Gå til innhold

Veien min ned i vekt - en personlig reise.


Yoshi1987

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

22 timer siden, Mannjessheim1984 skrev:

takk for svar. poste flere bilder? 

Legger bare ut bilde når det er noe spennende eller jeg når et spesifikt mål, så nei, ikke enda 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker godt at jeg er et rutinemenneske. Så fort det blir forandringer på jobbtider eller jeg plutselig får mer tid, ja da skeier jeg mer ut. Jeg har en aktiv jobb og beveger meg mye i løpet av dagen. Men plutselig må jeg være hjemme med barn noen dager av diverse grunner, blir jeg slapp i kroppen, daff, og så blir jeg så fysen på alt mulig. Er jo så kort vei til skapet på kjøkkenet vet dere. Der ligger det masse digg etter Halloween, og ingredienser til å lage noe annet godt.

Når jeg er på jobb så tenker jeg ikke på mat. Jeg kan spise to knekkebrød til frokost og to knekkebrød til lunsj og faktisk være mett frem til middag! Middag er en vanlig porsjon, og blir ofte spist så seint at jeg ikke orker kveldsmat. Da går jeg naturlig i godt underskudd, uten å tenke så mye over det. Merker kroppen liker underskudd mye bedre enn overskudd også. Kroppen føles annerledes ut. Den blir strammere, og jeg får mer energi. 

Så jo mer opptatt jeg er, jo bedre har kroppen det! Savner virkelig å trene, og tiden kan ikke gå fort nok frem mot MR av kneet, slik at jeg kan få et svar på hva jeg kan gjøre for å bli bedre. Elsker å løpe, følelsen det gir meg. Mestringen. Motivasjonen. Energien. 

Det hjelper ikke akkurat med det stusselige været vi har nå, og mørket som er der både morgen og kveld. Men uansett hvor vanskelig det har vært å holde meg til kaloriunderskudd, har jeg holdt meg ganske stabil på vekta. Ligger og vaker rundt 70,5 kilo, litt opp, og litt ned. Det er helt OK! 

Jeg VET jo at jeg sakte men sikkert går ned i vekt. Må bare fortsette som jeg gjør. Det er jo faktisk ingenting som løper fra meg! Håper på bedre vektresultat neste fredag, så kanskje motivajsonen får en bratt kurve oppover igjen 😃

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagen er her, og kan ikke si motivasjonen gikk oppover 🤭 har gått på voltaren (tabletter), og jeg har blitt så veldig treg i magen av de. Så vekta viste faktisk 71,7 (!!) kilo! Nesten like mye som i begynnelsen av oktober 😑 Opp 2 hele kilo på tre uker der altså. Uff! Vet jeg har gått i underskudd den siste uka, men det hjalp tydelig ikke så mye. Håper på at magen (og vekta) normaliserer seg etter endt kur🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta varierer fremdeles mye, og i dag veide jeg 70,7. Tenkte å booste motivasjonen med å ta nytt mål av kroppen, siden vekta er så mye opp og ned, og jeg IKKE for alt i verden kommer under 70 igjen!

Tenk at jeg veide det nøyaktig det samme som sist jeg målte meg (70,7 kg, 17.10.20), men jeg har mistet 7,5(!!!) cm på kroppen siden da! Så selv om vekta er lik, har jeg mistet mange cm!

Har nå mista totalt 64,5 cm på hele kroppen 😁 Det syns jeg er kult!

Det var deilig å se nå ☺

Endret av Yoshi1987
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig!! Tilbake på 60-tallet!! 69,7 kilo igjen nå, etter fire uker med opp og ned i vekt 😅 Håper jeg snart kommer under denne vekta, så jeg får en ny rekord her! Haha, hadde jeg trengt nå! Tror det har gitt uttelling å ikke spise godteri på de to siste lørdagene, og at jeg er ferdig med tablettene! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der ja!! 69,4 kg på vekta, og en ny rekord 😂 Ikke store greiene, men ned er ned! Spiste både pølse i brød og sjokolade i går, så det var godt å se vekta ikke ble påvirka av det. 

Prøver meg på å ikke ha godteri i helgene. Har merket at de dagene jeg har bestemt meg for å spise godteri, bare sklir over i de neste dagene, og jeg spiser da plutselig godteri flere dager på rad og ødelegger fremgangen. Så i går ble det vel ca. 100 gram smågodt. Holdt meg unna ostepopen, iskremen og peanøttene. Håper det gir uttelling, og at jeg fortsetter å miste litt til før neste platå.

Jeg mister alltid en del vekt, og så står det stille i to-tre uker, før jeg mister en del igjen. Men de siste fire ukene har jeg bare gått opp, for så å gå ned til der jeg var i utgangspunktet. Det er vanvittig kjipt å se at jeg har så og si den samme vekta jeg hadde for en måned siden. Jeg vet jeg har gått en del i underskudd, kanskje 2-400 kalorier i minus om dagen, så syns det var lenge å vente på vekttap.

Kjenner å nå 67 kg innen jul ikke er overkommelig, men jeg skal prøve mitt beste ☺ 

14,9 kg har jeg mista hittil!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny rekord, dere! Veide meg inn til 69,1 kg i går! Nå er det liiite igjen til jeg ser 68-tallet på vekta 😱 

Har hosta en del de siste dagene, så har vært og testa meg for covid-19. Venter i spenning på svar 😶 Sitter derfor hjemme og ser på tv. Koser meg med en frokost, og tar livet helt med ro. Ser ut vinduet og det er nydelig vær. Sol, men kaldt. Tenker at livet er godt. Det er 10 år siden jeg veide så lite som jeg gjør nå, og jeg merker at humøret stiger når jeg tenker på det. At jeg endelig klarer å gå ned i vekt! At jeg har gjenvunnet kontroll over maten som styrte livet mitt. 

Livet er så fint for tiden. Jeg er 2 kilo unna å være normalvektig, det er snart jul, barna er friske og raske, samboer og jeg har fått mer tid til oss selv bare for å være kjærester. 

15,2 kilo er av kroppen, noe som for meg er uvirkelig! Jeg klarer det!! 😭💜

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig inspirerende lesning, gratulerer så langt og lykke til videre!

Du har kanskje noen alternative treningsformer du kan bruke frem til du får skikk på kneet igjen? Kanskje det er nå du skal prøve Yoga :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappi skrev (41 minutter siden):

Veldig inspirerende lesning, gratulerer så langt og lykke til videre!

Du har kanskje noen alternative treningsformer du kan bruke frem til du får skikk på kneet igjen? Kanskje det er nå du skal prøve Yoga :) 

Tusen takk 😃

Jeg sliter også med skulderen, har noe som heter bursitt i den. Så kan ikke ha armen over hodet, eller legge vekt på armen. Men vurderer å kjøpe en stasjonær sykkel!

Yoga har jeg tenkt mye på, for tror det hadde vært sunt for meg. Sliter mye med nakken også, siden jeg er så stiv (er en person som stresser en del). Så tenker å søke opp yoga-posisjoner der jeg ikke belaster verken kne eller skulder. Noe må jo finnes ☺ 

MR-en ble dessverre utsatt, så får ikke tatt bilde av kneet (og skulder) før den 12.desember. Det var en kjedelig beskjed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoshi1987 skrev (1 minutt siden):

Tusen takk 😃

Jeg sliter også med skulderen, har noe som heter bursitt i den. Så kan ikke ha armen over hodet, eller legge vekt på armen. Men vurderer å kjøpe en stasjonær sykkel!

Yoga har jeg tenkt mye på, for tror det hadde vært sunt for meg. Sliter mye med nakken også, siden jeg er så stiv (er en person som stresser en del). Så tenker å søke opp yoga-posisjoner der jeg ikke belaster verken kne eller skulder. Noe må jo finnes ☺ 

MR-en ble dessverre utsatt, så får ikke tatt bilde av kneet (og skulder) før den 12.desember. Det var en kjedelig beskjed!

Jeg vet lite om Yoga men slike øvelser finnes nok.

Sykkel er bra trening og litt avhengig av hvordan knesmerten arter seg så kan det muligens fungere bra. Pass i så fall på at du får oppreist nok sittestilling med tanke på å ikke legge mye vekt på armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sinsiew skrev (6 timer siden):

Godt å se at det går bra for noen 😂 

Gratulerer med rekord 😁

Tusen takk! 😃 går det ikke så bra med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk gjennom kamerarullen og kom over et bilde jeg tok i vår. Husker at jeg syns selv jeg så slank ut og måtte knipse et bilde 😅 Løp opp og tok på meg samme klær, og kan ikke stoppe og stirre på hvor mye slankere jeg ser ut på bildene fra i dag 🤯 T-skjorta som satt som et pølseskinn før (måtte dra den ned hele tiden under løping)  er for stor nå! Den er slapp over hele kroppen, og rekker mye lenger ned. Kommer ikke til å måtte dra den ned noe mer 😄 

Så 69,0 på vekta i dag, så det er 15,3 kilo forskjell på bildene 😃

20201203_111041.jpg

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yoshi1987 skrev (På 1.12.2020 den 17.56):

Tusen takk! 😃 går det ikke så bra med deg?

Nei 😅 

Varierer mellom 72-74 kg. 

Har ikke hatt mensen på 62 dager, men føles ut som om jeg har det hveeer dag med tanke på blodsukkeret mitt. Her er det null vilje til å begrense matinntaket, og sukkerhungeren(eller bare hungeren) er tilstede 24/7. Skikkelig hormonell ubalanse... 

Og så er det jo jul, og svigerfar er konditor så han lager jo 7 slag og enda litt til 😂 

Men er egentlig fornøyd, for selv om jeg ikke har gått ned, har jeg ikke gått noe særlig opp heller... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (5 timer siden):

Nei 😅 

Varierer mellom 72-74 kg. 

Har ikke hatt mensen på 62 dager, men føles ut som om jeg har det hveeer dag med tanke på blodsukkeret mitt. Her er det null vilje til å begrense matinntaket, og sukkerhungeren(eller bare hungeren) er tilstede 24/7. Skikkelig hormonell ubalanse... 

Og så er det jo jul, og svigerfar er konditor så han lager jo 7 slag og enda litt til 😂 

Men er egentlig fornøyd, for selv om jeg ikke har gått ned, har jeg ikke gått noe særlig opp heller... 

Ouch da! Kanskje du skulle prata med legen din om hvordan du føler kroppen din oppfører seg? Ulvehunger er kjempeplagsomt 😔 Å holde seg stabil når ting er sånn som det er for deg synes jeg høres kjempebra ut 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoshi1987 skrev (47 minutter siden):

Ouch da! Kanskje du skulle prata med legen din om hvordan du føler kroppen din oppfører seg? Ulvehunger er kjempeplagsomt 😔 Å holde seg stabil når ting er sånn som det er for deg synes jeg høres kjempebra ut 😃

Ja, må nesten det for jeg dævver av å ha det sånn her 🤪 

Jajo, jeg klapper meg selv på skulderen jeg altså, for sist jeg hadde det slik la jeg på meg nærmere 10 kg 🙃

Fy søren så god fremgang du har hatt! Er så sykt å se slike bilder 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoshi1987 skrev (På 25.11.2020 den 18.41):

Vekta varierer fremdeles mye, og i dag veide jeg 70,7. Tenkte å booste motivasjonen med å ta nytt mål av kroppen, siden vekta er så mye opp og ned, og jeg IKKE for alt i verden kommer under 70 igjen!

Tenk at jeg veide det nøyaktig det samme som sist jeg målte meg (70,7 kg, 17.10.20), men jeg har mistet 7,5(!!!) cm på kroppen siden da! Så selv om vekta er lik, har jeg mistet mange cm!

Har nå mista totalt 64,5 cm på hele kroppen 😁 Det syns jeg er kult!

Det var deilig å se nå ☺

Gratulerer så flink du er!! Skulle ønske jeg var like flink. Hvor måler du sentimeterene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...