Gå til innhold

Snurrepurres forsøk på andremann 👨‍👩‍👧‍👧


Snurrepurre

Anbefalte innlegg

1 time siden, Snurrepurre skrev:

Jeg var kjempedårlig i det svangerskapet som gikk bra, så får håpe jeg begynner å kaste opp snart 😂🙈 

Skjønner du tenker slik! Men ikke få noia om du ikke blir så dårlig heller... Jeg kastet opp daglig i første trimester med nr. 1 og nr. 2. Så opplevde jeg tre aborter før jeg ble gravid med nr. 3. Og jeg var HELT sikker på at jeg kom til å miste det også fordi jeg ikke var kvalm. Var i storform og kjente egentlig ikke at jeg var gravid før uke 16 og babyen begynte å røre på seg. Så det var mange bekymringsfulle uker som jeg burde ha nytt med manglende kvalme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Amatariel skrev:

Skjønner du tenker slik! Men ikke få noia om du ikke blir så dårlig heller... Jeg kastet opp daglig i første trimester med nr. 1 og nr. 2. Så opplevde jeg tre aborter før jeg ble gravid med nr. 3. Og jeg var HELT sikker på at jeg kom til å miste det også fordi jeg ikke var kvalm. Var i storform og kjente egentlig ikke at jeg var gravid før uke 16 og babyen begynte å røre på seg. Så det var mange bekymringsfulle uker som jeg burde ha nytt med manglende kvalme.

Skal prøve 💜 nå skal det sies at det virker som kvalmen kommer snikende allerede.. så blir spennende å se neste uka! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Amatariel skrev:

Dette ser kjempebra ut! :)

Håper det! Hadde vært utrolig gøy om det gikk helt til mål denne gangen 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4+1/4+2... og der kom IKM. Til tross for stigning 😞 

Heldigvis time hos gynekologen om 2 uker, så da får vi legge en slagplan for tiden fremover 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snurrepurre skrev:

4+1/4+2... og der kom IKM. Til tross for stigning 😞 

Heldigvis time hos gynekologen om 2 uker, så da får vi legge en slagplan for tiden fremover 😅

Hva mener du? Har du begynt å blø? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snurrepurre skrev:

Ja 😞 

Ånei 😭 så leit å lese, uff kjære deg ❤️ godt å lese at du allerede har time hos gyn, jeg håper du får et godt opplegg. Har de noensinne målt progesteronnivået ditt? 

Føler med deg, vet det er kjempetøft ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Neutral90 skrev:

Ånei 😭 så leit å lese, uff kjære deg ❤️ godt å lese at du allerede har time hos gyn, jeg håper du får et godt opplegg. Har de noensinne målt progesteronnivået ditt? 

Føler med deg, vet det er kjempetøft ❤️

Jeg vet ikke om det har blitt målt - er det noe som måles når man først har blitt gravid? Isåfall har det ikke blitt målt nei - det er kanskje et sted å begynne da ja 💜 Ja, det føles bare så meningsløst. 

Endret av Snurrepurre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Snurrepurre skrev:

Jeg vet ikke om det har blitt målt - er det noe som måles når man først har blitt gravid? Isåfall har det ikke blitt målt nei - det er kanskje et sted å begynne da ja 💜 Ja, det føles bare så meningsløst. 

Forstår 100% at det er kjipt og føles meningsløst ut 😖 ja, de kan måle progesteron både etter eggløsning, men også når du er gravid. Ofte har kort lutealfase en sammenheng med progesteronmangel, men man kan også produsere nok etter eggløsning men ikke nok for at en graviditet skal kunne utvikle seg. 

Det var bare en tanke fra meg :)

Veldig leit nå når det er helg, håper du greier å slappe av uansett ❤️ vin er ypperlig på en fredag 🌺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Neutral90 skrev:

Forstår 100% at det er kjipt og føles meningsløst ut 😖 ja, de kan måle progesteron både etter eggløsning, men også når du er gravid. Ofte har kort lutealfase en sammenheng med progesteronmangel, men man kan også produsere nok etter eggløsning men ikke nok for at en graviditet skal kunne utvikle seg. 

Det var bare en tanke fra meg :)

Veldig leit nå når det er helg, håper du greier å slappe av uansett ❤️ vin er ypperlig på en fredag 🌺

Tror nok det brått blir et lite glass når 3åringen er i seng 🤗 tusen takk for gode ord og tanker, da har jeg litt å ta med meg til gynekologen når jeg skal dit 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Neeeij, så kjipt 🙁🙁 hvorfor!? Det var jo stigning og så plutselig kommer TR?😩 jeg også tenker om du skulle hatt noe progesteron støtte i starten av svangerskapet. Ta det opp med gynekologen når du skal dit! Kjente dette var veldig kjedelig på dine vegner 🙁 hadde blitt så nedtur om det var meg selv, så skjønner at dette ble en skikkelig nedtur, dette er noe drit altså!! 🙁 håper du får en spire som holder seg der snart!! ❤️ Synes det er grusomt mange som opplever SA/MA og kjemisk.. synes det virker som at det er flere som opplever det enn hva den antall prosenten tilsier..  Ser jo selv at jeg ikke skal bli for happy i starten av en evt graviditet for det er jo store sjanser for at det ikke går.  Synd at det skjer så mye som det gjør😐

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå nei, det var trist😢 Ta en ny test i morgen, slik at du får bekreftet eller avkreftet! Håper virkelig det er en helt uskyldig blødning, selv om jeg forstår godt hva du tenker akkurat nå!😖😔 Sender deg en klem og håper det ordner seg for deg snart ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei kjære deg, var ikke dette som skulle skje comfort.gif.4ef21cb680a2d9b6203cf51520d94dac.gif
Jeg krysser alt jeg har for at at det bare er en uskyldig blødning! Det skjer jo ofte i starten av svangerskap! Så håper håper! Du må iallefall fortsette å ta test, uansett hvor mye du blør. Jeg har alltid som rutine å ta g-test etter mensen, fordi jeg har opplevd sjokket med svangerskapsblødning før. Du vil få klart svar ang. om testen blir svakere eller sterkere.

Skulle det verste være realiteten så anbefaler jeg også progresteronstøtte. Da jeg opplevde to stk tidlige SA'er for noen år siden fikk jeg litt støtte ved første positive test, og den spiren holdt ♥

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk dere @Love90 @Hopptimisten og @Amatariel 💜 Etter en prat med mannen ble det ikke noe glass vin i går😆 er veldig glad for å ha han midt oppi alt dette! Fjellet er veldig bratt når jeg opplever blødning i noe som skal være et svangerskap. Da tenker jeg automatisk på tidligere erfaringer, og det er jo i mitt hode fremdeles det mest sannsynlige når jeg har hatt en blødning og mensmurringer. 
 

Våknet kvalm i dag, og tok en test.. tror jeg tar tipset ditt der @Amatariel. Får fortsette å teste for å se at HCG faktisk går ned.. det er to dager mellom disse testene. Er usikker på om det er noen stigning der, men den har iallfall ikke blitt svakere. Og det er vel positivt 🤷🏼‍♀️

40152AC8-F402-40E4-901C-B58412D65EE4.thumb.jpeg.1c078a36121a418b49152c35b1e7c882.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snurrepurre skrev:

Da tenker jeg automatisk på tidligere erfaringer, og det er jo i mitt hode fremdeles det mest sannsynlige når jeg har hatt en blødning og mensmurringer. 

Klart, det er helt naturlig! Du har jo aldri opplevd å blø i svangerskap som har gått bra. Da blir det vår jobb å fortelle deg at det er mulig :) Jeg blødde så mye en gang at jeg måtte bruke mange bind i tre dager! Men det gikk helt fint. Men jeg skjønner deg såå godt. Tross at jeg opplevde dette ble jeg iskald hver gang jeg gikk på do i sommer i frykt for å se blod. Vi bare assosierer det med noe fælt... Men ofte går det helt fint, spesielt når det er så lite som hos deg. Krysser fingrene! Lurt å teste ja. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Amatariel skrev:

Klart, det er helt naturlig! Du har jo aldri opplevd å blø i svangerskap som har gått bra. Da blir det vår jobb å fortelle deg at det er mulig :) Jeg blødde så mye en gang at jeg måtte bruke mange bind i tre dager! Men det gikk helt fint. Men jeg skjønner deg såå godt. Tross at jeg opplevde dette ble jeg iskald hver gang jeg gikk på do i sommer i frykt for å se blod. Vi bare assosierer det med noe fælt... Men ofte går det helt fint, spesielt når det er så lite som hos deg. Krysser fingrene! Lurt å teste ja. 

Tusen takk 💜 Det letter litt å høre din historie! Samtidig som jeg defintivt ikke tør håpe på noe 😬 er heldigvis ikke menstruasjon enda, minner om veldig lett spotting. Men sånn var det sist jeg mista 😅 av-og-på spotting i 3 dager før rene syndefloden kom 🙈 Håper jeg blir litt klokere på morgendagens graviditetstest. Den bør vel ha steget markant fra den som er fra 3 dager tidligere, om det fremdeles er utvikling inni der 🤷🏼‍♀️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en test til i kveld. Det ser ut som den er sterkere.. og jeg har hatt lite mensmurring i kveld. Kommer til å be om hcgmåling til mandag&onsdag, med mindre det tar seg voldsomt opp med blødning. 
 

På bildet er det fra i kveld, i dag morges, i går morges og dagen før der. D1727FB9-08AC-4F51-B515-D8D932060A04.thumb.jpeg.ea0b8ef383aa00d7f5cb177dcddfc65f.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...