Gå til innhold

Snurrepurres forsøk på andremann 👨‍👩‍👧‍👧


Snurrepurre

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Amatariel skrev:

Nei så typisk at du har blitt forkjølet da. Men håper det ikke utsetter alt for mye! Og så er det jo mulig å prøve andre ting imellomtiden av ikke-medisinske ting. Det skader iallefall ikke :)

Jeg er i pp2 nå (men føles allerede litt langt uti ettesom syklusene mine er litt lenger enn gjennomsnittet). Og skal faktisk prøve på barn nr. 4 (🙊) Er jeg som har formulert meg litt knotete, for vårt 1. barn kom til da vi var unge og ikke prøvde en gang. Så når jeg snakker om "første gang jeg var prøver" og "andre gang" så er det egentlig barn nr. 2 og 3 jeg snakker om. Så jeg er iallefall et godt eksempel på at man kan få problemer med prøving og være borti mye forskjellig, men likevel ende opp med mange barn :) Følg meg gjerne i dagboken min, det er bare hyggelig når vi er flere i samme båt.

Fikk ny time til mandag heldigvis! Så krysser fingrene for at formen er fin innen da 👌🏻😄 

ååå! Skjønner 😄 nummer 4! Så fantastisk 🥰 tror aldri jeg hadde fått mannen her til å gå med på flere enn 2 😅😆 

Skal følge med i dagboken din 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Æsj, så kjedelig at det drar ut slik.. Får håpe det gir seg snart og at kroppen går inn i ny syklus!

Har gynekologkontoret sagt noe mer i forhold til videre utredning, eller? :) 

Klem til deg ❤️ 

Håper det 💜

Ikke hørt noe mer enda 😅 får forhåpentligvis litt svar på mandag ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Snurrepurre skrev:

ååå! Skjønner 😄 nummer 4! Så fantastisk 🥰 tror aldri jeg hadde fått mannen her til å gå med på flere enn 2 😅😆 

Jeg ser egentlig den. Men skal sies at vi begynte veldig tidlig med barn, og på tross at vi har 3 stk i dag så har vi aldri hatt mer enn ett småbarn om gangen. Og det har mye å si.

Hurra for at det ble ny time allerede på mandag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 11 

Er vel strengtatt ikke syklusdag 11, men skriver det likevel for ordensskyld. Blør jo enda, så dette blir nok tidenes lengste syklus 😬 Regner syklusen fra jeg begynte å få litt blødninger, ikke fra jeg begynte å spotte.. isåfall skulle jeg vært på CD 15. 

Håper inderlig at blødningene har gitt seg innen mandag, sånn at jeg kan få sjekket at alt av rester er ute. Det virker som kroppen har ordnet skikkelig opp denne gangen iallfall. 

Det er jo tydelig at jeg lett blir gravid når jeg først får eggløsning da, det er jo noe positivt midt oppi det hele.. og har lest litt på bloggen til Kaluza. Hun skriver om at noen har en «snill livmor», som tilogmed lar syke egg få en sjanse. Kanskje det er tilfellet? At livmor er så overlykkelig over å endelig få tildelt egg at «alle skal få!» ? 😅 Kanskje det er sånn at de syke eggene vanligvis blir sluset ut før det får festet seg, men hos meg så blir de tildelt sugekopp og teip ved inngangen?😂

Jeg tenker at det går i snitt 3-4 mnd før folk er gravide.. og de fleste har jo eggløsning hver mnd.. Så kanskje jeg nå har hatt mine 3-4 mnd og nå endelig har banet vei for det fine lille gullegget som ligger klart? Lov å håpe iallfall 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 12 

Blør enda ganske mye. Og er så utrolig lei av å måtte bruke bind 😬 har ikke kunne bruke tampong siden januar 😅 okei, kanskje ikke det verste man går igjennom - men jeg syntes det føles så uhygienisk med bind. Vet jo at det nok er tvert i mot, men ja.. nei. Er lei av det 😅 

Har hatt en litt kjip dag i dag, vet ikke om det er været eller at jeg bare syntes prosessen går for sent.. skal egentlig i babyshower til uka. Men der er det ei som akkurat er 12 uker på vei, i tillegg til vordende mor (som egentlig ikke er i omgangskretsen min), og jeg tror ikke jeg orker å utsette meg for det.

Jeg er redd for å få spørsmål om ikke vi tenker på søsken til mini, og akkurat nå er jeg litt sår på akkurat det.. kjente også på det når en kollega annonserte at hun var 11 uker på vei, (men at dette absolutt ikke var planlagt!) for noen dager siden - og jeg er midt i en spontanabort av et utrolig ønsket barn som vi har brukt over et år på å få til.. Vi var 1-1 en når hun annonserte det, og hadde et enormt fokus på hvor dårlig timing det var og jeg havnet i rollen hvor jeg måtte forsikre henne om at dette går helt bra. Det passer alltid og aldri, så lenge dere vil ha barn så er jo dette helt fantastisk og laaaadidaaa.. 🤪

Det er så rart, for jeg kjenner ikke igjen meg selv. Jeg gleder meg på andres vegne, jeg ønsker alle det beste - ALLTID. (Sjøl de jeg misliker). Men når det kommer til gravide akkurat nå, så har jeg bare lyst til å unngå alle😂 vet ikke om det er sjalusi, eller at jeg blir påminnet om at kroppen min ikke helt får dette til.. eller en god kombinasjon 🤷🏼‍♀️ Kjipt er det iallfall. 

Dette blei et sytete innlegg. Ingen tvil om at det er en dårlig dag i dag 😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2020 den 23.20, Snurrepurre skrev:

Det går bedre og bedre, det verste var vel at jeg tenkte «alle gode ting er tre» og at det er ekstremt usannsynlig at man mister 3 ganger på rad.. når det da skjer så er fallhøyden stor 😅 

Oi, føler med dere ❤️  og krysser fingrene for at dere har lykken med dere rundt neste sving. Ventetiden er det verste ja 😞 og å ikke vite.. det er helt grusomt. Håper dere får kjapt svar på prøvene! Har de estimert hvor lang tid det vil ta? 

Jeg tenkte akkurat det samme, eller håpte da! Man mister så motet, og er så redd for at det aldri skal gå! 😖 Du er heldig som iallefall har en, selv om jeg forstår at det er akkurat like kjipt og ønsket er akkurat like stort uansett❤️ Men skulle gjerne visst om jeg i det hele tatt kan få barn😢😔

Fikk vite at prøvene skulle ta to uker å få svar på, nå har det gått nærmere 5!😳 Hater å vente!!🤯 

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Hopptimisten skrev:

Jeg tenkte akkurat det samme, eller håpte da! Man mister så motet, og er så redd for at det aldri skal gå! 😖 Du er heldig som iallefall har en, selv om jeg forstår at det er akkurat like kjipt og ønsket er akkurat like stort uansett❤️ Men skulle gjerne visst om jeg i det hele tatt kan få barn😢😔

Fikk vite at prøvene skulle ta to uker å få svar på, nå har det gått nærmere 5!😳 Hater å vente!!🤯 

Det er en liten trøst å ha en fra før, det er det. Samtidig så er det vondt når hun spør om jeg kan få «baby i magen» for hun ønsker seg en lillesøster eller lillebror.. eller når jeg f.eks ser henne leke helt alene i hagen -  skulle så gjerne ha hatt et søsken til henne 💜

Men, det er vanskelig når man kjemper for å bli gravid med et barn, spesielt første. Vi hadde en vei å gå for å bli gravid med vesla, og da husker jeg den redselen du snakker om.. frykten for om kroppen i det heletatt kan bære frem et barn.
 

Krysser fingrene for snarlig tilbakemelding for dere! Det kan jo komme når som helst det da ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg! Dette et tanker som er helt normale å ha, så du trenger ikke å ha dårlig samvittighet for at du "ikke gleder deg på andres vegne". Du kjenner deg selv og vet du ikke er sånn. Så her er det ikke snakk om at du ikke gleder deg for andre, men at din egen sorg og problemer omkring akkurat dette nå på dette tidspunktet er sårt og tar overhånd og tar mer plass enn den gleden for andre. Det vil gå over - jeg lover!

Sekundær infertilitet er en diagnose og helt klart noe som ekstremt kjipt å oppleve. Det kan selvsagt ikke sammenlignes med ufrivillig barnløse, men det er som du sier... veldig vondt å ville gi barnet sitt den største gaven i verden, men ikke klare det. Jenta mi gråt også sine modige tårer og trampet i gulvet og ropte hvorfor hun ikke kunne få et søsken..!? Hjertet mitt holdt på å briste, og det er en smerte man ikke skal ha dårlig samvittighet for, selv om man har et barn fra før av. Vi kan ikke sette oss inn i situasjonen til UFB'ere, og de kan ikke sette seg inn i situasjonen der vi VET hvordan det er å ha et barn, og på den måten også vet hva vi går glipp av ved å ikke klare å få et til. Men ja, nå var verken jeg sekundær infertil, selv om jeg på et tidspunkt virkelig begynte å føle det. Og det blir nok ikke du heller. Jeg er sikker på at det blir søsken på vesla di ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Amatariel skrev:

Stor klem til deg! Dette et tanker som er helt normale å ha, så du trenger ikke å ha dårlig samvittighet for at du "ikke gleder deg på andres vegne". Du kjenner deg selv og vet du ikke er sånn. Så her er det ikke snakk om at du ikke gleder deg for andre, men at din egen sorg og problemer omkring akkurat dette nå på dette tidspunktet er sårt og tar overhånd og tar mer plass enn den gleden for andre. Det vil gå over - jeg lover!

Sekundær infertilitet er en diagnose og helt klart noe som ekstremt kjipt å oppleve. Det kan selvsagt ikke sammenlignes med ufrivillig barnløse, men det er som du sier... veldig vondt å ville gi barnet sitt den største gaven i verden, men ikke klare det. Jenta mi gråt også sine modige tårer og trampet i gulvet og ropte hvorfor hun ikke kunne få et søsken..!? Hjertet mitt holdt på å briste, og det er en smerte man ikke skal ha dårlig samvittighet for, selv om man har et barn fra før av. Vi kan ikke sette oss inn i situasjonen til UFB'ere, og de kan ikke sette seg inn i situasjonen der vi VET hvordan det er å ha et barn, og på den måten også vet hva vi går glipp av ved å ikke klare å få et til. Men ja, nå var verken jeg sekundær infertil, selv om jeg på et tidspunkt virkelig begynte å føle det. Og det blir nok ikke du heller. Jeg er sikker på at det blir søsken på vesla di ♥

Tusen takk 🥰 Det er en veldig rar periode man går igjennom, så får bare være litt ekstra bevisst på det.. og godta at det er litt unntakstilstand følelsesmessig 😅 

Det er akkurat det.. Sekundær infertilitet og UFB er jo to forskjellige ting, og kan på sett og vis ikke sammenlignes med hverandre da det spiller på ganske ulike følelser.. 

Håper du har rett ❤️ ☀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 14
 

I dag har jeg vært hos gynekologen for å snakke om ståa.. han sjekket med innvendig UL og så  at det enda var bittelitt rester igjen, men han mener det forsvinner ved neste menstruasjon om ikke det kommer ut ila kort tid. Har visst hatt eggløsning også - måtte le litt når han sa at «ja, så da får vi se på den først», og jeg måtte kontre med at vi IKKE har prøvd på noe midt i oppi dette her 😂. Herlighet. 

Det skal egentlig bli greit å få en menstruasjon mellom potensielt neste befruktning.. jeg har jo blitt gravid to ganger direkte etter SA og mistet - så jeg vil forsikre meg om at dét ikke er problemet. (Selvom gyn mener det absolutt ikke er et problem). 

Vi utredes også for habituell abort, og får ta alle blodprøvene til tross for at jeg nettopp har vært gravid. Vanligvis må det gå 2 mnd, men dersom jeg får utslag på noe så skal jeg bare ta prøvene på nytt etter de 2 mnd. (Er visst falsk positiv som er risikoen). 

Føles bra ut at jeg har hatt eggløsning, og at vi får begynne på utredning. Gjør godt mentalt å føle at noen ting er på stell iallfall 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at timen er gjort! Er utrolig godt at man gjør noe, og blir sjekket. Føles bra å ha slike timer.

Selv om du ikke har prøvd, så er det jo fint å vite at du har hatt EL. Da er nå iallefall kroppen tilbake i sporet, på tross av de bittesmå restene. Blir veldig spennende å se om du får mensen på et greit og normalt tidspunkt, og kan bli aktiv prøver snart.

Blir bra med utredning for habituell abort. Det har jeg også såvidt vært borti. Etter mine tre aborter fikk jeg det, selv om de var helt uavhengige fra hverandre og en var veldig ulik de to andre. Men vi tok de blodprøvene som du snakket om. Det var midt i ferien også, så husker jeg fløy inn på alskens forskjellige legekontorer over hele landet med rekvisisjoner for å ta prøvene på de riktige dagene :lol: Og akkurat da alle prøvene var tatt og jeg skulle begynne å vente på svar på dem så fikk jeg positiv test. Og den spiren holdt løpet ut! Skal krysse fingrene hardt for at det samme skjer med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2020 den 14.08, Amatariel skrev:

Så deilig at timen er gjort! Er utrolig godt at man gjør noe, og blir sjekket. Føles bra å ha slike timer.

Selv om du ikke har prøvd, så er det jo fint å vite at du har hatt EL. Da er nå iallefall kroppen tilbake i sporet, på tross av de bittesmå restene. Blir veldig spennende å se om du får mensen på et greit og normalt tidspunkt, og kan bli aktiv prøver snart.

Blir bra med utredning for habituell abort. Det har jeg også såvidt vært borti. Etter mine tre aborter fikk jeg det, selv om de var helt uavhengige fra hverandre og en var veldig ulik de to andre. Men vi tok de blodprøvene som du snakket om. Det var midt i ferien også, så husker jeg fløy inn på alskens forskjellige legekontorer over hele landet med rekvisisjoner for å ta prøvene på de riktige dagene :lol: Og akkurat da alle prøvene var tatt og jeg skulle begynne å vente på svar på dem så fikk jeg positiv test. Og den spiren holdt løpet ut! Skal krysse fingrene hardt for at det samme skjer med deg!

Håper håper håper det blir samme bane her 💜 

Det føles veldig bra at det skjer noe ja, da er det ikke «bare» meg alt står på.. noe annet å fokusere på 😅 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 20

Blør enda, til min store frustrasjon. Ikke mye, men nok til at det er et irritasjonsmoment i hverdagen 😆😅 

Gleder meg til menstruasjonen kommer. Da vet jeg iallfall at kroppen sannsynligvis er i gjenge igjen, og at ev. rester har blitt skylt ut.. men disse dagene går så treeegt. Om gynekologen hadde rett mtp EL så forventer jeg mensen ca på CD 27. Krysser fingrene for det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Amatariel skrev:

Håper mensen kommer om 1 uke. Blir bra med en ny start! 

🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

CD 44

Gynekologen ringte i dag før han går ut på ferie (to tomler opp for utrolig bra oppfølging!). Svarene på blodprøvene har kommer tilbake, og alt ser bra ut for både meg og mannen.. med unntak av en av mine verdier. Ligger et desimal over noemalverdien på lupus antikoagulant, men ettersom jeg tok prøvene mens jeg fremdeles hadde HCG i blodet så mente han at disse etter all sannsynlighet vil være normale ved en ny test. 
 

Men, jeg har enda ikke sluttet å blø etter forrige SA/MA.. så det var han i grunn mer bekymret over. Han skrev ut en tidagers kur med provera (?) men som han ikke forventer at jeg begynner på, det måtte være opp til meg. Skal ha ny sjekk om 2 mnd. Dersom blødningene ikke gir seg ila relativt kort tid/etter å ha prøvd medisiner, så måtte han henvise meg til kirurgisk. 

Jeg har magefølelse på at det gir seg hvert øyeblikk nå, så avventer ei lita uke med å jente medisinene.. vet liksom ikke helt hva som er best, så må bare prøve å stole på magefølelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD 46 

Blør enda.. men er mindre enn tidligere. Satser på at dette omsider var menstruasjonen. 🙌🏻  Det har kommer enormt mye og store koagler i denne siste «runden». Så er ganske sikker på at er «rent og pent» inni der nå 😂. Får iallfall håpe det. 
 

Kjenner det tar på å ha blødd i snart 50 dager. Iallfall når det er et sterkt ønske om å bli gravid, og prøve på neste eggløsning. Håper virkelig at syklusen er tilbake i normalen når dette er over! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så utrolig kjedelig at du blør enda. Får håpe at mensen nå virkelig er i gang, og at en eggløsning ikke er så langt der fremme. Sender deg en god klem ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad for at du får fin oppfølging! Og at blødningen avtar. Blir du å droppe provera da? Jeg kan trøste deg med at da vi prøvde på nr.2 hadde jeg også syklus helt på bærtur og hadde både 40 dager uten og med blødninger i strekk - men kort tid etterpå ble jeg gravid. Håper på det samme for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2020 den 14.05, SUPERMIRI skrev:

Uff, så utrolig kjedelig at du blør enda. Får håpe at mensen nå virkelig er i gang, og at en eggløsning ikke er så langt der fremme. Sender deg en god klem ❤️ 

Tusen takk ❤️ jeg håper utrolig mye på at det omsider er ferdig nå. De neste 2-3 dagene blir nervepirrende sånn sett 🙈

På 20.7.2020 den 20.14, Amatariel skrev:

Er så glad for at du får fin oppfølging! Og at blødningen avtar. Blir du å droppe provera da? Jeg kan trøste deg med at da vi prøvde på nr.2 hadde jeg også syklus helt på bærtur og hadde både 40 dager uten og med blødninger i strekk - men kort tid etterpå ble jeg gravid. Håper på det samme for deg!

Så god du er 🥰 Jeg dropper provera gitt at det ikke øker igjen.. men det har skjedd flere ganger ila disse ukene; at jeg tror det er over, før det øker det brått 🤷🏼‍♀️ Krysser fingrene for at det ikke skjer denne gangen! 
 

Er god trøst i å høre at din syklus også var litt på tur, men at du lykkes likevel 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...