårlige jeg spiste var fordelt over flere uker, så sånn egentlig var det nok ikke så altfor ille. 

Trener ikke styrke, så det er litt rart. Men jeg løper masse, og i følge ei sånn spesialvekt som venninna mi har, har jeg økt muskelmassen noe! Så det kan jo ha vært musklene sånn sett som har holdt på vann! 

Jeg har gått ned nesten 3 kilo på de fire ukene jeg har hatt ferie, så er faktisk veldig fornøyd med det 😃 som du sier, det er ikke lett å holde vekta med så mye godt og dritt man kan/må kjøpe seg å spise på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veide meg for moro i dag, og der stod det 76,4! Så er bare 100gram unna å ha gått ned 8 kilo 😃 det er 1 kilo i snitt i uka, akkurat det jeg hadde som mål for juni og juli! Dette er gøy! Skjønner fremdeles ikke hvorfor jeg ikke bare gjorde dette tidligere, for det har vært lettere enn forventa. Men, hodet mitt var nok ikke klar! 

Siste dag i ferien i dag. Fullt kjør fra og med i morgen, og ingen ferie før jul. Kjenner jeg blir litt deppa av det, haha! 

Er jo masse å se frem til da! Først skal søstra mi gifte seg om én uke fra i dag, deretter har jeg og samboer årsdag. Den skal vi ut og spise for å feire ☺ så har jentungen bursdag, så jeg bursdag, Halloween (yndlingsdagen til ungene), masse bursdager blant barna i vennegjengen, og vips så er det jul! Og innen jul har jeg mest sannsynlig gått ned til målvekta mi som er 67 kilo. Og da har jeg 6 mnd etter dét til å gå ned 5 kilo til. De tar jeg sakte men sikkert. Så det er jo mye å glede seg til.

Sommeren er jo ikke over bare fordi jeg ikke har ferie. De lange, varme sommerkveldene som kommer i august og tidlig september, de gleder jeg meg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en ny måling av kroppen for å se hvor mange cm jeg har mista. Har hatt ny livsstil i to måneder nå (startet 02.06.20). 38 cm er borte på 8 uker! Helt hinsides! Når jeg holder målebåndet rundt feks rumpa på det målet der jeg var sa jeg startet, er det ALTFOR stort! Helt vilt at jeg har vært så svær 🤯 

Husker at jeg syns jeg var småtjukk og var ukomfortabel med det... men hallo? Så vill forskjell!? Kan ikke skjønne at jeg har vært så diger ☹ 

På bildet kan dere se hvor stor forskjell 9 cm gjør! Dette er over magen da 😅

20200802_120645.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bryllupsdagen til min kjære søster over, og vi har hatt en knallfin dag! Denne dagen har vært min motivasjon helt siden jeg fikk vite datoen. Jeg SKULLE ned på 75 kilo innen i dag. Og på torsdag veide jeg meg til 75,6 kilo. Det er bare 600 gram unna målet mitt. Jeg har nå gått ned 8,7 kilo. 

Det er så rart å tenke på...at jeg endelig nådde et mål jeg hadde satt. Tenk at jeg klarte det! At jeg kunne være med i et bryllup, bli tatt bilder av, og være stolt! Det er bare sprøtt å tenke på. For en gangs skyld fullførte jeg det! For noen høres det sikkert ut som det ikke er en big deal, men for meg et det STORT! Jeg er så glad! 

Nå gleder jeg meg enda mer til fortsettelsen 🤩 neste "markering" er i september når jeg har bursdag. Har ikke satt meg noe mål enda, men det kommer. Og jeg skal jaggu klare det også 💪

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg gått ned nesten 9 kilo, og det er fler og fler som ser jeg har blitt mindre. Gøy når tre kollegaer kommer til meg og spør om jeg har blitt mye slankere! 😄 Det er gøy! Ser en del kjentfolk titter en ekstra gang på meg men ikke tør å si noe, siden man egentlig ikke skal kommentere vekta/kroppen til andre. 

Kroppen min føles lett ut på trening, og mannen min som er ivrig løper, skryter av fremgangen min. Det er artig! Merker jeg kan løpe lenger og fortere! Eneste som er dumt med denne prosessen er at jeg nesten ikke har klær som passer lenger 🤪 ser ut som en boms med bukser og topper som henger og slenger, haha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg er like motivert som dagen jeg starta reisen. Har ikke én dag blitt lei, oppgitt eller sliten. Men jeg merker at livet er helt annerledes. Jeg "ser" kalorier overalt, og det påvirker hverdagen min på den måten at jeg er blitt ekstrent bevisst på hva jeg spiser. Kan være litt irriterende, men det må nesten være sånn for resten av livet om jeg skal klare å holde vekta etter endt nedgang. "Gleder" meg til jeg kan vedlikeholde, selv om det sikkert er tøft det også. 

Jeg og samboer har snakket om bryllup i 2022, så har to år å komme ned på 60 kilo som er mitt helt endelige vektmål. Det klarer jeg lett 👊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg offisielt gått ned 9 kilo 🥳 bare 300 små gram igjen før jeg ser 74-tallet på vekta. Kan ikke huske sist jeg veide det! Var vel innom den vekta en gang i 2017, da jeg trente masse for å løpe i Jentebølgen. Men vekta bare steg siden da, så det blir deilig å krype nærmere og nærmere 60-tallet! Tenk at det er bare 5,4 kilo igjen til jeg kan se vekta mi på under 70!! 😁😁😁 Det burde jeg klare innen 6 ukers tid! 

Jeg har de siste 6 ukene gått ned 0,7 kilo i snitt i uka. Ligger ca. 1300kcal i snitt i underskudd hver dag, så stusser over at jeg ikke går ned mer. Men allikevel er jo det ikke dårlig! Er bare jeg som er utålmodig 🙊 

Løper mye om dagen, og jeg merker kondisen blir bedre og bedre. Mannen min setter opp løpeplan til meg, så jeg bare gjør som han sier, haha. Det som er rart er når jeg har hviledag, så kjenner jeg savnet etter å trene. Det er en rar følelse 🤭

Kroppen er så lett for tiden, og det er helt hinsides at jeg har gått rundt med 9 kilo ekstra på kroppen...Ei venninne av meg har en vektvest på 10 kilo som jeg skal låne den dagen jeg har gått ned 10 kilo. Så skal jeg gå en lang tur, bare sånn for å kjenne på hvordan det føltes. For jeg skal aldri tilbake der jeg har vært!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bildet til venstre tatt 30.06.20, og det til høyre i dag, 14.08.20. Samme bukse!! Husker jeg fikk den arbeidsbuksa, og da var den trang og altfor stram over magen. Etter to uker begynte den å bli litt løsere, og jeg var såå glad 😄 i dag er den enda løsere, såpass at jeg må stramme den litt i sidene for å kunne bruke den! Hihi!

IMG_20200814_085545_137000.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...