Gå til innhold

Veien min ned i vekt - en personlig reise.


Yoshi1987

Anbefalte innlegg

I går gikk jeg den definitivt lengste turen jeg har gått hittil: jogget ca. 7km, og gikk så ca.7km, så ble ca 14km! Men kroppen føltes lett ut, så det var utrolig deilig. Gikk da 1900kcal i minus.

I dag veide jeg meg igjen, klarte ikke å dy meg. Der stod det 77,8 kilo!! Hjelpes meg! Ned 6,4 kilo på 5 uker og 2 dager! Det er nesten 1,3 kilo ned i uka i snitt, noe jeg aldri hadde trodd jeg kom til å klare. Tenk at jeg bare for fem uker siden gikk rundt med vekt tilsvarende 6(!) pakker med sukker! Sprøtt 🤯 Ble tacosalat med iskrem til dessert i dag, da jeg hadde fire venninner på besøk på lunsj hos meg ❤

Tok meg en intervalløkt i dag, 4x4 (løp 4 minutter, gå 2 minutter, fire ganger). Prøver å finne ut hvor høy puls jeg kan ha før jeg går over terskel. Har som mål innen 2021 å løpe 1 mil på under 1 time, så vet jeg har mange timer med løping foran meg. Jeg liker å merke at jeg er lettere. Beveger meg lettere, det er ikke like vondt i hoftene, og jeg merker formen stiger. Gøy! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Yoshi1987 said:

I går gikk jeg den definitivt lengste turen jeg har gått hittil: jogget ca. 7km, og gikk så ca.7km, så ble ca 14km! Men kroppen føltes lett ut, så det var utrolig deilig. Gikk da 1900kcal i minus.

I dag veide jeg meg igjen, klarte ikke å dy meg. Der stod det 77,8 kilo!! Hjelpes meg! Ned 6,4 kilo på 5 uker og 2 dager! Det er nesten 1,3 kilo ned i uka i snitt, noe jeg aldri hadde trodd jeg kom til å klare. Tenk at jeg bare for fem uker siden gikk rundt med vekt tilsvarende 6(!) pakker med sukker! Sprøtt 🤯 Ble tacosalat med iskrem til dessert i dag, da jeg hadde fire venninner på besøk på lunsj hos meg ❤

Tok meg en intervalløkt i dag, 4x4 (løp 4 minutter, gå 2 minutter, fire ganger). Prøver å finne ut hvor høy puls jeg kan ha før jeg går over terskel. Har som mål innen 2021 å løpe 1 mil på under 1 time, så vet jeg har mange timer med løping foran meg. Jeg liker å merke at jeg er lettere. Beveger meg lettere, det er ikke like vondt i hoftene, og jeg merker formen stiger. Gøy! 

Wow! Så flink du har vært. Tenk at det bare er 10kg igjen til målet ditt! 

Har du noe opplegg for løpingen, og løp du før du begynte å gå ned i vekt? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Note skrev:

Wow! Så flink du har vært. Tenk at det bare er 10kg igjen til målet ditt! 

Har du noe opplegg for løpingen, og løp du før du begynte å gå ned i vekt? 

Tusen takk 💗 ja, tenk det! Bare 10 kilo igjen, kan ikke helt skjønne det 😅

Mannen min er ekstremt godt trent, og har alltid løpt masse. Så får tips fra han! Har alltid likt å gå lange turer, og har løpt i mange år, men ikke like ofte som nå! Han er en kjempemotivator, og sier ifra hvordan jeg skal trene for å få best resultat. Så føler han burde få mye av creden 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Barefootgirl skrev:

Du er veldig flink! 😁

Tusen takk 😄❤ setter pris på kommentaren din!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, heia heia! 

Kan du dele en typisk dag? Altså hva du spiser? Trenger virkelig litt innspo, siden jeg sliter med å komme skikkelig i gang og se resultater.. 

Skal også i bryllup i august 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Mrs.Smith skrev:

Så flink du er, heia heia! 

Kan du dele en typisk dag? Altså hva du spiser? Trenger virkelig litt innspo, siden jeg sliter med å komme skikkelig i gang og se resultater.. 

Skal også i bryllup i august 🙈

Tusen takk!! 🥰

Jeg spiser nok veldig kjedelig, men kan gjerne dele hva jeg spiser! Først og fremst har jeg fokusert på det at jeg faktisk kan spise hva jeg vil, så lenge jeg går minst 1000kcal i minus hver dag. Når man tenker sånn, så er det lettere å ikke sprekke, har jeg tenkt mye på. Hvis jeg absolutt må ha sjokolade, ja da kjøper jeg en snickers, regner på kaloriene, og legger det inn i matbudsjettet. Men siden jeg kan spise det jeg har lyst på, er det lettere å velge det bort! Om det gir mening 🙈 For nekter man seg noe, blir man så opptatt av det! Og jeg er helt avhengig av aktivitetsklokka mi!

Frokost: Fire fiber balance knekkebrød med magerost eller makrell på tube. Et stort glass hjemmelagd iskaffe.

Lunsj: Fire knekkebrød med valgfritt pålegg. En banan, eller vaniljeyoghurt med masse bær oppi.

Middag: Hva enn vi har til middag den dagen, bare passer på å veie og regne ut kaloriene. Spiser saktere enn før, så magen rekker å kjenne på at den faktisk er mett før jeg trøkker innpå mer. Hvis det er noe middag som er veldig kaloririkt, dropper jeg det, og spiser heller tre go' og mager grillpølser med lompe. 

Kveldsmat: Er som regel ikke så sulten på kvelden, men kan ofte ta et par skjeer med Nyt-iskrem og til og med flotte på meg et glass Pepsi Max.

Innimellom spiser jeg müslibar kjøpt på Rema 1000, for de er det 99kcal per stk. 

Forbrenner normalt ca 2800kcal om dagen, og går alltid minst 1000kcal i minus. Drikker mye vann! Minst 2 liter hver dag. 

Merker at jeg nå blir mye fortere mett enn før, så magesekken har nok blitt vant til mindre mat. Veldig ålreit å ikke måtte kjenne på sultfølelsen hele tiden! 

Prøver å ikke spise noe etter kl.20, da jeg uansett går og legger meg i senga rundt kl.21.30 for å se på tv før jeg sover, så føler at det liksom ikke er noe vits, haha 😅

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Yoshi1987 skrev:

Tusen takk!! 🥰

Jeg spiser nok veldig kjedelig, men kan gjerne dele hva jeg spiser! Først og fremst har jeg fokusert på det at jeg faktisk kan spise hva jeg vil, så lenge jeg går minst 1000kcal i minus hver dag. Når man tenker sånn, så er det lettere å ikke sprekke, har jeg tenkt mye på. Hvis jeg absolutt må ha sjokolade, ja da kjøper jeg en snickers, regner på kaloriene, og legger det inn i matbudsjettet. Men siden jeg kan spise det jeg har lyst på, er det lettere å velge det bort! Om det gir mening 🙈 For nekter man seg noe, blir man så opptatt av det! Og jeg er helt avhengig av aktivitetsklokka mi!

Frokost: Fire fiber balance knekkebrød med magerost eller makrell på tube. Et stort glass hjemmelagd iskaffe.

Lunsj: Fire knekkebrød med valgfritt pålegg. En banan, eller vaniljeyoghurt med masse bær oppi.

Middag: Hva enn vi har til middag den dagen, bare passer på å veie og regne ut kaloriene. Spiser saktere enn før, så magen rekker å kjenne på at den faktisk er mett før jeg trøkker innpå mer. Hvis det er noe middag som er veldig kaloririkt, dropper jeg det, og spiser heller tre go' og mager grillpølser med lompe. 

Kveldsmat: Er som regel ikke så sulten på kvelden, men kan ofte ta et par skjeer med Nyt-iskrem og til og med flotte på meg et glass Pepsi Max.

Innimellom spiser jeg müslibar kjøpt på Rema 1000, for de er det 99kcal per stk. 

Forbrenner normalt ca 2800kcal om dagen, og går alltid minst 1000kcal i minus. Drikker mye vann! Minst 2 liter hver dag. 

Merker at jeg nå blir mye fortere mett enn før, så magesekken har nok blitt vant til mindre mat. Veldig ålreit å ikke måtte kjenne på sultfølelsen hele tiden! 

Prøver å ikke spise noe etter kl.20, da jeg uansett går og legger meg i senga rundt kl.21.30 for å se på tv før jeg sover, så føler at det liksom ikke er noe vits, haha 😅

 

Tusen takk, det høres bra ut. 

Så du veier og rekner kalorier på alt du spiser?  Trener du hver dag? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Mrs.Smith skrev:

Tusen takk, det høres bra ut. 

Så du veier og rekner kalorier på alt du spiser?  Trener du hver dag? 

I starten skrev jeg opp absolutt alt jeg spiste i en liten bok, og skrev opp mye jeg hadde forbrent. Så regnet jeg ut hvor mye jeg gikk i minus. Dette gjorde jeg hver eneste dag. Har gått over til Lifesum-appen nå, der du plotter inn hva du spiser og så regner den ut kaloriene for deg. Der skriver jeg inn alt jeg spiser på samme måte som boka.

Jeg begynner å huske hva visse matvarer inneholder. Men så godt jeg kan, skriver jeg inn i Lifesum altså. Veldig kjekt med en god oversiktlig app. 

Jeg trener hver dag. Varierer på hvor hardt jeg kan/orker fra dag til dag. Enten går jeg lange turer på rundt 12km, kortere løpeturer, bakkeløp, intervaller o.l. Passer på å utføre treningen i skogen for å unngå skader. Er veldig glad i å trene, og favoritten er lange turer. Har da musikk på øret, og ser på det som egentid ❤ Målet er å bli sprek nok til å kunne henge med mannen min på løpetur! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Chalsa skrev:

For en innsats, godt jobba 😃 Veldig motiverende lesing! 

Tusen takk for oppmuntrende kommentar 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag veide jeg faktisk 77,4 kilo 🤯 Det er ned 2,1 kilo på én uke! Vet ikke om det er i overkant mye å gå ned av gangen, men vil liksom ikke trykke i meg mer mat bare for å stagge vektnedgangen heller 😬 Spørs om ikke denne vektnedgangen sakte men sikkert sakker ned etterhvert, men per nå, syns jeg det er helt greit!

Tok frem målebåndet, for å sjekke hvordan ståa er der, og målte til at jeg har mistet 29cm totalt, og 14 av de er mistet de siste 18 dagene. Hjelpes! 

Tok en hviledag i dag, så dro frem el-sykkelen og tok en 15 kilometers tur mens mannen min løp foran 😅 klarte ikke å holde tritt med han omtrent, og det sier litt om nivået hans! Men gøy å komme seg i skogen, selv om det ikke akkurat kosta meg mange kalorier. 

Lurer på om jeg skal unne meg et kakestykke i morgen, da vi er invitert i bursdag. Gleder meg 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2020 den 21.12, Yoshi1987 skrev:

Skriver ned målene mine her, så det er lett å huske og se tilbake på 🙂

H.arm: 34cm. V.arm: 34cm. Hals: 34,5cm. Mage: 109,5cm. Rumpe: 111cm. H.lår: 69cm. V.lår: 65cm. H.legg: 38,5cm. V.legg: 38,5cm. 

Målte meg igjen i går, og da har det gått 5 uker siden første gang jeg målte meg:

H.arm: 31,5 cm. V.arm: 31,5 cm. Hals: 33 cm. Mage: 103,5 cm. Rumpe: 104,5 cm. H.lår: 64 cm. V.lår: 62 cm. H.legg: 36,5 cm. V.legg: 38,5 cm. 

Det er 29 cm forskjell det 😁👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det noen dager siden jeg har oppdatert, så får skrive noen linjer. De siste dagene har vært daffe, siden det har vært så dårlig vær. Har blitt til at jeg har sitti på rumpa store deler av dagen, noe jeg ikke pleier. Og har også fått så voldsomt matsug, og er kronisk sulten 🙄 kombiner de to, så sier det seg selv at jeg ikke akkurat går mye i kaloriunderskudd for tida...uff...

Var i bursdag på lørdag, og spiste to pizzastykker, to browniesbiter og 5 twist. Gikk på vekta dagen etter, og den viste 1,5 kilo opp! Herregud så lite som skal til før vann binder seg i kroppen! Nei og nei. Men det gir vel slipp etterhvert! Blir spennende veiing på fredag 😬 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så flink du har vært! Det skal du virkelig ha for ❤️  Men kan skjønne at det ikke er så lett når man sitter å kjenner på sultfølelsen, kan det være lurt å spise litt mer en liten periode? At du fortsatt ligger i underskudd, men kanskje ikke så mye som 1000 kcal. Du går jo fortsatt ned, bare ikke like mye like fort. 

Angående lørdagen så syntes jeg det hørtes ut som en skikkelig kosedag, og det var nok sikkert digg! De kiloene går jo vekk etterhvert ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, niffin skrev:

Herregud så flink du har vært! Det skal du virkelig ha for ❤️  Men kan skjønne at det ikke er så lett når man sitter å kjenner på sultfølelsen, kan det være lurt å spise litt mer en liten periode? At du fortsatt ligger i underskudd, men kanskje ikke så mye som 1000 kcal. Du går jo fortsatt ned, bare ikke like mye like fort. 

Angående lørdagen så syntes jeg det hørtes ut som en skikkelig kosedag, og det var nok sikkert digg! De kiloene går jo vekk etterhvert ❤️ 

Tusen takk 🥰

Ja, har noen dager hvor det "bare" har vært 500kcal i minus, og noen dager der jeg gikk i null. Men skader jo strengt tatt ikke å kanskje spise litt mer noen dager som du sier! Bare må få med hjernen på den ideen, da den er rimelig satt på å ikke overspise 😅👎 Den lørdagen var digg! Trengte å kunne spise noe godt for en gangs skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Yoshi1987 skrev:

Tusen takk 🥰

Ja, har noen dager hvor det "bare" har vært 500kcal i minus, og noen dager der jeg gikk i null. Men skader jo strengt tatt ikke å kanskje spise litt mer noen dager som du sier! Bare må få med hjernen på den ideen, da den er rimelig satt på å ikke overspise 😅👎 Den lørdagen var digg! Trengte å kunne spise noe godt for en gangs skyld!

500 kalorier er jo ikke ille når det kommer til underskudd. Den ene gangen jeg klarte å gå ned en del "suksessfullt" lå jeg på 500 i underskudd. Dette var med Grete Roede hvor de anbefalte det som "maks" underskudd for å gå ned i vekt uansett hvilken størrelse du starter med. Så ikke vær redd for det, du har jo gjort det så bra hittill, sikkert bare kroppens måte å roe ned litt på! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, niffin skrev:

500 kalorier er jo ikke ille når det kommer til underskudd. Den ene gangen jeg klarte å gå ned en del "suksessfullt" lå jeg på 500 i underskudd. Dette var med Grete Roede hvor de anbefalte det som "maks" underskudd for å gå ned i vekt uansett hvilken størrelse du starter med. Så ikke vær redd for det, du har jo gjort det så bra hittill, sikkert bare kroppens måte å roe ned litt på! 

Innerst inne vet jeg at 500 i minus ikke er så ille! Det er jo i teorien en halv kilo med i uka! Er vel mer det at jeg skal være forlover i begynnelsen av august, og vil ned mest mulig innen den tid 🤪 så jeg har blitt kanskje litt vel firkanta på disse kaloriene, og tenker hele tida én kilo ned i uka! Og når jeg i det siste har "rast" ned i vekt, og det plutselig stopper opp, blir det vanskelig å tenke at 500 i minus er godt nok..rare greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går, og jeg har fått trent litt i det siste, på tross av regn. Jeg lånte vekta til ei venninne som kunne lese av fettprosent, hvor mye vann jeg har i kroppen, skjelettet, og muskelmassen. Så jeg tenkte å komme til henne hver 14 dag for å låne vekta, så får vi se om det skjer noe forandringer. Og det var så nedtur at hennes vekt viste 2 kilo mer enn det min gjør hjemme! Så litt usikker på hvilken jeg skal stole på, men da velger jeg selvsagt den som viser minst 🤪

Står bom stille på 78,0, som er 600 gram mer enn minstevekta mi. Æsj! Håper så inderlig at det løsner for meg snart her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Yoshi1987 skrev:

Dagene går, og jeg har fått trent litt i det siste, på tross av regn. Jeg lånte vekta til ei venninne som kunne lese av fettprosent, hvor mye vann jeg har i kroppen, skjelettet, og muskelmassen. Så jeg tenkte å komme til henne hver 14 dag for å låne vekta, så får vi se om det skjer noe forandringer. Og det var så nedtur at hennes vekt viste 2 kilo mer enn det min gjør hjemme! Så litt usikker på hvilken jeg skal stole på, men da velger jeg selvsagt den som viser minst 🤪

Står bom stille på 78,0, som er 600 gram mer enn minstevekta mi. Æsj! Håper så inderlig at det løsner for meg snart her! 

Veldig lurt å holde seg til samme vekt som også ligger på samme sted😊

Når det er sagt, fantastisk godt jobbet. Vet hvor frustrerende det er å stå bomfast når du har gjort alt riktig. En ting som hjalp meg var å gå inn i ketose en uke. Spiser vanlig karbohydrater, men måtte gjøre noe drastisk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...