Gå til innhold

Kvinner som faktisk gamer


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Jeg er 51 og har spilt siden et avansert videospill besto av to prikker og en strek. 🤣 To spill har fulgt meg gjennom mange år, Anno og Travian. Ellers ble det mye det ungene spilte, Spyro f.eks. Jeg kan gå måneder uten å spille noe som helst, for når jeg spiller er jeg besatt. Dag og natt. Er det et spill som kan rundes, spiller jeg nesten sammenhengende til det er slutt. Uff, altså.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en årelang feide med Dr. Mario til GB gående. Skal runde spillet på alle vanskelighetsgrader. Sitter fast på lvl 23/30 på hard. Har sjeldent tid til mer inngående spill, men ellers er det plattformspill, Zelda, AOE og Resident evil det går i.

Anonymkode: e9b1f...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/17/2020 at 9:42 PM, AnonymBruker said:

Kvinne 44 her!

Har spilt ulike spill i over tjue år, i begynnelsen var det mest Transport Tycoon, og etterhvert andre Tycoon-spill, Age of Empires, Sims, Sim City, Civ, Settlers, Anno og lignende. Har spilt WoW av og på siden vanilla, er inne i en ganske aktiv periode siden jeg har ignorert Battle Pets frem til en måneds tid siden, så det går mest i å farme etter pets og trene dem opp nå. Andre spill jeg liker er Civ V og VI, Skyrim, Elder scrolls, Dragon Age, GTA, CoD og Far Cry. Spiller også litt Fortnite sammen med yngste sønnen men kommer meg liksom ikke helt inn i det. 

Anonymkode: d08bf...7ca

Spiller du Age of Empires 2 DE? Har spilt det mye i det siste, hovedsaklig team games. 

Anonymkode: e3c0b...f96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Lauv skrev:

har spilt siden et avansert videospill besto av to prikker og en strek.

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg spilte mye Heroes, Age of Empires osv som ung. Har spilt hele FallOut-serien. Nå går det i MineCraft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekta på Cities; Skylines for tiden. Bygger og styrer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse kvinner som gamer. SIms, Bejeweled, Hello Kitty MMO, World of Warcraft (transmogs og herbalism for det meste).

Anonymkode: 7f1ca...fff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne 26 her som spiller hele tiden. Synes det er så ufattelig kjedelig å bli dømt hvis jeg nevner at jeg spiller, så sier andre bare sims? Nei, og jo jeg har spilt sims, men jeg spiller mange andre spill også. Er litt lei av at det er typer spill som klassifiserer om du er en gamer eller ei. Gamingmiljøet bør være åpent for alle og inkluderende og positivt. Uansett jeg spillte veldig mye plystation(san andreas, tekken, king kong, skyrim, avatar, spyro, lara croft serien++++), så hadde jeg en god periode jeg spilte sosiale spill på nett, habbo, transformice og imvu, for å ikke glemme gosupermodel(haha). Nå spiller jeg i mye større grad( cs go, don't starve, the isle, pubg, project zomboid, elder scrolls online, empire earth 11, zoo tycoon, ARK, Green hell, rdr2, rimworld, stardew valley, the forest, subnautica, prison architect++++)

Spiller faktisk også noen få mobilspill innimellom(begynte i korona pga for mye fritid haha, så da spiller jeg fallout shelter og last day on earth), og bytter ett innimellom.

Anonymkode: 76f60...0bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne 30. Har gamet i ca ti år. Alt fra call of duty,  battlefield, TLOU, minecraft, Rainbow six siege, Assasins creed, animal crossing osvosvosv. 
 

Syns ikke man skal «rate» gamere. Om man «bare» spiller candcrush eller sims. Man spiller det man koser deg med punktum. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2020 den 1.31, Inverto skrev:

Hei : )

Jeg har fått inntrykket av at der er en sosial stereotype som sier at kvinner har en tendens til å bare spille mobilspill eller casual spill. Og hvis de faktisk går for "skikkelige" spill så er det som regel bare World of Warcraft, The Sims eller Counter Strike. Derfor ville jeg lage denne tråden. Jeg tenkte det kunne være interessant å se hva kvinner spiller.....bortsett fra de nevnte spillene xD Utifra en annen tråd her, regner jeg med noen av dere spiller The Last of Us. Noen andre spill? : ) Jeg kjenner ei som spilte Life is Strange og Player Unknown's Battlegrounds

:edie:

 

Jeg går nok selv under den litt mer «casual» gamer kategorien, men hvem sier at spill som sim skal være et «casual» spill 😅 det er mange som er veldig intenst opptatt av sims.

Men spill jeg spiller nå for tiden er Sims 4, pokemon Sw/Sh, pokemon go og Planet Zoo.

Andre spill jeg har spilt mer av tidligere:

Andre pokemon spill

Marvel Ultimate Alliance 3

Life is Strange

Skylanders

Spore

Ni No Kuni 1 og 2

Endret av Ariana807
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne 40+
 

Diablo3 ( har forsåvidt spilt alle)

COD

Er de det går i nå. Ellers har jeg spilt mye rollercoaster tycoon, age of empires, war rock og mange mange timer med mario party.

Har også uncharted, brothers og life is strange som jeg er innom av og til

 

Anonymkode: 16890...bfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinne 40+
 

Diablo3 ( har forsåvidt spilt alle)

COD

Er de det går i nå. Ellers har jeg spilt mye rollercoaster tycoon, age of empires, war rock og mange mange timer med mario party.

Har også uncharted, brothers og life is strange som jeg er innom av og til

 

Anonymkode: 16890...bfb

Spiller du cod nå? Få norske kvinner atm.

Anonymkode: 23c66...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiller du cod nå? Få norske kvinner atm.

Anonymkode: 23c66...073

Ja og det er nok mange flere jenter enn man tror. De fleste av oss utbasunerer ikke at vi er jenter da mange gutter mener det er fritt frem å si de utroligste ting.

Anonymkode: 16890...bfb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja og det er nok mange flere jenter enn man tror. De fleste av oss utbasunerer ikke at vi er jenter da mange gutter mener det er fritt frem å si de utroligste ting.

Anonymkode: 16890...bfb

Uenig der, men ok. Mange jenter, men få norske. Syens det er svært få som trashtalker jenter, og de som gjør det blir som regel rapportert. Dessuten finner de noe dritt på alle, uansett kjønn.

Anonymkode: 23c66...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg ser fler og fler jenter (norske) spille cod jeg. Selv blir jeg ofte trashtalked av norske, men ekstremt sjeldent av svenske

Anonymkode: 6c226...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Har vokst opp med spill i DOS, Nintendo og Playstation 1 så så klart spiller jeg fortsatt i en alder av 34 :) Mannen min kjøpte nettopp PS4 så jeg kunne få spilt Final Fantasy VII remaken, og unnskyld språket men fy faen for et spill 😮 😮 Har sittet klistret siden 16 juni nesten hver sene kveld til langt på natt (jobber heldigvis kveldstid;D) og gruer meg til å runde det. Det er absolutt en verdig remake til den gamle playstation 1 originalen. Ingen andre jeg kjenner har spilt verken det ene eller det andre, så har ikke noen å snakke greit om det med! Greit å finne denne tråden, kanskje noen andre har spilt det?

 Før det spilte jeg Ori 1 og 2, Resident Evil serien (gleder meg til å prøve 2 remaken og 7eren på PS4) Silent Hill, Skyrim, Fallout 4 og Need for Speed. 

 

Vi skal prøve Last of us også snart, men vet ikke når. Mannen raidet Gamestop siden de skal stenge nå, så vi har fått iallfall over 200 spill til latterlig lav pris og vet ikke hvilket jeg skal begynne på etterpå FFVII... Kanskje The last Guardian eller Death Stranding.

 

Blir også kjekt når høsten kommer, da går det an å prøve VR igjen! Bommet litt på tidspunktet vi skaffa det, glasset dogger seg jo helt til i sommervarmen, så får bare la det ligge en stund til.. Det var gøy å prøve selv om jeg ble litt svimmel og følte jeg datt hele tiden 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kjøpte meg en ny gaming pc for noen mnd siden, og så lang har jeg spillt the sims, gta, 7 days to die, path of exile, og har planer om å kjøpe the witcher når ferien er over 🙂i år på nintendo har jeg spillt mario, zelda og skyrim 🙂 på ps3 har jeg spillt game of thrones, harry potter og gitar hero 🤭

Anonymkode: 8422b...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uenig der, men ok. Mange jenter, men få norske. Syens det er svært få som trashtalker jenter, og de som gjør det blir som regel rapportert. Dessuten finner de noe dritt på alle, uansett kjønn.

Anonymkode: 23c66...073

Du må bare være uenig. Som gamer gjennom mange år lærte jeg leksa mi for mange år siden.

Du kunne ha spilt med meg tusenvis av ganger uten å finne ut om jeg er jente eller norsk. Nicket mitt gir meg ikke vekk, bruker ikke ingame voicechat eller chat.

Kun IRL venner på discord vet hvem jeg er.

Selvfølgelig finnes det dritt uansett kjønn, poenget mitt er fortsatt at altfor mange gutter tror de kan si hva de vil til jenter bare fordi de er i mindretall. Derfor skjulte man det faktum at man er jente fordi man  ble drittlei.

Før fikk jeg pes for å være jente som gamet, nå får jeg pes fordi jeg visstnok er for gammel til å game. Og jeg er ikke alene om å ha det slik.

 

Anonymkode: 16890...bfb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, skruttveig skrev:

Har vokst opp med spill i DOS, Nintendo og Playstation 1 så så klart spiller jeg fortsatt i en alder av 34 :) Mannen min kjøpte nettopp PS4 så jeg kunne få spilt Final Fantasy VII remaken, og unnskyld språket men fy faen for et spill 😮 😮 Har sittet klistret siden 16 juni nesten hver sene kveld til langt på natt (jobber heldigvis kveldstid;D) og gruer meg til å runde det. Det er absolutt en verdig remake til den gamle playstation 1 originalen. Ingen andre jeg kjenner har spilt verken det ene eller det andre, så har ikke noen å snakke greit om det med! Greit å finne denne tråden, kanskje noen andre har spilt det?

 Før det spilte jeg Ori 1 og 2, Resident Evil serien (gleder meg til å prøve 2 remaken og 7eren på PS4) Silent Hill, Skyrim, Fallout 4 og Need for Speed. 

 

Vi skal prøve Last of us også snart, men vet ikke når. Mannen raidet Gamestop siden de skal stenge nå, så vi har fått iallfall over 200 spill til latterlig lav pris og vet ikke hvilket jeg skal begynne på etterpå FFVII... Kanskje The last Guardian eller Death Stranding.

 

Blir også kjekt når høsten kommer, da går det an å prøve VR igjen! Bommet litt på tidspunktet vi skaffa det, glasset dogger seg jo helt til i sommervarmen, så får bare la det ligge en stund til.. Det var gøy å prøve selv om jeg ble litt svimmel og følte jeg datt hele tiden 😄

Har spilt Final Fantasy 8, 9 og 10. Prøvde online spillet Nr 11 i rekken, men det ble for rotete og uoversiktlig til at jeg orket det. 
Nr 9 i rekken er favoritten og har spilt gjennom det flere ganger, holder på med en runde nå. Blir aldri lei spillet! Tenkte jeg skulle prøve meg på remaken av Nr 7 ettersom har alltid hatt lyst til å spille suveren, men kom ikke forbi det dårlige visuelle rent ingame. Har også spillene etter 11 som venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er et "skikkelig spill", da? Jeg har spilt WoW, The Sims, The Last of Us (1 og 2) og Life is Strange av de du nevner, men har også spilt ca alt innenfor Nintendo 64 inkluderdt Legend of Zelda Ocarina of Time og Legend of Zelda Majora's mask, i tillegg til Zelda Twilight Princess til Wii og Zelda Breath of the Wild til Switch. Har også rundet Diablo I og II til PC og nr. III til PlayStation, i tillegg til FinalFantasy X og X-2, XII til PlayStation2, og ElderScrolls Oblivion og Skyrim. Liker ikke Fifa, så aldri spilt dem. Ville ikke kalt meg en "gamer" online ellernoe, men hvis folk spør meg om jeg har spilt PlayStation noengang må jeg vel si ja? Jeg har jo det, selv om jeg ikke nødvendigvis har spilt alt som finnes til den konsollen. Jeg liker å spille, men ikke hva som helst.

Anonymkode: 0bd4d...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...