Gå til innhold

Veien min ned i vekt - en personlig reise.


Yoshi1987

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig fått nok av kroppen min slik den er blitt. Kjenner meg ikke igjen lenger. Jeg vil tilbake der jeg var før barn. Jeg vil ha en lettere hverdag, føle meg vel i egen kropp. Legge vekk mine usunne holdninger til mat. Lager meg en dagbok her som jeg kan oppdatere når jeg ønsker, slik at jeg kan se tilbake på prosessen  en vakker dag, og bli stolt over reisen min 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg startet reisen 02.06.20. Målet er å gå ned ca. 1 kilo i uka ved å telle kalorier og trene. Jeg er 165cm høy, 32 år, og veide 84 kilo ved start. Jeg har flere delmål, men jeg vil til slutt helt ned til 67 kilo. 

Har holdt på nå i fire dager, og hittil har det vært lett! Nesten for lett. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke startet tidligere! Venter på den berømte knekken der man plutselig spiser masse man ikke skal. Hittil har det gått helt fint, og satser på det fortsetter slik. 

Jeg er aktiv i jobben min, og jeg har som regel gått 12000 skritt før arbeidsdagen er omme. Dette hjelper meg veldig! Samt at det er lettere å ikke tenke på mat når man er opptatt hele dagen. 

Jeg ligger på omtrent 3000kcal forbrent i løpet av dagen uten trening, og når jeg trener brenner jeg omtrent 4-700kcal. Jeg prøver å ligge minst 1000kcal i minus daglig, og hittil har det ikke vært noe problem. 

Målet mitt er at i min søsters bryllup i august (jeg er forlover), kan jeg kjøpe meg en lekker kjole som jeg ikke vegrer meg å gå i 😍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom helga, og som jeg tenkte ville det bli tøffere å spise færre kalorier. Heldigvis får jeg alltid sove lenge om morgenen, så innen jeg spiste frokost, hadde det blitt lunsjtider, og dermed sparte jeg et måltid, haha. Har også funnet en måte å lage iskaffe på, som sparer mange kalorier: 2dl usøtet mandelmelk, 1 dl vaniljemelk, pulverkaffe, og sukrin. Nydelig, og bare 60kcal! Da kan jeg drikke minst én om dagen med god samvittighet 😅

Nå er kl. 20.40, og har spist for 1060 kcal, og skal spise for minst 500 kcal til. Så jeg har kjøpt med en sånn boks med iskrem som bare er 320kcal i, og skal sluke hele 😂 nam!

Da ligger jeg fremdeles over 1000kcal i minus i dag også, siden jeg har klart å være litt aktiv i dag med husarbeid. Det har regna i hele dag, så gadd ikke gå tur. 

Grugleder meg til mandag morgen, da er det veiedag. Håper på å se 83 kilo på vekta da 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte faktisk å bare spise halvparten av iskremboksen i går kveld, noe jeg aldri hadde gjort tidligere! Det var en rar følelse av å klare å stoppe, og putte resten tilbake i fryseren! 😳 Så selv om jeg ikke hadde vært så veldig aktiv, klarte jeg å gå 1000kcal i minus i går også. Jeg vet med sikkerhet at hvis jeg går 1000kcal i minus i dag også (søndag), har jeg gått 8000kcal i minus tirsdag til og med søndag (6 dager, da jeg ikke hadde startet på mandag). Syns ikke det er verst! 😃 Så i teorien skal jeg ha gått ned 1 kilo. Men leser flere steder at folk plutselig har gått opp i vekt eller ikke gått ned noe i det hele tatt, selv om de har ligget i underskudd. Så nå gruer jeg meg litt til i morgen tidlig 😬 Skal i bursdag i dag med grillmat for å feire farmoren til min samboer, og da skal jeg ha med egen grillmat. Blir kyllingsalat i dag med pinjekjerner. Nam!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Mannjessheim1984 skrev:

Kult. Flink.

Takk! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Granita skrev:

Lykke til ❤️

Tusen takk 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, RoNo skrev:

Lykke til og stå på. Det blir gøy å følge med. Heia deg!

Tusen takk for det! Trenger noen som heier 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle veie meg i stad, og hjelpes for et sug i magen jeg fikk! Nesten som å skulle ha en eksamen, haha! Satte vekta ned, tråkket oppå, og der viste vekta 81,7kilo! Altså ned 2,6 kilo på 6 dager 😳 Vet mye av det er vann som jeg har mista, for jeg har jo ikke gjort noe annet enn å tisse for tida 🤭 Men allikevel da!? Hallo? Mitt første delmål var 79,5 kilo innen 02.07.20, men det ser ut som om jeg kanskje klarer det tidligere enn forventet? Jeg hadde håpa å gå ned 1 kilo i uka, så hvis jeg gjør det fremover, så klarer jeg målet mitt og vel så det 🥳 Gøy!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forgårs ble en gåtur plutselig til 12km, og i går ble turen 10km. I går var det veldig tungt, beina var stive og vonde, men det var godt å gjennomføre allikevel. Hadde bare spist 900kcal frem til kl. 20, så hadde matfest med sjokolademelk og polarbrød! Lykke! Nam! Lå på ca 1700kcal i underskudd i går. I går sov jeg ekstremt dårlig, urolig i kroppen, og bare lå og vrei meg. Vondt i beina også. Men det kom nok av at jeg hadde gått så lange turer dagene før, at det ble litt for mye. Tar en hviledag i dag, men tar en liten sykkeltur med el-sykkelen litt for gøy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er. fortsett sånn!! 
Det kan være lurt å måle seg også, sånn at hvis vekta står stille eller du til og med går opp, så kan du sjekke målene. 
Kroppssamennsetningen din kan jo forandre seg, og du kan veie nogenlunde det samme, men så har du blitt slankere fordet ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Frauken skrev:

Så flink du er. fortsett sånn!! 
Det kan være lurt å måle seg også, sånn at hvis vekta står stille eller du til og med går opp, så kan du sjekke målene. 
Kroppssamennsetningen din kan jo forandre seg, og du kan veie nogenlunde det samme, men så har du blitt slankere fordet ☺️

Jepp! Tenkte å skrive et innlegg i kveld hvor jeg skriver opp målene mine som jeg tok før jeg startet dietten 😊 for selve vekta er egentlig ikke det jeg skal se ut ifra, men hvordan kroppen ser og føles ut. Så blir det gøy å telle antall centimeter mistet etterhvert 😄

Endret av Yoshi1987
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver ned målene mine her, så det er lett å huske og se tilbake på 🙂

H.arm: 34cm. V.arm: 34cm. Hals: 34,5cm. Mage: 109,5cm. Rumpe: 111cm. H.lår: 69cm. V.lår: 65cm. H.legg: 38,5cm. V.legg: 38,5cm. 

Da ble det en rolig sykkeltur for å restituere i dag. Håper på å sove bedre i natt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det ikke tid til trening dessverre, men justerte heller ned på maten. Kjente ikke noe særlig sult på kvelden, og endte opp med ca.1800kcal i minus. Jeg skal på sommerfest på lørdag og på middag hos mamma på søndag, så hver kalori jeg kan spare de andre dagene er gull verdt. Jeg håper så veldig å gå ned minst 1,7 kilo, siden da er jeg på 79,9! Det er lenge siden jeg har vært på 70-tallet nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg hatt en knalldag! Både matmessig og treningsmessig. Ikke hatt noe sultfølelse i dag, og både til middag og kvelds lot jeg mat ligge igjen på tallerkenen, fordi jeg ble mett! Etter ungene var lagt, tok jeg meg en joggetur. Har en fast rute jeg pleier å ta, og jeg kan  enten ta den veien med eller uten en omvei. Valgte uten omvei i dag, da jeg ikke hadde tid til så mye trening. Og jaggu satte jeg ny personlig rekord! Klarte å jogge så og si hele veien! Hurra! Hele kroppen føltes så lett ut! Digg!

Ble ca 1400kcal spist i dag, og 3400kcal brent! Ser ut til at jeg klarer målet mitt på mandag om jeg fortsetter slik 😁

Endret av Yoshi1987
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, i dag var det sååå varmt!! Hadde over 30 grader på jobb, og jeg var ute så og si hele dagen. Det tok på! Ble skikkelig daff og sliten, så valgte å droppe trening i dag. Ble "bare" 1200k kcal i minus i dag, men det er ikke så galt. Legger meg litt sulten til sengs, fordi jeg ikke fant noe mat som fristet. Skal ukeshandle i morgen, så får kjøpe inn masse godt og sunt da 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har helga kommet og gått, og kan ikke skryte over trening lørdag og søndag. Lørdag var det sommerfest, og jeg spiste spekemat, potetsalat, eggerøre og meloner. Tok også noen never smågodt, og det smakte nyyydelig 😬😬 Søndagen ble dedikert til husarbeid, og middag hos mamma. Tok en liten skål med iskrem tiø dessert, med nonstop og peanøtter. Himmelsk!! Gruer meg til veiing i morgen, da jeg tok en snikveiing på fredag, og det var IKKE positivt på tross av 7700kcal i minus mandag t.o.m fredag 🙄 Men men, mandag er ny uke og nye sunne valg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det gått en uke siden sist innlegg, og den siste uka har vært tøff! Her plutselig fått ulvehunger, og dermed vært så utrolig sulten, uansett hvor mye jeg har spist. Så noen dager har jeg "bare" gått 1000kcal i minus, mens noen dager ikke noe i minus i det hele tatt 🙄 uff...veide meg på lørdag, og da var jeg 81,5, som hittil er det laveste jeg har veid meg til på leeenge! Hurra! Nå har jeg 12 dager på meg å gå ned 1,6 kilo for å nå mitt første delmål! Det burde gå bra! Det har vært så hinsides varmt at jeg rett og slett ikke har maktet å trene noe særlig, og det er aå kjedelig å ikke få forbrent de ekstra kaloriene 😔 

Tok en liten måling nå, for å se om jeg har mistet noen cm, og jaggu!! 13cm er borte til sammen på kroppen, og det på to uker! Mista mest over rumpa, så magen, og litt på overarmene. Fy søren det var boost!

Endret av Yoshi1987
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...