Gå til innhold

Snurrepurres forsøk på andremann 👨‍👩‍👧‍👧


Snurrepurre

Anbefalte innlegg

Hm ja dette var jo litt uklart. Om du hadde vært 6+0 så burde en liten bønne ha vært synlig... men er du kortere så gjør man jo ikke det. Må nesten bare høre på optimismen til gynekologen og fortsette å krysse fingrene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Amatariel skrev:

Hm ja dette var jo litt uklart. Om du hadde vært 6+0 så burde en liten bønne ha vært synlig... men er du kortere så gjør man jo ikke det. Må nesten bare høre på optimismen til gynekologen og fortsette å krysse fingrene.

Ja, jeg spurte så mye at han begynte å le mot slutten 🙈 måtte visst smøre meg litt med tålmodighet 💁🏼‍♀️ Får visst bare holde pusten i ytterligere 2 uker da 🙄 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, så dumt at du ikke fikk mer svar😔 Blir to lange uker å vente for deg nå! Føler virkelig med deg!❤️ Samtidig er det jo fint at det ikke var en helt negativ beskjed heller da! Håper og krysser fingrene for på økning på hcg, samt at du får se et bankende hjerte om 2 uker❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er frustrerende, han syntes vel dette er tett nok oppfølging 🙈 var så vidt han ville la meg måle HCG. Var kun om jeg fortsatte å spotte. (Men det kan ikke han vite - så de tar jeg uansett 😆). Han har kanskje en misforstått måte å skulle «roe ned» på? At hvis han tar det helt piano, så gjør jeg også det? 🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. ikke for å ødelegge optimisten til gyn osv her men fikk ikke du positive tester ganske tidlig da? Kan jo umulig være noe mindre på vei da eller? 😐 men for all del kan vel også gå an, og jeg håper jo veldig for deg at dette går veien🤞🏻❤️ Men er det noe jeg har oppfattet som gyn og leger ikke hører på så er det hvis gravide sier når de hadde positiv ELtest og første positive g test, de går kun etter målene og siste mens.. og synes det er veldig dumt at han ikke skjønner at du nå må gå å bekymre deg fordi han bagatelliserer med at det ser fint ut osv selv om du sier at du egentlig skulle vært lengre på vei. Og at han ikke undersøker nærmere som å sette opp en UL om ikke så lenge, to uker der du må gå å ikke vite er veldig lenge. Han bryr seg jo tydeligvis ikke om at dette blir to unødvendige lange uker for deg. Du burde fått den timen om en uke istedet. Og burde ta HCG prøver nå for å se om den har rett økning.
Håper at gyn har rett og at egget måtte ha festet seg veldig sent🤞🏻🤞🏻🥰

Endret av Love90
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Love90 skrev:

Hmm.. ikke for å ødelegge optimisten til gyn osv her men fikk ikke du positive tester ganske tidlig da? Kan jo umulig være noe mindre på vei da eller? 😐 men for all del kan vel også gå an, og jeg håper jo veldig for deg at dette går veien🤞🏻❤️ Men er det noe jeg har oppfattet som gyn og leger ikke hører på så er det hvis gravide sier når de hadde positiv ELtest og første positive g test, de går kun etter målene og siste mens.. og synes det er veldig dumt at han ikke skjønner at du nå må gå å bekymre deg fordi han bagatelliserer med at det ser fint ut osv selv om du sier at du egentlig skulle vært lengre på vei. Og at han ikke undersøker nærmere som å sette opp en UL om ikke så lenge, to uker der du må gå å ikke vite er veldig lenge. Han bryr seg jo tydeligvis ikke om at dette blir to unødvendige lange uker for deg. Du burde fått den timen om en uke istedet. Og burde ta HCG prøver nå for å se om den har rett økning.
Håper at gyn har rett og at egget måtte ha festet seg veldig sent🤞🏻🤞🏻🥰

Ja, det er jo det jeg ikke helt får hodet rundt her. EL test og G test datoene mine tok han ikke hensyn til 😅. Eneste som sammenfaller er at det tok relativt lang tid før jeg fikk en sterk graviditetstest. Mulig det faktisk var skyggestreker i lang tid, før jeg fikk et ordentlig utslag 🤷🏼‍♀️ 
 

Er helt grusomt å gå og vente ja.. så får bare prøve å tenke på alt annet enn dette. Får følge med på HCG neste uke, så gir jo det en liten pekepinn på om det går fremover 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, nei dette var ikke bare lette nyheter å høre. To uker til neste UL? Det er vel ikke det enkleste å gå å vente på😳 Jeg skal krysse alt jeg har for at ukene går lynraskt og at det er normal utvikling der!❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Noldi skrev:

Åå, nei dette var ikke bare lette nyheter å høre. To uker til neste UL? Det er vel ikke det enkleste å gå å vente på😳 Jeg skal krysse alt jeg har for at ukene går lynraskt og at det er normal utvikling der!❤️

Det blir verdens lengste uker ja 😅 takk! Krysser alt jeg har, her og 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1 

Jeg forholder meg fremdeles til egen «tidsregning» inntil annet er fastsatt 😅 Blør friskt blod i dag, samme som i går. Kjenner det stresser meg.. selvom gyn mente det var normalt. Har blødd brunt og friskt om hverandre i over ei uke nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+2

Tilbake til brunt blod i dag. Føles bedre ut i kroppen. Brakk meg til morgenen rett etter jeg hadde stått opp. Det er veldig like symptomer som i første fullgåtte svangerskap, og antar oppkast er rett rundt hjørnet. Var ikke kontinuerlig kvalm med mini, men kastet opp og brakk meg uten særlig forvarsel 😅. Brystene er ømme (av og på), og blir brått trøtt. Er vel standard symptomer, med unntak av blødningene. Åh, som jeg håper blødningene stopper snart 💜 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo veldig greit med slike symptomer da! De fullgåtte svangerskapene jeg har vært kvalme i har startet akkurat rundt uke 6 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3

Vondt i korsryggen, og fremdeles brun spotting. Tok en CB digital test i dag, bare for min egen del egentlig. Dukket opp 3+, så HCG er iallfall relativt høyt. Ikke at det sier så mye, men er mer positivt enn om jeg hadde fått 1-2 iallfall 😅🤷🏼‍♀️ 
 

Leste litt på nett om tidlig ul.. på https://austaddiagnostikk.no/tidlig-ultralyd/ står det «Ved uke 5-6 bekrefter tilstedeværelse av  svangerskapssekken eller gestasjonssekken i livmoren graviditeten. Gestasjonssekken er den væskefylte sekken som fosteret vokser inne i. Selve fosteret måler bare et par millimeter ved uke 5-6 og kan gjerne ikke ses ved ultralyd på dette tidspunktet. Derimot ser man ofte plummesekken som er næringskilden til fosteret tidlig i svangerskapet. Plummesekken ses som en tynn, ringaktig struktur inne i gestasjonssekken og bekrefter at graviditeten er i livmoren og ikke utenfor som ved ekstrauterin graviditet (XU).» 

Det var jo nøyaktig det han kunne se når jeg var 6+0 (evt 5+5 eller 5+6). 🤷🏼‍♀️ 
 

Den som venter får se, antar jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes dette virker lovende jeg! Håper det ☺️🤞🏼 Er jo mange dom både spotter og blør en del i begynnelsen uten at det er noe galt også! Så lenge det ikke kommer klumper og krampelignende smerter, så har jeg troa ☺️☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg også begynner å virke mer lovende altså 🤩🥰 jeg har skikkelig tro jeg selv om du spottet litt som heller ikke trenger å være så unormalt i et tidlig svangerskap😃 gode nyheter med 3+ også😃 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️ Håpet er der iallfall, selvom jeg er ganske nøktern med å glede meg over graviditeten. 
 

Har en del mensmurring og økt mengde brun spotting, så er konstant bekymra. Er så ekkelt med disse blødningene :-(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei alle! Hvilken dose metformin har dere gått på? Har pco og uregelmessig mensen. Har ikke hatt mensen på 3-4 mnd. Gått på 500mg metformin i 1 mnd nå, ingen effekt. Økt dosen til 1000mg nå, og verker mye i eggstokkene. 

 

Klem fra en fortvilet dame

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gullegg skrev:

Hei alle! Hvilken dose metformin har dere gått på? Har pco og uregelmessig mensen. Har ikke hatt mensen på 3-4 mnd. Gått på 500mg metformin i 1 mnd nå, ingen effekt. Økt dosen til 1000mg nå, og verker mye i eggstokkene. 

 

Klem fra en fortvilet dame

Hei @Gullegg! Jeg går på 1gr/1000mg 🙂 kan ta opp til 2000mg om jeg ønsker det (men magen min tåler ikke det). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snurrepurre skrev:

Hei @Gullegg! Jeg går på 1gr/1000mg 🙂 kan ta opp til 2000mg om jeg ønsker det (men magen min tåler ikke det). 

Ok, takk :) Metformin, skal det gi oss menstruasjon? Jeg skal ta Femar når jeg får mensen, men den kommer jo aldri .. Hvordan har du det på metformin? ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Gullegg skrev:

Ok, takk :) Metformin, skal det gi oss menstruasjon? Jeg skal ta Femar når jeg får mensen, men den kommer jo aldri .. Hvordan har du det på metformin? ❤

Metformin har ført til eggløsning og kortere sykluser hos meg. Hadde sykluser på opp til 70 dager.. og antagelig ingen eggløsning. Nå har jeg eggløsning hver mnd og syklus på 28-34 dager🤗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...