Gå til innhold

Veien min ned i vekt - en personlig reise.


Yoshi1987

Anbefalte innlegg

Offisiell veiedag i dag, og jeg blir gal av å se vekta 🙄 kan jeg være på et platå igjen allerede? Vekta rikker seg ikke under 75. Går i snitt MINST 1000 kcal i minus hver dag, så dette er frustrerende.

Trente litt styrke i forgårs, så får håpe det er musklene som holder på vannet. Er så støøøøl! 🤭 

Prøver å ikke la tallet på vekta påvirke meg. Jeg VET kiloene går av - så lenge jeg bare holder ut. Er bare så utålmodig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stølhet begynner å slippe taket, selv om det fremdeles er vondt å sette seg ned på en stol eller inn i bilen, haha. Trodde ikke jeg skulle bli så støl av å trene 10(!) minutter med styrke i rumpe og lår, men neida 😂 Gleder meg til å komme i gang med styrke flere ganger i uka som jeg gjorde før, for da slipper jeg å bli så vanvittig støl. 

Vekta står bom stille enda. Har vært nede på 75,2, så opp igjen til 75,8, ned til 75,3 og så videre. Har vært igjennom det samme før, og det løsna jo til slutt. Holder ut ihvertfall, og står på. Jeg går i snitt ca.1200-1300 kcal i minus hver dag. 

På nesten 11 uker har jeg gått ned 0,8 kilo i snitt i uka. Hvor ofte har jeg gjort det før? Aldri! Og denne prosessen har for meg vært overraskende enkel, og faktisk morsom! Ja, jeg har vært en del sulten. Men har jeg dødd av det? Nei! Ja, det har vært slitsomt iblant å gå med underskudd, men da drikker jeg bare mer kaffe. 

Jeg har aldri hatt dårlige tanker om meg selv, da jeg heller har fokusert på det jeg liker ved meg selv mer enn noe annet. Jeg har kledd meg for å skjule det jeg ikke liker, og fremhevet det jeg liker. Jeg har alltid trent, løpt og gått toppturer, selv på mitt største. Har aldri latt kroppen sette grenser. Men jeg merker hvor mye lettere ting er nå 🤭

Gikk en tur på butikken for å handle, der jeg fylte sekken med matvarer. Gikk bare oppoverbakker hjem igjen, og syns det var sååå tungt! Veide sekken da jeg kom hjem, og den veide det samme som kiloene jeg har mista. Tenk at jeg har drassa rundt på så mye ekstra vekt! Sprøtt!! Aldri mer 💪

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du har vært! Veldig motiverende å lese om reisen din, og jeg kjenner meg veldig igjen i mange av tankene dine! Gleder meg til å følge deg videre, og kanskje så smått begynne å henge meg på! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Wolfmoon skrev:

Så utrolig flink du har vært! Veldig motiverende å lese om reisen din, og jeg kjenner meg veldig igjen i mange av tankene dine! Gleder meg til å følge deg videre, og kanskje så smått begynne å henge meg på! 

Tusen takk for gode ord! 🥰 Heng deg gjerne på! Jeg tar én dag av gangen, og "koser" meg med prosessen. I dag var jeg i bursdag, og to skillingsboller gikk i munnen, sammen med litt baconsnacks. Noen ganger må man bare😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På søndag var vi invitert på middag hos mamma, og som de fleste veit, blir de deiligste retter servert hos a mor 😅 Så jeg spiste lasagne, ris, hvitløksbaguetter, salat, og en sjokolademousse til dessert. Gud bedre så deilig mat! Ble så mett!

Men ikke nok med det, så dro jeg i babyshower rett etterpå, og der var det brokkolisalat, baguetter, wraps, poteter og aioli, og dessert etterpå. Åh, dessert...ingen ringere enn den berømte pavlovaen. Skal ikke skryte på meg å ha klart å kontrollere meg 😂 to store stykker ble slukt, og det var noe av det beste jeg har spist på mange måneder. 

Aner ikke hvor mange kalorier det ble den søndagen, men er sikker på jeg gikk minst 1500 kcal over. Men men. I går gikk jeg 1800kcal i minus, så jeg tar innpå igjen litt etter litt. Kommer meg fremdels ikke under 75, så er spent på veiing på fredag altså. Relativt demotiverende å se det samme tallet på vekta hele tida. 

Prøver å tenke at det ikke er noe vits i å stresse. Jeg har satt meg et mål om å være på 60 kilo innen juni neste år. Det er lenge til! Det er faktisk 10 måneder til, og 15 kilo det er snakk om. Det er under 500 gram i snitt ned i uka, og er faktisk mulig. Vet av erfaring av jo mer man går ned jo verre er det å gå ned mer, men ingenting er umulig. 

Fremdeles gøy å få vite av andre at jeg har blitt slankere, spesielt på de dagene jeg ikke føler det sånn selv 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig løsna det i det minste LITT! Veide inn til 74,7 kg i dag, og er endelig under 75! Har gått minst 1000 kcal i minus hver dag, så skuffende å ikke gå ned nesten 1 kilo i uka. Merker at kroppen tydelig ikke vil miste vekta for tida. Er også mye sulten, så det er vanskelig å ikke overspise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, tusen i minus hver dag er sinnssykt mye. Hvor mange kalorier spiser du da? Og hva spiser du?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Wolfmoon skrev:

Oi, tusen i minus hver dag er sinnssykt mye. Hvor mange kalorier spiser du da? Og hva spiser du?

 

Jeg syns ikke det er så mye jeg 🤪 i starten lå jeg faktisk på 1300-1800 i minus hver dag 😅 Jeg spiser omtrent 1500-1800kcal hver dag, alt ettersom hva jeg forbrenner. Justerer etterhvert som jeg har trent for eksempel. Pleier å ligge på ca 2500-2800 kcal forbrent daglig 🙂

Spiser ekstremt kjedelig mat i forhold til mange andre, men det er fordi jeg velger ofte noe enkelt. Knekkebrød til frokost med hjemmelagd iskaffe. Knekkebrød til lunsj, med bær ved siden av og drikker en kopp te. Middag hjemme, vanlig mat, bare veier alt. Knekkebrød til kveldsmat 🤪 liker knekkebrød veldig godt da 😄 varierer på pålegget, feks magerost, salami, cottage cheese, lettsyltetøy o.l  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går veide jeg inn på 74,7, og i dag var jeg 74 blank 🥳😃 Hurra! Offisielt gått ned (mer) enn 10 kilo!! Lykkedag! 

Neste gang jeg skal gå tur skal jeg ta på meg min venninnes vektvest som er 10 kilo tung for å kjenne på følelsen av hvor mye lettere jeg har blitt. 

Klarer ikke å gå ned til 67 innen høsten som jeg hadde håpet på, men skal prøve å gå ned 4 kilo innen utgangen av september. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg hvorfor jeg har tissa så mye de siste tre dagene - vekta skulle visst av! Haha! Akkurat som i starten av livsstilendringen, så tissa jeg SÅ mye.

I forgårs var jeg 74,7kg, i går 74,0, og i dag 73,7kg 🥳 Det er én kilo ned på tre dager. Deilig når det endelig slipper! Fikk endelig trent, etter 6 dager uten noen form for aktivitet. Sånn er det når kamp-sesong for guttungen er i gang, diverse møter på kveldstid, og bursdager. Men men, får skvise inn noen treningsøkter til uka 😊

Tenk at jeg er faktisk litt over 6 kilo lettere nå enn da jeg ble gravid med minstemann! Sprøtt!! Kan ikke huske sist jeg veide så lite 🤔 Mangler "bare" 6,7kg til å være der jeg var før førstemann...veldig motiverende 😃

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tok jeg meg ei lang joggetur for å samle kilometer i beina. Tok den samme runden jeg gjorde 22.juli for å se forskjell. Men i går hadde jeg ikke helt dagen, da kroppen var sliten, men allikevel fullførte jeg 11km jogg 2 min kjappere enn sist (selv om første gangen hadde jeg en mye bedre dag!). Gøy! Veier 5 kilo mindre nå da, så det kan absolutt ha vært medvirkende 😅 

Kjenner det godt i kroppen i dag å jogge 11km og så gå bratte bakker hjem igjen i 2km er tøft for kroppen. Jeg jobber meg sakte framover på at kroppen skal tåle julingen som kommer av langdistanse. Hittil har det jo gått bra, så gleder meg til å bli enda lettere for å minimere mest mulig vekt som knærne og hoftene må bære. 

Veide meg igjen i dag (litt obsessed?) og der stod det 73,3kg! Jeg har gått ned 11kilo totalt!! Kult! 🥳 Hurra for meg! Og tenk at i går veide jeg 74,4 - det viser hvor mye vekta svinger fra dag til dag. Viktig å huske på! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Veldig motiverende å lese om reisen din!😊 

Jeg blir svært imponert over lengden på joggeturene dine, prøver å bli en jogger selv. Jogger i underkant av 4km og er superstolt🙈 

Stå på!💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, missus skrev:

Så flink du er! Veldig motiverende å lese om reisen din!😊 

Jeg blir svært imponert over lengden på joggeturene dine, prøver å bli en jogger selv. Jogger i underkant av 4km og er superstolt🙈 

Stå på!💪

Tusen takk 😃❤ Jeg prøver ihvertfall! Man må alle begynne et sted, og jeg har ikke alltid vært så "god" på å løpe, men det kommer fort når man først er i gang. Å passe på å ikke gå over terskel er en god start, og det mentale er ofte man gir seg på først- ikke fysisk! Løper intervaller flere ganger i uka også, og det hjelper på utholdenheten 🙂🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne helga har gått til å ordne til bursdag for jentungen, og ble feiring lørdag og søndag. Jeg lagde suksessterte, favoritten min (dum som jeg er🤭). Så gikk noen stykker av den i munnen, samt nystekte skolebrød og snacks. Men klarte å holde meg under kaloriene begge dagene allikevel! 

Tok meg også en joggetur i går, etter 3 dager uten trening. Det var superdeilig å komme seg litt ut av huset, etter bare å ha stått og bakt, vasket hus, rydda og ordna, slik som det blir med bursdag i hus ❤ 

Løp intervaller, 8x5 minutter med 1 min pause i går etter at ungene hadde lagt seg. Varma opp med lett jogg først, og jogga godt ned til slutt. Skulle holde meg på over 10km/t hele veien var målet mitt, og det klarte jeg. Ble faktisk litt for lett! DET er gøy! Den rolige oppvarminga ble med i regninga på de 10km jeg løp til sammen, og selv da satte jeg ny personlig rekord - 1mil på 1t og 8 min. Hadde jeg jogga litt fortere på oppvarminga, hadde jeg klart å jogge én mil på under én time, selv med pauser! Det er stort for meg! 

Veide meg i dag også da for gøy, og selv med salt potetgull og kake i to dager, viste vekta 200 gram ned - 73,1 kilo 🥳 

Føler at ting går lekende lett om dagen, og ser jo at selv om man skeier ut en gang i blant, kan man fremdeles gå ned i vekt. Det er godt å merke på kroppen. Tror det bare er sunt for sjelen å ikke bli altfor opphengt i alt man ikke kan spise, men heller fokusere på at man kan faktisk spise "dritt" i ny og ne. 

Vi går fort inn mot høsten, en av mine favoritt-årstider, men blir tøft å ikke kunne løpe så mye ute som jeg ønsker når snøen kommer for fullt. Men men, man overlever med tredemøller også vel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mølle, ja... Jeg er i utgangspunktet ikke så glad i det, men har funnet litt glede etter å ha begynt å bruke Aaptiv. Det er en treningsapp med ferdiginnspilte økter, både for styrke og kondisjon. De har noen motiverende mølleøkter. Jeg er enda støl i lårene etter ingervalløkt fredag med masse stigning. Kan være et tips, iallfall, og kan prøves gratis. 

Jeg liker den også til yoga og uttøyning, siden det ikke er video, bare gode beskrivelser av hva du skal gjøre. Da slipper jeg å snu hodet i alle mulige rare stillinger for å se på en skjerm :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Wolfmoon skrev:

Mølle, ja... Jeg er i utgangspunktet ikke så glad i det, men har funnet litt glede etter å ha begynt å bruke Aaptiv. Det er en treningsapp med ferdiginnspilte økter, både for styrke og kondisjon. De har noen motiverende mølleøkter. Jeg er enda støl i lårene etter ingervalløkt fredag med masse stigning. Kan være et tips, iallfall, og kan prøves gratis. 

Jeg liker den også til yoga og uttøyning, siden det ikke er video, bare gode beskrivelser av hva du skal gjøre. Da slipper jeg å snu hodet i alle mulige rare stillinger for å se på en skjerm :laugh:

Takk for tips! Jeg bruker mannen min til å få vite hva jeg skal trene, og når jeg skal trene 🤪 han er hardbarka løper med helt utrolige resultater, så holder meg stort sett til hva han sier 😅 Tenkte å prøve litt yoga etterhvert, da jeg er pinnestiv i hele kroppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var det enda en bursdagshelg over. Jeg har bursdag i dag 🥳 Ett år eldre, men jaggu 5 kilo lettere enn i fjor.

Har rett og slett med vilje ikke tenkt på kalorier disse dagene, og heller fokusert på å kose meg uten dårlig samvittighet. I går fikk jeg og samboer barnevakt til ungene og dro på shopping, var på Starbucks, bestilte skikkelige burgere på Burgeriet, og spiste smågodt til kvelds. Ble nye løpesko fra Hoka 😁 Gleder meg til å prøve de! 

I dag dro vi og svømte meg ungene, og bestilte oss kinamat. Per nå står en brownies i ovnen, og vi skal kose oss med den etterpå. Det er uvant nå å spise "hva jeg vil", men siden jeg veit jeg skal telle kalorier fra og med i morgen igjen, tenker jeg ikke på det jeg har spist i går og i dag. Blir nok ikke en kilo ned til fredagen, men den kiloen kommer en gang. Kanskje ikke denne uka, men kanskje neste. Jeg velger å ikke stresse. 

Har generelt hele uka vært litt slappere i matveien enn hva jeg har pleid, så det er bare å hoppe på kaloritellinga igjen. Kroppen min føles mye bedre ut når jeg er i underskudd! Har også dessverre blitt tatt av tidsklemma denne uka også, så har nesten ikke fått trent, og det irriterer meg 😒

Gleder meg til den nye vekttråden er oppe og går! Jeg er klar for utfordringen! 💪

Endret av Yoshi1987
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke veid meg på flere dager nå, da jeg er sikker på at sist ukes utskeielser fremdels sitter i. Er jo egentlig ikke veiedag før fredag uansett, så venter litt 🤭 Kjøpte meg nye løpesko på lørdag og måtte teste de ut i går. Løp intervaller, 20 x 1minutt med 30 sekunders pause. Gikk fint, siden jeg har hatt 5 (!) dager uten trening 😐

Siden jeg forspiste meg på kinamat på søndag, hadde jeg ikke matlyst i hele går, og endte opp på 2000 kcal i underskudd. En gang i ny og ne er det jo greit å underspise såpass, men det er ikke noe jeg higer etter. 

Screenshot_20200915-064324_Snapchat.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ekstremt vondt i høyre kne etter de siste intervallene. Så har hatt en ufrivillig pause fra trening. Skal komme meg i gang igjen fra og med i morgen. Skal også bli bedre med kostholdet, da jeg har vært mye slappere med maten, og latt meg selv skeie ut mye mer enn vanlig. Har stått bom stille på vekta i over to uker nå, men det er jo ikke så rart...

Har blitt så veldig treg i magen den siste uka også, og det er kjempeirriterende å føle seg helt stinn konstant. Har satt som mål å drikke mye mer vann, da jeg tror jeg har vært dehydrert en stund nå. Heldigvis ikke hatt magesmerter, men ubehagelig er det uansett.

Tok uansett en ny måling på kroppen, og 50(!) cm er nå borte fra kroppen 😁😁 Ser det ganske godt nå, selv om magen er konstant oppblåst pga treg mage. 

Endret av Yoshi1987
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært fullt opp med fotballtreninger, kamper, allidrett, og husarbeid - en helt vanlig hverdag for oss småbarnsforeldre 🤪Fikk plutselig et innfall at jeg skulle pusse opp dukkestua til datteren min, og har nå brukt hver eneste ettermiddag på å stå og male. Den ble veldig fin da! Det gikk en uke på den, og ting går jo fort når man først kommer i gang. Jentungen ble sååå fornøyd! Kjekt å bevege kroppen for å brenne ekstra kalorier.

Har begynt å få god oversikt hva matvarene inneholder, og har ikke logget maten min på tre uker nå. Har begynt å få et litt mer "normalt" forhold til maten nå. Jeg trenger ikke logge alt og være nazi på kaloriene. Jeg føler jeg lever et helt vanlig liv, og spiser nå som en slank person. Har de siste lørdagene spist smågodt, spist vanlig middag, og generelt spist "vanlig". Jeg bare spiser knekkebrød istedenfor brød, lager iskaffen ut av mandelmelk istedenfor vanlig melk, og bruker smør som har minst kalorier, og spiser ikke mellom måltidene feks. 

Har gått ned 1,1 kilo på tre uker uten å prøve så hardt, og det syns jeg er helt ok! Denne reisen ned i vekt skal gli over i et vanlig syn på mat og godteri, og tenker at så lenge jeg går ned i vekt, så er valgene mine greie. Jeg skal tross alt leve med dette i all evighet, og det å kutte ut alt som er godt og alltid gå sulten fungerer såklart ikke.

Jeg har nå gått ned 12,1 kilo på 15 uker🥳 Det er ca. 0,8 kilo i uka. Ser på kroppen at jeg har blitt mye mindre. Men det er kjedelig at vekta jeg har igjen på kroppen sitter på magen og jeg ser nesten gravid ut. Kjempeirriterende! Den vil jo bli mindre i takt med alt annet, men er ganske sikker på at magen er den siste som gir seg 😒

Jeg får snart en ny arbeidsbukse på jobben i str.40, og grugleder meg til å prøve den 🤭 Håper den passer, for jeg har nesten ikke noen klær som passer for tida 😅 

På bildet under kan man se hvor mye forskjell 4 kilo kan gjøre! Skal lage en ny sammenligning når jeg har gått ned mer.

Screenshot_20200927-180228_Gallery.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...